• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom Tesla’s mogelijk een betere toeter krijgen

Auteur: jaapiyo, gepost 17 mei 2018 om 13:03 – 54 Reacties

Elon-Recep


Lokale specialiteit.

Onlangs werd bekend dat Tesla haar fabriek een Fremont wil belenen om meer geld aan te trekken dat opgerookt kan worden, maar ondertussen gaat Elon’s expansiedrift gewoon door. Deze vlucht naar voren is eigenlijk vanaf het begin het handelsmodel van Tesla geweest. Hé, als het werkt voor Amazon…

Tesla wil al een tijdje meer fabrieken bouwen, onder andere in China. Het merk heeft er moeite mee de Chinese markt ten volle te benutten, daar het haar auto’s moet exporteren naar de volksrepubliek. Dat is duur voor Chinese Tesla-kopers. Het plan stokte echter omdat Tesla liever geen joint venture aan wilde gaan met een Chinese fabrikant, wat in China door de overheid wordt afgedwongen. Inmiddels staat deze regulering op losse schroeven, dus wellicht komt het er alsnog van. In de tussentijd gaat Tesla naar verluidt alvast auto’s bouwen in Europa en wel in Turkije, zo bericht het Griekse newsauto.

Dat de Griekse media hierover bericht is logisch: Griekenland was namelijk ook in de running om de nieuwe fabriek binnen te angelen. De Turkse frenemies van de Grieken trekken echter aan het langste eind. Een en ander heeft mogelijk te maken met het bezoek dat Elon onlangs bracht aan de Turkse leider Recep Tayyip Erdogan. Tesla hoopt met de productie in Turkije beter de markten in Zuid-Europa en het Midden-Oosten te kunnen bedienen. Over geruchten dat Tesla naar Nederland kijkt als een mogelijke locatie om elektrogebakjes in elkaar te schroeven, hebben we al enige tijd niks meer gehoord. Misschien moet Mark Rutte even een belletje plegen naar de Muskias.

UPDATE: het gaat niet om een opening van een nieuwe fabriek, of auto’s bouwen in Turkije, maar om het eerste Tesla verkooppunt in Turkije.

Met dank aan Ari voor de tip!

Ook interessant!

  • Elon Musk trekt extra aandacht met rijdende Tesla Cybertruck
  • Tesla heeft een topkwartaal achter de rug
    Tesla heeft een topkwartaal achter de rug
  • Chiptekort geen Tesla Cybertruck
    Elon Musk: Chiptekort is grootste probleem voor Tesla
  • Ook niet-Tesla's kunnen straks snelladen bij Superchargers
    Ook niet-Tesla's kunnen straks snelladen bij Superchargers

Nieuwste artikelen

  • Laadpalen zorgen voor extra werk en een boel irritatie
  • motor-trip frankrijk
    Het wordt iets minder k*t om door Frankrijk te rijden
  • Je auto wassen gaf nog nooit zo’n voldaan gevoel
  • Volkswagen doet echt z’n best voor ons met een nieuwe extra hete GTI
FacebookTweetPinLinkedIn

dealers, Elektrisch, Elon Musk, fabriek, recep-tayyip-erdogan, Tesla, Turkije

Vorig bericht: « BMW onthult toekomstplannen, wil de wereld domineren
Volgend bericht: De guitige reden dat Rolls-Royce blikken piloten laakt »

Lees Interacties

Reacties

  1. granlusso zegt

    17 mei 2018 om 13:19

    Hebben Turkse Tesla’s dan straks een beperkte toegang tot het internet? ;)

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      17 mei 2018 om 13:49

      @granlusso: Wel gratis satalietschotel erop waarbij je op 200 kanalen volledig onafhankelijk Erdonieuws kunt zien.

      Login om te reageren
      • rdamnn zegt

        17 mei 2018 om 16:01

        @fanboy: Hahaha prachtige reacties, kan ze als turk zijnde erg waarderen. Ook het artikel, de foto + titel +100

        Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    17 mei 2018 om 13:23

    Zouden EVs in het Midden Oosten – met z’n spotgoedkope fossiele brandstoffen – een beetje verkoopbaar zijn ?

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      17 mei 2018 om 13:25

      @amghans: alleen als je ze echt duur maakt. Gewoon een half miljoen plus. Anders niet.

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        17 mei 2018 om 14:49

        @jaapiyo:
        Neem aan,dat je Musk dit ook hebt ingefluisterd, al z’n financiële zorgen in één keer de wereld uit. Aannemende, dat-ie daar – i.t.t. de saga met de Model 3 in Freemont – wél auto’s in bruikbare aantallen produceert . . . :-)

        Login om te reageren
    • pomoek zegt

      17 mei 2018 om 14:41

      @amghans: Je zou het bijna niet geloven: http://gulfbusiness.com/uae-approved-worlds-two-largest-clean-energy-projects-in-2017/

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        17 mei 2018 om 14:52

        @pomoek:
        Sodegrutjes, de wonderen benne de wereld nog niet uit

        Login om te reageren
      • Gulli zegt

        18 mei 2018 om 15:26

        @pomoek: die lui weten best dat de duurste markten als eerste van de olie af willen. Dan maar iets verkopen dat ze wel willen hebben

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      18 mei 2018 om 06:10

      @amghans:

      Kan je in NL bronwater verkopen ??

