• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom de E63 zonder ‘S’ een koopje is

Auteur: jaapiyo, gepost 14 juni 2018 om 15:36 – 25 Reacties

Afbeelding Waarom de E63 zonder ‘S’ een koopje isAfbeelding Waarom de E63 zonder ‘S’ een koopje isAfbeelding Waarom de E63 zonder ‘S’ een koopje isAfbeelding Waarom de E63 zonder ‘S’ een koopje isAfbeelding Waarom de E63 zonder ‘S’ een koopje isAfbeelding Waarom de E63 zonder ‘S’ een koopje isAfbeelding Waarom de E63 zonder ‘S’ een koopje is

Renntech
Powahhhhh!

Zie jij ooit een Mercedes C63 of E63 zonder de toevoeging ‘S’? Oké, ze zijn er wel, maar ze zijn zeldzaam. Bij het modden op autojunk moeten we ze bijna allemaal de tag mét de S meegeven. Kennelijk bestaat er bij AMG-klanten de gedachte ‘als we dan toch losgaan, dan maar meteen goed’. Dat is precies wat Mercedes gehoopt had natuurlijk.

Nadat @wouter een blokkie dwars om ging met de E63S (rijtest), was hij dan ook van mening dat de S-versie degene is die je wil hebben. Hij weidde er zelfs een speciale video aan om jou te overtuigen dat je écht de tien ruggen extra moet uitgeven voor de sterkere E63, opdat je niet jarenlang met spijt in je hart rondloopt.

De reden hiervoor is dat je behalve de 41 pk extra ook 100 extra Nm’s, dikkere ho-ijzers, drift mode en een slimmer sper op de achteras krijgt. Toegegeven, op een dergelijk bedrag is het dus eigenlijk een koopje, die ‘S’ op de kofferklep. Of niet? Nou, niet per se als je van plan bent je E63 nog wat te laten kietelen, niks geeft om op tijd stoppen en vertrouwen hebt in je vierwieldrifts.

Breng je de W/S213 namelijk naar Renntech, dan brengen ze beide modellen naar exact dezelfde specs. Het blok is in de basis natuurlijk ook gewoon hetzelfde, dus zo vreemd is dat niet. Ietwat andere cijfertjes in de ECU en andere turbo’s zorgen voor 800 pk en een gelimiteerd koppel van 1.050 Nm. Dampfhammer! De auto wordt er bijna een ten second car van, maar net niet helemaal, zoals je kan zien in onderstaand filmpje.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, e-klasse, e63, e63s, estate, Mercedes, renntech, s213, sedan, station, tuning, w213

Vorig bericht: « HEET! Karten wordt een olympische sport
Volgend bericht: Mazda 6 (2013 – heden) – occasion video & aankoopadvies »

Lees Interacties

Reacties

  1. gregorius zegt

    14 juni 2018 om 15:41

    Ok, en wat kost dat bij Renntech? (zonder gekke strepen, wielen en spoilers).
    En wat voor garantie heb je dan nog?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      14 juni 2018 om 16:04

      @gregorius: Renntech is wel een gerenommeerde tuner. Als ik me niet vergis komt de eigenaar uit de AMG stal (Duitser). Neem aan dat zij ook een warranty package doen.

      Login om te reageren
  2. redbee5 zegt

    14 juni 2018 om 15:44

    De achterkant van de E-klasse estate lijkt op de foto’s best wel simpel maar is in het echt prachtig. Een echte mercedes.

    Login om te reageren
    • borrelnoot zegt

      14 juni 2018 om 17:33

      @redbee5: helemaal mee eens. Op foto’s komt de bips niet helemaal lekker naar voren. In het echt idd heel fraai.

      Login om te reageren
    • mistermini zegt

      14 juni 2018 om 17:35

      @redbee5: Maar geen mens die hem wil

      Login om te reageren
    • alassad zegt

      14 juni 2018 om 19:15

      @redbee5: ik vind m juist in t echt vrij fors ogen… zeker icm de lange achteroverhang

      Login om te reageren
      • redbee5 zegt

        14 juni 2018 om 20:27

        @alassad: ik hou daar wel van bij stations. Beetje hoekig mag wel.

        Login om te reageren
  3. Tonnie zegt

    14 juni 2018 om 16:03

    Of je houd ‘m origineel en over 40 jaar is het dé e-klasse die het meest waard is, omdat er zo weinig zonder dat S pakket geleverd zijn.

