• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat wil JIJ vragen aan de CEO van SEAT?

Auteur: RubenPriest, gepost 25 september 2016 om 21:34 – 71 Reacties

Wat wil JIJ vragen aan de CEO van Seat?


Wat is zijn favo tapasbar in Barcelona?

De autoshow van Parijs komt eraan en natuurlijk zijn we erbij. Dit jaar trok SEAT de aandacht door met de veelbesproken Ateca (rijtest) te komen. Ook zag de Cupra 290 (rijtest) het levenslicht, vanwege het 20-jarig bestaan van het Cupra-label.

Genoeg reden voor ons om Luca de Meo, de CEO van SEAT, een paar vragen de stellen. Dit doen we echter niet voordat we jullie de kans hebben gegeven voor wat extra input.

De Meo verliet in 2009 de Fiat-group om vervolgens de overstap naar VAG te maken. Sinds september 2015 is de Italiaan CEO van het Spaanse automerk. Naast Fiat heeft de Meo ook gewerkt bij Toyota en Renault.

Welke vragen kunnen we deze CEO stellen? Vuur ze af in de comments! Zoals: Komt er een Cupra-versie van de Ateca? Wat rijdt de Meo zelf en waarom? Een tortilla Española of toch liever spaghetti bolognese?

UPDATE: het interview is HIER te zien!

Ook interessant!

  • Kleine Seat
    Eindelijk weer een kleine Seat op komst
  • Vernieuwde Ibiza en Arona
    De vernieuwde Seat Ibiza en Arona, dit kosten ze
  • Seat Ibiza Reference
    Seat Ibiza Reference nu eindelijk onder de 20 mille
  • Vernieuwde Seat Ibiza maakt Spaans feestje compleet

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, lezersvraag, luca-de-meo, parijs-2016, Seat

Vorig bericht: « Waarom Parijs er vandaag zo uitzag
Volgend bericht: De goedkoopste 911 GT3 RS van Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. jobberns zegt

    25 september 2016 om 21:38

    Of hij liever Pepsi of Coca Cola drinkt

    Login om te reageren
  2. mercedesclk350 zegt

    25 september 2016 om 21:39

    Wat zijn favoriete Spaans woord(en) is/zijn.

    Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      25 september 2016 om 22:25

      @mercedesclk350: hijo de puta. O, dat was Escobar. Sorry.

      Login om te reageren
      • olivier420 zegt

        26 september 2016 om 07:18

        @vonklausenburg: Nosotos, somos, bandidos, no sapos hijo de puta.

        Login om te reageren
        • tenaci zegt

          26 september 2016 om 13:20

          @olivier420: ¿plata o plomo?

          Login om te reageren
  3. bisazza zegt

    25 september 2016 om 21:39

    Wanneer komt er iets meer ‘sex’ in de dashboards van Seat

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      25 september 2016 om 22:21

      @bisazza: Of kleur.

      Login om te reageren
  4. rachid zegt

    25 september 2016 om 21:43

    Wat vindt hij van de Alfa Romeo 159.

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    25 september 2016 om 21:46

    Is de sjoemelsoftware van de Seat Diesels door hem zelf linguïstisch geprogrammeerd?

    Tjakkaa!!!

    Login om te reageren
  6. chonn zegt

    25 september 2016 om 21:47

    Wanneer komt de Leon Cupra ST 300 4Drive ?

    Login om te reageren
  7. rachid zegt

    25 september 2016 om 21:47

    Komt Seat ooit met een vijfcilinder?

    Login om te reageren
  8. jaguarjunk zegt

    25 september 2016 om 21:53

    Wat vind-ie nou zelf van die inspiratieloze grijze hokken en dat wedoennetalsofwespaanszijnwantdatiscool geneuzel?

    Login om te reageren
  9. svdv zegt

    25 september 2016 om 21:54

    Wanneer worden ze nou eindelijk het sportieve alternatief voor Volkswagen?

    Login om te reageren
  10. tkoote zegt

    25 september 2016 om 21:59

    Als sportief merk heeft Seat de laatste tijd zijn werk goed gedaan door de VW modellen een strakker en dynamischer uiterlijk te geven, maar behalve opgepompte versies van die modellen hebben ze nog geen echt sportief imagomodel. Is er ruimte binnen het VW-concern om Seat zo’n model te gunnen of is dit om budgetredenen de strategie. Een Seat in het segment van de Toyota GT86 zou het merk goed doen denk ik!