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      19 mei 2018 om 00:11

      @amghans: ze houden daar ook van snelle auto’s..

      Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    17 mei 2018 om 13:25

    Handig, met een Tesla kunnen er 7 (6) mannen gekke capriolen uithalen op de openbare weg “ter ere van de bruidegom” IPV maar 4… Want Autopilot en 7 zitplaatsen in een model S of 6 in de model X.. alleen herrie schoppen en driftjes werkt niet echt met een Awd Tesla..

    Login om te reageren
    • MoeWat zegt

      17 mei 2018 om 14:22

      @w0o0dy: alles goed verder?

      Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    17 mei 2018 om 13:32

    Ik denk dat Musk liever in China zou produceren maar niet onder de huidige condities. Geld krijg je eigenlijk het land niet uit dus wat heb je eraan? Joint ventures zijn prima als je er spotgoedkoop kunt produceren voor andere landen en je bereid bent om je geheimen kwijt te raken. Voor nu denk ik dat Turkije één van de opties is maar zeker niet de enige.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      17 mei 2018 om 13:35

      Misschien zou Musk moeten kijken naar productie in Australië? Die hebben een Free trade agreement met China en er zijn autofabrieken die dicht gaan/moeten… Lijkt me een serieuze optie.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        17 mei 2018 om 13:39

        Zuid-Korea trouwens ook en die zouden ook wel ff de kwaliteit opschroeven van die Tesla’s hahahaha.

        Login om te reageren
  5. cloverleaf zegt

    17 mei 2018 om 13:35

    Sinds wanneer is Turkije Europa???

    Login om te reageren
    • bmwm6f12 zegt

      17 mei 2018 om 13:47

      @cloverleaf: sinds 1453 :)

      Login om te reageren
      • michaelcorleone zegt

        17 mei 2018 om 13:50

        @bmwm6f12: Langer zelfs.

        Login om te reageren
      • mazot zegt

        17 mei 2018 om 13:57

        @bmwm6f12: alleen als het constantinopel heet is het europa : D

        Login om te reageren
      • pomoek zegt

        17 mei 2018 om 14:43

        @bmwm6f12: scherp! Maar ik dacht juist het tegenovergestelde?

        Login om te reageren
    • michaelcorleone zegt

      17 mei 2018 om 14:07

      @cloverleaf: Sinds wanneer is Israël Europa? Aangezien die meedoen met het Eurovisie songfestival of het voetbal.

      Login om te reageren
      • crashingduke zegt

        17 mei 2018 om 14:49

        @michaelcorleone: Sinds ze er aan meebetalen.

        Login om te reageren
      • ahs1979 zegt

        17 mei 2018 om 18:10

        @michaelcorleone: Australië doet zelfs mee aan het Eurovisie Song Festival….. ?

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          17 mei 2018 om 22:42

          @ahs1979: degene die de inschrijvingen moest beoordelen dacht dat het Engels voor Oostenrijk was.

          Login om te reageren
    • MoeWat zegt

      17 mei 2018 om 14:24

      @cloverleaf: Turkije is pas Europa wanneer het voor Europa uitkomt ?

      Login om te reageren
  6. Yzord zegt

    17 mei 2018 om 13:46

    Als die shit onder de hoede van Erdogan wordt gemaakt dan stop die Roadster maar waar de zon niet schijnt. Dan tuf ik nog wel ff door met mijn V8’s

    Login om te reageren
    • misterdrogba zegt

      17 mei 2018 om 14:20

      @yzord: zit het zo diep mijn jongen.. I feel your pain.

      Login om te reageren
    • vagtroep zegt

      17 mei 2018 om 15:55

      @yzord: maar kleding wat door kinderen in armetierige omstandigheden worden gemaakt voor een hongerloontje koop je wel van de winkels?

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        17 mei 2018 om 19:15

        @vagtroep: jij zal ook bij Mediamarkt afdingen toch?

        Login om te reageren
        • vagtroep zegt

          17 mei 2018 om 22:25

          @rhellema: ten eerste, aan je manier van schrijven zie ik al dat je of een analfabeet of nooit fatsoenlijk Nederlands hebt gehad op school. Ten tweede, ik begrijp je Vraag niet ten derde nog steeds niet.. ?

          Login om te reageren
          • rhellema zegt

            18 mei 2018 om 07:22

            @vagtroep: lol…mijn vraag niet snappen en mij betichten van laag opgeleid zijn.

            Oké knul…ik zal een tipje van de sluier lichten voor je….goedkoop moet nog goedkoper…

            Ik dacht even dat een hoger opgeleide dat wel zou snappen maar blijkbaar moet je toch nog een beetje door studeren.

