• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat meer info over Nissan’s GT-R

Auteur: evo, gepost 26 september 2007 om 09:58 – 50 Reacties

Nissan GT-R Proto


We wisten al hoe Nissan’s nieuwe sportwagen er ongeveer uit zou gaan zien. Tevens wisten we al dat de GT-R met z’n 480 pk waarschijnlijk gehakt zal gaan maken van de Porsche 911 Turbo. Robbie schreef reeds dat de GT-R in drie verschillende smaken op de markt gebracht zou worden, en nu is hier wat meer over bekend. De GT-R zal geleverd worden met de trim levels ‘Base’, ‘Black Edition’ en ‘Platinum Edition’.

Laten we eerst vermelden dat de performance van de GT-R bij elke trim hetzelfde is. De Nissan zal bovendien niet leverbaar zijn met een handbak. Optioneel zijn een 10 kg lichtere en titanium uitlaatdemper, een aan te raden voertuigvolgsysteem (standaard op de Platinum) en zij-airbags. De GT-R is leverbaar in de kleuren zwart, rood, parelmoerwit, titaniumgrijs, donkerder metaalgrijs en zilvergrijs.

In het interieur zal de Black Edition geheel zwart zijn. Bij de twee andere trims kun je kiezen voor zowel een zwart als een grijs uitgevoerd interieur. De Base zal met standaard lichtmetaal met Dunlop Sport-banden komen, terwijl de Black en Platinum-uitvoeringen ‘Rays’-lichtmetaal hebben met daar omheen Bridgestone RE070s runflat-banden.

Nissan GT-RNaast het al genoemde voertuigvolgsysteem beschikt de Platinum over een Bose-geluidssysteem en stoelverwarming (nuttig…!). De Base start bij 66.675, de black bij 68.580 en de platinum bij 71.870 dollars. Dit zijn prijzen exclusief belastingen en BPM, dus laat je je vooral niet te snel gek maken (bron: nagtroc).

De Nissan GT-R maakt over 27 dagen zijn officiële debuut op de Tokyo Motor Show.

Meer weten? Check de officiële site op gtrnissan.com.

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Nissan, tokyo-2007

Vorig bericht: « ’s Werelds mooiste cabrio komt in 2009: Alfa 8C Spider
Volgend bericht: Energielabel-systeem voor een jaar teruggedraaid »

Lees Interacties

Reacties

  1. FrankyCash zegt

    26 september 2007 om 10:05

    I Like!

    Login om te reageren
  2. marck zegt

    26 september 2007 om 10:05

    DE nieuwe skyline niet leverbaar met een handbak !? Waar gaat sportief rijden heen … alles wordt automatisch

    Login om te reageren
  3. MrSelected zegt

    26 september 2007 om 10:10

    Geen handbak? Een halfautomaat? SMG of DSG achtig systeem? Waarom?

    Login om te reageren
  4. Mr. Marteen zegt

    26 september 2007 om 10:16

    wel weer een voordeel dat de dollar niet veel waard is op dit moment

    Login om te reageren
  5. Rudy zegt

    26 september 2007 om 10:19

    Jammer alleen dat wij er zoveel bpm over moeten betalen. Ik verwacht niet dat deze auto bij ons voor onder de €120.000 te koop zal zijn :(.

    Login om te reageren
  6. GT2 zegt

    26 september 2007 om 10:21

    Gelukkig woon ik in belgie :D

    Login om te reageren
  7. Mies zegt

    26 september 2007 om 10:22

    Hier heb ik nou op gewacht… eindelijk weer zoon japans kannon! jammer dat we hem hier waarschijnlijk niet tegen zullen komen :-(

    Login om te reageren
  8. Racer X zegt

    26 september 2007 om 10:34

    Geen handbak? Dan mogen ze ‘m van mij in hun r**t schuiven. Sneller of niet, Porsche geeft de koper in ieder geval nog de keuze of men een handbak wil of niet.

    Login om te reageren
  9. Antoon zegt

    26 september 2007 om 10:44

    Geen handbak :(. Waar slaat dat op! Het lijkt wel alsof de auto-industrie denkt dat we zelf niet meer kunnen schakelen! Heel jammer.
    Toch mag er eentje voor de deur neergezet worden. Black of Platinum graag. Weet alleen nog niet of ik die vleugel er op zou laten zitten. Daar komen vast genoeg mooiere alternatieven voor!

