• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wanneer is de elektrische bus gemeengoed?

Auteur: willeme, gepost 31 maart 2021 om 14:22 – 1 Reactie

De tweede generatie eSprinter moet het proces gaan versnellen.

Dat er meer elektrische auto’s bijkomen is niet voor iedereen goed nieuws. Liefhebbers van grote atmosferische motoren met veel cilinders komen niet echt aan hun trekken. Maar laten we eerlijk zijn, eenvoudige viercilinder diesels zijn nauwelijks opwindend te noemen, toch?

tweede generatie eSprinter

Elektrische bedrijfswagen

Daarom zijn elektrische bedrijfswagens wat minder pijnlijk voor de liefhebber om te verkroppen. We zien dat veel fabrikanten er op kleine schaal al mee bezig zijn. Volkswagen werkte samen met ABT Sportsline aan de elektrische T6.1 en Renault was er vroeg bij met de elektrische Kangoo Z.E.. Maar om het een succes te maken, moet de elektrische bedrijfswagen wereldwijd aan de man gebracht worden.

tweede generatie eSprinter

Dat gaat gebeuren met de tweede generatie eSprinter. Das Haus heeft de auto al vorig jaar aangekondigd. Productielijnen en data waren toen nog niet definitief bekend. Dat zijn ze nu wel: de Mercedes eSprinter komt namelijk in de tweede helft van 2023. Je zult dus meer dan twee jaar moeten wachten om met zo’n fluisterstille bedrijfsbus te kunnen rijden. De eerste generatie is nu nog gewoon leverbaar, overigens.

tweede generatie eSprinter

Toch is die tweede generatie wellicht het wachten waard. De Mercedes eSprinter gaat namelijk een elektrische bedrijfswagen worden die overal verkocht gaat worden. Sterker nog, de eSprinter gaat gebouwd worden in drie verschillende fabrieken. Namelijk in Düsseldorf, Ludwigsfelde en North Charleston. Het is niet zo dat de Mercedes eSprinter er in één uitvoering komt. Er zal keuze zijn tussen allerlei varianten qua opbouw, lengte, hoogte en carrosserie.

De basis is hetzelfde, maar de rest kun je naar eigen keuze op laten bouwen. Bij de meeste elektrische busjes van dit moment is de keuze heel erg beperkt. Bij de volgende generatie eSprinter kun je kiezen uit twee formaten qua wielbasis en maar liefst 3 verschillende accupakketten. Goed nieuws voor de puristen: de elektrische Sprinters hebben altijd achterwielaandrijving.

Wat denk jij? Wanneer is de elektrische bestelwagen gemeengoed? Eerder of later dan de personenauto’s? Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • Video: elektrische bus vliegt plotseling in de fik
    Video: elektrische bus vliegt plotseling in de fik
  • Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
    Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
  • Stop met zoeken, deze Mercedes Sprinter is dé bedrijfswagen
    Mercedes Sprinter bedrijfswagen lost huizenmarkt problemen op
  • Mercedes EQXX krijgt 1.000 km praktijkactieradius

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, eSprinter, Mercedes, sprinter

Vorig bericht: « Daytona Shooting Brake Hommage knalt je scherm op
Volgend bericht: De groenste Bentley van dit moment, letterlijk en figuurlijk »

Lees Interacties

Reacties

  1. laptom zegt

    31 maart 2021 om 17:10

    Prima toch. Voor 75% vd gevallen is dit prima. Mijn stucadoor en tegelzetter die bezig zijn rijden nooit meer dan 60km op een dag.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North