• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De oudste Bugatti Veyron ter wereld is te koop

Auteur: Dizono, gepost 24 juli 2015 om 22:55 – 68 Reacties

Afbeelding De oudste Bugatti Veyron ter wereld is te koopAfbeelding De oudste Bugatti Veyron ter wereld is te koopAfbeelding De oudste Bugatti Veyron ter wereld is te koopAfbeelding De oudste Bugatti Veyron ter wereld is te koopAfbeelding De oudste Bugatti Veyron ter wereld is te koopAfbeelding De oudste Bugatti Veyron ter wereld is te koopAfbeelding De oudste Bugatti Veyron ter wereld is te koopAfbeelding De oudste Bugatti Veyron ter wereld is te koop

Bugatti Veyron 001
Dit is namelijk chassisnummer numero uno, oftewel de allereerste Bugatti Veyron. Je weet wel, toen de supercar der supercars nog niet was verprutst door carbon plaatwerk en andere opzichtige tierlantijntjes.

Toen Bugatti de allerlaatste Veyron ooit presenteerde, de Veyron La Finale, was ik niet alleen opgelucht dat er eindelijk een einde aan het geleur met VAG’s prestigeproject. Het viel me ook op hoe goed de Veyron er ‘vroeger’ eigenlijk uitzag, voor hij ten prooi viel aan carbon plaatwerk, gekleurde velgen en andere opzichtige opsmuk. Een fan van de Veyron ben ik nooit geweest, maar zo’n origineel exemplaar is toch wel fraai opgedroogd.

Heb ik even geluk: Sotheby’s gaat precies dat exemplaar veilen. Het aller, allereerste exemplaar dus, chassisnummer 001. Op de teller staat slechts 1230 kilometer en je krijgt er gratuit twee jaar extra garantie en daarbovenop nog eens twee jaar gratis onderhoud. Een bonusje van ruim 100.000 euro, zo schijnt. Wil je aan het langste eind trekken, dan zul je naar verwachting tussen de 1,8 en 2,4 miljoen dollar moeten neertellen voor de Veyron.

Overigens maakt deze Bugatti Veyron 16.4 deel uit van de Pinnacle Portfolio, de monsterverzameling van circa 65 miljoen euro, die 13 augustus in Monterey onder de hamer gaat. Tussen al het lekkers vind je overigens nog een tweede Veyron, een maagdelijk witte Super Sport (chassisnummer 300). Maar dit is de Veyron die je wilt, dus bieden maar!

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Bugatti centodieci productieslot
    Productieslot Bugatti Centodieci voor woekerprijs te koop

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, occasion, two-tone, veiling, veyron

Vorig bericht: « Gaaf: Skoda heeft uniek prototype uit 1935 gerestaureerd
Volgend bericht: Wat rijdt Mr. Bean nu hij geen McLaren F1 meer heeft? »

Lees Interacties

Reacties

  1. clarkson zegt

    24 juli 2015 om 22:58

    Grapje zeker? met je “bieden maar

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      24 juli 2015 om 23:23

      @clarkson: grapje? Wist je niet dat iedereen hier op autoblog miljonair is?

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        25 juli 2015 om 02:33

        @mab: he, ik kan niet in andermans portomonee kijken.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        26 juli 2015 om 11:58

        @MAB: degenen met kroontje zelfs miljardair!

        Login om te reageren
  2. bartes46 zegt

    24 juli 2015 om 22:58

    Ik bied het chassis nr

    Login om te reageren
    • keeper1 zegt

      25 juli 2015 om 04:56

      @bartes46: in miljoenen?

      Login om te reageren
  3. newguy92 zegt

    24 juli 2015 om 23:00

    Ik wil hem niet, voor geen goud

    Login om te reageren
  4. norge zegt

    24 juli 2015 om 23:00

    Mij valt op hoe oud dat tie eruit ziet…

    Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      25 juli 2015 om 01:06

      @norge: ja echt he, als je hem naast een T-Ford zet zie je amper verschil

      Login om te reageren
    • mopar zegt

      25 juli 2015 om 02:35

      @norge: idd, en aan die vloermatten te zien heeft deze wagen eerder 12500 km gereden…

      Login om te reageren
  5. Robert zegt

    24 juli 2015 om 23:10

    Ben eigenlijk wel benieuwd hoe snel deze nou wordt verkocht. Bij Bugatti hadden ze er op het einde nogal moeite mee, naar het schijnt.

