Nieuwe Mercedes E63 AMG kopen? Dit moet ‘ie kosten!

Auteur: , 54 Reacties

Zojuist plofte een berichtje in ons postvak met de Nederlandse prijzen van de super-E.

Eigenlijk is zo’n super-E veel spannender dan de Formule E, want de Merc maakt tenminste nog geluid. Niet zoveel meer als vóór de turbo’s, maar goed, dat is inmiddels een gepasseerd station. Enige tijd geleden praatte collega @dizono je al bij over de nieuwtjes van de nieuwe E63 ten opzichte van het vorige model. Opvallend is de standaard vierwielaandrijving, die dan echter wel weer uit te schakelen is door middel van een Focus RS-esque driftmodus. Iets soortgelijks is BMW naar verluidt van plan met de nieuwe M5.

Enfin, wat we destijds nog niet wisten is wat de nieuwe blepper van Mercedes moet gaan kosten. Maar zoals de titel van dit bericht al deed vermoeden, weten we dat nu wel. Het V8-feest begint bij 151.152 Euro. Bijna was de prijs een palindroom geweest, maar Mercedes heeft besloten daar één Ekkerman teveel voor te vragen. Voor dit bedrag krijg je de S-loze E63 AMG 4MATIC+ met 571 pk. Een stapje hoger op de ladder staat de E63 S AMG 4MATIC+. Deze variant heeft 612 pk en een prijskaartje van minimaal 161.195 Euro.

Tenslotte is er zoals het een nieuwe AMG betaamt ook nog een speciale Edition 1. Deze speciale editie kan je met de extra speciale kleur Designo Selenite grijs magno bestellen en beschikt over het AMG Nightpakket. Verder staat het speciaaltje op enorm speciale zwarte 20 inch pornojetsers en heeft ‘ie een paar kekke streepjes her en der. Uitgerust met deze extra goodies kost de E63 S AMG 4MATIC+ Edition 1 176.743 Euro.

Opdat wij niet vergeten hoeveel geld we aan Jeroen Dijsselbloem kwijt zijn bij aankoop van een dergelijke auto, hebben we ook nog even de Duitse prijzen opgezocht. Het verschil is ongeveer 40.000 Euro die direct naar de staatskas vloeit. Check de exacte cijfers hieronder in een heuse tabel.

Mercedes
Prijs Nederland
Prijs Duitsland
Verschil
E63 AMG 151.152109.83741.315
E63 AMG S161.195121.61839.577
E63 AMG S Ed. 1176.743136.91039.833



