• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Walter Rohrl op pad met Porsche GT2 – Deel 2

Auteur: autoblogger, gepost 16 oktober 2007 om 22:27 – 74 Reacties

Porsche 911 GT2


Voor de mensen die geen genoeg krijgen van de nieuwe Porsche 911 GT2, inclusief de mensen die het fijn vinden om naar een oude man te kijken (AKA Walter Rohrl), heb ik een verrassing…

Jawel: een filmpje van de GT2 met Walter Rohrl!

En om w0o0dy even voor te zijn ;)
Ik snap niet dat er nog mensen voor warm lopen. Seen one, seen em all!

Ook interessant!

  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
  • Op welke Porsche 911 GT2 sla jij 180k stuk?
  • Porsche zet ronderecord op Zandvoort met GT2 RS
  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, gt2, Porsche, Video, walter-rohrl

Vorig bericht: « Gelekt: Nissan GT-R info + images
Volgend bericht: Dat wit begint nu wel erg burgerlijk te worden… »

Lees Interacties

Reacties

  1. smoke zegt

    16 oktober 2007 om 22:29

    Wat een beetje muziek al niet doet voor de dynamiek van een filmpje…

    Login om te reageren
  2. CasperH zegt

    16 oktober 2007 om 22:35

    Never change a winning team. De 911 is tijdloos goed en mooi. Als je het mij vraagt dan hè ;)

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    16 oktober 2007 om 22:35

    ehm niet om het één of ander…. maar tot de vorige keer had ik GEEN ENKELE reactie van die strekking geschreven bij de 911……
    (maar dat mensen lyrisch over het uiterlijk zijn is in mijn ogen vreemd)

    Dat dit een spectaculaire sportwagen is da’s wel duidelijk en ik denk dat de auto leuker is dan de 911 turbo, maar voor veel mensen ook “te lastig”.

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    16 oktober 2007 om 22:42

    @w0o0dy: nou niet terugkrabbelen he ;)

    @Sir Smokalot: inderdaad, prachtige montage…

    Login om te reageren
  5. saili_gogo zegt

    16 oktober 2007 om 22:44

    prachtig filmpje vind ik

    Login om te reageren
  6. Bas zegt

    16 oktober 2007 om 22:51

    Wat een ubergaaf promo filmpje! Wat een race monster! 7.32.2 dat is echt een serieus snelle tijd!
    Heel mooi werk van Porsche, zowel mechanisch als marketingtechnisch.
    Ohja die Rohrl kan een aardig potje sturen! :p

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    16 oktober 2007 om 22:53

    @autoblogger: nope, tis ook wel zo, maar dat heb ik tot vorige week (of twee weken inmiddels) geleden niet zo neergeschreven (heb het zelfs gecheckt na de opmerking van racer x)

    Vond trouwens het filmpje niet direct een bewijs dat herr Röhrl die tijd ook daadwerkelijk heeft gereden. Is daar ook een iets minder subjectief bewijs van dan een filmpje van Porsche?

    Login om te reageren
  8. Porsche Fan zegt

    16 oktober 2007 om 22:54

    :D Kan er geen genoeg van krijgen

    Laat die nissan maar komen zeg ik:D

    Login om te reageren
  9. SjeufM3 zegt

    16 oktober 2007 om 23:12

    Vind dit de mooiste porsche wat er is! Wat een wagen..

    Login om te reageren
  10. Klassiekerrally zegt

    16 oktober 2007 om 23:19

    Goed reclamefilmpje. Wat vertellen ze ons?
    – de techniek is ontwikkeld in de racerij (zie RS Spyder)
    – de auto is voorzien van een aantal slimme technologische vondsten
    – de auto is uitgebreid getest
    – de auto is milieuvriendelijk (hoor ik daar vogeltjes fluiten op weg naar de ‘Ring?)
    – de auto is een serieus racebeest (zie rondetijd ‘Ring)
    – de auto is ook nog eens ‘gewoon’ te gebruiken

    Van alle nieuwe 911’s is dit wel degene die ik ’t liefst zou hebben.

    Login om te reageren
  11. Gerben zegt

    16 oktober 2007 om 23:28

    quote: Van alle nieuwe 911’s is dit wel degene die ik ‘t liefst zou hebben…

    iedereen wel denk ik, het is dan ook de duurste versie voor iets.