    Login om te reageren
    • jurdespotter zegt

      14 juni 2018 om 17:01

      @thijsj: over 40 jaar rijd deze auto hoogstwaarschijnlijk niet meer ivm uitstoot

      Login om te reageren
  4. jorden zegt

    14 juni 2018 om 16:06

    s was toch 4WD en de “normale” 2wd?

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      14 juni 2018 om 16:09

      @jorden: Vroegah ja, nu is het standaard AWD.

      Login om te reageren
    • tdu2zonda zegt

      14 juni 2018 om 16:12

      @jorden: Nee, dat was bij het vorige model. Die had je als S met 4wd, en als ”normale” met 2wd of 4wd (keuze van de klant). In de UK was hij bv alleen maar leverbaar met achterwielaandrijving. De huidige E AMG is altijd 4wd, of zoals MB het zegt 4matic plus. :)

      Login om te reageren
  5. Jantje_555 zegt

    14 juni 2018 om 16:10

    als ik een auto laat tunen wil ik net niets gelimiteerd hebben…als ik dan zo iets zie staan van gelimiteerd koppel na ettelijke ekkermannen neer te leggen vind ik het wat zonde.

    en als je een versie zonder S koopt, haal dan toch gewoon de typebenaming van de wagen of koop het business pakket.

    Login om te reageren
    • pier zegt

      14 juni 2018 om 16:47

      @jantje_555: kan de versnellingsbak niet aan. Was vroeger ook zo bij de 65 AMG varianten, die waren begrensd op 1000NM.

      Login om te reageren
      • michiel_vandelft zegt

        14 juni 2018 om 17:08

        @pier: die kunnen ze ook prima voorzien van zwaardere onderdelen toch?

        Login om te reageren
        • basman147 zegt

          14 juni 2018 om 18:11

          @michiel_vandelft: Theoretisch wel, maar van de ZF 8 bak is bijvoorbeeld geen zwaardere uitvoering dan eentje die 1000 nm aan kan. Dan zul je dus speciaal onderdelen moeten laten maken en ik denk dat dat zelfs voor deze klanten wat al te prijzig wordt, vooral omdat dat soort leveranciers (van tandwielen ed) ze niet per stuk maken, maar je gelijk 100 of 1000 sets “mag” afnemen. Misschien dat dat met 3d printing nog eens gaat verbeteren?

          Login om te reageren
  6. michaelb zegt

    14 juni 2018 om 16:10

    Blijft grappig dat de mainstream hier altijd roept dat VAG zo erg op elkaar lijkt. Jemig, Mercedes weet pas wat kopiëren is.

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      14 juni 2018 om 16:14

      @michaelb: Autovlog bezoekers zijn bijna altijd negatief over VAG

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      14 juni 2018 om 17:16

      @michaelb: je hebt duidelijk het commentaar niet gelezen toen de C en E werden gepresenteerd. Daar zijn genoeg opmerkingen in die trant voorbij gekomen.

      Plus natuurlijk dat het bij MB nu slechts één generatie betreft. Bij Audi heeft de eenheidsworst toch flink langer geduurd.

      Login om te reageren
  7. ikleesookoverautos zegt

    14 juni 2018 om 16:42

    Alsof ik die grijze dakduvel als een Wouter mijn aankoop zal laten beïnvloeden. Dan heb ik @Casperh toch veel hoger aangeschreven.

    Login om te reageren
  8. rrvliet zegt

    14 juni 2018 om 17:54

    Een 10s car is een auto die de quarter mile afrond met een 10 op de klok (tussen de 10 en den11 sec dus). Zeker dat dit een 10s car is!

    Login om te reageren
  9. rd1991 zegt

    14 juni 2018 om 18:02

    Barre machine. Had hem afgelopen week al gezien op Youtube, wat heerlijk! Mijn favoriete powersaloon. Wel de sedan, de Estate vind ik persoonlijk wat minder. Wel een andere kofferbakspoiler op de sedan, die is echt heel lelijk standaard.

    Login om te reageren
  10. RuVi zegt

    14 juni 2018 om 18:03

    Ik vind het raar dat de topmodellen ook niet standaard meer topmodellen zijn. Kijk bijvoorbeeld ook naar de RS6, die kan je dan weer extra met sport differentieel bestellen en dergelijke. Jammer!

    Login om te reageren
  11. allesmetturbo zegt

    14 juni 2018 om 20:38

    Dat ‘powered by renntech’ ziet er best wel cheap uit.

    Ik zou sws gaan voor de S en dan die laten chippen uiteraard

    Login om te reageren
  12. C63 zegt

    15 juni 2018 om 13:32

    Is de “slimmere” sper en driftmode electronisch? Doen ze dat bij Renntech ook erbij?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North