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      25 september 2016 om 22:06

      @tkoote:
      Si pero los grandes catastrofas sonnas auora los Sjoemel-dieselos y emprunta un problema grande por nosotros y el bandido Martin Wienterkornos porque nosotros fabricos totalemente Alfa Romeos imitatos?
      Comprende?

      Login om te reageren
      • kars zegt

        26 september 2016 om 08:46

        @desjonnies: in mijn hoofd las ik het ‘op zijn Cruijffs’, wat de slappe lach opleverde :’-)

        Login om te reageren
  11. mikkeloentje zegt

    25 september 2016 om 21:59

    Of hij Seat achterstevoren kan uitspreken.

    Login om te reageren
  12. desjonnies zegt

    25 september 2016 om 22:02

    Specsavers ?

    Login om te reageren
  13. Arvado zegt

    25 september 2016 om 22:08

    Of de remmen beter zijn dan van een RS3

    Login om te reageren
  14. Breinstein zegt

    25 september 2016 om 22:10

    Wanneer komt er een sportieve coupe/roadster

    Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      26 september 2016 om 06:50

      @breinstein: als ze toestemming krijgen van Audi om de tt te beplakken met seat logo’s

      Login om te reageren
  15. riborg zegt

    25 september 2016 om 22:11

    Of ie zelf wel tevreden is met de auto’s

    Login om te reageren
  16. hight96 zegt

    25 september 2016 om 22:11

    Waarom Seat?

    Login om te reageren
  17. fuxhound zegt

    25 september 2016 om 22:14

    – In huidig politiek en economische moeilijke tijden, welk kleur ondergoed draag je dan?

    – Vervallen protonen? Zo ja, wat is hun halfwaardetijd?

    – Wat zijn jouw hobby’s?

    Login om te reageren
  18. ahs1979 zegt

    25 september 2016 om 22:15

    Ik heb er wel een paar:
    -Tegen welke uitdagingen hij aanloopt omdat VAG natuurlijk een groot deel van de basis dicteert van toekomstige Seat’s?
    -Hoeveel ruimte heb je dan nog om aan een bepaalde design-taal vast te houden?
    -Als hij volledig onafhankelijk van de rest van de Groep een auto zou mogen ontwerpen wat zou dat dan worden?
    – Terugkijkend op de laatste 10 jaar Seat, welk model had eigenlijk beter niet op de markt hoeven komen en welk model juist wel die niet verder kwam dan een concept?

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      26 september 2016 om 10:51

      @ahs1979: Goede vragen!

      Misschien een toevoeging:
      Zijn er ontwikkelingen gedaan (onder zijn leiding) bij Seat die nu zijn doorgevoerd in het hele concern?
      Waar is hij echt trots op bij Seat?
      Zijn er nieuwe dingen bij Seat die hij nog niet had gezien bij de concurrentie? (pos en neg).

      Login om te reageren
  19. adjudant zegt

    25 september 2016 om 22:36

    Wat hij als autoliefhebber en voormalig Fiat medewerker nou vindt van het overlijden van het automerk Lancia?

    Login om te reageren
  20. room850 zegt

    25 september 2016 om 22:40

    Waarom ie een snotlap in zijn borstzak heb

    Login om te reageren
  21. jurdespotter zegt

    25 september 2016 om 22:42

    Gaat seat ooit nog een keer met een sportwagen/ 2-zitter komen?

    Login om te reageren
  22. keesieboy2 zegt

    25 september 2016 om 22:42

    Wanneer komt de emoción terug in de modellen?

    Login om te reageren
  23. trustmeiamanengineer zegt

    25 september 2016 om 22:43

    Waarom ze van die saaie hokken maken die eigenlijk gewoon een soort Skoda’s zijn, in plaats van echte Zuid Europese temperamentvolle leuke auto’s.

    Login om te reageren
  24. JamesBond007 zegt

    25 september 2016 om 22:46

    Of hij het fijn vind om te leven in een werkomgeving met een beperking (vag)

    Login om te reageren
  25. schreute01 zegt

    25 september 2016 om 22:50

    Niets. Seat zegt mij ook niets.

