• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat wil jij weten van dit bijzondere trio auto’s?

Auteur: willeme, gepost 21 februari 2021 om 12:02 – 14 Reacties

Chinese elektrische crossover

Vraag het Wouter!

Het is inmiddels een bekend fenomeen. Automerken verdwijnen en er komen nieuwe automerken bij. Helaas hebben we afscheid moeten nemen van merken als Saab, Rover en Pontiac.

Anderzijds heeft de intrede van nieuwe technologieën ook de kans geboden aan nieuwe spelers op de markt. Uiteraard is Tesla daarvan het meest bekend. De Amerikaanse EV-specialist is volgens de lieve mensen op beurs extreem veel geld waard.

Nieuwe spelers op de markt

Maar er zijn genoeg andere nieuwe kapers op de kust. En dat zijn in veel gevallen geen kleine jongens. Ondanks dat sommige namen erg onbekend zijn, zitten er grote bedrijven achter. Reken er maar op dat deze merken eerder zullen groeien en de traditionele merken het alleen maar lastiger krijgen.

Chinese elektrische crossover

Drie maal

En zo kwamen we op het punt dat er drie nieuwe Chinese elektrische crossovers staan te trappelen om Nederland te te veroveren. Het zijn alledrie elektrische crossovers van Chinese makelij van relatief nieuwe merken. Het zijn misschien wel de perfecte auto om dagelijks in te forensen, om in het weekend te kunnen sleutelen aan je Caterham me V8. We stellen ze even aan je voor:

Chinese elektrische crossover 1: MG ZS EV (ZS11)

€ 30.985

Chinese elektrische crossover

De MG ZS EV is de meest bekende Chinese elektrische crossover. Helemaal spiksplinternieuw is de auto niet meer. In 2020 was het zelfs een klein verkoopsuccesje. De MG ZS EV is typisch zo’n die geen grote steken laat vallen en als grote pré zijn prijs heeft. Ondanks dat deze auto niets met een MG B te maken heeft op de badge na, is het ook vertrouwd gezicht. Dat komt mede doordat de styling een mengelmoes lijkt te zijn van diverse andere klasgenoten. Maar of dat zo erg is? De MG ZS EV heeft een 150 pk sterke motor met 44,5 kWh-batterij.

  • Chinese elektrische crossover
  • Chinese elektrische crossover

Chinese elektrische crossover: Aiways U5

€ 39.950

Chinese elektrische crossover

Ook de Aiways U5 kennen we al iets langer. De auto stond in 2019 al te schitteren op de Salon van Genève. Het heeft even geduurd, maar nu is de Chinese elektrische crossover in Nederland verkrijgbaar. De Aiways U5 is iets groter dan de MG ZS EV. Qua styling is het een originelere verschijning, maar of dat een voordeel is? Onder de kap ligt een elektromotor met 204 pk, de gekoppeld is aan een 63 kWh-accupakket.

  • Chinese elektrische crossover
  • Chinese elektrische crossover

Chinese elektrische crossover: Seres 3

€ 37.995

Chinese elektrische crossover

Net als de MG ZS EV is de Seres 3 een bestaande cross-over waar een EV-versie van gemaakt is. De oplettende lezer zal zien dat deze Chinese elektrische crossover eigenlijk gewoon een Dongfeng Fengon E3 is. De 163 pk sterke elektromotor haalt zijn ‘levenssap’ uit een 53 kWh-accupakket. De Seres 3 is een stukje korter dan de Aiways U5 en laat zich daardoor iets beter verggelijken met de MG ZS EV.

  • Chinese elektrische crossover
  • Chinese elektrische crossover

Binnenkort gaat Wouter rijden met al deze drie Chinese elektrische crossovers. Uiteraard is het heel erg goed mogelijk dat jullie juist bij deze nieuwe auto’s een aantal vragen hebben! Goed nieuws: je kunt deze hier stellen. De vraag of de microfoon in de uitlaat past, is niet van toepassing, Wouter heeft namelijk geen microfoon bij zich (zoals op een beurs). Verder kunnen alle vragen gesteld worden! Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • Hoe interessant zijn deze Chinese auto's in de lease?
  • Sixt laat je Aiways U5 delen en parkeren in de stad
    Sixt laat je Aiways U5 delen en parkeren in de stad
  • Vernieuwde MG ZS is goedkoopste EV met 400+ km range!
  • Aiways U6 is officieel en laat zich zien

Nieuwste artikelen

  • Is dit de eerste Taycan die méér waard is geworden?
  • Pas op: je kunt vanaf nu een boete krijgen van een focusflitser
  • Koop een 205 GTi voor weinig bij de Belgische overheid!
  • Wat voor gedrocht is Ferrari hier aan het testen…?
FacebookTweetPinLinkedIn

aiways, crossover, Elektrisch, mobility-service-nederland, Seres, seres-3, zs-ev

Vorig bericht: « Video: ook in Nederland kan men niet parkeren
Volgend bericht: Video: truck weet twee vliegtuigen te raken »

Lees Interacties

Reacties

  1. frank2b zegt

    21 februari 2021 om 12:35

    Hoe zit het met range, trekvermogen, prijs, garantie, dealership.
    Dat soort dingen.

    Maar vooral dus: trekvermogen. Hoeveel kg mag-ie trekken?

    En, oh ja, is de uitlaat in hoogte verstelbaar misschien?

    Login om te reageren
    • marcus zegt

      22 februari 2021 om 08:31

      Hier in Engeland is er een redelijk dekkend MG netwerk. Wij hebben een ZS EV op de oprit staan, en aangezien mijn vriendin nooit ver hoeft te rijden gaat dat prima. Accu laden duurt even omdat we nog geen laadpaal hebben, maar als je dat ’s nachts doet is het geen probleem.