    Login om te reageren
  12. Klassiekerrally zegt

    16 oktober 2007 om 23:29

    Ik let even niet op de prijs. Kan ‘m toch niet betalen.
    Bovendien staat bij mij duurder niet altijd gelijk aan leuker ;)

    Login om te reageren
  13. Nelis zegt

    16 oktober 2007 om 23:34

    [quote]de auto is milieuvriendelijk (hoor ik daar vogeltjes fluiten op weg naar de ‘Ring?)[/quote]

    hahaha ;-) mooi gevonden

    Login om te reageren
  14. C30CDIAMG zegt

    16 oktober 2007 om 23:39

    mooie bodykit! mooie kleur! mooi… voor mij!?

    Login om te reageren
  15. Rick dos zegt

    16 oktober 2007 om 23:47

    “(maar dat mensen lyrisch over het uiterlijk zijn is in mijn ogen vreemd)”

    Wel deze mening zijn toegedaan, maar vervolgens wel lyrisch zijn over een retro Fiat 500….

    Login om te reageren
  16. Gerben zegt

    17 oktober 2007 om 00:14

    @Klassiekerrally

    oooooooh

    even nadenken doe me dan maar een

    -Vandenbrinck GTO, een F430 scuderia, een 911 GT3 RS, een Aston Martin (kies zelf maar welke) en een Murcielago

    – en nog een paar klassiekers: Ford Mustang, corvette stingray (een 60’s en 70’s versie), Lambo Miura

    voila mijn favoriete wagenpark van het moment.

    @Rick D

    Moet toegeven dat ik zelf één van die mensen ben

    Login om te reageren
  17. autoblogger zegt

    17 oktober 2007 om 00:17

    @Rick dos: hear hear!

    @all: nog twee filmpjes met onzenen Walter:
    http://www.youtube.com/watch?v=S6o97AZg_js
    http://www.youtube.com/watch?v=uvpMwtEPp30

    Login om te reageren
  18. Gerben zegt

    17 oktober 2007 om 00:23

    deze GT2 ziet er uit als een 911 met een half-geslaagde (lees mislukte) bodykit.

    De originele GT2 snapte ik nog. Een puur vuurspuwend racemonster.
    Dit is eerder een 911 voor de rich and famous. Sommigen noemen dit vooruitgang, naar het schijnt.

    Login om te reageren
  19. Michel T zegt

    17 oktober 2007 om 00:55

    Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de GT3 en in dit geval de GT2?

    Volgens mij is deze geblazen of zie ik dat verkeerd? Een soort 911 Turbo en dan nog verder geperfectioneerd voor o.a. circuit-gebruik e.d.?

    Maar erg mooi filmpje moet ik zeggen, geweldige bak lijkt me dit. Maar wat iemand hierboven al zei, zou toch wel erg twijfelen met nog die GT3 RS.

    Login om te reageren
  20. Carfreak zegt

    17 oktober 2007 om 01:39

    Wat een prachtauto, ookal is dit design oud, de nieuwe GT2 is de pooier der hoeren.

    Login om te reageren
  21. Racer X zegt

    17 oktober 2007 om 01:46

    lol@ w0o0dy

    Achja, ieder z’n ding. Ik vind dit echt een van de meest geweldige auto’s van dit moment. Ik baal alleen dat hij niet te zien was op Porsche Motion… Foto’s die ik daar gemaakt heb staan trouwens op Autojunk.

    Ik zie ernaar uit deze auto in het echt te zien, vooral in het zwart is ie heerlijk intimiderend. Ik zou ‘m blind kopen als ik de centen had!

    Login om te reageren
  22. Davidov zegt

    17 oktober 2007 om 04:14

    @ Racer X: Nou, deze Kever vind ik anders ook best intimiderend :|

    http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/161504.jpg

    On-topic: Ik zou um ook wel willen hebben :p

    Login om te reageren
  23. vinox zegt

    17 oktober 2007 om 07:25

    @ Sir Smokalot: volledig mee eens. Dit filmpje is echt prachtig gemaakt, really enjoyed it.

    Login om te reageren
  24. Zweedse chef zegt

    17 oktober 2007 om 08:32

    Wat een prachtvent die Walter.

    Login om te reageren
  25. Enzo zegt

    17 oktober 2007 om 08:36

    de enige leuke porsche is de Carrera GT hoewell die i.m.o. zijn geld nooit waard is, koop dan een zonda, of in mijn geval een F430S (en nog wat leuks) maar als het dan tog een porsche moet zijn koop dan een 911 GT1, dat is de uniekste porsche. dan ben je tenminste orgineler dan al die posers in hun carrera G(lit)T(er)

    Login om te reageren
  26. Dreke zegt

    17 oktober 2007 om 09:36

    Hoewel de porsche 911 (993 of 997) op mijn favo-top 1 plaats staat, moet ik eerlijkshalve me wel aansluiten bij de vraag wat is het verschil tussen de GT3 en GT2.
    Niet zozeer technisch, maar ik heb het idee dat er nog nooit zo veel verschillende 911-ers leverbaar zijn. (is maar wilde gok hoor, mijn teller ligt op 7 verschillende uitvoeringen..)