    Trouwens, 1260 km op de teller, daar is dus amper mee gereden. Eerste eigenaar heeft hem alleen maar ‘voor de heb’ gehad, zo lijkt het. Zonde. Maar wel leuk voor de nieuwe eigenaar.

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      24 juli 2015 om 23:25

      @RRRobert: de eigenaar heeft zoveel auto’s dat hij er niet eens aan toe is gekomen.

      Login om te reageren
    • sanderm3 zegt

      25 juli 2015 om 12:59

      @RRRobert: dat zijn toch behoorlijk wat uurtjes stapvoets door het centrum van Londen “gassen” met de automaat in N.

      Login om te reageren
  6. dislekt zegt

    24 juli 2015 om 23:12

    Tussen de 1,8 en 2,4 miljoen? er is vast wel iemand zo gek, om hier een veeeeeeel groter bedrag voor neer te leggen.

    Login om te reageren
  7. retsok zegt

    24 juli 2015 om 23:13

    Toen ie uit kwam was ie supercool. Als ik de foto’s zo terug zie dan is het een hele vette bak. Ze hadden alleen moeten stoppen na 100 stuks want de oneindigheid aan speciale edities heeft hem verprutst bij de liefhebber. We werden moe van de veyron, en dat is zonde!

    Login om te reageren
  8. jordy14 zegt

    24 juli 2015 om 23:14

    Een van de beste kleurstellingen toch nog, maar dat interieur, bah.

    Login om te reageren
  9. resulutionNL zegt

    24 juli 2015 om 23:18

    Iedereen die schreeuwt dat ‘ie zo’n Veyron nooit wilt hebben, wees maar gerust mijn kind, dat zal ook nooit gebeuren.

    Ik weet nog heel goed hoe enthousiast ik was toen de 1e Veyron uitkwam. Wat een apparaat, vol met techniek die anno 2015 nog steeds gewaardeerd wordt. Ooit de documentaire gezien van How It’s Made? over de Veyron? Zo niet bekijk die maar eens. Het doet je gewoon 2x laten nadenken wat voor meesterwerk deze auto is. Al had er een BMW, MB, Of Corvette logo op gezeten; één ding is een keiharde feit die niemand kan veranderen: de Veyron is en blijft een icoon. Ook over 30 jaar.

    Login om te reageren
    • GH zegt

      25 juli 2015 om 00:42

      @VWTouran75: Mooi gesproken *maakt een buiging*. Een prestige object. Ik heb er nog nooit 1 in het echt mogen zien, maar naar de ‘algemene’ stukken gelezen hebben, is er niets wat in de buurt komt qua kwaliteit. Koenigsegg… Ja sneller, maar de luxe qua interieur. Brrr, respect ten top

      Login om te reageren
      • Kartmans zegt

        25 juli 2015 om 01:40

        @GH: Wat vaker in Rotterdam rondstruinen, met een beetje mazzel zie je er 1 langsrijden ;)

        Login om te reageren
      • bofkont zegt

        25 juli 2015 om 11:53

        @GH: Laatst voor mijn huis, in de stromende regen een kollone supercars met voorop een Veyron, gewoon onwerkelijk hier waar ik woon.
        Ferrari’s/lambo’s/porsche’s /AM etc etc etc etc

        Login om te reageren
    • rhellema zegt

      25 juli 2015 om 08:42

      @VWTouran75:

      Ik heb die docu die je noemt gezien en bij het stukje waarbij verteld werd dat de motor er op de testbank voor zorgde dat de afzuiginstallatie in de hens vloog was mijn eerste reactie “Waarom is die fik niet verder gegaan en is de hele fabriek niet afgefakkeld?” Ik vind de Veyron echt zo’n hondslelijke auto dat hij wat mij betreft de naam Bugatti niet eens waardig is.

