Waarom de Aventador niet meer zo exclusief is

Auteur: , 42 Reacties

Wat ook weer zo z'n voordelen heeft natuurlijk.

Aventador

De 5.000ste Lamborghini Aventador rolde onlangs van de productieband. Feest in Sant’Agata Bolognese. Minder feest voor exclusiviteit. Het V12-vlaggenschip van de Italianen is een bekend gezicht geworden en van het model zijn nu al meer exemplaren gebouwd dan de Murciélago, welke 10 jaar in productie was. De Gallardo voorbijstreven zal voorlopig nog niet gebeuren. Van de instap-Lambo werden 14.022 stuks gemaakt.

De Aventador maakte vijf jaar geleden kennis met de wereld op de autosalon van Genève. In de tussenliggende jaren hebben we diverse varianten voorbij zien komen. De supercar oogt nog steeds fris en is in mijn ogen niet per se toe aan een facelift.

De eerder besproken voordelen? Je zult ‘m vaker zien rijden wat geen straf is voor je oren en ogen. Bovendien zal een occasion voordeliger zijn, alhoewel een tweedehands exemplaar nog steeds met een flink prijskaartje komt natuurlijk. Op de basis van de Aventador werden ook nog drie veel te dure speciale modellen gebouwd. Het gaat hier om de Veneno LP 750-4, Veneno LP 750-4 Roadster en de Centenario LP 770-4. Alle tot nu toe geïntroduceerde varianten van de Lamborghini Aventador check je hieronder.

  • Aventador LP 700-4
  • Aventador J
  • Aventador LP 720-4 50° Anniversario
  • Aventador LP 700-4 Roadster
  • Aventador LP 700-4 Pirelli Edition
  • Aventador LP 750-4 SuperVeloce
  • Aventador LP 750-4 SuperVeloce Roadster
  • Aventador



    42 reacties

    Razend knap van VAG om er zoveel aan de man te brengen ..

    Was een merk van erbarmelijke kwaliteit zonder race historie of überhaupt historie ..
    @lincoln: en vag heeft het merk ook de grond ingewerkt
    @thefmanl: Inderdaad, hoe durven ze er een succesverhaal van te maken?!
    @thefmanl:

    Klopt .. Niet iedereen is zo geweldig als Victor Muller ..
    @thefmanl: want? Volgens mij doet Lamborghini het beter dan ooit en de kwaliteit van de auto is nu vele malen beter dan vroeger. Ook het design van de huidige modellen is in mijn ogen zeker niet minder ‘Lamborghini’ dan vroeger.
    @autoriteit: Ze vliegen nog steeds in de fik hoor.
    @baap: ferrari’s ook. Is dat ook een merk met erbarmelijke kwaliteit? Dacht het niet. Dat VAG een vinger in de pap heeft betekent niet dat de kwaliteit waardeloos is. Dat denken alleen VAG haters.

    Ik heb 1 haat, mensen die zo kinderachtig zijn om bepaalde merken te haten. Volwassen mannen die niet objectief kunnen kijken, grow up people
    @baap: ach das een kleinigheidje :).
    @baap: In de fik vliegen ligt vaker aan verkeerd gebruik door de eigenaar dan aan de auto. Meestal is dit het gevolg van flink reven waardoor er benzine druppels naar buiten vliegen die op de vloeiend hete onderdelen vlam vatten.
    De goedkoopste nu te koop is 258k ex. BPM. Nog steeds een hoop geld waar ik persoonlijk iets anders van zou kopen.
    @ghost: Klopt. Ik zou er een huis van kopen ofzo….
    @heisenberg: Of een car wash.
    @heisenberg: ik heb liever een goedkoop huis en een dure auto dan een goedkope auto en een duur huis :p
    @heisenberg: of een RV
    @ghost: het is maar wat je te besteden hebt he, als je elke maand een ton binnen harkt dan is dit leuk. Als je t eenmalig met een loterij wint dan zou ik er ook iets verstandigers van doen (investeren bijv.)… Maar ja… Dromen he :p
    @blo3to3t: helemaal waar maar dan denk ik nog niet. Klinkt gek maar dan zou ik gaan voor het meer exotische; Gullwings, 959S, 2.7 RS lightweight, de meer investeerbare bolides.
    @ghost: denk zelf dat die nu op hun toppunt zitten, als de huizenmarkt weer sterk is zal de waarde van dergelijke auto’s waarschijnlijk flink gaan zakken
    5000 op 1 miljard auto’s noem ik nog steeds exclusief. Overigens draai ik nog steeds mijn hoofd als ik er één zie
    @aadzor: ik heb überhaupt nog nooit een Aventador gezien zo in het wild, dus inderdaad is de auto echt nog erg exclusief.
    -edit: nutteloze bijdrage-
    Het is een fijn apparaat, maar de Murcielago geniet toch mijn voorkeur.
    Ik ben nog steeds blij als ik hem tegen zou komen
    @martijn11:

    Je bent nu nog steeds blij omdat je er misschien ooit 1 in het echies gaat zien ??

    Zo .. Jij hebt echt een mooi leven ..
    @lincoln: wat praat jij nu weer voor onzin?
    @jrmpower24: Ho Ho, beetje rustig met Lincoln. Hij kan er niets aan doen dat hij de geboren zuurpruim is van AB.
    @lincoln: Serieus dude, waarmee ontbijt jij?
    @reistje: azijn
    @reistje: Met mes en vork denk ik.
    @reistje:
    Ik vermoed met geinponems, lolbroeken en een paar trollen.
    @lincoln: zoek gewoon een leven ipv mensen af te kraken
    De reden dat ie minder exclusief is, is dus dat er meer van zijn verkocht? Verbazingwekkend.
    In Europa nog zeker exclusief aangezien het merendeel richting Azië en het Midden Oosten gaat. Daar zit het geld, in de Eurozone word je alleen maar te pakken genomen door de roverheid als je bankrekening boven het maaiveld uitsteekt.
    via Android app
    @kwatkam: haha Roverheid. Wat een goede man. Origineel ook.
    @stfu: Ja leuk gevonden he? Vond ik zelf ook erg grappig. Ik hou hem er in.
    Ik vind Em nog steeds gaaf hoor.
    In giallo orion is het een plaatje met zwarte wielen van de roadster !
    Mijn lievelings lambo! Mooier is er niet.
    @boomhauwer: helemaal mee eens
    @boomhauwer: was eens snel je mond met zeep
    Zag zojuist een baby-blauwe Aventador rijden. Wat mij betreft mogen er nog gerust wat meer bijgebouwd worden. Zelf als die wagen traag rijdt maakt ie nog zo’n krachtig geluid.
    Vind een Aventador niet half zo mooi als een Murcielago. En dan t liefste een vroege Murcie
    Eh jullie zijn de LP720-4 50 Anniversario Roadster vergeten 😉
    Ik vind het niet erg deze prachtige auto vaker te zien op de weg. Helaas voor mij zie ik er in Nederland te weinig of hier heb ik er geen één gezien…

    Geef een reactie:

    Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).