    Jammer, want dat idee doet voor mij al af aan het imago van mijn über-sportwagen. Dit heeft meer weg van een “gewone” produktie auto.
    Mijn gevoel zegt eerder dat men max. 3 typen moet voeren van de 911; snel, sneller en bloedsnel.
    Ik zou een porsche kopen met gevoel, niet omdat tie toevallig 500+ pk heeft.

    Eerlijk is eerlijk, mensen een ruime keus geven zal sneller omzet opleveren…

    Login om te reageren
  27. Mies zegt

    17 oktober 2007 om 10:01

    Heel mooi maar dat hele milieuvriendelijke deel zit geen enkele koper van dat soort autos op te wachten en die Efteling muziek die je op een gegeven moment krijgt :-s…… Een brute sportauto als de GT2 wordt een beetje “te lief” aangeprezen naar mijn mening.

    Login om te reageren
  28. vinox zegt

    17 oktober 2007 om 10:10

    @ Enzo: Al eens afgevraagd waarom porsche dan de recordhouder zo lang is geweest? En waarom half de racewereld in een race-GT2/3 rijdt?

    En waar is uwe F430 of Zonda hè in de rondetijdenlijst? :twisted:

    De Zonda F valt nog mee: 7.33
    F430 (F1 dan nog): 7.55!! Schande! :p

    Er staan twee carrera gt’s, een edo 996, een GT2 en een Gemballa GTR. Nogal duidelijk als je het mij vraagt hoor ;-) Anyway, ik weet dat er zoiets bestaat als persoonlijke smaak hoor, just talking figures here hè ;-)

    Login om te reageren
  29. SugarFree zegt

    17 oktober 2007 om 10:37

    Rick dos schrijft,

    16 October 2007 om 23:47
    “(maar dat mensen lyrisch over het uiterlijk zijn is in mijn ogen vreemd)”

    Wel deze mening zijn toegedaan, maar vervolgens wel lyrisch zijn over een retro Fiat 500….

    Tsja Rick, dat noemen ze nu appelsch met peeren vergelijken :)

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    17 oktober 2007 om 10:48

    @Rick dos (e.a.) tja je hebt een 8 keer opnieuw opgewarmde bak koffie of je hebt een vers bakkie esspresso…. het één laat ik aan me voorbij gaan het andere is gewoon lekker :)

    Overigens heb ik de kwaliteiten van deze auto niet in twijfel getrokken…. ben alleen wel van mening dat een Carrera GT een veel betere auto is die ze makkelijk sneller zouden kunnen maken. Overigens: is deze rondetijd nou enigzins betrouwbaar? Waar is het enigermate objectieve bewijs? Wie heeft de tijd gemeten?

    Login om te reageren
  31. Solstice zegt

    17 oktober 2007 om 10:53

    De 911 blijft de meest efficiënte sportwagen van allemaal: welke andere auto biedt dit soort prestaties en is ook nog eens (redelijk) praktisch en dagelijks bruikbaar? De ultieme evolutie van een ‘volkswagen’ naar volbloed sportwagen. Ik vind het waanzinnig dat Porsche, nog altijd met maar 6 cilinders en dan ook nog ’s op de verkeerde plaats het snot voor de ogen rijdt van veel grotere (en daardoor minder efficiënte) sportwagens als Lambo’s en Pagani’s.

    Login om te reageren
  32. w0o0dy zegt

    17 oktober 2007 om 11:09

    @Solstice: we zullen zien hoe de verhoudingen liggen als de GT-R losgelaten wordt….. er is al bekend dat die sneller is dan de 997 turbo…. dus het wordt interessant.

    Overigens….. volgens mij is er nauwelijk serieus een poging gedaan door andere fabrikanten om een snelle tijd op de Ring te zetten. Porsche ontwikkelt de auto’s OP de Ring…. Ze hebben er een eigen vestiging, net als BMW en nog wat andere merken. Op andere circuits is een Zonda F toch wel duidelijk wat sneller dan de Carrera GT en de 997GT3 RS. Of de Gt2 op andere banen dan de Nurburgring enorm veel sneller is dan de gt3-rs dat is maar de vraag……

    De Zonda F is bijvoorbeeld 1,4 sec sneller op het circuit dan de Carrera GT en 0,3 sec sneller op de korte baan van Hockeheim. Daar hebben kleinere lichtere auto’s een voordeel en kan een beest als de Zonda zijn vermogen niet optimaal benutten. Dat probleem zou de GT2 ook wel eens kunnen hebben…..maar misschien ook niet…. we shall see.