            Login om te reageren
  7. DJC528ia zegt

    17 mei 2018 om 14:17

    “In de tussentijd gaat Tesla naar verluidt vast auto’s bouwen in Europa en wel in Turkije”

    Huhhh sinds wanneer hoort Turkey bij Europa???
    @ autoblog/the funny guy , lees je even bij op: https://npofocus.nl/artikel/7521/hoort-turkije-bij-europa

    Login om te reageren
    • mazot zegt

      17 mei 2018 om 14:25

      @DJC528ia: europa is niet alleen de europese unie gappie. Europa is een continent en dit bestaat al langer dan de 20e eeuw

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        17 mei 2018 om 15:03

        @mazot:
        Wat ophoudt aan de Bosporus.
        Steek je die over ben je in Azië ook wel klein Azië genoemd, maar beslist geen Europa.

        Login om te reageren
        • michaelcorleone zegt

          17 mei 2018 om 15:38

          @desjonnies: Beter opletten. Turkije heeft geografisch gezien een kleine hoeveelheid land in Europa.

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            17 mei 2018 om 15:51

            @michaelcorleone:
            Misschien een begijpend lees cursus voor jou ?
            Europa houdt op aan de Bosporus en Istanbul heeft inderdaad een Europees en Aziatisch gedeelte.

            Login om te reageren
            • michaelcorleone zegt

              17 mei 2018 om 15:58

              @desjonnies: Ik zie het al we zeggen allebei in feite hetzelfde.

              Excuses ?

              Login om te reageren
        • mazot zegt

          17 mei 2018 om 15:42

          @desjonnies Ook al ligt de eikel van turkije in Europa dat verandert niets aan het feit dat ze gwn in de kut van Europa zitten.

          Login om te reageren
  8. kilum zegt

    17 mei 2018 om 14:27

    Mijn Tuuuter is mijn grote blij.

    Login om te reageren
    • ahs1979 zegt

      17 mei 2018 om 18:14

      @kilum: Voor de reaguurders die hem niet snappen: https://youtu.be/fucMkeeAvtE Ik wil tüterën!

      Login om te reageren
  9. pomoek zegt

    17 mei 2018 om 14:45

    Ik vind Musk met de dag minder leuk worden.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      17 mei 2018 om 14:49

      @pomoek: Zie je het gesprek al voor je? Erdogan: “Hee Elon, we gaan een mooie fabriek bouwen, komt helemaal goed. Maar hoe zit dat nou met die nieuwe vriendin van je, gaat het wel goed?”

      Login om te reageren
    • hplh zegt

      17 mei 2018 om 23:07

      @pomoek: ik zou het uit maken

      Login om te reageren
  10. kezzaa zegt

    17 mei 2018 om 15:18

    Naar verluidt moest de dochter van Erdogan zo lang op haar model 3 wachten dat paps maar besloten heeft de productie in eigen huis uit te gaan voeren.

    Login om te reageren
  11. Robert zegt

    17 mei 2018 om 16:08

    Briljante stap van Elon Musk. Dankzij het economische (wan)beleid van Erdogan, wordt die Turkse lira met de week minder waard. Derhalve, zal de productie, naar mate de tijd vordert, steeds minder geld kosten. Dat is goed voor de winstmarges, aandeelhouders en uiteindelijk misschien wel het voortbestaan van Tesla als (zelfstandig) merk.

    En als -tie z’n naam dan ook nog aanpast tot Elön Müsk, krijgt -ie straks ook nog korting bij elke dönnerzaak in Ankara…

    Login om te reageren
  12. amg65 zegt

    17 mei 2018 om 16:15

    Je schrijft het stuk alsof ze maar uitwijken naar Turkije ipv China. Terwijl de Chinese entiteiten al zijn opgericht en de business license is toegekend, en de recruitment activiteiten al zijn gestart.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      17 mei 2018 om 17:21

      @amg65: nou nee, ik haal de Chinese situatie alleen aan als achtergrond voor deze move. Volgens mij is dat eigenlijk ook best duidelijk in de tekst.

      Login om te reageren
      • amg65 zegt

        17 mei 2018 om 17:30

        @jaapiyo: Wat is er specifiek bewerkstelligt in Griekenland dan? Ik had geen Grieks in mijn vakkenpakket dus je bron kan ik niet lezen.

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          17 mei 2018 om 18:00

          @amg65: niks. Tesla twijfelde tussen het plaatsen van een nieuwe fabriek in Griekenland óf in Turkije. Turkije zal waarschijnlijk de betere randvoorwaarden geboden hebben…

          Login om te reageren
  13. bitd zegt

    17 mei 2018 om 18:17

    De vraag is: wie gaat er betalen?

    Login om te reageren
    • frank2b zegt

      17 mei 2018 om 21:28

      @bitd: Dat was jij toch?

      Login om te reageren
  14. frank2b zegt

    17 mei 2018 om 21:28

    Grote blij!

    Login om te reageren
  15. alper zegt

    17 mei 2018 om 23:57

    Ik ben een Nederlander met Turks achtergrond en moet zeggen: Knap gedaan door de Turken. Ze hebben al een autoindustrie en de ligging van Turkije is een opening naar meerdere afzetmarkten. Ik denk dat we met WK en EK vaker TT’s gaan zien: Toeterende Tesla’s? (aub bespaar mij politiek geneuzel)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North