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      25 juli 2015 om 09:20

      @VWTouran75: techniek ok. Veel cilinders met nog meer turbo’s ok. Design is gewoonweg lelijk. En een icoon tja. Dat is een kever ook maar daar zit ook niet iedereen op te wachten. Het is een huzarenstukje van een tijd dat alles kon en de bomen tot in de hemel groeiden. Dat allemaal een farce bleek.

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      25 juli 2015 om 11:05

      @VWTouran75: Absoluut eens, een meesterstuk kwa engineering is de Veyron, afwerking van het allerhoogste niveau en kan nog mee komen met de snelste wagens ter wereld en dat tien jaar na dato nog steeds.
      Het VAG azijn afzeik gebeuren is meer hier elkaar nablaten.

      Login om te reageren
    • norge zegt

      25 juli 2015 om 11:06

      @VWTouran75: zit meer technologie in een Prius hoor. En die ziet er nog moderner uit ook.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        25 juli 2015 om 11:50

        @norge: Wat een onzin, begin 1900 waren er al elektrische wagens.

        Login om te reageren
        • norge zegt

          25 juli 2015 om 14:21

          @bofkont: Want een Prius is alleen maar elektrisch…..

          Login om te reageren
      • bofkont zegt

        25 juli 2015 om 14:29

        @norge: De veyron is veel meer hoogstaande engineering dan een prius, reken daar maar op.
        Dat dat door VAG is gedaan is natuurlijk weer tegen het zere been.

        Login om te reageren
        • xxxheidi zegt

          25 juli 2015 om 15:43

          @bofkont: He-le-maal niets mis met VAG. Ik heb liever een Golf 7 dan een Mito bijvoorbeeld.

          Login om te reageren
          • bofkont zegt

            25 juli 2015 om 15:48

            @xxxheidi: Hoewel ik Alfa zeer hoog heb zitten, vind ik de mito nu net weer helemaal niets.
            Dus ik ga met je mee.

            Login om te reageren
    • Rhyo zegt

      25 juli 2015 om 11:15

      @VWTouran75: dat gevoel heb ik nou met een F40.

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        25 juli 2015 om 18:22

        @rhyo: een Veyron mag niet eens in de schaduw van een F40 staan imo.

        Login om te reageren
  10. henk123456 zegt

    24 juli 2015 om 23:19

    Wanneer is hij dan gebouwd?

    Login om te reageren
    • carnut zegt

      24 juli 2015 om 23:25

      @henk123456:
      September 2005, hij is dus bijna 10 jaar oud.

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        25 juli 2015 om 13:21

        @carnut: 10 jaar alweer. Ik weet nog dat ik er een zag in een Duits winkelcentrum in Berlijn. Toen kon ik het merk Bugatti niet plaatsen.

        Login om te reageren
  11. ghost zegt

    24 juli 2015 om 23:19

    Jeetje autoblog, jullie hebben de website van RM auctions wel echt helemaal gevonden he?

    Login om te reageren
  12. alfablog zegt

    24 juli 2015 om 23:20

    Verpulverde alle concurrenten, specificaties werden voor onmogelijk gehouden. Is Piech wel gelukt. Orestatie van groot formaat.

    Login om te reageren
  13. danmar zegt

    24 juli 2015 om 23:30

    Er zijn weinig auto’s waarbij ik totaal geen emotie voel, maar dit is er een. Nog steeds.
    Laten ze bij Bugatti eens een auto ontwerpen die spannend aanvoelt tot 100 km, uitdagend tot 200 en zweethanden daarboven. Maar denk niet dat VAG dat lukt, die Duitsers zijn alleen geïnteresseerd in technische perfectie.

    Login om te reageren
    • alfablog zegt

      24 juli 2015 om 23:42

      @danmar: die zijn er toch al? Koop een leuke youngtimer.

      Login om te reageren
      • danmar zegt

        25 juli 2015 om 00:25

        @alfablog: Je hebt gelijk. Punt.

