• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Watergruwel! Ook deze N-wegen krijgen trajectcontroles

Auteur: jaapiyo, gepost 5 juli 2017 om 15:35 – 77 Reacties

flitsen


Big Brother kan het niet laten om ons nóg scherper te controleren.

Het Openbaar Ministerie heeft namelijk bekend gemaakt dat er binnen afzienbare tijd trajectcontroles komen op N-wegen. Je weet wel, die troosteloze, veelal kaarsrechte asfaltlinten waar je uit frustratie je stuur op zit vreten omdat je uit angst voor struikrovers met een slakkengang door moet sukkelen. Naar verluidt heeft een verknipte geest ooit aan Hades voorgesteld om deze leidensweg op te nemen in het martel-arsenaal van de hel, maar vond de head honcho himself dat te ver gaan.

De rebellen onder jullie zullen nu zeggen ‘dan regel je een flitsmelder en trap je het gaspedaal toch stiekem wat verder in’. Los van het feit dat je dan NAAR DE HELLLL gaat een puike optie, maar de overheid gaat deze loophole volgens RTL Nieuws nu sluiten. Door de flitspalen ‘aan elkaar te knopen’ gaan de wetsdienders ook op N-wegen namelijk je gemiddelde snelheid vastleggen, net zoals dat nu al op enkele stukken snelweg het geval is.

De provincies Flevoland, Friesland, Limburg, Utrecht en Zeeland krijgen de primeur, maar de verwachting is dat de rest van Nederland daarna zal volgen. Het duurt naar verwachting wel nog ongeveer twee jaar voordat een en ander operationeel is. Check hieronder een overzicht van de wegen waar je kans maakt om de eerste te zijn die het bokkie is.

Flevoland:
N706, Vogelweg tussen de A27 en Lelystad Airport

Friesland:
N351, tussen Wolvega en Oosterwolde
N381, tussen Drachten en Donkerbroek

Limland:
N275, tussen Blerick en Nederweert
N564, tussen Weert en grens België
N277, tussen Ysselsteyn en Zeeland
N270, tussen Venray en Ysselsteyn

Utrecht:
N230, provinciale deel van de Zuilense Ring (oostelijk gedeelte)
N414, tussen Eembrugge en Bunschoten

Zeeland:
N253, Rondweg Sluis
N256, Zeelandbrug

Bedankt Dennis voor de tip!

Ook interessant!

  • Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
    Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts
  • Lezersvraag: wat doe jij bij irritatie in het verkeer?

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

flitsen, geld, overheid, trajectcontrole, Verkeer

Vorig bericht: « Mercedes doet F1-auto Lewis Hamilton in de verkoop
Volgend bericht: Ewa sahbi, koop de Audi RS6 van rapper Boef! [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. wpgt zegt

    5 juli 2017 om 15:39

    Super! Ik kan niet wachten. Ik voel me altijd zo onveilig als ik word ingehaald terwijl ik precies 100 rijd. Aanpakken dat tuig!

    Login om te reageren
  2. Dev zegt

    5 juli 2017 om 15:39

    En dan volgend jaar klagen dat het aantal ongevallen is toegenomen omdat men massaal zit te slapen achter het stuur.

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      5 juli 2017 om 15:46

      @Dev: daar heb je veiligheidssystemen voor! (In de wat recentere auto’s).

      Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      5 juli 2017 om 15:46

      @Dev: en men enkel oog heeft voor de teller

      Login om te reageren
      • serialchiller zegt

        5 juli 2017 om 19:01

        @breakingpoint: je hebt “mobiele telefoon” verkeerd geschreven

        Login om te reageren
      • epimetheus zegt

        5 juli 2017 om 20:22

        @breakingpoint: ik moet zeggen dat ik me ook wel eens bijna vergist heb in het tellerstaren! De auto voor me remde iets harder, gelukkig is mijn reactie snelheid nog goed ?

        Login om te reageren
        • sabrerator zegt

          5 juli 2017 om 21:02

          @epimetheus: geen cruise control?

          Login om te reageren
          • mrrallycross zegt

            5 juli 2017 om 23:09

            @sabrerator: het probleem is vaak de auto voor je die geen cruise control heeft

            Login om te reageren
    • fanboy zegt

      5 juli 2017 om 15:54

      @dev: Ja dat wordt altijd geroepen, en altijd zonder bewijs.

      De N wegen zijn hoe dan ook altijd erg gevaarlijk, en zijn dit soort dingen helaas nodig.
      Ik weet nog wel dat de lokale N weg die het dorp verbond met de rest, bekend stond als de dodenweg. Die naam is mooi weggepoetst met een zootje flitspalen.

