• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wanneer een Cayenne in het obesitas-SUV segment stapt

Auteur: RubenPriest, gepost 17 augustus 2016 om 08:51 – 47 Reacties

Cayenne


We krijgen er nachtmerries van.

Het is een dingetje van de laatste jaren dus kijk niet gek op wanneer ook Porsche deze stap zal gaan zetten. Ik heb het over het segment ‘obesitas-SUV’. SUV’s met een coupélijn, waardoor het net lijkt alsof een olifant op de achterkant is gaan zitten. BMW is grondlegger van dit segment met de X6 en later de X4. Ook Mercedes doet gezellig mee met de onuitstaanbare GLE Coupé.

Deze twee Duitse autofabrikanten zijn vooralsnog de enige die de obesitas-SUV’s produceren. De modellen verkopen redelijk en dus is het niet ondenkbaar dat andere merken gaan volgen. We bereiden jullie vast visueel voor en pakken de fotosoep van Jonathan Machado erbij. De shopper maakte een render op basis van de Porsche Cayenne.

De SUV van Porsche valt duidelijk te herkennen in het ontwerp, maar het design heeft ook wat trekjes van de Panamera Sport Turismo. Maar goed, laten we er niet omheen draaien. Deze render is gewoon afschuwelijk.

Ook interessant!

  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Coupe, photoshop, Porsche

Vorig bericht: « Nieuwe instapper Range Rover Sport met een viercilinder [updated]
Volgend bericht: Dit is de goedkoopste Audi RS4 van Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. pinut187 zegt

    17 augustus 2016 om 08:56

    Klopt niet obesitas SUV. Want het is een SUV in coupe vorm en dus kleiner. Dus het zou eerder een anorexia SUV moeten zijn…

    Login om te reageren
    • sleeperking zegt

      17 augustus 2016 om 09:04

      @pinut187: Helemaal eens met pinut 187. De auto is kleiner ipv groter. En daarbij ‘een olifant achterop is gaan zitten.’ Dat zou je in feite van iedere normale coupe ook kunnen zeggen. En ik ben sowieso wel fan van een mooie coupe lijn a la BMWZ4, V8 Vantage, Jaguar F etc, dus waarom dat niet op een SUV? Vind het er wel lekker sportief uitzien. Dus iedereen mag zijn mening hebben maar dit stuk schept wel een erg eenzijdig beeld.

      Login om te reageren
      • O plaat zegt

        17 augustus 2016 om 09:34

        @sleeperking:
        Het probleem dat ik hier mee heb is dat het wagens zijn die nergens goed in zijn buiten geld kosten. Lomp, zwaar, rijd als een baksteen. Geen echte offroad prestaties en dan haal je zijn ruimte, het enige wat hem praktisch maakt weg voor een daklijn.

        Login om te reageren
        • sleeperking zegt

          17 augustus 2016 om 09:45

          @shiva: Het praktische nut van een auto is een andere discussie. Het stuk van Ruben ging puur over het uiterlijk, mijn comment ook. Ik heb weleens in een Cayenne gereden en ik moet zeggen dat dat nog wel vrij aardig stuurde. Dus ik denk dat je zo’n auto vooral koopt als je wel lekker hoog wilt zitten, vrijwel nooit het asfalt verlaat en zo nu en dan weleens wat passagiers meenemeent. O ja, en heel erg hard rechtdoor wilt rijden naar winterport oid. En dat alles zonder het gevoel te hebben dat je in een soort van bus rijdt. (Range Rover bv). Dus ik ben het niet helemaal met je eens dat bij een dergelijke auto de ruimte de enige reden is om er een te kopen.

          Login om te reageren
        • jobberns zegt

          17 augustus 2016 om 13:16

          @shiva: dan koop je er toch geen?

          Login om te reageren
    • stradale888 zegt

      17 augustus 2016 om 09:34

      @pinut187: Of obesitas coupé (met hoogwatervrees).

      Login om te reageren
      • pinut187 zegt

        17 augustus 2016 om 09:46

        @stradale888: ja dat is eigenlijk nog een betere benaming!

        Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        17 augustus 2016 om 11:14

        @stradale888: Shitting dog versie heette dat toch?

