• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat we al weten over de nieuwe blepper van BMW

Auteur: jaapiyo, gepost 5 december 2020 om 16:43 – 31 Reacties

BMW blepper

Komt er volgend jaar een nieuwe dikke BMW zonder mega-nieren? Jazeker!

Virussen zijn heet nieuws dit jaar, maar het FWD-virus bij BMW daar hoor je weinig meer over. Misschien hebben mensen zich er al bij neergelegd dat het een chronische infectie wordt. Het begon allemaal alweer zes jaar geleden met de BMW 2-Serie Active Tourer, beter bekend als de BMW 2-Serie Active Kukident. Deze Duitse KIA Venga was de patiënt zero onder de voorwielaangedreven Bimmers. Later werden ook de X1, X2 en helaas ook de 1-Serie geïnfecteerd. BMW’s fameuze poster met de fraaie haas, die was opeens een beetje pijnlijk geworden.

blepper

Je zou zeggen dat de Zweier ook de eerste op het lijstje FWD Bimmers is die the way of the Dodo zou gaan. MPV’s zijn immers min of meer opgegeven door de meeste fabrikanten. Niet gek, want Opel bijvoorbeeld zag de Nederlandse verkopen van de Zafira teruglopen van 15.000 per jaar naar minder dan 1.000. Mensen hebben nou eenmaal liever zo’n stoere SUV.

Maar wat mensen kennelijk nog meer willen dan een stoere SUV, is een Duitse premium baaaaaaaadge. De Mercedes B-Klasse bestaat ook nog steeds en mocht je het nog niet weten kunnen we je melden dat BMW stug door gaat met de 2-Serie Active Tourer. Dit ondanks eerdere geruchten die op het tegendeel duidden. Onlangs werd de splinternieuwe 2-serie weer gesnapt op de Nürburgring. Dat leek ons een goed moment om jullie als potentiële kopers even bij te praten over deze nieuwe blepper van BMW.

UKL2 platform

De 2-Serie AT zal het platform gaan delen met de nieuwe BMW 1-Serie, 2-Serie Gran Coupe, X1 en de X2, alsmede met de MINI Countryman en Clubman. Qua motivatie zal je weer kunnen kiezen tussen benzinemotoren of dieselstokers, met daarnaast een ook een plug-in hybride optie. In de basis worden (dus) de voorwielen aangedreven, dikkere modellen hebben xDrive.

Groter(e nieren)

Ten opzichte van de huidige Active Tourer zal het nieuwe model een stukje groeien. Daar is ook ruimte voor, omdat de grotere Gran Tourer verdwijnt uit het gamma. De nieren zullen ook een maatje groeien om niet helemaal uit de pas te lopen met de rest van de familie. Wel zullen de nieren naar verwachting wat kleiner zijn (ook in verhouding) dan die op andere recente BMW’s zoals de 7-Serie facelift en de 4-Serie.

Touchscreen voor je airco

Misschien wel het meest interessante is dat nieuwe spyshots twee grote schermen tonen voor de neus van de testrijders. Qua setup lijkt het een beetje op Mercedes’ MBUX systeem. Er zijn geen fysieke knoppen zichtbaar voor de Heating, Ventilation And Airconditioning (HVAC) zoals de Engelstaligen dat zo mooi noemen. Die functies zal je dus waarschijnlijk moeten gebruiken middels een touchscreen. Is dit dan ook nog eens het begin van het einde voor BMW’s superieure iDrive met fysieke draaiknop? En moet jij de verwarming een tandje lager zetten na dit hete nieuws over je nieuwe auto? Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • De nieuwe BMW 2 Serie Active Tourer is er nu echt
    De nieuwe BMW 2 Serie Active Tourer is er nu echt
  • Nieuwe 2 Serie Toure
    Nieuwe 2 Serie Tourer krijgt maar liefst 270 pk!
  • Compleet nieuwe BMW 7
    Compleet nieuwe BMW 7 Serie is onderweg (+video)

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, active-tourer, BMW, spyshot

Vorig bericht: « Racing Point en Renault voelen de liefde even niet
Volgend bericht: Red Bull: “Kritische woorden Verstappen naar Albon zijn oké” »

Lees Interacties

Reacties

  1. werf76 zegt

    5 december 2020 om 17:04

    Google zoeken “Betekenis blepper”. Geen hits.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      5 december 2020 om 17:37

      @werf76: de Dikke van Dale loopt altijd een beetje achter t.o.v. de Dikke Jaapiyo.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        5 december 2020 om 20:12

        Verkrachting van de Nederlandsche taal, zo kan je het ook nemen.

