• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat het nieuwe garantieprogramma van Ferrari inhoudt

Auteur: RubenPriest, gepost 26 juli 2017 om 15:52 – 26 Reacties

Ferrari


Ferrari komt met een nieuw garantieprogramma onder de naam New Power15.

Het klinkt als een nieuw scheermesje van Gillette, maar dat is hier niet het geval. Met het New Power15-programma krijgen nieuw geregistreerde Ferrari’s tot en met 15 jaar garantie. Het is in feite een uitbreiding van het eerdere programma. Het was namelijk al mogelijk om een garantie tot 12 jaar te regelen bij het merk uit Maranello. Ferrari introduceerde deze mogelijkheid in 2014.

Bij de aanschaf van een nieuwe Ferrari krijg je standaard drie jaar garantie. Daarnaast valt de bolide de eerste zeven jaar onder een gratis onderhoudsprogramma. De fabrieksgarantie kan eventueel worden verlengd met nog eens twee jaar.

Het New Power15-programma dekt problemen die kunnen voorkomen met de motor, versnellingsbak en ophanging. Of krakende Ferrari-stoelen ook onder de garantie vallen is niet bekend. Zowel nieuwe als tweedehands Ferrari’s komen in aanmerking voor dit nieuwe garantieprogramma.

Ook interessant!

  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
  • Nieuwe Ferrari kledinglijn
    Nieuwe Ferrari kledinglijn is speciaal voor kinderen
  • ferrari daytona sp3
    Surprise: nieuwe Ferrari Daytona SP3
  • Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet
    Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, garantie

Vorig bericht: « Dit kosten de nieuwe Maserati GranTurismo & GranCabrio
Volgend bericht: Speel James Bond in de polder met deze Defender uit Spectre »

Lees Interacties

Reacties

  1. B00G1E zegt

    26 juli 2017 om 15:59

    Ben benieuwd wat dit gaat kosten. Op een ferrari forum over het oude newpower programma (12jaar) kwam ik dit tegen:
    V8 $4500 12 month coverage
    V12 $5760 12 month coverage
    met kortingen bij verlenging en schadevrije jaren..

    Login om te reageren
    • freshlife zegt

      26 juli 2017 om 16:12

      @B00G1E: wat is daar de definitie van schadevrij? Als de bak ploft ga je in premie achteruit? Lijkt me een beetje een rare constructie dan. Hoe slechter het product hoe duurder de premie?

      Login om te reageren
      • B00G1E zegt

        26 juli 2017 om 16:16

        @freshlife: hier staat wat meer info: http://www.ferrarichat.com/forum/ferrari-discussion-not-model-specific/468126-new-power-warranty.html
        je krijgt daar dus $375 vs $570 korting per jaar als er geen reparaties onder het programma zijn uitgevoerd.

        Login om te reageren
    • maotje zegt

      27 juli 2017 om 10:59

      @B00G1E: wat een geld. Pfff

      Login om te reageren
  2. hutjuh zegt

    26 juli 2017 om 16:06

    Ja wat is garantie he.. een Alfa die na 4 jaar begint te roesten van binnenuit (carrosseriegarantie 8 jaar) wordt ook afgewezen. Het blijft “garantie”, het blijft Italiaans en het blijft roesten. Nou zal een Ferrari dezer dagen gelukkig niet roesten..

    Login om te reageren
    • hans75 zegt

      26 juli 2017 om 16:19

      @hutjuh: ik voel hier een enorme hoop frustratie….
      bij mijn weten en ervaring roesten Alfa’s al decennia lang niet meer… maar die Alfasud ervaring blijft bij jou pijn doen?

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        26 juli 2017 om 16:26

        @hans75:
        Nee, de opa van een neef die zijn vader en daar weer een zwager van, man was bijzonder populair op feestjes en de Opel dealer noemde hem steevast ‘vriend’

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          26 juli 2017 om 16:30

          @desjonnies: lol, precies wat ik dacht

          Login om te reageren
        • stefan1207 zegt

          26 juli 2017 om 19:18

          @desjonnies: ‘Decennia lang niet meer roesten’ is wat overdreven. Tijdens de jaarlijkse autokeuring bleek dat ik geluk had, dat ik onderweg nog niet doorheen de bodem van mijn 14 jaar oude Alfa 156 was gezakt. Dat was jammer genoeg het einde van onze relatie.