        Login om te reageren
      • denniss00 zegt

        17 augustus 2016 om 12:45

        @stradale888: Daar dacht ik ook meteen aan toen ik de foto zag. Geweldig!

        Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      17 augustus 2016 om 16:58

      @pinut187: afmeting doet er noet toe, Bassie is toch ook kleiner dan Adriaan…?

      Login om te reageren
  2. kalslasie zegt

    17 augustus 2016 om 08:57

    Vind dit eigenlijk wel wat hebben, het concept is in mijn gedachte logischer dan dat van Mercedes, mercedes heeft bij mij toch altijd de uitstraling van een luie auto en deze ziet er sportief uit! Ik zeg doen. Dikke V8 2 turbo’s en een hybride systeem erin hatsaaa!

    Login om te reageren
  3. cupsport zegt

    17 augustus 2016 om 08:59

    Ik vind het ook dik.

    Voor de puristen blijft er altijd de 911 en Cayman. Niet zeuren als Porsche extra geld probeert te verdienen aan auto’s die iets meer op comfort gericht zijn…

    Login om te reageren
    • noreplacementfordisplacement zegt

      17 augustus 2016 om 12:13

      @cupsport: Helemaal mee eens. Mensen die dit kopen willen gewoon de baas zijn op de snelweg, en dat ben je ook. Ja een “911” rijdt beter op een circuit, maar dat is natuurlijk ook een hobby. De koper van zo’n SUV coupe blaast gewoon 220 over de linkerbaan in subliem comfort, in een grote hoge wagen. Brandstof verbruik: boeit niet echt, Uitstraling: dik en je laat zien dat je geld hebt. Rijgedrag: dik in orde, comfortabel en snel. Lijkt me een prima dagelijkse auto!

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        17 augustus 2016 om 12:28

        @noreplacementfordisplacement:
        Precies wat jij omschrijft, maakt deze auto de ultieme smakeloze pooierbak.
        Een auto om te tonen dat je geld hebt en dat alles om te ego trippen…

        Hopelijk bereik je ooit het punt dat je zelfzeker genoeg bent om eigen keuzes te maken, zonder status proberen te kopen.

        En als dan nog steeds deze auto als keus eruit komt, dan ben ik verbaasd…

        Login om te reageren
        • cupsport zegt

          17 augustus 2016 om 13:05

          @reactief: dat is precies het bekrompen, conservatieve, kortzichtige, calvinistische denkpatroon wat veel Nederlanders hebben met hun eeuwige afgunstige gedrag…

          Dat je zo’n auto een dikke of bazen auto vind betekent niet per definitie dat je deze koopt om mee te patsen.

          Ik kan deze auto per waarderen om zijn uiterlijk, techniek en combinatie van comfort en sportiviteit. Wat andere mensen daarvan vinden is voor mij niet relevant.

          Probeer iets minder te be- en veroordelen, dat zal je kijk op de wereld verruimen en je als persoon verder helpen in deze wereld.

          Login om te reageren
          • reactief zegt

            17 augustus 2016 om 13:39

            @cupsport: grappig dat je eerst een gigantische lijst met vooroordelen benoemd, over Nederlanders (Hoezo generaliseren…) en over mij!?
            Om vervolgens te zeggen dat ik minder moet be- (ver)oordelen.

            Maar goed, als jij dit mooi vindt, en het geld (er voor over) hebt, doe wat je niet laten kan, en koop hem!
            Heb ik geen moeite mee hoor. Behalve dat je in mijn ogen het straatbeeld verpest dan… En met geld uitgeven heb ik ook geen moeite hoor, kan zelf de 911 erg waarderen, en die komt ooit nog eens voor de deur te staan.

            Maar lees mijn reactie nog eens, en dan de reactie waarop ik reageer.
            En helaas, maar ook begrijpelijk, is het beschreven type persoon ook hetgeen wat ik grotendeels in een X6 of GLE zie rijden.

            Login om te reageren
            • cupsport zegt

              17 augustus 2016 om 22:57

              @reactief: het verschil is dat jij dit op de persoon speelt. Ik heb een mening over het gros van de Nederlanders maar be- of veroordeel niet iemand aan de hand van het type auto dat hij rijdt.