    Login om te reageren
  10. kees zegt

    26 september 2007 om 10:45

    Voor die anderhalve ton die je op de aankoopprijs bespaart tov een Porsche kan je er dan zelf wel een handbak in laten sleutelen :P

    Login om te reageren
  11. Marten zegt

    26 september 2007 om 10:48

    Waarom zelf schakelen als een computer het beter en sneller kan, met geen kans op “tandenpoetsen”? De rijervaring is hetzelfde. Je moet natuurlijk wel zelf kunnen kiezen wanneer hij voor je schakelt…

    Login om te reageren
  12. Racer X zegt

    26 september 2007 om 10:57

    @ Marten

    Sommige mensen schakelen nou eenmaal liever zelf, smaken verschillen. Ik vind juist dat een automaat afbreuk doet aan mijn rij ervaring, die is dus niet hetzelfde.
    Als je een beetje kan rijden zul je van tandenpoetsen geen last hebben.

    Ik snap best dat sommige mensen voor een automaat of een gerobotiseerde handbak kiezen, ik roer echter het liefst met de pook in de bak.

    Login om te reageren
  13. SugarFree zegt

    26 september 2007 om 11:01

    Juist, zelf roeren in de bak is toch fijner.
    Hoewel ik eigenlijk pas een mening kan hebben als ik zélf de Skyline met geautomatiseerde bak heb geprobeerd. Ik gok er toch op dat het een fijne bak is, waarmee je zeker invloed kan uitoefenen op het moment van op- en afschakelen.

    Weet in ieder geval hoe fijn een 997-handbak schakelt. Fenomenaal! :)

    Login om te reageren
  14. Marten zegt

    26 september 2007 om 11:14

    @Racer X:

    Ieder wat hij wil natuurlijk!
    Mijn ervaringen met m’n tiptronic (ECVT) motorfiets zijn geweldig en ik vind het niets onderdoen aan een “hand/voet” schakelbak, in de meeste opzichten is het veiliger, beter voor de onderdelen en motor (omdat je niks “fout” kunt doen) en aan de andere kant kun je zo ruig rijden als je wilt…
    Het rendement is een ander verhaal. Schakelbak is natuurlijk sneller/zuiniger, maar dat hoeft tegenwoordig ook niet meer zo te zijn, denk ik..

    Login om te reageren
  15. Mairsil zegt

    26 september 2007 om 11:19

    @Rudy
    Verwacht dat de basisversie nog net onder de 100.000 blijft. $ 67.000 is ongeveer EUR 55.000. Plus 45% bpm is 80.000. Plus 20% btw is zo’n 96.000 euro. Zal vast nog iets heen en weer schuiven ivm specifieke heffingen, milieu, verlaagde bpm etc., maar het zou mij verassen als het significant boven de 100.000 uitkwam.

    Kortom, zelfde prijsklasse als de nieuwe M3.
    Lijkt me een lastige keuze, gelukkig maar dat ik geen 100.000 euro heb liggen.

    Login om te reageren
  16. Racer X zegt

    26 september 2007 om 11:42

    @ Marten

    Heb je een Suzuki Burgman of een andere motorscooter? Ik ben namelijk niet bekend met dergelijke schakelsystemen op conventionele motoren.

    Login om te reageren
  17. Marten zegt

    26 september 2007 om 11:51

    @RacerX:

    JA! :-) een heeele mooie zwarte!

    Login om te reageren
  18. SugarFree zegt

    26 september 2007 om 11:53

    @ Mairsil
    Als ik tussen een M3 en Skyline zou moeten kiezen, zou het idd een lastige worden. Het zijn nl. twee auto’s die ik sowieso niet snel zou kiezen. Gelukkig heb ook ik er het geld niet voor ;)

    Login om te reageren
  19. Sjon zegt

    26 september 2007 om 12:05

    Best logisch dat er geen handbak komt voor een rijdende Playstation.

    Net als die uitvoeringen…

    Playstation 3
    Base
    Black edition
    Platinium edition

    had ik ook geloofd :D

    Login om te reageren
  20. FLORK zegt

    26 september 2007 om 12:07

    lol… AMATEURS… laat 1 ding duidelijk wezen… handbak = passee composee
    verleden tijd. de huidige snelle automaten schakelen sneller dan schumacher nog denkt aan het opschakelen.

    Login om te reageren
  21. Olleh zegt

    26 september 2007 om 12:16

    Ik betwijfel of die auto onder de ton blijft.. Er zijn zoveel auto’s in Amerika die zoveel goedkoper zijn in NL (ook als je de BPM eraf haalt). Die prijzen tussen Amerika en Europa (voornamelijk NL) zijn zo verschillend van elkaar, daar komt niet alleen de BPM bij kijken…

    Dus ik denk niet dat het Nissan lukt die auto (ondanks Mairsil zijn berekening) voor die prijs hier te krijgen.