    Login om te reageren
  33. w0o0dy zegt

    17 oktober 2007 om 11:11

    “De Zonda F is bijvoorbeeld 1,4 sec sneller op het circuit dan de Carrera GT en 0,3 sec sneller op de korte baan van Hockeheim”

    Moet zijn “De Zonda F is bijvoorbeeld 1,4 sec sneller op het circuit dan de Carrera GT en 0,3 sec sneller dan de 997 GT3-RS op de korte baan van Hockeheim.”

    Login om te reageren
  34. w0o0dy zegt

    17 oktober 2007 om 11:31

    p.s na een lekker bakkie espresso weet ik ook weer hoe je het schrijft. En die opmerking (zie boven) slaat vooral op het design, niet zozeer op de techniek van de 997.

    Login om te reageren
  35. vinox zegt

    17 oktober 2007 om 11:38

    @ woody: klopt wel wat je zegt, ik zie massa’s porsches op de ring, maar veel minder zonda’s, ferrari’s en co. Maw, het is allemaal een beetje relatief hè.

    Login om te reageren
  36. w0o0dy zegt

    17 oktober 2007 om 11:43

    @vinox: ja, dat doet niets af aan de prestaties van de auto’s, maar het is logisch dat een auto die op een bepaalde baan wordt ontwikkeld het bovengemiddeld goed doet op die baan…..

    De vraag is dan: Is het ontwikkelen van het weggedrag op de Nurburgring een goed idee omdat die baan een goede graadmeter is voor een allround goede wegligging of is de auto door het ontwikkelen op die baan op bepaalde onderdelen erg goed en gaat “de superioriteit” in de dagelijkse praktijk niet op?

    Voorbeeld was (bij de eerdere versies) de handling in de regen….. hoe goed de 911 ook was…. voordat er allerlei electronica was die de achterkant onder controle hield was een 911 duidelijk minder goed in de regen dan veel andere sportwagens…..

    Login om te reageren
  37. Racer X zegt

    17 oktober 2007 om 11:49

    Ik denk dat de Nordschleife beter weergeeft waar een auto op de openbare weg toe in staat is dan een prachtig glad stuk circuit. Daarom vind ik de tijden die op de ring gereden worden veel relevanter dan rondetijden op een perfect onderhouden racecircuit.

    Om Dhr. Teeuwen te citeren: BOEIE, IK KOM DAAR NOOIT!

    nou ja, bijna nooit…

    Login om te reageren
  38. w0o0dy zegt

    17 oktober 2007 om 11:57

    @Racer X: ik ben het wel met je eens Testen op een “biljartlaken” zegt veel minder over de handling dan testen op de Ring. Aan de andere kant….. wat betekent het voor het weggedrag op normale wegen? Krijg je bijvoorbeeld een harde oncomfortabele wegligging waarbij de auto heel nerveus lijkt (omdat de auto zo is afgesteld dat ie op de Ring makkelijk van richting kan veranderen, bijv in de “chicanes”/s-bochten) of werkt de afstelling voor de Ring ook op allerlei normale wegen?

    Bmw’s hebben bijvoorbeeld een zeer goede balans en zijn makkelijk rond een circuit te smijten. Toch zijn er veel mensen die de auto’s “minder comfortabel op afstanden” vinden….. Dat is deels natuurlijk omdat wens van hoge bochtsnelheden en snel van richting kunnen veranderen leidt tot hardere veren en dempers, strakkere stabilisatoren…. etc……

    Login om te reageren
  39. Racer X zegt

    17 oktober 2007 om 12:30

    Ik denk dat je met je laatste stukje de spijker precies op zijn kop slaat, w0o0dy.
    BMW’s worden eveneens op de ring getest, en staan garant voor een dynamisch weggedrag. Het is een keuze die je als consument maakt; comfort of dynamiek? Ik kan me voorstellen dat iemand die veel kilometers maakt niet zit te wachten op een stuiterbak. Iemand die z’n auto ook gebruikt om lekker een stukje in rond te rijden op de openbare weg hecht natuurlijk wel waarde aan dynamiek, gevoel en andere ‘comfortbedervende’ eigenschappen. Voor zulke mensen zijn ringtijden relevant, lijkt me…

    Login om te reageren
  40. w0o0dy zegt

    17 oktober 2007 om 12:41

    @Racer X: ja, alleen is het niet per sé een kwestie van OF dynamisch weggedrag OF comfort. De combinatie is best mogelijk….. Een Elise is bijvoorbeeld een goed voorbeeld. Enorm dynamisch en competent op het circuit, maar niet echt spijkerhard en oncomfortabel….