              Misschien begrijp je verschil niet maar dan komt dat wellicht over een aantal jaar nog wel.

              Login om te reageren
          • rrvliet zegt

            17 augustus 2016 om 22:05

            @cupsport: Je benoemt de uitstraling als ‘dik, laat zien dat je geld hebt.’ en zegt daarna dat het je niet uitmaakt wat anderen denken. Hoe bedoel je dit?

            Login om te reageren
            • cupsport zegt

              17 augustus 2016 om 22:52

              @rrvliet: een “dikke” auto is voor mij een auto met een goede uitvoering en stevige motorisering. Dat kan een auto met een nieuwwaarde van € 30.000 zijn maar ook 1 van € 150.000. De waarde is dus niet relevant.

              Login om te reageren
  4. live4life zegt

    17 augustus 2016 om 09:01

    Just say no…

    Login om te reageren
  5. roberto zegt

    17 augustus 2016 om 09:10

    psst… http://www.autogespot.nl/porsche-cayenne-coupe-in-de-maak

    Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    17 augustus 2016 om 09:13

    Porsche heeft wel als eerste de obesitas limousine geïntroduceerd met de eerste generatie Panamera. De SUV’s zullen nog wel volgen.

    Login om te reageren
  7. lazy123 zegt

    17 augustus 2016 om 09:19

    Owww hell yeahhhhh !!

    Login om te reageren
  8. alaindjamal zegt

    17 augustus 2016 om 09:20

    Soort hoge panamera

    Login om te reageren
    • kars zegt

      17 augustus 2016 om 10:32

      @alaindjamal: Cayenamera :)

      Login om te reageren
  9. pomoek zegt

    17 augustus 2016 om 09:30

    Ik ga het niet nameten maar het achterwiel lijkt wat klein. Verder vind ik het niet heel erg lelijk.

    Login om te reageren
  10. dutchcorvette zegt

    17 augustus 2016 om 09:39

    Ik vind m gaaf!

    Login om te reageren
  11. tjorque zegt

    17 augustus 2016 om 10:06

    En het wordt dan nog gekker als zo van die smakeloze rijkaards die dingen gaan voorzien van sideskirts, aangepaste bumpers en een algehele verlaging van het niveau, euh de vering…

    Login om te reageren
  12. noudjuh zegt

    17 augustus 2016 om 10:50

    Eerlijk?!
    Bah! Ik vind ze echt afschuwelijk, dit soort modellen. Ze doen me altijd denken aan mn hond als ze zit te poepen met zo’n oncharmante kromme rug…
    En vaak hebben ze ook nog zo’n gefronste neus erbij (de auto’s dan he), om het poep-effect helemaal compleet te maken.
    Tel daarbij de attitude van de veelal “nieuw geld” bestuurders op en het is genoeg voor mij om er de schijt van te krijgen.
    Echte voetballers/rappers/basketballers/andereteveelgeldteweinigsmaak personen auto’s.

    Login om te reageren
  13. Edge zegt

    17 augustus 2016 om 11:02

    Gewoon maken! Persoonlijk vind ik het he-le-maal niks, maar dat hier een markt voor is is wel duidelijk. De X6 en ook sinds kort de GLE Coupé zie ik toch vrij regelmatig rijden. Het zou niet meer dan normaal zijn als Porsche een gedeelte van die markt probeert mee te snoepen. Zeker niet als de auto in basis gewoon een Cayenne met een andere koets is. Scheelt je toch behoorlijk wat ontwikkelkosten als een groot gedeelte van de onderdelen gewoon één op één over te nemen is. Bovendien, volumemodellen als de Cayenne, Panamera en zoiets als dit zorgen er wel voor dat Porsche snaarstrakke 911’jes kan afleveren en eens in de zoveel tijd een gekke uitspatting kan doen (918 Spyder) of toffe low-volume modellen kan aanbieden (Cayman GT4, 911 R). Ik ben dus helemaal voor!

