• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom is er geen BMW M7?

Auteur: autoblogger, gepost 29 maart 2006 om 12:30 – 43 Reacties

BMW M7 Motorsport


BMW krijgt erg veel vragen over een mogelijke M7. Ze hebben er nog geen beslissing over genomen maar denken er wel aan, zo laat Helmut Panke weten in een gesprek met AMS. De 7-serie was eigenlijk nooit kandidaat voor een sportieve upgrade, toch maken oa Alpina (B7) en Hamann er al werk van. En zeker met de concurrentie van de Audi S8, Bentley Flying Spur en Mercedes S65 AMG lijkt het alsof BMW wat steekjes laat vallen…

Ook sprak men over de nieuwe Crossover van BMW (X6?), deze zal de Allroad techniek uit de BMW X5 gaan gebruiken. De wagen zal een sportieve vierdeurs worden. We schreven hier al eerder over in artikelen met betrekking tot een eventuele BMW X Sport, een BMW X6 of een BMW V-serie.

Ook interessant!

  • BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
    BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Uitgesproken: de enige Java Green BMW X5 M Competition
    Uitgesproken: de enige Java Green BMW X5 M Competition
  • Alpina heeft weer een officiële Nederlandse importeur

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

alpina, BMW, m7, X5

Vorig bericht: « Drie maal is scheepsrecht
Volgend bericht: Porsche 997 GT3 video review »

Lees Interacties

Reacties

  1. Franqie zegt

    29 maart 2006 om 13:08

    Hopelijk lijkt ie totaal niet op die op de foto, want dat is echt een gedrocht, de 7-serie is sowieso al geen toppunt van schoonheid…

    Login om te reageren
  2. midi zegt

    29 maart 2006 om 13:08

    Lekker discreet zo’n mooie 7!

    Login om te reageren
  3. Sacha zegt

    29 maart 2006 om 13:22

    Ik heb het gebrek aan M7 altijd een gemiste kans gevonden. Als de M-divisie wat minder puriteins zou zijn dan was er allang een M7 geweest.

    Het zal alleen niet makkelijk zijn tegen de S8 op te boksen. Dat ding is echt een koopje vergeleken bij de andere genoemde auto’s.

    Login om te reageren
  4. Ejay zegt

    29 maart 2006 om 13:32

    Een M7 zal denk ik tussen de 150.000 en 200.000 euro komen aangezien de M6 dat ook zit en ze qua kale nieuwprijs 2k schelen. Een S8 is welliswaar een prima auto, maar ik zou M en AMG eerder met RS ipv S vergelijken. Alleen probleempje met de RS8 is dat die naam al vergeven is aan hun vorige Le Mans racer.

    Login om te reageren
  5. JeffreyG zegt

    29 maart 2006 om 13:32

    waarom een M van de 7?
    het is een limo, dat moet luxe, niet sportief
    ik vind de S-klasse AMG ook totaal overbodig

    Login om te reageren
  6. Sir Smokalot zegt

    29 maart 2006 om 13:44

    BMW heeft van zichzelf al behoorlijk zware motoren voor de 7-serie, met aan de top een 6-liter V12 die een niet onaardige 445 pk uitbraakt.
    Als ik me verplaats in BMW weet ik in ieder geval dat ze daar behoorlijk rechtlijnig denken, dus waarom zou je je top-limousine dan in een ordinair performance-beest omtoveren? Waarschijnlijk is de M-divisie druk zat met de M3, 5 en 6. Ik denk daarom dat ze meer voor kwaliteit dan voor kwantiteit gaan. Bovendien: een limousine van 2180 kg omtoveren in een pk-kanon dat nog veel meer pk’s produceert dan de ‘standaard’ versie?!
    Er is maar één fabrikant die zo gek is om dat te doen, misschien wil BMW dat wel zo houden….

    Login om te reageren
  7. silasse zegt

    29 maart 2006 om 13:56

    echt vet maar die spoiler van achter is ni nodig

    Login om te reageren
  8. Kevin zegt

    29 maart 2006 om 13:57

    BMW vind dat de 7-serie niet bedoeld is als sportauto maar meer als luxe limo

    Login om te reageren
  9. DDB zegt

    29 maart 2006 om 14:03

    Gewoon NIET doen…
    De 7 is een limo, een zakenauto, die moet je niet als M variant op de markt brengen.

    Login om te reageren
  10. WE zegt

    29 maart 2006 om 14:31

    ‘k zie een captain of industry niet gauw in een M7 touren. Wellicht dat zijn/haar chauffeur het wel kan waarderen.

