• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom kost deze BMW M3 (E30) 200.000 euro?

Auteur: Dizono, gepost 10 mei 2015 om 21:53 – 47 Reacties

BMW E30 M3 met V10
Omdat V10.

Trouwe lezers kunnen zich deze BMW M3 van de E30 Baureihe wellicht nog herinneren, hij kwam in 2009 namelijk al eens langs. Niet alleen omdat een E30 M3 gewoon een onwijs fijn wagentje is, met name vanwege de krachtbron die zich bij deze specifieke M3 in het vooronder heeft genesteld. Daar vind je namelijk niet de 2,3/2,5-liter grote viercilinder van het origineel, maar een door Dinan tot 5.7 liter opgeboorde V10 uit de E60 M5. Omdat ze toen toch bezig waren, hebben ze er meteen maar een zesbak aangehangen. Het vermogen bedraagt vermoedelijk zo’n 600 pk.

De complete carrosserie en on onderstellen moesten worden aangepast om het blok passend te krijgen, een project dat nogal wat geld gekost heeft. Volgens de advertentie op Ebay was geld tijdens het project simpelweg geen issue, het ging enkel om een zo goed mogelijk eindresultaat. Toch lijkt de eigenaar na zes jaar uitgekeken op deze potente M3, gezien het feit dat de auto nu te koop is. Geld is overigens wel degelijk een issue als je deze M3 wilt kopen, daarvoor zul je namelijk met 224.500 dollar over de brug moeten komen, ruim twee eurotonnetjes tegen de huidige wisselkoers. Voor dat geld krijg je overigens geen garantie, dat je het even weet.

Voor wie het allemaal wel iets minder kan, ook de 3.8-liter L6 uit een BMW M5 (E34) past in een E30 M3. Wie bouwt de eerste met de 4.4 V8 Biturbo uit de huidige M5?

Ook interessant!

  • Video - Johnny Cecotto over 'zijn' BMW M3 (E30)
  • Voor weinig een BMW M3 E30 occasion kopen: het kan!
  • BMW M3 E30 Cabrio
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, e30, ebay, M3, occasion, tuning, V10

Vorig bericht: « Haperend alcoholslot kan levensgevaarlijk zijn
Volgend bericht: Volkswagen C Coupe GTE is lekkerder als Variant »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekbak zegt

    10 mei 2015 om 21:56

    Hoe verneuk je een M3 les 1.

    Veel teveel gewicht en teveel vermogen voor zo’n auto. Het zal vast erg goed in elkaar zitten maar ik vind het zonde.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      10 mei 2015 om 22:08

      @lekbak: maar was dit eerst wel een M3? Of hebben we een ongelofelijke bazen bak gemaakt van een 318?

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        10 mei 2015 om 22:20

        @clarkson: ik ga ervan uit dat autoblog het correct schrijft (misschien niet altijd handig…). Als dit een 318 was dan kan ik het wel waarderen.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          10 mei 2015 om 22:26

          @lekbak: man .. Daar zijn er 16000 van gemaakt .. Niet echt een zeldzaamheid ofzo .. Buiten dat .. Fuck the factory .. Origineel houden is voor leasers/leners/!huurders ..

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            10 mei 2015 om 22:32

            @lincoln: ik leas niet, ik leen niet en ik huur niet. Wel heb ik een rare tik, ik heb graag alles origineel.

            Login om te reageren
            • bofkont zegt

              10 mei 2015 om 23:08

              @lekbak: Hey wij kunnen elkaar de hand schudden :)

              Login om te reageren
          • ghost zegt

            10 mei 2015 om 23:01

            @lincoln: haha in 99% van de gevallen denken de veranderaars van auto’s, dat ze het beter doen dan een designafdeling van een autoconcern, die doorgaans gemiddeld 3 jaar lang alle schetsen van de tafel hebben gegooid om tot een goed resultaat te komen. Dan ga je wat veranderen, vind ik persoonlijk prima, maar dan moet men niet verwachten dat het meteen meer waard is. Ik heb liever ook origineel, lease, leen of huur heeft daar geen klap mee te maken imo.

            On-topic: deze is erg chique verbouwd maar – je raadt het al – ik heb liever origineel.

            Login om te reageren
            • tombe zegt

              11 mei 2015 om 14:06

              @ghost: ik kon het niet beter zeggen. Nu technisch kan hier en daar een upgrade.
              Tijden staan niet stil, remmen, xenon, ophanging, setje BBS, … Een persoonlijke touch door Schnitzer, Alpina of Hartge en dit alles met respect voor de tijd, het design en het evenwicht van power, balans en gewicht.
              Een V10 of zelfs een 6cil erin en volgens mij snap je niet waar het om draait.
              Elk van ons wordt gebrainwasht voor meer en meer power.
              Staat helaas niet evenredig met fun.