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        5 juli 2017 om 22:12

        @fanboy: de n381 is een 4 baans weg, met vangrails en op sommige stukken gewoon vluchtstrook. Zaaddodend en onnodig

        Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        9 juli 2017 om 11:09

        @fanboy: lekker boeiend, natuurlijke selectie noem ik dat…

        Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    5 juli 2017 om 15:44

    Ik zit even na te denken wat voor naam ik het beestje moet geven. Geldklopperij? Automobilistje pesten? Staatskas spekken? Of misschien gewoon alle drie?
    Dat zal het zijn ja. Een geldkloppende, automobilistje pestende, staatskas spekkende actie.

    Login om te reageren
    • blo3to3t zegt

      5 juli 2017 om 20:31

      @viezefreddyw: als je niet te hard rijdt is er niets aan de hand

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        6 juli 2017 om 00:37

        @blo3to3t: word geen slaaprijder. Pas de weg aan aan de limiet of de limiet aan de weg. Dr is een reden dat er zoveel mensen te hard rijden op een 4baans of meer wegen waar je 100 mag…

        Login om te reageren
      • occasiefapper zegt

        6 juli 2017 om 08:47

        @blo3to3t: dat is niet waar, de gemiddelde medemens zal zelfs nog onder de toegestane maximumsnelheid rijden en leiden tot irritatie. Nu heb je de optie nog om deze lui in te halen, maar dat is straks ook voorbij. Goede business voor de farma in bloeddrukverlagende middelen.

        Login om te reageren
  4. rutger97 zegt

    5 juli 2017 om 15:44

    Wat een drama wordt dit zeg. 80 ers die een bord snelheidscontrole zien staan en vervolgens nog langzamers als de gebruikelijke 60 gaan rijden…

    Login om te reageren
    • rutger97 zegt

      5 juli 2017 om 15:45

      @rutger97: 80plussers…

      Login om te reageren
    • inoh zegt

      5 juli 2017 om 16:44

      @rutger97: Ik zie een verhoging in het aantal illegale inhaalacties. Mensen gaan namelijk gewoon 79 op de teller rijden, en op mijn werkauto rij je dan maar 70 km/h. Dat gaat serieus tijd kosten.

      Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    5 juli 2017 om 15:45

    Kan iedereen mooi rustig precies de toegestane snelheid rijden op de cruisecontrol. Blijft er daardoor lekker veel tijd en mogelijkheid over om eens even je e-mails en facebook achterstand bij te werken…

    Login om te reageren
    • yipikaye zegt

      5 juli 2017 om 16:30

      @trustmeiamanengineer: hahaha :-)

      Login om te reageren
  6. quincy zegt

    5 juli 2017 om 15:50

    Voor wat betreft de N230, daar gaan ze tot en met 2025 ernstig verbouwen. Dus daar zal het sowieso al chaos en langzaam sukkelen zijn. Dat 100 gedeelte (waar de traject controle dus zou komen) is nu al echt een saai stuk en staan ze al best vaak te controleren. Gelukkig is dat stuk niet heel lang.

    Die N414 kan je al bijna nooit harder dan 80 door ander verkeer, dus daar zie ik geen problemen. Behalve misschien ’s nachts, maar dat is voor elke weg van toepassing natuurlijk.

    Login om te reageren
  7. rutger97 zegt

    5 juli 2017 om 15:51

    Ik zit er eens over te denken. Ik rijd mijn woon-werk verkeer altijd over de N-wegen. Ja iedereen rijdt ongeveer 10-15 km harder dan toegestaan. Je rijd zo hard tot je achter iemand komt te zitten die wel netjes de 80 rijdt. Dit gaat prima en stroomt goed door. Als iedereen heel strak 80 gaat rijden gaat de dynamiek uit zo’n weg en zal het heel rot gaan rijden. Tuurlijk moet je niet als een gek 40-50km te hard gaan rijden. Maar volgens mij is het juist goed dat er op N-wegen meestal een fractie te hard wordt gereden voor de doorstroming, zolang er maar rekening wordt gehouden met de automobilist die wel de snelheid wil houden.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 juli 2017 om 16:25

      @rutger97: Op N-wegen zou het goed kunnen dat het zo werkt, maar op snelwegen is het juist beter als iedereen dezelfde, constante snelheid. Files ontstaan juist heel vaak doordat iedereen de hele tijd optrekt en afremt en doordat alle banen een andere snelheid hebben.