    Login om te reageren
  11. Alwood zegt

    29 maart 2006 om 15:21

    ik vind nog steeds dat ze terug moeten naar de vorige 7, en dan is het natuurlijk mooi om een M motortuning in de prijslijst te zetten van de 750i. uiterlijk moeten ze er alleen niets aan veranderen!

    die nieuwe 7 vind ik net als de 5 en x5 en x3 nogal nietszeggend en ik denk dat het nooit wat wordt… als de oude 750 niet meer terugkomt :-P doe mij dan maar een audi!

    Login om te reageren
  12. Rob zegt

    29 maart 2006 om 15:22

    Het is een ordinaire bak met al die spoilers.

    De m3, m5 en m6 hebben al een zeer hoog Sjonnie gehalte dus laat de 7 serie a.u.b. met rust.

    Login om te reageren
  13. Mpower zegt

    29 maart 2006 om 15:33

    M staat voor Motorsport, een M versie van een 7 serie zou de imago van M GmbH niet ten goede doen. En die foto ziet er buitengewoon walgelijk uit!

    Login om te reageren
  14. 320CI zegt

    29 maart 2006 om 15:49

    de 760 doet 0-100 in 5,5 seconden en dat lijkt mij snel genoeg voor zon grote auto , en als je een S55AMG koop tja als je dat leuk vind maja koop dan gewoon een S500 en daarnaast een CLK 55 AMG ofzo dat is ”echt sportief ”

    Login om te reageren
  15. Jan zegt

    29 maart 2006 om 16:21

    Trouwens de 7 serie van op de foto is reeds het oude model, van voor de geslaagde update dus.

    Login om te reageren
  16. Jan zegt

    29 maart 2006 om 16:25

    tering wat een prutsers ze hebben gewoon de evo8 nagemaakt, het is de zelde spoiler,bumperkit en achterlichten.

    Login om te reageren
  17. 320CI zegt

    29 maart 2006 om 16:26

    hij heeft niet eens spiegels!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  18. Dennis zegt

    29 maart 2006 om 16:49

    Spiegels zorgen alleen maar voor extra extra luchtweerstand (jokerp)
    Of wellicht dat de spoiler achterop voor voldoende downforce zorgt en is de downforce van de spiegels niet langer nodig (http://www.autoblog.nl/archive/2005/05/03/extra_downforce_door_spiegels)

    Login om te reageren
  19. W.T. zegt

    29 maart 2006 om 17:04

    volgens mij is dit een fotoshop ‘m7’

    Login om te reageren
  20. Stefan zegt

    29 maart 2006 om 17:57

    ja, zag ik ook al, klopt geen hout van..

    Login om te reageren
  21. C30 CDI AMG zegt

    29 maart 2006 om 18:10

    als bmw de M7 zo in productie laten gaan kunnen ze het zeker vergeten!

    En die V-versie, wat is daar dan het verhaal van? Ik bedrijp niet echt wat BMW met deze auto in de markt willen brengen. Naar mijn inzicht is het gewoon een tweede 5-serie?!

    Login om te reageren
  22. Mohammed zegt

    29 maart 2006 om 18:43

    Ieke vind M7 mooi, vette spoiler. Ieke kopen en dan ieke ben Atta Turk.

    Login om te reageren
  23. skaffa zegt

    29 maart 2006 om 20:07

    die foto hierboven is duidelijk een photoshop
    ik denk dat met de alpina B7 en hamann 7-serie er voldoende
    opties zijn voor degene onder ons die teveel geld hebben
    een M-versie lijkt me een beetje overbodig…
    persoonlijk zou ik liever een M1 zien, lijkt me meer geschikt om sportief mee te rijden.

    Login om te reageren
  24. skaffa zegt

    29 maart 2006 om 20:09

    zou het overigens ook niet zo erg vinden als het wel doorgaat…

    Login om te reageren
  25. olivier zegt

    29 maart 2006 om 20:39

    nou zo iets als dit zouden ze nooit doen want dit is zo ordie en BMW weet wel beter en kan wel mooier ik kan nie wachte als ie ooit echt uit komt maar het is een vraag.

    Login om te reageren
  26. Mpower zegt

    29 maart 2006 om 22:27

    Ik vroeg me eens af; Waarom BMW geen bedrijfs- en bestelwagen produceert, niet dat ik daar een fan van ben maar het is wel opmerkelijk dat de concurrenten het hebben en BMW niet.