    Login om te reageren
  41. Racer X zegt

    17 oktober 2007 om 12:56

    Ja ok, BMW’s zijn van nature ook geen keiharde wagens. Het gaat effe om ’t idee. Ik wist trouwens niet eens dat een Elise comfortabel kon zijn, weer wat geleerd. Hahaha!

    Login om te reageren
  42. JesperF zegt

    17 oktober 2007 om 19:42

    Wat een kutfilmpje:P Die vent kan trouwens wel verrekes rijden..

    Login om te reageren
  43. Turbopaultje zegt

    17 oktober 2007 om 20:12

    Mooie promo video. Strak en dynamisch. Als je Herr Röhrl graag ziet rijden, kijk dan meteen ook nog maar ff hier :

    http://www.youtube.com/watch?v=E93ag4Rp-Gg

    On board Nordschleife, 997 GT3, in the wet :-))

    Login om te reageren
  44. w0o0dy zegt

    17 oktober 2007 om 20:43

    Niemand die er problemen mee heeft dat dit filmpje absoluut niets bewijst en op een groot aantal punten complete nep (één en al montage van wat leuke beelden) is? Net nog eens gekeken, maar de beelden van de recordronde bewijzen niets en er is geen filmpje van de hele ronde….. Is Porsche talking shit? Kan die gt-2 wel in 7:32 de ring rond? Ik wil bewijs, dit is gebakken lucht.

    Login om te reageren
  45. Turbopaultje zegt

    17 oktober 2007 om 20:55

    Walter Röhrl heeft 7:32 gereden. Als Porsche en Röhrl die info officieel vrijgeven, is dat ook zo. Geen twijfel mogelijk. Punt.

    Login om te reageren
  46. w0o0dy zegt

    17 oktober 2007 om 21:02

    en sinterklaas komt binnenkort weer uit spanje…..

    Zonder bewijs is dit gewoon een verhaaltje…. dus… waar blijft het bewijs?

    Login om te reageren
  47. Turbopaultje zegt

    17 oktober 2007 om 21:11

    Ok, here comes the proof:

    http://www.youtube.com/watch?v=hyUKHNaw4J4&mode=related&search=

    Statement at 1.56 :-)

    Login om te reageren
  48. w0o0dy zegt

    17 oktober 2007 om 21:20

    tja…. ik kan me niet voorstellen dat de man uit zijn nek staat te lullen, maar ondertussen is het geen bewijs…. waarom is er geen video van dat rondje? Iedere fabrikant die het record wil breken zorgt voor camera’s….. Behalve wat shots van een Walter die door oneffenheden in de baan in zijn stoel zit te stuiteren zijn er geen shots van hoe hard de auto gaat op de baan…..

    Login om te reageren
  49. SugarFree zegt

    18 oktober 2007 om 09:54

    @ wOoOdy
    Hmmmm…..
    Hoeveel reden heb je nou om te twijfelen aan de authenticiteit van de tijd? teid tijt teit? ;)

    ff serieus: Porsche en Röhrl hebben een reputatie hoog te houden. Keihard liegen over een rondetijd met zo’n auto zal ze keihard opbreken lijkt me.

    Maar goed: altijd goed om kritisch te zijn en bewijs te verlangen hoor ;)

    Login om te reageren
  50. w0o0dy zegt

    18 oktober 2007 om 21:18

    @SugarFree: kan het me nauwelijks voorstellen…. maar aan de andere kant….. de Carrera GT heeft een langere wielbasis, grotere spoorbreedte (voor en achter) en een lager zwaartepunt (dus kan in principe hogere bochtsnelheden aan). Verder heeft de auto meer vermogen en weeg iets minder….. (heeft wel behoorlijk wat minder koppel) en bredere banden…… Alles is in het voordeel van de CGT maar toch zou de GT2 sneller zijn? En waarom dan zulke prutsbeelden? Waarom geen rondje met echt serieus hard rijden? Gefilmd vanuit de auto, waarbij je kan zien hoe hard het gaat? Dit is gewoon niet zo overtuigend…… daarom. Kom op met dat bewijs!