      Login om te reageren
      • rutger97 zegt

        5 juli 2017 om 16:29

        @berlinetta: N-wegen hebben dan ook maar 1 baan…
        EN ja het stroopt ook wel op als je op iemand afrijdt die 75 rijdt. Maar het voelt iig dynamischer

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          5 juli 2017 om 16:43

          @rutger97: Daarom zeg ik ook dat het op N-wegen wel goed kan dat het zo werkt. Toch denk ik dat het daar ook beter is als iedereen dezelfde constante snelheid rijdt. De hele tijd optrekken en afremmen werkt niet bevorderlijk voor de doorstroom.

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 juli 2017 om 18:13

      @rutger97: en op welke wijze brengt die dynamiek iets goeds? Als iedereen gewoon strak 84 km/h op de cruise control rijdt met 100m afstand tot zijn voorganger heb je 0 dynamiek maar kan er bijna niks misgaan. Juist die mensen die met 99km/h op de teller naar je toe rijden en dan kijken of ze er bij voorbij kunnen, die zijn het gevaar. Leuke dynamiek maar die moeten we eigenlijk niet hebben.
      Ja, ik rijdt strak 84 op de cruise control. Dat is een echte 80. En dan kan ik op het verkeer letten en doe helemaal niks als ik een bermkassa zie. En als ik deze niet of pas laat zie zie, is dat ook geen probleem. Die paar seconden die ik eerder op mijn werk ben zou kunnen zijn als ik sneller zou rijden zijn me de moeite niet meer waard. Zo belangrijk is werk immers nou ook weer niet.

      Login om te reageren
      • rutger97 zegt

        5 juli 2017 om 18:20

        @mashell: Ja zit wat…. als iedereen cruise control zou hebben. En dat is niet het geval, incluis ik zelf. In dat geval is het rijden achter een auto die op de cruise control rijdt erg vervelend. Omdat jij heuvelop/heuvelaf precies even hard rijd. Ik die zelf moet gassen geef iets gas bij en moet dan weer remmen ed. Dus cruise is lekker voor degenen die het hebben niet voor degenen die er achter zit.

        Login om te reageren
        • silenro zegt

          5 juli 2017 om 18:40

          @rutger97: Dus eigenlijk moeten we de cruise control maar weer afschaffen, om andere automobilisten een plezier te doen. Moet ook niet gekker worden zeg..

          Login om te reageren
          • rutger97 zegt

            5 juli 2017 om 18:42

            @silenro: Heb ik nooit gezegd. En nooit bedoeld. Het zou beter zijn als iedereen het had! Maar tot die tijd is het voor degenen die het niet hebben lastig.

            Login om te reageren
      • Erik zegt

        5 juli 2017 om 18:21

        @mashell: en als je naar huis rijdt, ook niet belangrijk :-)?

        Login om te reageren
      • bitd zegt

        5 juli 2017 om 21:25

        @mashell: tja, strak 84. Als ik op de paralel baan van A12 bij Utrecht rij dan rij ik zeker 8-10km harder als ik 84 rij en dat zijn 2 banen, anders zit je er gewoon achter te sukkelen, vrachtwagen chauffeurs houden er ook van, die gaan dan zo zuinig mogelijk slipstreamen… erg veilig.

        Login om te reageren
  8. henkhupelschoten zegt

    5 juli 2017 om 15:56

    Iedereen aan de Tesla dus, lekker zelf laten sturen… ik moet wel zeggen dat ik hier in Helmond wel merk dat ze meer aan het flitsen zijn. Agenten in de de berm en mobiele flitsers staan hier wekelijks voortaan, hufters…

    Login om te reageren
  9. gregorius zegt

    5 juli 2017 om 15:59

    Rellen, prosteren, staken! Email de politicus waarop je hebt gestemd en meldt hem/haar dat je het hier niet mee eens bent!
    Wacht, nee, dat gaat niet werken. Dat groepje vertegenwoordigers krijgen het niet voor elkaar om een regering te vormen. En de enige partij die waarschijnlijk tegen deze maatregel is, is de PVV (een partij waar iemand alleen maar roept wat er mis is, maar geen tijd wil besteden aan het schrijven van een programma met visies en oplossingen). En we hebben net bedacht dat andere politieke partijen liever niet samen willen werken met dit soort mensen.
    Dus: allemaal op de cruise control met 55 of 75 kmh aftellen tot het einde van de weg.