    Login om te reageren
  27. Mpower zegt

    29 maart 2006 om 22:29

    audi heeft het ook niet trouwens

    Login om te reageren
  28. dekster(de echte) zegt

    29 maart 2006 om 22:37

    maar bmw heeft wel motoren
    en audi moet zo geen dingen maken vw doet dat wel

    Login om te reageren
  29. m5 zegt

    29 maart 2006 om 22:49

    omdat de concurentie van bmw moet toch iets verzinnen om geld te verdienen

    Login om te reageren
  30. Mpower zegt

    30 maart 2006 om 02:25

    the ultimate driving machine a la M///bestelwagen met achterwielaandrijving en dubbele Vanos, life begins @7000rpm baby! Wehkamp is nooit meer te laat

    Login om te reageren
  31. MR zegt

    30 maart 2006 om 12:41

    ’the ultimate driving machine’ komt er in de toekomst misschien aan in de vorm van een nieuwe M1 (geen M-versie van de E80 1-serie maar wel een opvloger van de M1 uit de jaren 80)! Helmut Panke heeft in een interview gezegd dat er een 1:1 model staat bij BMW Motorsport Gmbh! Laat die maar komen ipv de M7!

    Login om te reageren
  32. Jacco zegt

    30 maart 2006 om 21:27

    hoe zwaar moet dit ding dan wel niej zijn en wat voor motor?
    mag van mij wel komen maar zo komt hij toch niej dr uit te zien want dit is het vorige model van de 7-serie

    Login om te reageren
  33. dekster zegt

    30 maart 2006 om 21:44

    bmw heeft wel gezegd dat als er een M7 komt dan zal die niet alleen een vette moter krijgen maar moet alles aangepast worden

    Login om te reageren
  34. BMW M-lover zegt

    31 maart 2006 om 20:09

    Dat is overduidelijk een photoshop. Ten eerste is die spoiler veel te groot, kijk eens naar alle vorige straatlegale M-modellen, geen enkele met zo een grote spoiler, ten tweede ontwerpt BMW M voor elk nieuw M-model aparte velgen, die meestal op geen enkel ander model verkrijgbaar zijn (de velgen van de huidige M5 en M6 zijn uitzonderlijk wel verkrijgbaar als optie bij elkaar), ten derde zullen die zijschorten niet zo groot zijn en ten vierde zullen die roostertjes achter de voorwielen niet zo hoog zijn. Ik dacht trouwens dat ik ooit eens ergens gelezen had dat BMW een M-versie van de 7 nooit zou durven overwegen.

    Login om te reageren
  35. karin zegt

    7 april 2006 om 11:48

    waarom staat mijn vaders auto op internet

    Login om te reageren
  36. C30 CDI AMG zegt

    7 april 2006 om 11:54

    waarom niet?

    Login om te reageren
  37. C30 CDI AMG zegt

    7 april 2006 om 23:20

    Ach dat vind ik nou zo’n onzin. Het is gewoon een hele andere markt de bedrijfswagens! Het is juist heel knap van Mercedes dat zij én bestelwagen/busjes produceren in alle soorten en maten, én vrachtwagens in alle soorten en maten, én passagiers bussen in alle soorten en maten, én dan ook nog eens ‘gewoon’ personen auto’s produceren!

    @M5
    Wat je ook kan zeggen m5, is dat Mercedes gewoon heel erg slim is en alle technieken in huis heeft om 10x zoveel geld te verdien vergeleken met bmw audi etc.

    Login om te reageren
  38. sl73amg zegt

    20 mei 2006 om 10:15

    wat is hier nu het probleem discusie over de m7 hij bestaat al!!! ben op vakantie geweest naar roemania en daar rijden ze tog al rond er stond duidelijk op BMW M7 heb hem zelf gezien en ziet er zeker niet uit al de auto boven op de foto

    Login om te reageren
  39. Corné zegt

    1 juni 2006 om 07:48

    van mij mag hij uit komen. heeft de audi s8 ook een concurent

    Login om te reageren
  40. murcieboy zegt

    12 februari 2007 om 11:34

    woaw!! wat un vette wagen
    dat vraag ik me zelf ook vaak af waarom er geen m7 is

    Login om te reageren
  41. m5 zegt

    29 maart 2007 om 22:56

    hee er zijn 2 m5’s op autoblog

    Login om te reageren
  42. jarno zegt

    16 juli 2009 om 17:35

    t is xel ne schone vinden jullie ook niet?

    Login om te reageren
  43. dtc zegt

    31 juli 2009 om 00:28

    die auto hierboven is misschien wel mooi om een x te maken voor een show ofzo maar niet voor massale verkoop, dat zou een flop worden.
    een m7 hoort er eigenlijk wel bij, als ze van alle andere auto’s een M versie maken, moet het van de 7 serie ook.
    persoonlijk heb ik liever een 645 of m6, iets meer voor ”jonge” mensen en veel sportiever.
    7 serie is meer een ouwe lullen bak:P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North