    Login om te reageren
  14. autopetje zegt

    17 augustus 2016 om 11:02

    10+ voor Robert. Zitten we hier te kutten met een fantasy fotoshop terwijl ,zoals Robert al opmerkte, er allang een spy foto is gelekt van een echte Cayenne coupe.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      17 augustus 2016 om 11:12

      @autopetje: “Een echte Cayenne coupe”. Calm your tits, die foto’s die Robert linkte zijn inderdaad van een Cayenne coupe, maar niet van het eindproduct. Dat is slechts een verhoogde Panamera met wat extra plaatwerk aan de onderzijde. Een zogeheten mule om de techniek te testen. Ga er maar vanuit dat een eventuele productieversie van de Cayenne coupe meer op deze foto zal lijken dan op die van Robert.

      Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    17 augustus 2016 om 11:14

    Mooi is anders idd.

    Login om te reageren
  16. audiisthebest zegt

    17 augustus 2016 om 11:15

    De BMW X6 was niet de eerste, dat was de Ssangyong Actyon.

    Login om te reageren
  17. ontploffer zegt

    17 augustus 2016 om 11:43

    Maken!!! ???

    Login om te reageren
    • ontploffer zegt

      17 augustus 2016 om 11:44

      @ontploffer: Ochja, smilies werkte niet meer…

      Login om te reageren
  18. danivdengel zegt

    17 augustus 2016 om 11:57

    Prachtige wagen! Die moeten ze zeker in productie nemen

    Login om te reageren
  19. tkoote zegt

    17 augustus 2016 om 12:07

    Vind de shop wel erg geslaagd hoor. Zou samen met de Panamera Shooting Brake een toffe aanvulling op het gamma zijn.

    Login om te reageren
  20. fapfap zegt

    17 augustus 2016 om 12:08

    Ik vind de normale Cayenne al Obesitas

    Login om te reageren
  21. rensso zegt

    17 augustus 2016 om 15:32

    Juist omdat dit soort auto’s overbodig lijken te zijn vanwege de zogenaamde mindere praktische waarde ben ik in elk geval blij dat ze er zijn. Smaken verschillen maar als er alleen maar praktische auto’s en standaard design gekocht zou worden dan zou het een kleurloze en uiterst saaie boel worden. Waarschijnlijk allemaal elektrische middenklasse stationwagens. Yes!!!!

    Login om te reageren
  22. rensso zegt

    17 augustus 2016 om 15:34

    En wij, Hollandse azijnzeikers dat we zijn, vinden toch al gauw alles TE

    Login om te reageren
  23. bas038 zegt

    17 augustus 2016 om 16:31

    Voor het geld wat je hier voor zal moeten neerleggen koop ik liever wat anders.

    Login om te reageren
  24. cossiekiller zegt

    17 augustus 2016 om 18:19

    Ne Panayenne

    Login om te reageren
  25. anders zegt

    17 augustus 2016 om 21:10

    Ben momenteel bezig met een roadtrip door Tsjecho&Slowakije, maar ze denken er hier toch anders over. Cayenne, mwah. X5? ML? Gl? RR? Sporadisch. Je struikelt hier over de GLE en X6. Rare jongens die Tsjechoslowaken…

    Login om te reageren
  26. spiderman zegt

    17 augustus 2016 om 21:42

    De X6 zette qua lelijkheid een nieuwe standaard: een groot, lomp monster voor mannen die blijkbaar iets moeten compenseren. De GLE bewees vervolgens dat het toch nog lelijker kan. Zo bezien valt deze fotosoep-Porker nog best mee. Een Cayenne is erger om te zien.

    Login om te reageren
  27. niex zegt

    18 augustus 2016 om 08:59

    ik vind t er leuker uitzien dan de normale cayenne, verder vond ik vooral de comments op dit stuk erg vermakelijk. het is in NL natuurlijk een crime om in iets groots te rijden want je ziet het niet veel, want het kost bergen geld zon grote bak, maar in andere landen is zon cayenne niet eens opvallend kwa formaat. de hummers en F150s vliegen me hier om de oren en dan is zon cayenne best ingetogen. ik heb er niks mee die suv-gekte verder…

    Login om te reageren
  28. jesse55amg zegt

    20 augustus 2016 om 09:13

    Dit is wel heel erg afgekeken van mercedes.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North