54 reacties

Nondeju wat een dikke tax.. AMG!
@mzonneveld: dit ziet er toch een stuk agressiever uit dan een taxi vind ik.
@banaan7: hij bedoelt waarschijnlijk de belasting die je dokt.
@banaan7: Nee hoor! Er is niets wat zoveel agressie uitstraalt als een blauwe kentekenplaat. Zie een blauwe plaat (vooral in grote steden als Amsterdam, Rotterdam) dan weet je, als je de chauffeur recht in de ogen kijkt heb je een schone onderbroek nodig. Als je er in mee rijdt, dan ben je failliet. En als je het waagt voor een aankomende taxi over te steken (verkeerslichten en zebrapaden gaan je daarbij niet helpen) dan ben je niet gewoon dood maar morsdood.
@mashell: Hahaha shapoo!
@banaan7: Zeker, toch hoop ik dat de meeste hem iets stijlvoller samenstellen. Mooi in het blauw ofzo ipv mat Grijs…
@mzonneveld:
Op de duitse MB site werkt de configurator, daar kan je uitproberen hoe-ie eruit ziet in een gedektere kleur als Canvasitblauw of Kalliatgroen bijvoorbeeld. En met een setje gesmede zilverkleurige 20-inch kruisspakers eronder. Dan ziet-ie er een stuk minder “in your face” uit dan zo’n Edition 1.
@mzonneveld: zeker een dikke tax, voor Nederland dan, gezien het prijsverschil met Duitsland…
Het is toch te gek voor woorden dat wij in NL gewoon even €40.000 meer moeten betalen als onze buurlanden.
@545e60: ja maar kijk wat we daar allemaal voor terug krijgen…. We hebben een van de prettigste landen om in te leven en dat allemaal door de autobranche.
@maferick74: wat is er zo verschrikkelijk aan Duitsland? Ik zou daar lachend gaan wonen.
@rolov: Duitsers, voornamelijk. En veel, heel veel Krombächer reclame.
Hij is wel heeeeul erg lekker hoor. Maar wat een geld.
Als je zo schuin van achteren kijkt naar de kont, dan was de Mercedes CL (C216) toch wel z’n tijd ver vooruit!
Een hele dikke bak, maar waarom niet dezelfde ventilatieroosters als in de E coupé. Die passen toch beter in een speciale auto zoals deze.
Ik heb liever een Panamera. Vind de S-klasse wel ok, de c-klasse wel mooi, maar deze vind ik net niks.
@basv: Ik vind de E-klasse juist het beste tot zijn recht komen van de 3 Mercedessen.
@reistje: Ik ook. De E is precies in verhouding, de C en S net niet.
via Android app
@basv: dat is toch geen vergelijking…
@fabiotol: qua prijs wel…
Toch gek dat we de grote prijsverschillen met onze buurlanden gewoon normaal vinden eigenlijk.
@brt: niet zo gek als je naar het totaal plaatje kijkt. Hier in Duitsland zijn de huizen (meestal) goedkoper (de huizen, maar meestal niet de woonlasten), de boodschappen goedkoper, de inkomens hoger. Maar ook de inkomstenbelastingen en de zorgkosten liggen hoger. Ook is het minuimumloon lager, liggen de uitkeringen lager en is het pensioen en AOW systeem een minder goed geregeld dan in Nederland.
Conclusie: sommige dingen zijn in Nederland inderdaad duurder maar daarvoor krijg je wel een beter sociaal systeem.
Altijd een twijfelgeval wat ik met dat geld zou aankopen. Een dikke Duitse überberline, een mooi uitgeruste Porsche 4S of dergelijke, of een exoot in occasie…
@leaper035t: Als het toch bij dromen blijft… Waarom niet alle drie ;)
Ik vind het dashboard van de nieuwe merc generatie echt spuuglelijk, het minste wat ze konden doen is het de vorm van het linker scherm traditioneel houden, 2 van die iPads voor je neus ziet er niet uit.
@treinrukker: je kan hem ook met een scherm bestellen! Als je dat mooier vind
@treinrukker: tot je erin zit, dan is het werkelijk prachtig.
Wat een fantastische wagen zeg! Ik weet nu al dat ik deze liever heb dan de nieuwe M5… Maar ja, wat verwacht je met mijn gebruikersnaam
@baasbenz: BMW?
Ik zou wel die witte sticker van de spiegel halen.
Is hij ook nog te krijgen met alleen achterwielaandrijving of heeft de amg alleen nog maar 4matic?
@jelle166: alleen 4MATIC, met uitschakelbare vierwielaandrijving.
@jaapiyo: Wat dus totale onzin is. Dan “sjouw” je dat extra gewicht van de 4 wiel aandrijving mee maar gebruik je het niet.
Lijkt yab yum wel van binnen
@pexers:
Kan jij als kenner van yab yum ons uitleggen wat de overeenkomst(en) tussen dat etablissement en deze auto is/zijn ? Bij voorbaat dank.
Gister voor het eerst een nieuwe E gezien (tenminste, de eerste die ik als E herkende). Wat moet je toch verekte goed kijken om ze te onderscheiden tegenwoordig zeg..
@bartteeuwen: overigens ziet de voorbumper er een beetje uit alsof hij uit de autostyle catalogus komt. Het interieur met gigantisch scherm kan mij ook al niet echt bekoren.
Wauw! Sexy auto
Prachtige wagen, beschamelijk dat onze roverheid zo gierig is.
God wat een kermisbak zeg. Die wielen, die binnenverlichting. Hoerensloep. Zal het vast uitstekend doen in bepaalde kringen. Totaal niet mijn smaak.
Ik vind het uiterlijk niks
612pk in taxi. Het is toch idioot!
@dutchdriftking: deze is bedoeld om sportief te zijn, niet om ye gebruiken als taxi
En weer een Opel Signia neus. God, worden jullie niet erg moe dat elke FR-auto dezelfde lamp/gril/lap en 3 openingen aan de onderkant heeft? Dit is ook een turbo, downsize, ja? Krijg je elke keer als je het gaspedaal intrapt een foto van Gerard Joling te zien in dat nieuwe lcd scherm met nep meters??
@john4545: ik vind jou echt vet vermakelijk :)
Een E is veel mooier als ie gewoon klassevol is uitgerust. Niet zo met die lelijke grote luchthappers , velgen , diffusor en uitlaten en paarse sfeerverlichting WTF !
Kopie van de Bmw 4. Kermisbak met 4mTic! Doe mijnmaar een Audi RS6 met quatro
In de VS en Canada word de E63 AMG alleen als de S versie geleverd en VS kost ie 102,625 dollar (€96,200) en in Canada 113,800 dollar (€80,300)…..
Meh… Ik shop wel een GS-F
De RS6 blijft de beste keus ondanks dat hij ouder en minder snel is :)
Hij kost dus 161k.
Dik!! Maar het is maar een 4.0 V8?!? Doe mij maar de echte oudere 6.3. Zijn die kermis hoerenvelgen standaard?
Wow, evenveel pk’s als een 65 AMG o.o
Maaruh, wat doettie in de lease?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).