    Login om te reageren
  51. SugarFree zegt

    19 oktober 2007 om 10:16

    @ Woody
    Snap je punt. Inhoudelijk (over zwaartepunt e.d.) klinkt je verhaal zeer aannemelijk. Ik zou natuurlijk ook benieuwd zijn naar échte beelden. Wie weet… :)

    Login om te reageren
  52. Turbopaultje zegt

    20 oktober 2007 om 22:33

    Prutsbeelden…………echt serieus hard rijden pfffffff. Die 7:32 staat gewoon en geeft het potentiaal van Röhrl en de GT2 weer = Horst van Saurma in een CGT.

    De heer Woodpecker heeft de Schleife al eens onder de 10 min gereden zeker……….???

    Echt hard rijden is niet spectaculair om te zien en mit dem Walter achter het stuur lijkt het ook nog eens very easy. Geloof me, dat is het helemaal niet.

    P.S. Spectaculair en hard in een 911 ? Ok, eat this:

    http://www.youtube.com/watch?v=w6Thomd4BQg

    Login om te reageren
  53. w0o0dy zegt

    21 oktober 2007 om 00:04

    @Turbopaultje:of ik wel of niet onder de 10min heb gereden…. heb ik niet beweerd maar is ook volstrekt irrelevant…..

    Jij valt misschien in katzwijn van beelden van “de oprit van de heer Röhl” mij kan het niet boeien, ieder z’n ding.

    Filmpje is wel cool, maar niet het meest extreme wat ik ooit gezien heb van beelden op de Ring.

    Login om te reageren
  54. Turbopaultje zegt

    21 oktober 2007 om 11:20

    Dat is wel zeker relevant of je de Schleife zelf gereden hebt. Want alleen dan en als je ook nog autosportcoureur bent/ geweest, dan kun je snelheid van een auot of motor op videobeelden evt. juist inschatten.

    En ja ik heb heel veel respekt voor Walter Röhrl, heb hem nl. een keer live kunnen ontmoeten……..

    Login om te reageren
  55. w0o0dy zegt

    21 oktober 2007 om 11:49

    @Turbopaultje…. ook zonder dat ik zo hard over de ring kan rijden kan ik een redelijke inschatting maken. Als ik kan zien of een F1 coureur zijn rondje aan het verbeteren is zonder de eindtijd te kennen dan kan ik hier ook wel inschatten of dit een rondje 9 minuten of ongeveer 7 en een half is…….

    Zo kun je zien dat 3/4 van de beelden in het Porsche filmpje speciaal voor de mooie plaatjes zijn geschoten… dat zijn dus geen beelden van de supersnelle ronde. Dat is precies waarom ik een zeer onbevredigd gevoel over hou aan die video. Het is een promofilmpje en geen verslag van de snelle ronde. Gemaakt, geoefend en geregiseerd en dus niet “puur, echt en rauw”.

    Echt hard gaan is misschien minder mooi voor de gemiddelde kijker, maar ik zie liever dat (zelfs) Walter Röhrl moeite moet doen om de auto met die snelheid over de baan te jagen….. dan zie je tenminste het verschil tussen hem en gewone bestuurders (zoals de meesten van ons).

    7:31.02 is hard en iets dat niemand hier de komende 10 jaar gaat halen… dat is niet het gevoel dat ik krijg als ik naar de beelden kijk.

    Login om te reageren
  56. w0o0dy zegt

    21 oktober 2007 om 11:52

    ter illustratie: dit gaat echt hard en voelt ook als een supersnelle ronde. ZO hard is rond de 7 en een halve minuut dus!
    http://www.youtube.com/watch?v=iwtyZosuPNE

    Login om te reageren
  57. Turbopaultje zegt

    21 oktober 2007 om 12:15

    Ok. Je wil niet opgeven……….. een raceauto is never met een straatauto te vergelijken. Vooral onboard niet. Het extreme geluid en het continue trillen van de hele auto geven een heel ander beeld, wat een veel hogere snelheid suggereert. Als je zelf gereden hebt, weet je dat………..

    Let maar eens goed op de beelden van de GT2 op de Nordschleife uit de Zweedse programma. De baan is nat en die GT2 rijdt echt behoorlijk vol door…
    en als Walter een helm op heeft…..
    Of deze beelden van de bewuste recordronde zijn ? Ik denk eerder van niet, maar ik twijfel geen moment meer aan die 7:32. Daar heeft Porsche geen video voor nodig, het officiele statement voldoet. Ook ik ben nog steeds onder de indruk van deze tijd.

    Login om te reageren
  58. w0o0dy zegt

    21 oktober 2007 om 12:33

    met een beetje goede wil staat er strak ook een video van een “relatief langzame” 8 minuten online…. maar die zijn gefilmd vanuit de auto en dat is in mijn ogen een veel indrukwekkender beeld…..