              Login om te reageren
              • tombe zegt

                11 mei 2015 om 14:28

                @tombe: wil je een echte nieuwe en betaalbare M3? Koop een MX5 of een GT86.

          • toniominestrone zegt

            11 mei 2015 om 06:51

            @lincoln: tja, je hebt er verstand van of niet, wat een …..!

            Login om te reageren
          • thezonda zegt

            11 mei 2015 om 09:54

            @lincoln: Is dat .. iets nieuws .. om alles .. te schrijven .. met 2 puntjes erachter?? Je kan .. ook gewoon .. komma’s gebruiken!!

            Login om te reageren
        • MrSkyline zegt

          10 mei 2015 om 22:35

          @lekbak: Het is een M3, kijk naar het zijpaneel boven het achterwiel van de gestripte body.

          Login om te reageren
          • sr20det zegt

            11 mei 2015 om 07:44

            @MrSkyline: ja die kan ook elke honkietonkie daar opgezet hebben

            Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      10 mei 2015 om 22:21

      @lekbak:
      Amen,
      Origineel gaat hij die 2ton nog wel een keer doen, maar dit verkrachte hok, ik zou er nog geen 2 rooitjes voor geven.
      Zelfs niet als ik die plastic fantasic snol er bij zou krijgen.

      Login om te reageren
    • FlighTom zegt

      10 mei 2015 om 23:23

      @lekbak: behalve de shell is er weinig meer van het origineel over als ik de foto’s zo zie. Verwacht dat dit stuurt als een kart, zo stijf ;)

      Login om te reageren
  2. ter zegt

    10 mei 2015 om 21:57

    Ik heb het idee dat ze gewoon elk willekeurig caressorie erop konden zetten. Niet veel e30 meer aan.

    Login om te reageren
  3. st33fie zegt

    10 mei 2015 om 21:59

    Super netjes maar wel errug duuuuuHr

    Login om te reageren
  4. resulutionNL zegt

    10 mei 2015 om 22:01

    Wat is dit toch een ontzettend gaaf project.

    Login om te reageren
  5. m4ple zegt

    10 mei 2015 om 22:03

    Dit is geen m3 ook nooit geweest zoals je kunt zien aan de aangelaste stukken wielkasten.

    Echter is dit wel heel vet.
    600 pk uit een v10 in een mooie hoes, e30 is wel echt bloedmooi in mijn ogen.

    600 pk op de achterwielen.
    Een v10! !!!

    Een technisch hoogstandje aan al het las werk te zien.

    1 nadeel, heel erg duur.

    Anders heb ik maar 1 tip:

    Sleutels inleveren bij mij a.u.b.

    Ik zal hem niet om een boom vouwen, beloofd!

    Login om te reageren
    • saikol zegt

      10 mei 2015 om 22:44

      @m4ple: dat dacht ik eerst ook maar toen ik de eerste fotos ging bekijken zie je ook al de wielkasten van een m3 en lijkt het alleen opnieuw gedaan te zijn

      Login om te reageren
    • tombe zegt

      11 mei 2015 om 14:16

      @m4ple: je kan het zien aan de “beugel” rond de achterruit. Naar beneden toe zie je de aansluiting met de typische M3 koffer. Dit is een M3, maar ze konden evengoed een 316 nemen als ze hem toch openslijpen om alles te doen passen. Zonde vd M3 dan.

      Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    10 mei 2015 om 22:08

    Ja joh tuurlijk .. als je 50 rooitjes bied mag je em direct ophalen .. Wel effe wakker blijven ..

    Login om te reageren
  7. ramonbosje zegt

    10 mei 2015 om 22:11

    Hier een Oostenrijker die het heeft gedaan, toch blijft een mooi project! http://youtu.be/FeY1gOpntYc

    Login om te reageren
  8. autofreaker zegt

    10 mei 2015 om 22:17

    Omdat v10 uhm wil niet zeuren maar.
    Goed Nederlands a.u.b ik wordt er op afgezeken… Next

    Login om te reageren
    • zapp zegt

      10 mei 2015 om 22:38

      @autofreaker: Sorry maar ik kan het niet laten, *ik word.

      Login om te reageren
      • autofreaker zegt

        11 mei 2015 om 00:08

        @zapp: zie je dit bedoel ik

        ps expres gedaan kijken of het werkt ;)

        Login om te reageren
  9. rob5nismo zegt

    10 mei 2015 om 22:21

    Graag een filmpje met v10 kreunen

    Login om te reageren
    • ramonbosje zegt

      10 mei 2015 om 22:40

      @rob5nismo: http://youtu.be/mPDyMKWEvik

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        11 mei 2015 om 06:25

        @ramonbosje: thnx

        Login om te reageren
  10. maseratizzzzzzzz zegt

    10 mei 2015 om 22:23

    Waarom zou je überhaupt de motor uit de huidige M5 ergens in willen leggen? Ik vind het al erg genoeg dat die in de X5/6M en M5/6 zit.