    Login om te reageren
  10. jack_abarth zegt

    5 juli 2017 om 15:59

    Lol @Limland

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      5 juli 2017 om 18:24

      @jack_abarth: zo jammer dit om een deel van de Nederlandse bevolking zo weg te zetten als redacteur. Autoblog begint een beetje op Autoboulevard te lijken.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        5 juli 2017 om 19:14

        @erik2907: stel je niet zo aan man. Ze spotten ook geregeld met de rest van het Nederlandse platteland. Als je daar al niet tegen kunt heb je wel een heel zwaar leven…

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          5 juli 2017 om 20:25

          @lekbak: daar heb je een punt, ik zal mijn mening bijstellen en hoop dat Autoblog de volgende keer met iedereen spot, in dit geval voor elke provincie een aparte naam. De rest van Nederland voelt zich nu zet zeker gediscrimineerd dat met hun niet gespot wordt.

          Login om te reageren
  11. jeroenwz zegt

    5 juli 2017 om 15:59

    Jammer dat je niet het hele verhaal vertelt @jaapiyo.
    De reden is namelijk de toename van het aantal verkeersslachtoffers (doden en gewonden) de laatste jaren. En de meeste van die ongevallen gebeuren op -tada!- provinciale wegen of autowegen waar je 100 mag…
    Zie eerste alinea op http://nos.nl/artikel/2181584-om-voert-trajectcontroles-in-op-elf-provinciale-wegen.html
    Ooit heeft men tot doel gesteld dat er in 2020 maximaal 500 doden en 15.000 zwaargewonden mogen vallen. En daar raken we de laatste jaren steeds verder vandaan. In 2016 629 doden en ruim 22.000 gewonden. Dat is dus een redelijk dorp dat komt te overlijden of langere tijd of wellicht nooit meer kan werken. En wat kost dat de maatschappij (belastingbetaler!) op termijn?

    Login om te reageren
    • rutger97 zegt

      5 juli 2017 om 16:03

      @jeroenwz: Behoorlijk hobbelige weg op die foto bij de NOS…

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 juli 2017 om 16:25

      @jeroenwz: ik vraag me wel eens af of de onveiligheid van deze wegen niet per ongeluk door de wegbeheerders gecreeërd is. Rijkswaterstaat heeft die 100 wegen vrijwel allemaal over vrijwel de hele lengte van een inhaalverbod voorzien. Waardoor je op die wegen vrijwel altijd vroeg of laat achter een vrachtwagen die 90 rijdt, een caravan die 80 rijdt, een bejaarde die 70 rijdt of helemaal erg, een treitertrucker die maar 60 rijdt komt klem te zitten. Maar je mag wel 100, je rijdt er dus vanzelf naar toe en komt er dicht achter te zitten om een kans te hebben als je dan eindelijk een keer wel mag inhalen dat je dan ook kunt inhalen, als er dan tenminste geen tegenligger komt. Frustratie alom. Juist in dit dicht achter elkaar rijden achter een voertuig dat slecht zicht er omheen biedt schuilt het gevaar. Ook omdat dit soort treintjes maar moeilijk invoegers kunnen opvangen zijn ze gevaarlijk. Ik betwijfel dan ook of trajectcontrole deze wegen veiliger gaat maken. Ik denk dat meer veiligheid te verwachten is van meer veilige inhaalmogelijkheden of doodgewoon een tempolimiet van 80 ipv 100 zodat men niet meer zo dicht op elkaar rijdt.

      Login om te reageren
      • jeroenwz zegt

        5 juli 2017 om 16:45

        @mashell: De bedoeling van de wegbeheerders is de wegen zoveel als mogelijk volgens het duurzaam veilig principe in te richten. Dat betekent dat de inrichting ongevallen zoveel mogelijk moet voorkomen en wanneer het dan toch misgaat de (ernstige) gevolgen daarvan zoveel mogelijk te beperken. Dat betekent onder andere watergangen (wederom: indien mogelijk) niet binnen de 13 meter van een autoweg. En als ze er wel zijn, dan afgeschermd. Hetzelfde geldt voor sloten: niet binnen de de 13 meter.
        Laat onverlet dat de mens de zwakste schakel is in het verkeer…

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          5 juli 2017 om 18:00

          @jeroenwz: helemaal mee eens. Ik zou overigens dolgraag nou eindelijk de vijver bij Timberland bij Almelo nou eindelijk eens gedempt zien, daar zijn 5 mensen verdronken, er is nog steeds geen vangrail op die plek waar de snelweg van 3 naar 2 rijstroken terug gaat, op een ongebruikelijke en dus mogelijk gevaarlijke manier.
          Ik ben gewoon bang dat de veiligheidsmaatregelen die Rijkswaterstaat heeft toegepast met al die inhaalverboden, onbedoeld voor onveilig weggedrag zorgen.