        Login om te reageren
    • danmar zegt

      25 juli 2015 om 00:31

      @danmar: Lijkt me dan weer wel grappig als je de Veyron naar de Kwikfit brengt om hem te laten keuren.

      Login om te reageren
  14. thezwart zegt

    24 juli 2015 om 23:51

    Heh, wat vervelend die reclame bij de foto. NEE, IK HOEF GEEN OPEL!

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      24 juli 2015 om 23:57

      @thezwart: Oh ;)

      Login om te reageren
    • kilum zegt

      25 juli 2015 om 00:03

      @thezwart: Betaal dan voor je premium account. Dan heb je geen reclame. Ik doe het ook niet maar, ik zeur dan ook niet over die reclames.

      Login om te reageren
    • danmar zegt

      25 juli 2015 om 00:27

      @thezwart: Waaarom niet? Nog geen rijbewijs?

      Login om te reageren
  15. kilum zegt

    25 juli 2015 om 00:01

    Voor tussen de 600K en 900K kun je een 100% gelijkwaardige Veyron aanschaffen. Waarom zou je 1 a 2 miljoen euro extra betalen voor de eerste? Er staat nummer 001 op. Nou poe poe. Het is de zelfde auto als alle andere 16.4 Veryrons in rood-zwarte kleurstelling.

    Login om te reageren
    • dutchcourage86 zegt

      25 juli 2015 om 08:16

      @kilum: Investering, deze auto wordt alleen nog maar meer waard.

      Login om te reageren
      • bouwvakkert zegt

        25 juli 2015 om 12:40

        @dutchcourage86: denk dat dat wel tegenvalt, tis niet echt een super gewilde auto ala laferrari

        Login om te reageren
        • marussia zegt

          25 juli 2015 om 22:31

          @bouwvakkert: De waarde van de Veyron is inderdaad afgelopen jaren teleurstellend geweest, maar als je op Mobile.de en autoscout kijkt zie je toch dat deze auto’s beetje bij beetje in waarde stijgen.

          Vroeger kon je voor ongeveer €700.000 tot €850.000 een veyron kopen, maar tegenwoordig zie ik op deze sites (andere sites niet meegerekend) dat er maar twee Veyron’s onder de €1.000.000 te koop staan (grand sport, supersport en vitesse niet meegerekend).

          Daarnaast is dit chassisnummer 001. Sommige mensen willen daar eenmaal meer voor betalen. Ik ben benieuwd. Veyron’s hebben altijd voor teleurstellende veilingresultaten gezorgd :)

          Login om te reageren
  16. pomoek zegt

    25 juli 2015 om 00:11

    popnagels wtf? Ook het grilletje ziet er, van dichtbij, niet echt premium uit. Maar goed. Doet niets af aan het feit dat wat de gek er voor geeft natuurlijk leading is in dit soort veilingen.

    Login om te reageren
  17. mrB zegt

    25 juli 2015 om 00:16

    Ik ben het met je eens dat al die carbon dingen toch niet passen bij dit ‘ingetogen’ design. Doe maar lekker bij je Koenigsegg of Pagani. En er zijn wel wat updates geweest die nog het design goed doen. Ik vind bv de nieuwe koplampen en de horizontale split in de luchtopening voor best geslaagd. Toch is het meeste een achteruitgang. En ik zou mijn geld er niet aan uitgeven als ik het had. Een indrukwekkend apparaat maar er zijn nog vele auto’s die ik meer begeer.

    Login om te reageren
  18. jorden zegt

    25 juli 2015 om 00:21

    Ik denk niet dat er nog een fabrikant komt, die zoveel geld in een prestige project gaat pompen. De Veyron was/is uniek en niet alleen om het aantal pk’s.

    Login om te reageren
  19. purepet9000 zegt

    25 juli 2015 om 00:56

    Gaaf hoor!