      Alles zit er op en aan behalve klima, heel erg vreemd… Dode hoek assistent, automatisch groot licht, panoramadak, etc. En als ik zo de tests lees van de ID3 dan is het nepleer op het dashboard van onze ZS stukken beter dan het knetterharde plastic van een ID3.

      Login om te reageren
  2. ericc zegt

    21 februari 2021 om 13:27

    Doe een crashtest!!!!

    Login om te reageren
  3. iphonistvongates zegt

    21 februari 2021 om 15:18

    Zitten er orginele MediaTek cpu’s in of van die onstabiele klonen?
    Zitten er verwarmende/koelende bekerhouders in en indien JA, tot welke temperaturen?
    Zitten er Dode-Hoek Sensoren in de spiegels afgestemd op de gemiddelde lengtemaat van Europeanen?
    Moet je bovengemiddeld flexibel zijn om bij de bedieningsknop voor de 5de deur te geraken?

    Login om te reageren
  4. awesome zegt

    21 februari 2021 om 15:39

    @alfapeter: over 20 jaar rijden alle moeders Scania, DAF erc

    Login om te reageren
  5. iannuzi zegt

    21 februari 2021 om 16:13

    Met name interesse in de range, snelladen en hoe ze rijden.

    Zelf vorig jaar een dag in de MG gereden. Deze wist mij nog niet te overtuigen om als particulier €27.000 (incl subsidie) over te maken en de sleutel in ontvangst te nemen.

    Login om te reageren
  6. faalhaas zegt

    21 februari 2021 om 16:35

    Maar kan er een rukpukkel aan?, en kan die mn tandemasser naar Zuid Frankrijk jagen? Vragen vragen.

    Login om te reageren
  7. cossiekiller zegt

    21 februari 2021 om 17:22

    Waarom de Chinese economie nog extra steunen na corona met van die gebakjes die zeker niet beter zijn dan al wat hier al rondrijdt.

    Ik koop dan ook echt zo weinig mogelijk dingen die rechtstreeks uit China komen. Een druppel op een hete plaat, ik weet het. Maar een hele auto van daar, nee zeker niet.

    Login om te reageren
  8. The Stig NL zegt

    21 februari 2021 om 18:07

    Ik kom die MG geregeld tegen; en wat is het toch een misbaksel. Klopt van geen kanten mijn inziens…

    Login om te reageren
  9. RVDW01 zegt

    22 februari 2021 om 07:18

    Ik ben ook benieuwd naar de veiligheid van die dingen, want als ik de verhalen van Adac mag geloven over de Suda SA 01 mag geloven, dan sla ik even over. Bovendien is het algemeen bekend ondertussen dat ze in China niet echt bezig zijn met mensenlevens of ethiek, dus wat dat betreft sluit ik mij bij @cossiekiller aan.

    Login om te reageren
  10. El-Loco zegt

    22 februari 2021 om 07:28

    Hier een MG berijder, sinds dat er een maandje geleden eentje vrijkwam. Met een gezin is het wel handig om iets meer ruimte te hebben dan in een 2017 Polo. Het rijdt oprecht prima, stuurt en zit goed. Als je uitgaat van 200km en daar mee kan leven is ook het elektrische gedeelte best ok (laden niet altijd vlekkeloos, vandaar best ok). Maar aan heel veel dingen kun je merken dat het bouwen van auto’s nieuw nog een beetje is voor deze club.

    Login om te reageren
    • marcus zegt

      22 februari 2021 om 08:43

      Daar sluit ik mij bij aan! Gewoon ’s nachts op de oprit vol gooien en voor kortere ritjes gebruiken. Ideale tweede auto, niet denken dat het een goed idee is om er mee naar Zuid Frankrijk te gaan.

      Heb die van ons laatst gebruikt om een weekje mee naar mijn werk te rijden terwijl mijn auto bij de garage stond, en het is tot 50khm een ontzettend vlotte auto. Rijdt ook makkelijk naar de 140 en rijdt dan ook nog goed. Wel op een natte weg wielspin bij vol gas geven als je rond de 20kmh rijdt; ESP is niet niveau Tesla. Sturen is goed genoeg voor een SUV, als je wilt weten wat je wielen doen koop je maar een Lotus. De binnenruimte is goed voor een gezin (ik ben 1.96, vriendin 1.80 en 2 kinderen) en ik zit er zelf lekker in.

      Wij hebben het ‘luxe’ model met panoramadak en nep leer op het dashboard. Perfect is het niet, maar wanneer je het vergelijkt met de alternatieven is het geen verkeerde auto. Afwerking is misschien niet super premium, maar dat is e prijs ook niet…

      Login om te reageren
  11. Fr13ndlyGh0st zegt

    22 februari 2021 om 11:28

    Hoe staat het met de kwaliteit van het interieur? Hoeft niet overal leer, maar gewoon zachte, fijne materialen op de plekken die je aanraakt.
    (Niet dat Europees/Duits nu zo goed is, zat laatst in een nieuwe VW en dat was ook om te huilen, maar goed…)

    Login om te reageren
  12. passatb3isunderrated zegt

    22 februari 2021 om 14:19

    Uiteindelijk is het doel van EV’s dat deze minder milieubelastend zijn dan ICE’s. Helaas wordt er vooral dan gekeken naar het gebruiksaspect; ik vraag me daarom ook af of de productie van deze Chinese EV’s bv. vergelijkbaar vervuilend/schoon is als de productie van Europese/Amerikaanse/Japanse EV’s? Ik kan mij voorstellen dat dat niet het geval is want China is een grootvervuiler én deze gebakjes zijn goedkoper dan de concurrentie (ecologische(re) productie is niet kostenefficiënter dus de lagere prijs wordt niet hierdoor behaald).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North