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          5 december 2020 om 21:08

          Dank.

          Login om te reageren
          • meetsysteem zegt

            5 december 2020 om 23:14

            Kun je zorgen dat dit woord ook door Wordfeud wordt geaccepteerd, alvast bedankt. ?

            Login om te reageren
        • bbfix zegt

          5 december 2020 om 22:41

          @wimof: mwah, ik zou eerder zeggen dat de NLse taal zo armoedig is dat ze geen normaal woord hebben voor een dikke automobiel. Blepper is mijn inziens een bijzonder prettig op de tong liggende benaming, waarvoor dank @jaapiyo

          Login om te reageren
          • werf76 zegt

            6 december 2020 om 11:58

            Hou eens op joh. Populistische manier van schrijven/praten is het gewoon. Domme straat taal.

            Login om te reageren
  2. bernoulli zegt

    5 december 2020 om 17:08

    Mja. De beroerdste BMW is de beste MPV.

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      6 december 2020 om 12:09

      @bernoulli: gebaseerd op?

      Login om te reageren
      • menaz zegt

        6 december 2020 om 16:06

        @pa045: het UKL2 platform.

        Login om te reageren
  3. sulobb zegt

    5 december 2020 om 17:24

    Vind het jammer dat de knoppen in het interieur verdwijnen in de nieuwe modellen.

    Login om te reageren
    • geenidee zegt

      5 december 2020 om 23:38

      @sulobb: Eens. Voor zulke simpele dingen waar je weinig knoppen voor nodig hebt in het interieur gebruik ik ook het liefst knoppen, is veel gemakkelijker in gebruik. Voor navigatie/multimedia is dat een ander verhaal, dan is een scherp en snel touchscreen handiger. Op voorwaarde dat het er redelijk uit ziet en snel reageert tenminste.
      Eigenlijk kan ik nog steeds meer ‘genieten’ van knoppen die op een goede locatie zitten, met een degelijk en gewichtig gevoel dan een simpel en plat scherm zoals we er al zoveel hebben…
      Alles wat geen zin heeft om te updaten hoort met knoppen bediend te worden!

      Login om te reageren
  4. faithnomore zegt

    5 december 2020 om 17:26

    Meer suvs, meer fwd, walgelijk uiterlijk, bbq rooster als varkenssnuit vooraan en nu ook nog idrive weg.

    Ik denk dat ik gewoon met huidige bmw blijf rijden tot ze het licht terug zien. Geen idee waar ik anders terecht moet. Mercedes als die tegen dan nog auto’s van normale hoogte hebben, momenteel toch ook maar de vraag, Porsche Taycan mss. Maar ik vind dat interieur niets en prijs is toch ook pittig.

    Ik ben een dinosaurus blijkbaar…

    Login om te reageren
    • Benny_Weisz zegt

      5 december 2020 om 19:21

      @faithnomore:
      “Marketing works mysterious ways!”

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      5 december 2020 om 20:14

      Bij mij is de zelfde stelling geldig, alleen het merk is wat anders, maar dat is naast de kwestie.

      Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      5 december 2020 om 20:41

      @faithnomore: Mazda

      Login om te reageren
  5. melkkoe zegt

    5 december 2020 om 17:37

    De BMW voor mensen die niks om auto’s geven. Dat ik dit nog mag meemaken

    Login om te reageren
  6. aikon1694 zegt

    5 december 2020 om 17:40

    Aha.. Jessica Blepper..