    Login om te reageren
  20. davelepeef zegt

    25 juli 2015 om 02:23

    Veyron is zeker een technisch hoogstandje maar in mijn ogen toch de Mini op de supercarmarkt. Roemrijk gestorven merk opnieuw leven in geblazen als geldkoe – wat VAG schijnbaar niet gelukt is. Zoals ook de Mini is de Veyron tot op de laatste druppel uitgemolken… Ik vind het technisch een fraaie prestatie en een gedurfde zet van VAG maar hij maakt weinig emotie los bij mij :/

    Login om te reageren
    • almera-ga16det zegt

      25 juli 2015 om 08:52

      @davelepeef: hmm je hebt gelijk, maar mijn vrouwtje rijdt in een Mini en my lord wat rijdt dat ding fijn zeg! Dus commentaar ja, wil ik hem toch: ja

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        25 juli 2015 om 11:02

        @almera-ga16det: het is natuurlijk ook geen verkeerd spul, maar het met name bij de Veyron mist er dat gevoel wat bijvoorbeeld bij Pagani wel is, zo’n Italiaan met een visie, kleine werkplaats, passie. Bij de Veyron zie k een club Duitsers in witte jassen met net ff té grote rekenmachines. Overigens zelfde idee bij McLaren, klinisch. Maar dat heeft wél de goede historie en feeling… En een Mini, natuurlijk leuk. Da’s ’n Imac en een Iphone ook ;)

        Login om te reageren
  21. philipf zegt

    25 juli 2015 om 08:47

    1 van de weinigen die ik wel wil hebben

    Login om te reageren
  22. Dutchdriftking zegt

    25 juli 2015 om 09:58

    Kijk, dit is inderdaad wel een mooie Veyron.

    Login om te reageren
  23. heat59 zegt

    25 juli 2015 om 10:48

    Nee, die heeft allemaal kinderziektes

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      25 juli 2015 om 11:54

      @heat59: 2 jaar garantie en 2 jaar gratis onderhoud moet dat ruimschoots goedmaken.
      Wel km’s maken uiteraard.
      Maar lijkt mij zeer sterk dat er kinderziektes inzitten deze wagen is zo door en door ontwikkeld door de beste technici ter wereld.

      Login om te reageren
  24. gemaskerdemuchacho zegt

    25 juli 2015 om 12:14

    Ik zat nog even tussen die verzameling auto’s te kijken..
    Weet iemand waarom er een Enzo tussen staat die tussen de 4 en 6 miljoen dollar op moet leveren? Is dat niet een beetje veel? Helemaal vergeleken met de F50 en F40?
    Waarom is de Enzo zoveel duurder?

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      25 juli 2015 om 19:58

      @gemaskerdemuchacho: nieuwer ;) Maar goede vraag. F40 zijn er 3x zoveel van gebouwd, F50 was nooit erg populair… Misschien daarom??

      Login om te reageren
  25. norge zegt

    25 juli 2015 om 14:24

    Dezelfde die de olie zuipers maakten toch?

    Login om te reageren
    • norge zegt

      25 juli 2015 om 16:10

      @norge: Als reactie tegen @bofkont ..

      Login om te reageren
  26. mrrallycross zegt

    26 juli 2015 om 18:21

    Dat gratis onderhoud zou ik het voor doen

    Login om te reageren
  27. dinges88 zegt

    26 juli 2015 om 21:13

    De eerste moet gewoon in een museum. Stel dat de eigenaar hem in de prak rijdt?!

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      26 juli 2015 om 21:48

      @dinges88: ja wat dan? Nog 299 van die winkeldochters over met weinig kilometers.. Persoonlijk heb ik helemaal niets met het concept, de styling, de positionering. Ik gok dat er slechts weinig auto’s zijn met zo’n hoog prijskaartje die over 20jaar minder waard zijn…

      Login om te reageren
      • dinges88 zegt

        26 juli 2015 om 22:09

        @w0o0dy: moet jij weten, ik vind het ook niet de mooiste auto maar ik vind gewoon dat het eerste meesterwerk in een museum komt.

        Login om te reageren
  28. mercerdesslsamg zegt

    27 juli 2015 om 18:37

    Mooi dat gehoor apparaat kleurig interieur!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North