    Ik gok op ongeveer een prijs van rond de €110.000 – €120.000. Dan leg ik liever wat bij en ga ik voor een BMW M5 of iets dergelijks, aangezien ik het sowieso niet op die japanners heb..

    Login om te reageren
  22. Silverarrow zegt

    26 september 2007 om 12:51

    Geen handbak?! Dat is echt erg jammer, lijkt me toch sensationeler als je de touwtjes volledig in eigen handen hebt.
    Komt deze auto naar europa of wordt het weer importeren?

    Login om te reageren
  23. SugarFree zegt

    26 september 2007 om 13:44

    @ FLORK de professional
    Ik heb niet gezegd dat een handbak sneller is, maar dat een handbak wellicht leuker is… zoals de meeste hier zeggen.

    Login om te reageren
  24. CSL zegt

    26 september 2007 om 14:29

    Ik hoop niet dat deze ook alleen leverbaar wordt met het stuur
    aan de verkeerde kant.

    Login om te reageren
  25. Markus zegt

    26 september 2007 om 14:40

    @ Sjon: heb je iets tegen Japanse auto’s? Meer een Mercedes 190 E lover?

    Login om te reageren
  26. speedlimit zegt

    26 september 2007 om 15:04

    @ FLORK

    Het gaat er niet om of ’n handbak trager is dan ’n automaat…met ’n handbak heb je meer lol en rijplezier.
    Doortrappen tot de 9000 toeren en dan opschakelen dat is pas fun!

    Zeker weten ’n misser van nissan om geen handbak te leveren.

    Login om te reageren
  27. Skyline.. zegt

    26 september 2007 om 15:41

    Ik heb zooo lang op deze Skyline gewacht. Niet dat ik hem ooit ga bezitten.. *zucht*

    Login om te reageren
  28. tibor zegt

    26 september 2007 om 16:14

    de porsche turbo kost in amerika 126.200 en dan komen de opties nog (waaronder de verijste ceramische remmen)

    Login om te reageren
  29. Silverarrow zegt

    26 september 2007 om 16:36

    Ik lees net dat Nissan de lat nog een (flink) stuk hoger wil leggen. Het schijnt dat Horst von Saurma een rondetijd neer moet gaan zetten die onder de 7 min. 32 sec. ligt, ofwel sneller dan de Porsche Carrera GT (!). Porsche 997 Turbo: Eat your heart out!
    Overigens behoort de recordtijd met de Porsche Carrera GT ook toe aan Horst von Saurma, die nog een aantal records heeft staan met andere auto’s.

    http://www.gto-magazine.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=7296

    Login om te reageren
  30. Nick zegt

    26 september 2007 om 16:39

    MrSelected: Milieuvriendelijker én sneller. ;)

    Een handbak is meer iets voor een 320i o.i.d. of een standaard Carrera 4S.

    Maar ik deel je mening dat een handbak op z’n minst een optie zou moeten zijn.

    Login om te reageren
  31. Silverarrow zegt

    26 september 2007 om 16:39

    Ow en om m’n eigen vraag en die van CSL te beantwoorden, de Skyline komt als linksgestuurde versie naar Nederland. Eind 2008 schijnt hij bij de dealers te staan.

    Login om te reageren
  32. Herman zegt

    26 september 2007 om 17:02

    waarom nou weer die troep van een runflat…

    Login om te reageren
  33. harry zegt

    26 september 2007 om 17:17

    gehakt maken van de Porsche Turbo?
    ik wordt er ongeduldig van…

    Login om te reageren
  34. DrDarwin zegt

    26 september 2007 om 18:48

    @Harry.
    Gehakt maken van porsches is niet zo moeilijk, dat doen de meeste porsche rijders zelf al.

    Login om te reageren
  35. PieterA zegt

    26 september 2007 om 18:56

    Geen handbak is idd een misser van formaat. Ik hoop uit de grond van mn hart dat dit geen trend wordt.

    Login om te reageren
  36. phantom zegt

    26 september 2007 om 20:59

    inderdaad stom van die automaat, past helemaal niet bij zo’n auto. Trouwens neemt het ook een hoop belevingsgevoel weg.