    Login om te reageren
  7. mpgc zegt

    5 december 2020 om 17:41

    @ukbob: doei

    Login om te reageren
  8. karhengst zegt

    5 december 2020 om 17:47

    Als die touch meuk er voor zorgt dat dit model ineens niet meer verkocht wordt zie ik geen reden tot beklag. Laat fysieke knoppen dan maar exclusief op de premium modellen.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      5 december 2020 om 20:16

      Allen kunnen de werkelijke aanhangers die premium wagens zich niet meer veroorloven, zeg ik voor mezelf.

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        6 december 2020 om 08:33

        Ja ik snap wat je bedoelt. Plus dat een 3-Serie een dusdanig schip is geworden dat een compact model er onder weldegelijk bestaansrecht heeft. Een 2-Serie Coupe zou ondanks dat het op een ouder platform staat nog de beste keuze zijn. Maar als je 4 deuren wilt wordt het lastig.

        Login om te reageren
  9. Pfuf zegt

    5 december 2020 om 18:13

    Ik dank God op men blote knieën dat er de SUV is uitgevonden dat houd dit model lekker betaalbaar. Dat hij geen achterwiel aandrijving heeft boeit me al helemaal niet het huidige model rijd heerlijk en het onderstel stel je nog goed in staat om lekker relax te rijden. En het grote voordeel de hogere zit zorgt dat je veel relaxer anticipeer. Bij deze toch bedankt aan al de mode bewuste kopers dat SUV bestaan recht heeft LOL.

    Login om te reageren
    • stationcar zegt

      5 december 2020 om 23:25

      Als je blij bent dat je met een voorwielaangedreven BMW lekker relaxed kan rijden heb je echt niet begrepen waar BMW voor staat (stond?).

      Login om te reageren
      • doublechevron65 zegt

        6 december 2020 om 11:47

        @stationcar: Bayerische Motoren Werke… dus met motoren en dan maakt de plaats van aandrijving toch niets uit… bij kleine auto’s? En ze boeren d’r goed mee en daar gaat het om.

        Login om te reageren
      • pa045 zegt

        6 december 2020 om 12:15

        @stationcar: waar staat BMW dan voor? Zij willen zelf vooral auto’s verkopen. Al heel lang. Een 1602 was een gewone auto. Niks bijzonders. De 2002 tii was dat wel, maar die waren toen ook relatief duur en zeldzaam. Net als de M2 nu.
        Hetzelfde voor een 520i. Was dat zo bijzonder? Dikke strepentrekker?

        Login om te reageren
  10. pignon zegt

    5 december 2020 om 19:51

    @ukbob: zo heeft ieder zijn voorkeur. @willeme en @jaapiyo schrijven juist met een eigen stijl. Ik mag dat wel. #gewoondoorgaan

    Login om te reageren
  11. wimof zegt

    5 december 2020 om 20:09

    Wel bij +- 70.000 km zitten de inlaatkanalen dicht, dat weten we ook al.
    Al lijkt dit wel op ” Een open deur intrappen”

    Login om te reageren
  12. smex zegt

    5 december 2020 om 20:27

    Alweer grotere nieren, nou was dit al een oninteressant model, maar de nieren op de 1 serie zien er ook echt belachelijk uif, kwa vorm en kwa grote. Het is niet alleen de nieren op de 4 en de 7 die belachelijk zijn.

    Login om te reageren
  13. Jantje_555 zegt

    5 december 2020 om 22:34

    airco regelen via een aanraakscherm is zo vervelend…zeker als de wegkwaliteit niet al te best is

    Login om te reageren
  14. vpowert zegt

    6 december 2020 om 10:22

    BMW: Ja, we doen voorwielaandrijving en meer viercilinders. En idrive dat doen we ook weg en de designers werken geblinddoekt. Super toll. #china #aandeelhouders #freudeamschokierung
    Mazda: Ok, laten we van de 6 en de CX-5 achterwielaandrijvers maken. En we ontwikkelen een zes-in-lijn motor erbij. En in de CX-30 hebben we touch uit het scherm gehaald zodat je die controller wel moet gebruiken. #jinnabaiittai #freudeamfahren #wezijnstronteigenwijs

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North