    Login om te reageren
    • justy zegt

      26 september 2016 om 11:04

      @schreute01: Precies. Daarom vraag ik me af waar het merk SEAT eigenlijk voor staat en waarmee ze zich proberen te onderscheiden van de rest. Ze profileerden zich ooit als sportief merk, terwijl ze tegenwoordig in de motorsport (wrc, wtcc) onzichtbaar zijn.

      Login om te reageren
      • Mika_Hakkinen zegt

        26 september 2016 om 12:27

        @justy: Niemand zou Seat missen, ja oke de Spanjaarden

        Login om te reageren
  26. maurice_janmaat zegt

    25 september 2016 om 22:54

    Waarom kan een Seat met 1.4 motor op papier 1800kg trekken en in de échte wereld feitelijk niet meer dan een kruiwagen? Waarom is Seat hier niet eerlijk en duidelijk over?

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      26 september 2016 om 08:52

      @maurice_janmaat: sinds wanneer heb je veel vermogen nodig om een kar te kunnen trekken?

      Goed chassis is veel belangrijker. Ik ben wel eens onderweg geweest met 7 ton en 80pk en dat ging zelfs door heuvels meer dan prima.

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        26 september 2016 om 10:55

        @lekbak: ja hehe door een tunnel rijden kan iedereen..

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          26 september 2016 om 12:31

          @lambo4all: over een bergpas met volgeladen caravan is de helft van de tijd niet eens toegestaan.

          Daarbij komt alles met meer dan 80 pk echt een berg wel op met een paar ton treingewicht. Alleen niet zo snel, en je moet de gang die je hebt erin houden.

          Login om te reageren
  27. sulobb zegt

    25 september 2016 om 23:05

    Waarom een gedrocht als de Ateca een Seat-logo mag dragen…

    Login om te reageren
  28. reistje zegt

    25 september 2016 om 23:11

    Of hij het ook zo jammer vind dat zijn merk op de 2 Cupra modellen na dan niks toevoegen aan het VAG sortiment?

    Login om te reageren
  29. hammond zegt

    25 september 2016 om 23:17

    Waarom heeft u met een beitel uw voortanden gescheiden?

    Login om te reageren
  30. LaLancia zegt

    25 september 2016 om 23:18

    Waarom zou VW eigenlijk nog geld pompen in Seat? Oftewel wat is in een zin de bestaansreden van het merk?

    Login om te reageren
  31. rijbewijzer zegt

    25 september 2016 om 23:30

    Of zijn interieur thuis ook zo gedateerd is

    Login om te reageren
  32. potjak zegt

    25 september 2016 om 23:59

    Ik zou graag willen weten wat hij zelf in de garage heeft en van welke auto’s hij echt onder de indruk is. Ook zou ik hem vragen hoe hij de toekomst van Seat voor zich ziet en waar Seat zijn pijlen op gaat richten.

    Login om te reageren
  33. goodolddays zegt

    26 september 2016 om 00:52

    Waarom zijn SEAT’s zulke saaie auto’s?

    Login om te reageren
  34. Tonnie zegt

    26 september 2016 om 02:20

    Wat is zijn favoriete kroeg in Groningen?

    Login om te reageren
    • Mika_Hakkinen zegt

      26 september 2016 om 12:28

      @thijsj: Wat is de jouwe?

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        26 september 2016 om 14:16

        @Mika_Hakkinen: ik ben van de kroegentochtjes, dus ik heb wel meerdere favo kroegen! Jij nog een favoriet?

        Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        26 september 2016 om 14:17

        @Mika_Hakkinen: oa de 9e, fust, klein amsterdam en tot vorig jaar ’t vaatje zijn toch wel altijd gezellig.

        Login om te reageren
        • Mika_Hakkinen zegt

          26 september 2016 om 14:36

          @thijsj: Totaal niet bekend in Groningen, maar binnenkort een weekendjeweg.nl. Bedankt voor de tips haha

          Login om te reageren
  35. pinut187 zegt

    26 september 2016 om 03:32

    Wat heeft hij in zijn garage allemaal staan?

    Login om te reageren
  36. faalhaas zegt

    26 september 2016 om 07:35

    Of hij nog een beetje gesjoemeld heeft.

    Login om te reageren
  37. mgmgb zegt

    26 september 2016 om 09:25

    Is het niet tijd om er maar eens mee op te houden nu Skoda in ieder denkbaar opzicht superieur is aan Seat? Of, waarom heeft de Ibiza van die vouwen in de zijkant?

