Alles.
Wanneer je het web afspeurt op zoek naar een goede deal voor, bijvoorbeeld, een supercar, dan is er een aanzienlijke kans dat je vroeg of laat een wel héél goedkoop exemplaar tegenkomt. Blijkt deze je nu bij nadere inspectie in het ootje te hebben genomen, dan heb je hoogstwaarschijnlijk te maken met een replica of kitcar.
Het is niet vergegrepen om de Aventador een favoriet te noemen als het aankomt op het maken van replica’s. Natuurlijk, neppe Ferrari’s zullen altijd een warm hart worden toegedragen, maar de Italiaanse concurrent doet niet veel onder voor zijn vurige landgenoot. De replica in kwestie is overigens, zoals normaal gesproken wél het geval is, evenmin een forse downgrade. In plaats van één of ander slap aftreksel in een Italiaanse designerjas te hullen, vinden we onder de huid van de Aventador een Pontiac GTO uit 2004.
Hoewel de 5,7-liter LS1 V8 in de Amerikaan destijds sprinttijden van rond de 5 seconden noteerde, zal je niet bepaald vrolijk worden van de enorm gedateerde viertraps automaat. Het is te hopen dat de snelheden die de in een Aventador veranderde GTO kan bereiken nog enigszins respectabel zijn en je daardoor het aardig mislukte uiterlijk kunt vergeten, niet in het minste omdat de verkoper er 30.000 dollar vraagt.
Leuk voor de carnaval.
Lachen toch. Beetje knutselen en bouwen en doen. Vraagprijs is wel bizar, dat dan weer wel.
@viezefreddyw: de 164 omtoveren tot een Pagani Zonda misschien een idee?
@rhellema: https://www.topgear.com/car-news/supercar/best-alfa-ever-made
@stephane8200: wat heb ik staan kwijlen bij deze auto toen die op de RAI stond…BIZAR!!!
Dat plaatje er in ook.
Geeft wel te kennen hoe iemand in het leven staat. Niet te vertrouwen dus. Leven in een waanwereld. Die basishouding klopt niet.
Ik denk dat dat mijn grootste probleem is met dit soort replica’s.
@stephane8200: Het is toch ook veel meer een Huracan om te zien? Ben ook met je eens dat het echt een gefaald project is hoor! Snap alleen niet wat mensen bezielt om in zoiets te investeren . Je kan toch na een beetje werk al zien dat het compleet anders gaat zijn dan je voor ogen hebt. Ik zou dan lekker tijd besteden aan mijn eigen logo en proberen iets unieks te maken. Nu zal mijn buurmeisje al met de vraag zitten of het nou een 300nx is mr2 of toch een firebird die als donor is gebruikt. Bij nader inzien had meneer beter de eerste Lykan hypersport Aperta kunnen faken!
@fmgarcia: hoewel voor ons deze creatie oogbolverschroeiend is, heeft deze persoon er waarschijnlijk beetje bij beetje steeds meer details aan aangepast. Gaandeweg zie je dan niet meer dat wat je maakt een complete mislukking aan het worden is. Sterker nog; op een gegeven moment ga je vinden dat jouw werk op sommige punten zelfs beter is dan het origineel! Liefde maakt blind, zoiets…
@n0zem: Wow je hebt gelijk. Dom van mij dat ik niet aan zoiets heb gedacht. Vind het alleen wel raar dat je m dan uberhaupt verkoopt.
@stephane8200: en het hele producten kopen om je status te verhogen is geen waanwereld? hahaha
@esprit84: hoewel dat punt slechts zijdelings relevant is, vind ik het wel een goed punt waar ik het mee eens ben. We laten ons graag voor de gek houden.
Zet maar voor de deur!
@fmgarcia: brandend of gewoon in deze staat?
@rhellema: achter de versnipperaar
Jammer, de GTO is net zo’n leuke auto. Beetje wolf in schaapskleren. Voor het geld wat is uitgegeven aan deze replica, had de gto ook een supercharger en een beter onderstel kunnen hebben.
Op zich heb ik niks tegen replica’s, maar hier zijn de verhoudingen wel goed zoek.
Ik heb wel respect voor het vakmanschap maar deze laat ik aan me voorbij gaan
Reventador?
@maarten156: Lamborgiac gtor
@maarten156: Senseo Elemento.
@mashell: Lamborghini LP280 ‘gok’ ik Sentriesto bedoel je.
Man man kansloos en absolute geldverbranding. Wie gaat hier nog geld voor geven..
Eigenlijk ben je pas een baas als je een Aventador ombouwt naar een Pontiac Fiero.
@pomoek: hahahah 100000
Wat een armoe
Wat is er mis met een 4 trsps automaat?? Dat heeft mijn moderne Volvo ook! Ruim 140 in zijn 2!! Dat is pas ruig!!
@kennone: “moderne”
Als ik zoiets zie vraag ik mij altijd hetzelfde af: Waarom? Je hoeft geen ingenieur of automotive designer te zijn om te zien dat je van een Pontiac GTO met aangepast plaatwerk nooit een fatsoenlijk ogende Aventador replica kunt maken. Dus waarom? Het zal vast leuk zijn om zo’n auto te verbouwen, maar als je toch dat plaatwerk zelf moet ontwerpen, waarom dan niet iets wat uniek en origineel is en wat qua verhoudingen aansluit op de donorwagen? Ik denk dat zo’n wagen dan niet alleen meer bekijks trekt, maar ook veel makkelijker te verkopen is.
@Edge: Juistum
Wat er mis mee is? Zijn er dingen niet mis mee dan?
Wel goed dat ie ook het interieur heeft aangepakt.
Je bent een link vergeten voor “vurige landgenoot”, zijn vast wel wat artikelen over te vinden ;)
@karhengst: hehehehe
grote griebels wat een spookhuis!
Ben benieuwd naar de verstevigingen. Aangezien deze generatie GTO nooit als cabrio is geleverd. Zal wel lekker flexen allemaal. Ik kijk toch even verder.
Ik kan me voorstellen dat hier zomaar 1500 uur werk in zit. Als deze mijnheer deze tijd aan een extra baan had besteed, dan was hij samen met de kosten van de GTO al een flink eind op weg geweest voor een knappe echte lambo..
Erg uit de verhouding. Had dan zelfs iets bedacht.
het ziet er niet uit weg ermee