• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Foto’s: Audi’s brede TT Clubsport Turbo in het vlees

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 mei 2015 om 15:09 – 28 Reacties

Afbeelding Foto’s: Audi’s brede TT Clubsport Turbo in het vleesAfbeelding Foto’s: Audi’s brede TT Clubsport Turbo in het vleesAfbeelding Foto’s: Audi’s brede TT Clubsport Turbo in het vleesAfbeelding Foto’s: Audi’s brede TT Clubsport Turbo in het vleesAfbeelding Foto’s: Audi’s brede TT Clubsport Turbo in het vleesAfbeelding Foto’s: Audi’s brede TT Clubsport Turbo in het vleesAfbeelding Foto’s: Audi’s brede TT Clubsport Turbo in het vleesAfbeelding Foto’s: Audi’s brede TT Clubsport Turbo in het vlees

Audi Clubsport TT
Net als in 2013 presenteert Audi een lekker extreem TT-concept aan de Wörthersee. Na de breek meer specificaties en live-plaatjes van de krachtpatser.

De ’turbo technology’ is niet alleen een uitgebouwde Audi TT met 2.5 TFSI en 600 pk, het is ook een compromisloze lichte wagen. Het totaalgewicht bedraagt 1.396 kg, en mede daarom (een andere reden is het zetje van de e-turbo) accelereert de auto in 3,6 seconden naar de 100. De topsnelheid bedraagt 310 km/u en schakelen gaat met een handgeschakelde zesbak.

Naast de verbredingskuur (Audi zegt inspiratie te hebben opgedaan bij zijn eigen Audi 90 IMSA GTO uit de jaren ’80) verkaste de uitlaat naar een centralere positie, voor het achterwiel. Deze TT is 1,97 meter breed, maar liefst 14 centimeter meer dan standaard.

Naast 600 pk levert hij ook meer dan 600 Nm tussen 3.000 – 7.000 rpm. Het sommetje komt zo uit op 240 pk en 260 Nm per liter. Mooie detailopnames vind je in de gallery, het filmpje vind je HIER.

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, TT, worthersee-2015

Vorig bericht: « VW T1 Race Taxi – Bulli met 530 pk
Volgend bericht: ABT bouwt zelf alvast een Golf R met 400 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. racerx zegt

    13 mei 2015 om 15:22

    Totaal geen 0000 liefhebber, maar dit vind zelfs ik briljant!

    Login om te reageren
  2. Zjonnie zegt

    13 mei 2015 om 15:22

    Apart apparaat, wel geinig ding ook

    Login om te reageren
  3. styns zegt

    13 mei 2015 om 15:25

    Veel dikker dan een r8

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      13 mei 2015 om 16:04

      @styns: zo wel ja

      Login om te reageren
  4. Orichy zegt

    13 mei 2015 om 15:29

    Net als racerx hierboven, geen liefhebber van de TT, maar als je dit dus kan bouwen, waarom bouw dan zo’n vreemde gewone TT en R8, dit is zoals het hoort, dat trekt aandacht en heeft topprestatie en toppotentieel.
    Maken en de gewone TT en R8 eruit.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      13 mei 2015 om 17:50

      @Orichy: hahahaha, goede businesscase. Je moet die TT’s en R8’s nog zeker in het assortiment houden. Die verkoop je vaker en er zitten lekkere marges op. Dit soort extreme projecten spreken enorm tot de verbeelding, maar zijn geen verkooptoppers. Dit zijn meer dan image-builders.

      Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    13 mei 2015 om 15:34

    Gaan ze toch nooit echt maken. Veel te spannend voor Audi. Ze hebben het wel nog proberen te compenseren door ‘m in saai lease grijs uit te voeren.

    Login om te reageren
  6. Svensson zegt

    13 mei 2015 om 15:42

    -edit: working on it-

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    13 mei 2015 om 15:49

    Op de spoiler en velgen na top. Ik zeg maken.

    Login om te reageren
  8. JamesBond007 zegt

    13 mei 2015 om 15:50

    Heerlijk dat dit (tijdelijk saaie) autobedrijf weer echte toffe bakken gaat maken! Net als vroeger! Althans dat hopen we dan maar!:)

    Login om te reageren
  9. bassx zegt

    13 mei 2015 om 16:15

    Leuke auto voor in de GT klassen van autosport.

    Login om te reageren
  10. bofkont zegt

    13 mei 2015 om 16:18

    Zeer dik.

    Login om te reageren
  11. agera zegt

    13 mei 2015 om 16:22

    Wat zou het leuk zijn als ze achterwielaandrijving in een gewone tt komt

    Login om te reageren
  12. Mika_Hakkinen zegt

    13 mei 2015 om 16:28

    Vorige tt en r8 waren mooier.

    Login om te reageren
  13. autobart zegt

    13 mei 2015 om 16:38

    Geinig ding, als hij maar niet weggevaagd wordt zoals het in 2010 gemaakte ‘Quattro concept’…

    Login om te reageren
  14. bouwvakkert zegt

    13 mei 2015 om 16:53

    Wat een brute bak zeg!

    Login om te reageren
  15. gash zegt

    13 mei 2015 om 17:17

    Ze hebben bij Audi inspiratie opgedaan bij de Seat Leon Cup Racer.

    [img]http://www.motorvsmotor.com/wp-content/uploads/2013/06/leon_cup_racer_2.jpg[/img]

    Login om te reageren
  16. 87sandyd zegt

    13 mei 2015 om 17:44

    Sehr schön und mit elektronischen Verdichter jaaaaa, super toll

    Login om te reageren
  17. gtwillem zegt

    13 mei 2015 om 17:52

    Als ze hem iets minder extreem maken is ie beter te verkopen. 400-450pk is zat. En een iets kleinere vleugel. En een iets minder extreme bodykit. Maar wel gestript. Kun je een soort Cayman GT4 RS cocurrent maken.

    Login om te reageren
  18. extuned zegt

    13 mei 2015 om 17:56

    Voorproefje van een nieuwe Audi Quattro? (Audi plz?)

    Login om te reageren
  19. HZW zegt

    13 mei 2015 om 19:57

    Zal net als de 2010 vijfcilinder quattro concept zo het museum ingeschoven worden.

    Login om te reageren
  20. HZW zegt

    13 mei 2015 om 19:59

    @gtwillem hier is een render van iets minder extreem.

    http://www.autojunk.nl/2015/05/audi-tt-rs-2017-2

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      13 mei 2015 om 20:30

      @HZW: thanks! Nou, een mooie TT-RS Plus Club Sport klinkt wel erg smakelijk!

      Login om te reageren
  21. HZW zegt

    13 mei 2015 om 20:21

    https://www.youtube.com/watch?v=R3Znywokh7g

    Login om te reageren
  22. HZW zegt

    13 mei 2015 om 20:35

    In de video wordt gezegd dat het uiterlijk van deze concept in grote lijnen het uiterlijk van de komende TT RS is.

    Login om te reageren
  23. biohazardracer zegt

    13 mei 2015 om 23:17

    Moddervet! Letterlijk! HEBBEEEEEEN!!!!

    Login om te reageren
  24. mrrallycross zegt

    14 mei 2015 om 11:19

    Gaan ze weer dtm racen met een tt?

    Login om te reageren
  25. HZW zegt

    14 mei 2015 om 11:36

    Niet aannemelijk, de minimum wielbasis in de DTM regels is een stuk groter dan die van de TT, vandaar de A5/RS5 DTM.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North