    Login om te reageren
  37. Racer X zegt

    26 september 2007 om 23:15

    @ Marten

    lol daar was ik al bang voor! Ik rijd wegens geldgebrek op die van m’n pa, een Honda Magna 1100. Gekieteld tot 130 pk. :)

    Login om te reageren
  38. autoblogger zegt

    26 september 2007 om 23:33

    @Silverarrow: goeiemorgen.. ;)
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/22/nieuwe-nissan-gt-r-maakt-gehakt-van-911-turbo

    Login om te reageren
  39. rider zegt

    27 september 2007 om 08:28

    hij komt niet in het schitterende skyline blauw!? van de voorganger. dat is jammer. en geen handbak? wat dan wel. toch geen automaat he? dan nog een sequentiele bak of een dsg achtige bak hoop ik. en met hoeveel verzetten? ik ben benieuwd naar in hoeverre hij de 911 turbo verslaat op de ring. hoeveel is het verschil?
    hij is wel weer een typische skyline. krachtige lijnen in de koetswerk en bol van de techniek. mooie wagen is het nu wel. iets wat de voorganger niet echt hadden. die waren alleen maar bruut, maar niet echt mooi. deze voegt daar ook nog het mooie eraan toe.

    Login om te reageren
  40. Silverarrow zegt

    27 september 2007 om 09:13

    @ autoblogger: Mis ik iets? dacht dat het nieuwe informatie was… :D

    Login om te reageren
  41. w0o0dy zegt

    28 september 2007 om 21:43

    we doen het liever niet, maar ik link toch maar even de pagina met de video van autovisie “Op jacht naar de Skyline op de Ring”. In de video komen een hele lading auto’s langs (500 Abarth, M3 sedan, Mercedes MLK, BMW Z9, Jaguar XF etc……)

    http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/archief/2007/09/autovisiefilm_op_jacht_na/index.xml

    Login om te reageren
  42. The Devil Tuner zegt

    29 september 2007 om 16:48

    hmmmm wat zal ik zeggen……..
    ik hoop dat de nieuwe skyline net zo makkelijk te tunen is als de de oudere r34 r33 en r32. die RB26DETT is werkelijk een huzarenstukje ik heb er zelf ooit een mogen tunen (en ik zeg mogen tunen omdat ik het als een groot voorrecht beschouw :D)…… allen de keramische schoepenwielletjes van de turbo zijn een groot zwak punt. maar dat is makkelijk op te lossen door de gewone turbo’s te vervangen voor N1 turbo’s (die hebben gewoon een stalen schoepenwiel))
    en door het ATTESA-ETS PRO en super-HICAS kan hij gewoon ff 600 pk zonder problemen kwijt…. ik hoop dat deze net zo goed te tunen is.
    want ja aluminium is nou eenmaal een stuk minder sterk dan gietijzer.
    maarja ik vind het prachtig dat een auto van 66 ruggen een porsche turbo die meer dan het drievoudige kost volledig met de grond gelijkmaakt…

    Login om te reageren
  43. PW zegt

    30 september 2007 om 00:49

    fantastisch

    Login om te reageren
  44. bozewolf zegt

    30 september 2007 om 02:21

    Devil Tuner slaat de spijker op z’n kop. Ook de nieuwe Supra, die er aan schijnt te komen, stapt af van de gietijzeren 2JZ en krijgt een alu blok. En nu dus ook de Skyline aan het aluminium.

    De tijd dat de Japanse sportwagens (GT-R, Supra, RX-7) echte tunemonsters waren lijken voorbij wat dat betreft. Ze worden groter, zwaarder, luxer en misschien wat meer “volwassen”.

    Login om te reageren
  45. w0o0dy zegt

    30 september 2007 om 10:16

    @bozewolf&devil tuner: eigenlijk is iedere echt nieuwe motor die geïntroduceerd wordt van lichtmetaal. De auto’s op zich worden steeds zwaarder en op de motor wordt dan vaak een (kleine) gewichtsreductie gehaald. De redenen om een lichtere motor te maken hebben met het totaalgewicht, maar vooral ook met het weggedrag van de auto te maken. Een zware motor voorin is nou eenmaal niet zo’n goed uitgangspunt voor een mooi neutrale gewichtsverdeling (zie Audi bijvoorbeeld, die hebben teveel gewicht op de vooras en daardoor is het weggedrag minder “speels” dan bij andere merken).

    Wat ik me wel afvraag: als ze nou toch gewoon gietijzer voor de basis van de motor gebruiken, maar de rest van de auto (chassis, bodywork, wielophanging, versnellingsbak) van lichtere metaalsoorten maken dan kan het gewicht van de auto toch ook beperkt blijven?

    Een deel van het antwoord kan ik zelf al verzinnen: op het totaalgewicht van de auto’s van tegenwoordig is het chassis eigenlijk maar een klein %. Een basis chassis (zelfdragende carrosserie) weegt maar een paar honder kilo. Zaken als wielophanging, motor, versnellingsbak, remmen! en alle electronica!! voegen samen waarschijnlijk meer toe aan het totaalgewicht van de auto.

