De autoshow van Parijs komt eraan en natuurlijk zijn we erbij. Dit jaar trok SEAT de aandacht door met de veelbesproken Ateca (rijtest) te komen. Ook zag de Cupra 290 (rijtest) het levenslicht, vanwege het 20-jarig bestaan van het Cupra-label.
Genoeg reden voor ons om Luca de Meo, de CEO van SEAT, een paar vragen de stellen. Dit doen we echter niet voordat we jullie de kans hebben gegeven voor wat extra input.
De Meo verliet in 2009 de Fiat-group om vervolgens de overstap naar VAG te maken. Sinds september 2015 is de Italiaan CEO van het Spaanse automerk. Naast Fiat heeft de Meo ook gewerkt bij Toyota en Renault.
Welke vragen kunnen we deze CEO stellen? Vuur ze af in de comments! Zoals: Komt er een Cupra-versie van de Ateca? Wat rijdt de Meo zelf en waarom? Een tortilla Española of toch liever spaghetti bolognese?
UPDATE: het interview is HIER te zien!
71 reacties
Tjakkaa!!!
Si pero los grandes catastrofas sonnas auora los Sjoemel-dieselos y emprunta un problema grande por nosotros y el bandido Martin Wienterkornos porque nosotros fabricos totalemente Alfa Romeos imitatos?
Comprende?
– Vervallen protonen? Zo ja, wat is hun halfwaardetijd?
– Wat zijn jouw hobby’s?
-Tegen welke uitdagingen hij aanloopt omdat VAG natuurlijk een groot deel van de basis dicteert van toekomstige Seat’s?
-Hoeveel ruimte heb je dan nog om aan een bepaalde design-taal vast te houden?
-Als hij volledig onafhankelijk van de rest van de Groep een auto zou mogen ontwerpen wat zou dat dan worden?
– Terugkijkend op de laatste 10 jaar Seat, welk model had eigenlijk beter niet op de markt hoeven komen en welk model juist wel die niet verder kwam dan een concept?
Misschien een toevoeging:
Zijn er ontwikkelingen gedaan (onder zijn leiding) bij Seat die nu zijn doorgevoerd in het hele concern?
Waar is hij echt trots op bij Seat?
Zijn er nieuwe dingen bij Seat die hij nog niet had gezien bij de concurrentie? (pos en neg).
Goed chassis is veel belangrijker. Ik ben wel eens onderweg geweest met 7 ton en 80pk en dat ging zelfs door heuvels meer dan prima.
Daarbij komt alles met meer dan 80 pk echt een berg wel op met een paar ton treingewicht. Alleen niet zo snel, en je moet de gang die je hebt erin houden.
*voor een 4-cyl turbo hé.