    Ik ben zeker onder de indruk van de tijd vooral omdat ie sneller is dan de Carrera GT en de GT2 in feite op geen enkel punt (volgende de specificaties) sneller zou moeten zijn dan die CGT….

    In car beelden is wat ik wil zien, vooral omdat dat pas echt zou/zal blijken hoe hard het gaat.

    Login om te reageren
  59. Turbopaultje zegt

    21 oktober 2007 om 12:51

    BTW: Heb jij een officiele video van de Carrera GT tijdens de recordronde van Sportauto………….?

    Login om te reageren
  60. Turbopaultje zegt

    21 oktober 2007 om 13:45

    Nee, want die video is er voor zover ik juist geinformeerd ben ook niet.

    Login om te reageren
  61. w0o0dy zegt

    21 oktober 2007 om 14:54

    @turbopaultje: nope helaas…. maar er zijn wel andere video’s…. zoals deze
    http://www.youtube.com/watch?v=_VyRVKpcKgk (niet de snelste tijd, maar dit geeft je wel een goed beeld bij hoe hard 8 minuten of minder werkelijk is…..)

    btw: hoeveel ring ervaring heb jij? Snelste tijd, voertuig? Just curious.

    De meeste tijden die als officieel erkend worden gezien zijn door derden (vaak Sport Auto) gemeten/gereden en niet door de fabrikanten zelf….. voor zover ik weet is er geen objectieve partij betrokken geweest bij de tijden van Walter Röhrl en de GT2)

    Login om te reageren
  62. Turbopaultje zegt

    21 oktober 2007 om 14:59

    ……………………… (no comment required).

    Login om te reageren
  63. w0o0dy zegt

    21 oktober 2007 om 15:24

    als puntje bij paultje komt dan haak je af? …. wel suggereren dat je op de ring gereden hebt en dat jij weet hoe het zit, maar als men er naar vraagt komt er niets….. beetje jammer.

    Login om te reageren
  64. Racer X zegt

    21 oktober 2007 om 15:43

    Vergeet niet dat de variabele turbogeometrie in de GT2 de power van de motor breder uitsmeert dan de atmosferisch ademende V10 in de Carrera GT. Het zou me niets verbazen dat de GT2 bij bepaalde toerentallen meer power ter beschikking heeft dan de Carrera GT en daar op de Nordschleife zijn voordeel pakt. Vergeet niet het koppel van de GT2, dat bij lage toerentallen al grootscheeps voorhanden is. Daar komt nog bij dat men zegt dat de Carrera GT behoorlijk lastig te rijden is op de limiet. Een toegankelijkere auto zal op een bochtige, lastige en balansverstorende baan als de Nordschleife altijd wat voordeel hebben, hoe goed de coureur ook is.

    Ook een comment die ik las in het ZR-1 topic: “Meer power betekent niet dat de wagen automatisch sneller is als de handelbaarheid eronder lijdt” (of iets dergelijks). Dit kan, samen met het lagere gewicht van de Carrera GT, wel eens de oorzaak zijn dat de Nordschleife en de GT geen perfecte combinatie is en dat de GT2 best wel eens de snellere wagen op dit traject kan zijn.

    Op een strakke baan wint de Carrera GT natuurlijk, hands down.

    Login om te reageren
  65. w0o0dy zegt

    21 oktober 2007 om 15:49

    @Racer X: ja, het feit dat de CGT moeilijker is om op de limiet te rijden zou een goede verklaring zijn. Dat het koppel bij de GT2 wat hoger is bij lagere toerentallen zal op het circuit waarschijnlijk minder invloed hebben omdat je daar vaak hoog in de toeren rijdt..(het toerengebied waarin de CGT veel vermogen heeft is niet heel klein dus met iets meer schakelen moet die wel genoeg koppel kunnen leveren).. maar meer koppel over een groter toerenbereik helpt natuurlijk wel.

    Login om te reageren
  66. w0o0dy zegt

    21 oktober 2007 om 16:06

    @Racer X: wat ook nog kan meespelen is dat de Carrera GT misschien tijd verliest in de korte bochten (en de snelle links/rechts wisselingen) omdat de lange wielbasis de auto wat minder wendbaar maakt.

    Daarnaast heeft de GT3 RS een iets hogere g-kracht meting laten zien dan de CGT in de test van Road&Track. Daar scoorde de Carrera GT “maar” 0,99g en de GT3 RS zit op 1,02g op de skidpad. Als we even aannemen dat de GT2 minstens zoveel g kan hebben als de GT3 RS, dan kan ook daar een voordeel gehaald worden t.o.v. de Carrera GT.