    Login om te reageren
  38. autoblaag zegt

    26 september 2016 om 09:44

    Wat hij vindt van het lekkere kontje van de vorige Toledo.

    Login om te reageren
  39. ahs1979 zegt

    26 september 2016 om 09:45

    Had de Seat Mii eigenlijk Meo geheten maar omdat hij nu aan het hoofd staat besloot men anders?

    Login om te reageren
  40. rikus zegt

    26 september 2016 om 09:55

    Kaal of kammen?

    Login om te reageren
  41. daanzanting zegt

    26 september 2016 om 10:06

    Wat hij zelf rijdt?

    Login om te reageren
  42. Rob zegt

    26 september 2016 om 10:13

    Waarom SEAT eigenlijk altijd superleuke concepts bouwt, maar de productieproducten eigenlijk altijd een beetje tegenvallen?

    Login om te reageren
  43. theracingelf zegt

    26 september 2016 om 11:09

    Waarom Seat neergezet wordt als een sportief merk maar ze alleen maar saaie 13 in een dozijn Skoda’s bouwen?

    Login om te reageren
  44. Mika_Hakkinen zegt

    26 september 2016 om 12:25

    Komt er ooit vrede tussen Noord- en Zuid Korea?

    Login om te reageren
  45. Onehp zegt

    26 september 2016 om 13:42

    Waarom kreeg mijn ST (Cupra 290) geen uitlaat upgrade en klinkt nog steeds als een stofzuiger en veel minder leuk* dan de 3- en 5-deurs modellen? De valse soundaktuator telt niet mee…

    *voor een 4-cyl turbo hé.

    Login om te reageren
  46. haftbehefl zegt

    26 september 2016 om 13:45

    of hij de nieuwe seat leon 4×4 onderstel geeft

    Login om te reageren
  47. Onehp zegt

    26 september 2016 om 14:44

    Waarom begrijpen de meeste reaguurders hierboven niet dat een Seat beter uitgerust is, mooier gelijnd en leuker rijdt dan een auto van een ander merk die … let op.. die evenveel kost?? En maar blijven ze zeuren omdat ze een goedkopere Seat blijven vergelijken met een veel duurdere (volks)wagen??

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 september 2016 om 18:44

      @onehp: en dan stap je in de Seat en zie je meteen waarom die minder kost dan een Audi, Volkswagen of Skoda.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        26 september 2016 om 20:20

        @mashell: tuurlijk, al zal er niet veel Audi aan overhouden, helemaal kaal… Gelukkig is er keuze, vind de binnenkwaliteit van men Leon ruim voldoende en aangenaam, en geen zin 10k€ meer te betalen voor dat beetje subjectieve extra…

        Login om te reageren
  48. cossiekiller zegt

    26 september 2016 om 16:25

    Heb jij ook aandelen in één of ander olieconcern?

    Login om te reageren
  49. sequoyah_parera zegt

    26 september 2016 om 17:06

    Of er een nog sportievere versie van de Alhambra mag komen, een soort upgrade van de nu nog brave Alhambra FR: Seat Alhambra Cupra FR. Ik stel voor de grap voor om de 2.0 TFSI met 300pk uit de Audi S3 erin te lepelen met standaard haldex 4WD. Die 4WD wordt al geleverd op de Alhambra, de motor is al in het bezit binnen de VAG familie en past aangezien er op het moment een 2.0 TSI met 200pk wordt geleverd in de Alhambra. Voor de rest een beetje verlagen, leuk setje velgen, private glass achter en een setje leuke LED’s en men heeft het ultieme familiebusje!

    Login om te reageren
  50. mashell zegt

    26 september 2016 om 18:46

    Wat is uw carriereplan? Gepromoveerd worden naar Audi, Porsche of zelfs Volkswagen of weggeproveerd worden naar Bentley, Bugatti of toch maar het veilige Lamborghini?

    Login om te reageren
  51. cossiekiller zegt

    26 september 2016 om 18:52

    Wordt Ingolstadt in het spaans uitgesproken als Oliestadt?

    Login om te reageren
  52. rdriver zegt

    28 september 2016 om 07:24

    Waarom klinkt de Seat Leon ST Cupra 290 zo shit?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North