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      10 mei 2015 om 23:57

      @maseratizzzzzzzz: heb je het ding wel eens geprobeerd..?! Fantastisch blok geworden hoor! Heb de V10 en de V8 gereden, dje laatste is op alle vlakken beter. Enige valide minpunt dat je zou kunnen noemen is t geluid. De v8 klinkt prima (deels nep..) maar die waanzinnige klanken van de V10 zijn verdwenen.

      Login om te reageren
      • maseratizzzzzzzz zegt

        11 mei 2015 om 12:29

        @ukbob: dat is ook waar ik op doelde, het geluid, vind ik 1 van de belangrijkste dingen.

        Login om te reageren
  11. SimonMc zegt

    10 mei 2015 om 22:27

    Die meubelbuis zal vast wel sterk zijn, maar doet geen wonderen voor het gewicht lijkt me.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      10 mei 2015 om 22:55

      @SimonMc: het gewicht Is ook niet echt belangrijk met zo’n blok en zo’n auto. Origineel zal dat blok veel meer moeten meeslepen.

      Login om te reageren
      • reistje zegt

        10 mei 2015 om 23:44

        @rolov: Ik neem aan dat hij het over de balans van de auto heeft.

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          11 mei 2015 om 08:58

          @reistje: ja dat kan maar ze bouwen die auto van de grond opnieuw op. Lijkt mij dat ze daar wel op letten dan? Of zie ik iets over het hoofd?

          Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    10 mei 2015 om 23:04

    Gaaf! Alleen jammer dat ze de originele look hebben verpest met de uitlaat en de velgen.

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    10 mei 2015 om 23:10

    Ik dacht dat de boobjob in de kostprijs was opgenomen… My bad.

    Login om te reageren
  14. philipf zegt

    10 mei 2015 om 23:16

    Ondat ie heel dik is! Wat een machine zeg!

    Login om te reageren
  15. dhrwilders zegt

    10 mei 2015 om 23:36

    Ik bied 5euro

    Login om te reageren
  16. gash zegt

    10 mei 2015 om 23:37

    Leuk maar veeeeeel te duur. Volgens mij is dit een creatie van de boys van Piper Motorsports die momenteel ook nog bezig zijn met die Frankenstein 190E / C63 AMG

    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10153349096740511.1073741826.486605745510&type=1

    Login om te reageren
  17. reistje zegt

    10 mei 2015 om 23:52

    Ook al ziet het er wel uit als vakwerk 220.000dollar slaat nergens op.

    Maar ja in Amerika maken bedrijven zo winst. In Nederland steek je er 60.000euro in en is je eindresultaat 40.000euro waard. Persoonlijk zie ik er sowieso liever een I6 in ook wegens het gewicht in de neus.

    Login om te reageren
  18. g40freak zegt

    11 mei 2015 om 00:51

    Persoonlijk denk ik dat het s54 blok met 6 bak het ideale blok zou zijn voor in een e30 m3.
    Dat vind ik de “spirituele” opvolger van de s14 en zou in mijn ogen een “logische” keuze zijn. (En lichter en moderner dan het e34 m5 blok)
    Ik vind het v10 blok gewoon twee stappen te ver, het zal allemaal best rijden, maar in hoeverre beinvloed je het weggedrag??
    Maar gelukkig bouwt iedereen zijn eigen auto en doet iedereen het op zijn ,voor andere niet altijd te volgen, manier.
    Ik hoop deze zomer een “engine swap” te doen van 1272 cc naar 1391 cc. :) :) :)
    Ieder normaal denkend mens zegt: waarom al die moeite????…….omdat het mijn auto is..
    Het is een virus

    Login om te reageren
  19. bmwjvds zegt

    11 mei 2015 om 07:51

    @reistje als je die vrouw er bij krijg vind ik t goede prijs !

    Login om te reageren
  20. mrrallycross zegt

    11 mei 2015 om 08:36

    Lekker. Zal wel goed van z’n plaats willen. Dat vrouwtje daarentegen, laat die maar zitten

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      11 mei 2015 om 23:09

      @mrrallycross: op de auto?

      Login om te reageren
  21. Smokey zegt

    11 mei 2015 om 20:43

    Voor dat geld koop je een M5 met V10, een originele M3 CSL en nog wat leuks

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North