    Toch zou het interessant kunnen zijn om een ouderwets gietijzeren blok te hebben, maar de wielophanging van titanium, de wielen van gesmeed lichtmetaal en carbon remmen….. alle gewicht IN het chassis en niet eronder! (laag onafgeveerd gewicht zorgt voor een beter weggedrag bij minder harde veren/dempers)

    Login om te reageren
  46. The Devil Tuner zegt

    30 september 2007 om 17:04

    @ w0o0dy nogmaals

    maar als je al die materialen gaat gebruiken die jij net opnoemt dan hebben we straks een golfje van een euroton of meer want ja

    titanium erg duur..
    lichtmetaal gaat nog wel
    carbon(of koolstof(vezel)) ongelooofelijk duur

    das niet erg kosten efficient hé?????
    het gaat tenslotte ook om de prijs

    maar als we de kosten ff buiten beschouwing laten is het best een goed idee

    en ik wil er nog wel wat aaan toevoegen: een koolstofvezel monocoque (of hoe je dat ook schrijft) velgjess van magnesium met banden van pirelli en vooral geeeen luxe…

    Login om te reageren
  47. w0o0dy zegt

    30 september 2007 om 17:14

    @the devil tuner: denk je niet dat het maken van een “ouderwets” gietijzeren motor die toch enorm veel vermogen kan leveren weer een enorme besparing kan zijn? Ik denk dat dat soort high tech delen meer kosten dan een paar draagarmen ook al zijn ze van titanium……

    Login om te reageren
  48. bozewolf zegt

    30 september 2007 om 17:39

    De meeste van de gewichtsbesparingstechnieken die woody opnoemt worden reeds gebruikt op dure sportwagens. Praktisch alle velgen worden tegenwoordig van lichtmetaal legeringen gemaakt, ophangingen van titanium heeft weinig zin, aangezien ’t reteduur is en koolstofvezel is net zo sterk of zelfs sterker maar lichter. Carbon remmen is om fade tegen te gaan, niet om gewicht te besparen.

    Tis natuurlijk wat je met de auto wil. Als je als fabrikant niet van plan bent om de wagen ooit meer dan 500pk te geven kun je best af met een alu blok. Tis lichter, wat het totaalgewicht ten goede komt en theoretisch krijg je er wat meer toeren uit. Veel van de Japanse jaren 90 kanonnen met gietijzeren blokkies waren natuurlijk mede ontwikkeld om competitief te zijn in de GT race klasses. Dat hielden die Japanners in het achterhoofd. En aangezien de wagens in die race klasses tussen de 500 en 700 PK draaiden, vaak nog in detuned staat ook, hadden ze die gietijzeren blokken echt wel nodig ook. Je kan een 2JZ (Supra) of RB26 tot 1000+ tunen, je moet wel bijna alle interne onderdelen vervangen, maar het blok kan het aan. Zo’n grap moet je niet met je Enzo willen uithalen. In de States rijden plenty ouwe 5.0 Mustangs rond met ridicule power outputs. Puur omdat de wagen een gietijzeren blok heeft zijn zulke getallen uberhaupt mogelijk. Maar aan de andere kant, met alles wat technologisch mogelijk is tegenwoordig, zal de overstap naar alu niet de PK’s gaan schaden, denk ik. De Veyron heeft ook een alu-blok, maar ’t heeft em geen kwaad gedaan.

    Login om te reageren
  49. The Devil Tuner zegt

    30 september 2007 om 17:43

    @ w0o0dy

    dat is beslist waar….
    kan ik niet omheenn hoef ik ook niet omheen…

    en toch VIVA LA GIETIJZER…

    als ik een auto tune heb ik altijd een paar strikte voorwaarden. waaronder
    dat het blok van gietijzer moet zijn… want ik heb bij een aantal klanten gehad dat ik de auto te sterk had opgevoerd (honda CRX met 500 pk om je een idee te geven :) neej echt) en ik ben dan ook zon lul om te zeggen dat ik het kan fixen.. dus andere motor erin en 300 peekaatjes… en dan komt meneer weer terug om te zeggen dat ie niet snel genoeg is…………. dus vandaar die voorwaarden:P bij gietijzer hoef ik me een stuk minder zorgen te maken dat ik de motor opblaas.

    Login om te reageren
  50. The Devil Tuner zegt

    19 oktober 2007 om 21:38

    ik bedoel natuurlijk :P
    vergeef me voor mn gebrek aan bescheidenheid……….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North