    Login om te reageren
  67. Racer X zegt

    21 oktober 2007 om 20:36

    w0o0dy

    Vergeet niet dat de Nordschleife extreem bochtig is waar soms lager in de toeren gereden wordt en waar de turbocharged GT2 voorsprong pakt (“horsepower sells, torque wins races”). Verder lijkt me je verklaring m.b.t. wielbasis heel aannemelijk omdat er inderdaad veel links rechts wisselingen aanwezig zijn in de groene hel.

    Ik durf alleen niet te zeggen dat de GT2 evenveel G’s aankan als de RS, die toch wel heel erg op bochtensnelheid en circuitprestaties is gebouwd. Maar aangenomen dat de GT2 een nieuwer ontwerp is dan de GT, zou het heel goed mogelijk kunnen zijn dat hij meer G’s trekt.

    Ziedaar een gezamelijke analyse waarom de GT2 sneller zou kunnen zijn. Wat een mooi Autoblog-collectief toch weer. :P

    Login om te reageren
  68. w0o0dy zegt

    21 oktober 2007 om 20:43

    @Racer x: De GT3 RS is waarschijnlijk iets lichtvoetiger dan de GT2, maar om de achterkant onder controle te houden heeft Porsche bergen verzet. Doe je dat niet dan is de auto onrijdbaar…. een beetje zoals de 996 GT2. Door die enorme bak grip achter kan de auto waarschijnlijk eerder op het gas en zal de “bocht-exit” sneller zijn….. goede basis voor een hogere snelheid op het rechte stuk. Dus zelfs met een iets lager drempel aan de g-krachten kan de totale bochtsnelheid dan iets hoger uitvallen.

    Of ik nou 911 fan ben of niet….. hier hebben we meer aan dan elkaar afzeiken, toch?

    Login om te reageren
  69. Racer X zegt

    21 oktober 2007 om 20:51

    @w0o0dy

    Achja, we houden allemaal van auto’s. Het enige dat ik graag afzeik zijn chinese auto’s, fanboys met oogkleppen en mensen zonder verstand die maar wat roepen. Volgens mij vallen we beide niet onder die categorie.

    Login om te reageren
  70. Turbopaultje zegt

    21 oktober 2007 om 23:43

    In tegenstelling tot een paar andere figuren hier , hoef ik me niet meer te bewijzen en public. Ga ik dus ook niet doen.

    Wat mijn automotive kennis betreft niet en ook wat een paar andere, voor sommige heel belangrijke, zaken betreft niet. Punt.

    Login om te reageren
  71. rider zegt

    22 oktober 2007 om 11:23

    Rondetijd Nordschleife=7.33min, Hockenheim=ca1.10min
    0-100km/h=3,8sec
    0-200km/h=11,5sec
    200-0km/h=4,8sec
    v/max=329km/h
    gewicht 1497kg(2,8kg/pk)
    deze porsche genereerd echte downforce, voor is dat 9kg en achter is dat 29kg bij 200km/h.
    tijdens de SportAuto supertest (recente uitgave 11/2007) gaat hij gelijk met de Carrera GT als winnaar aan de leiding.
    De rij eigenschappen zijn zeer uitgebalanceerd en het gripniveau is immens. Deze porsche verbind supersport prestaties met het bruikbare gemak en comfort van een luxe wagen. De toegankelijkheid is zeer bruikbaar en ook voor een niet professioneel zonder hoge inzet bereikbaar. Porsche heeft hier een meesterwerk afgeleverd die de extreme prestaties van de Carrera GT evenaard, zonder diens extreme kostenplaatje eraan te verbinden.
    Het wachten is op de Ferrari 430 Scuderia….. To be continuened.

    Login om te reageren
  72. w0o0dy zegt

    22 oktober 2007 om 22:15

    Ik hoef me ook niet te bewijzen, maar ik plaats mezelf niet boven anderen en geef gewoon antwoord in plaats van me te verschuilen…Niemand hoeft zich te bewijzen, maar wie kaatst kan de bal verwachten…..

    Login om te reageren
  73. Turbopaultje zegt

    22 oktober 2007 om 23:56

    Ach ik schiet bijna iedere keer raak als ik de bal krijg.

    Dat is een probleem voor velen hier……………

    Login om te reageren
  74. w0o0dy zegt

    23 oktober 2007 om 08:27

    ach ja, als jij het maar gelooft…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North