
Hint: hij is trouw gebleven aan de BMW-motor, maar daar is ook wel alles mee gezegd.
Eerder dit jaar besloot Rowan Atkinson zijn tot twee keer toe opgelapte McLaren F1 in de verkoop te doen, een zet die door de grote groep stinkend rijke aspirant-F1-eigenaren met groot gejuich werd ontvangen en Atkinsons bankrekening met een paar miljoen (exact bedrag onbekend) pond spekte.
Inmiddels heeft petrolhead Rowan zijn vervangend vervoer binnen, dit keer niet met vurige V12, maar met een zoemend elektromotortje: het werd een BMW i3. Nogal een verandering, maar als je er even over nadenkt is het geen onlogische auto: het onooglijke hoge ding heeft een hoge instap, en aangezien Atkinson inmiddels tot de 60+ club is toegetreden moet een auto ook wat praktisch zijn.
Bovendien heb je met een EV in Londen geen last van de congestion zones en drag race je er op een kort stukje een M3 nog mee uit. Missende V12-sound? Daar is ook een oplossing voor. Overigens is niet duidelijk of hij voor het zuiver elektrische model is gegaan, of voor de versie met tweecilinder range-extender. Een Model S was wellicht een slagje te groot voor het stadsverkeer.
Een foto van heilig boontje Atkinson naast zijn nieuwe aanwinst vind je hier.
oke… valt me nou weer vies tegen dat nu mijn pa een andere auto heeft gekocht dat niet op AB staat.
@gwnbmw: Gedeelde smart is halve smart. Het nieuwe tweedehandsje van mijn pa staat ook niet in dit artikel, alleen maar een onopvallend linkje in de eerste alinea.
Dit zal z’n enige auto niet zijn vermoed ik.
@henkiepenkie:
Die heeft toch ook een bugatti?
@richman: No.
@richman:
Nee, Bugatti wilde hem graag als klant hebben alleen was Atkinson meer gecharmeerd van de, t.o.v. een Veyron, analoge auto die de F1 was. Heeft volgens mij ooit in Autovisie een heel artikel over gestaan waarin hij een proefrit maakte in een Veyron.
@richman:
Nee, Dhr. Atkinson heeft smaak en houdt van auto’s, met handtasjes heeft hij weinig.
Ik kan zijn keuze goed begrijpen, vind het zelf ook een gedurfde keuze die ik ook zou maken.
@carnut: Dhr. Atkinson heeft smaak en koopt daarom een BMW i3? Iets klopt er hier niet.
@carnut: Ja een wagen met 1000pk is een handtasje, hoe noem je je eigen gebakje dan ?? ;)
@bofkont: etui?
Ik geef ‘m groot gelijk!
En de rest van zijn verzameling?
Hoe ouder hoe gekker..
Een multipla is nog stukken fraaier dan een i3.
In Londen heb je ook helemaal niets aan een supercar. Geef hem groot gelijk.
Compenseert de v16 rolls
Hij zal vast nog wel wat moois achter de hand hebben voor in het weekend. Ik denk dat dit gewoon zijn ‘daily drive’ is.
Dat Mr. B naast een BMW i3 op de foto staat wil niet zeggen dat hij de eigenaar is. Misschien liep hij er wel gewoon langs …..
De arme stakker heeft iig nog een Bordeauxrode SLS staan.
Alsof die maar 1 auto heeft?
Zal nog wel een Aston wat klassieke fordjes en een NSX hebben staan.
Hij is eindelijk volwassen geworden…
Uit de archieven van Autoblog, waar de grijze archivaris desjonnies een documentaire heeft gevonden over Rowan Atkinson die de titel “The driven man ” draagt en zijn eeuwige liefde voor de auto verklaart .
Quite tegendraads verklaart hij er zijn liefde voor de verbrandingsmotor in, maar ja de docu is uit 1991 !
https://www.youtube.com/watch?v=RT71iETt9Zw
Iedereen die na het bekijken van deze docu nog niet begrijpt dat de man een echte petrolhead is……..enjoy, het is tenslotte zaterdag……….
@desjonnies: Fantastisch. Een passie voor techniek, voor het rijden en de thrills. Maar ook intelligent, bescheiden en niet blind voor de achterkant van het verhaal. Toen al ver voor zijn tijd. De i3 is dan ook vast de beste auto voor het beoogde doeleinde.
Voor het maken van kilometers met die F1 én er op het eind van de dag vet betaald voor worden, dat is R E S P E C T en een sneer naar al de geboenderde garage queens ter wereld waar een liefhebber van rijden droevig van wordt…
Hij heeft ook een echt rijderstalent heeft ie op TG bewezen.
Op autovlak staat Rowan bij mij op het hoogste schavot.
Heerlijk toch een daily die je overal tussen knalt ?!
@timd: de i3 is alles behalve compact. Ik stond iig raar te kijken toen ik hem geparkeerd zag staan naast mijn polo. De 2-serie tourer is er elegant bij.
@jorden: dat klopt, hij is groter dan je denkt! Maar ik bedoel dat je een i3 sneller in een krappe ruimte zet dan een Veyron en/of andere exoot.
Ik vernam dat Reliant nog steeds een sponsorauto voor hem klaar heeft staan.
Heeft ie z’n F1 niet voor 11 miljoen verkocht? Las zo iets in de TG onlangs
Wat een held!
Op classic Le Mans van een aantal jaar geleden blafte hij nog rond in een Jaguar D-type. Niet zeker of het de zijne was overigens, maar zo reed hij er wel mee. ?
Beetje jammer vandeze beste man