          Dat zeg ik niet omdat ik ‘anti-Italiaans’ ben, want bij mijn zoektocht naar een nieuwe auto werd het bijna een Giulia. Bijna, omdat ik bij een Duits merk betere condities kreeg. Toch is de kans heel groot dat de volgende opnieuw een Alfa word. Al zal ik die geen veertien jaar bijhouden.

          Login om te reageren
      • snorrewietskie zegt

        26 juli 2017 om 16:43

        @hans75: Alfa’s roesten nog altijd aangezien ze gemaakt worden van pisbakkenstaal en de roestpreventie bestaat uit duivenschijt.

        Login om te reageren
        • trustmeiamanengineer zegt

          26 juli 2017 om 17:01

          @snorrewietskie: Niveautje hoor….

          Login om te reageren
          • snorrewietskie zegt

            26 juli 2017 om 18:25

            @trustmeiamanengineer: De waa heide is hard. Een alfa niet. LoL

            Login om te reageren
            • pomoek zegt

              26 juli 2017 om 21:47

              @snorrewietskie: typen is ook hard.

              Login om te reageren
      • Silverarrow zegt

        26 juli 2017 om 17:45

        @hans75: Snelle zoekopdracht 156 roest laat heel wat anders zien.

        Login om te reageren
        • hans75 zegt

          26 juli 2017 om 18:54

          @silverarrow: toevallig vorige week nog met een vriend met een Silverarrow, 2 x binnen 100 km op de wegenwacht moeten wachten… bij deze is statistisch vastgesteld dat Saabs ontbetrouwbaar zijn..

          Login om te reageren
      • frederik zegt

        26 juli 2017 om 20:01

        @hans75: Waarschuwing, de volgende beelden kunnen schokkend zijn. http://www.autoweek.nl/autoreview/15195/alfa-romeo-156-18-tspark-16v

        Login om te reageren
      • neidjel zegt

        26 juli 2017 om 20:18

        @hans75: ik weet niet hoe het met de MiTo zit, maar de Grande Punto/Evo (nu krijg ik waarschijnlijk behoorlijk wat kritiek dat ik Alfa en Fiat vergelijk) roest ook na een paar jaar al op de kofferbak en motorkap door een ontwerpfout… Het blijft blijkbaar toch een dingetje, Italianen en kwaliteit..

        Login om te reageren
      • hplh zegt

        26 juli 2017 om 21:02

        @hans75: alfa 159 subframe????

        Login om te reageren
        • hans75 zegt

          26 juli 2017 om 21:06

          @hplh: vast een component die ze van opel hebben gekregen?
          Met alle respect.. de feiten zijn duidelijk.. het roestprobleem van italiaanse auto’s (en ook van franse denk ik trouwens) is volledig onder controle… ze roesten al jaren minder dan de meeste duitse en jappen.. als je wilt zeuren over roest bij een 156 van 20 jaar geleden, have fun.. maar google dan een keer ‘mercedes roest’ oid…

          Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      26 juli 2017 om 16:42

      @hutjuh: je gelooft zeker ook nog dat Duitse merken niet roesten….

      Login om te reageren
  3. desjonnies zegt

    26 juli 2017 om 16:30

    Dit is een staaltje om van een nadeel een voordeel maken, prachtige marketing, want ongetwijfeld zal de klant gewoon moeten betalen voor onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn zoals de koppeling en de nokkenas riemen; en dat lieve vriendjes kost echt een gotsvermogen bij zo’n ding om te laten vervangen en doe je het niet bij de dealert, zal de garantie ongetwijfeld vervallen. win – win !
    Dit dynamo of startmotor zal in het niet vallen bij de prijs van het garantiebedrag dunkt me .

    Login om te reageren
    • snorrewietskie zegt

      26 juli 2017 om 16:44

      @desjonnies: Beetje handige jongen doet dat gewoon zelf.

      Login om te reageren
  4. snorrewietskie zegt

    26 juli 2017 om 16:41

    Gaat daar de levertijd nog vanaf zeker.

    Login om te reageren
  5. rufctr01 zegt

    26 juli 2017 om 16:44

    Als je een nieuwe Ferrari kunt betalen dan is dit ook geen probleem…

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    26 juli 2017 om 17:02

    De gemiddelde rapper/voetballer flipt z’n Ferrari toch om de 3 weken en zal zich er weinig zorgen over maken.

    Login om te reageren
  7. jorden zegt

    26 juli 2017 om 17:11

    Zo’n itiliaans motortje moet nou eenmaal wat vaker vertroeteld worden. Je krijgt er ook wat voor terug als je het gaspedaal intrapt

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North