          Login om te reageren
        • stradale888 zegt

          6 juli 2017 om 11:57

          @jeroenwz: Ik ben het met je eens dat de wegbeheerders er bij de inrichting van N-wegen over het algemeen goed over nagedacht lijken te hebben.

          Tegelijkertijd geeft de overheid als geheel ook slechte signalen af. Als inhalen het probleem is moet je mensen leren hoe ze dat veilig doen in plaats van het simpelweg verbieden of impliciet inhalen als onveilig te bestempelen. We leren tegenwoordig dat je zo vroeg mogelijk moet opschakelen en dat een snelheidsoverschrijding van een paar kilometer per uur je meteen op een boete komt te staan. Daarmee stimuleer je in feite mensen om in een te hoge versnelling met een te laag snelheidsverschil in te halen (en hun brein uit te schakelen). Deze ellende wordt alleen maar groter onder dreiging van trajectcontroles op deze wegen.

          Login om te reageren
      • ronnys zegt

        5 juli 2017 om 17:02

        @mashell: De vele doden die er jaarlijks vallen op dit soort wegen vallen niet doordat mensen in treintjes rijden. Die komen doordat er velen zijn die denken net die 30 seconden eerder bij de afrit te moeten zijn. Die proberen nog net voor die tegenligger langs een vrachtauto in te halen. Of die zitten zo ver dicht achter een vrachtauto dat ze op de linkerbaan moeten rijden om te kijken of er een tegenligger aan komt. Het is alleen zo spijtig dan vaak de tegenligger is die overlijd en niet de hufter die het veroorzaakt.
        Ik ben heel erg voor lekker vlot door rijden, maar ik heb al zoveel net goed en net mis acties gezien dat velen al bewezen hebben dat ze daar niet mee om kunnen gaan.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          5 juli 2017 om 17:52

          @ronnys: eigenlijk zit jouw gedachtengang, die van mij en die van rijkswaterstaat niet zo ver van elkaar af. Allemaal vermoeden we dat het inhalen de bron van het gevaar is. Rijkswaterstaat denkt het met verboden te kunnen oplossen en ik denk dat die verboden alleen werken als het in combinatie gaat met een snelheidslimiet van 80. Want dat zou de mensen de conclusie laten trekken “ik mag hier geen 100, ik kan hier geen 100, niemand rijdt hier 100, ik mag niet inhalen, ik houd dus maar royaal afstand tot de vrachtwagen” in plaats van “ik mag hier 100, die vrachtwagen rijdt maar 80, ik MOET er voorbij” wat je nu zo vaak ziet.

          Login om te reageren
        • lekbak zegt

          5 juli 2017 om 19:16

          @ronnys: jij hebt het telkens over een linkerbaan. Maar gevaarlijke wegen hebben geen linkerbaan.

          Login om te reageren
          • ronnys zegt

            5 juli 2017 om 23:09

            @lekbak: rijden de tegenliggers dan door het weiland?
            Het is een twee baansweg. 1 baan de ene kant op en de ander baan de andere kant op. In een groot deel van Europa is de afspraak dat wij rechts rijden. De tegenliggers rijden voor ons gezien dus op de andere (de linker) baan.
            Het was voor jouw misschien niet helemaal duidelijk, maar het bericht gaat over tweebaanswegen met tegenliggers. Dat zorgt er ook voor dat ongevallen zo ernstig zij …

            Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 juli 2017 om 16:27

      @jeroenwz: 100 km/u kan ook genoeg zijn om dodelijke slachtoffers te veroorzaken.

      Login om te reageren
      • jeroenwz zegt

        5 juli 2017 om 16:42

        @berlinetta: klopt! Met 80 per uur op je tegenligger is al voldoende. Autosnelwegen zijn de veiligste wegen omdat de rijrichtingen daar fysiek gescheiden zijn. Dat maakt frontale aanrijdingen vrijwel onmogelijk, maar voorkomen ze nooit helemaal.
        De wegen waar het OM nu wil gaan controleren is die fysieke rijbaanscheiding er niet. En dat maakt de kans op forntale aanrijdingen aanzienlijk groter. En die aanrijdingen zijn over het algemeen veel ernstiger.

        Login om te reageren
  12. rufctr01 zegt

    5 juli 2017 om 16:06

    Dat soort wegen lopen vanzelf vast. Iedereen gaat 5-10km/u langzamer rijden omdat men geen bekeuringen wil hebben.

    Login om te reageren
  13. maotje zegt

    5 juli 2017 om 16:08

    Ongelooflijk. Puur geldopperij, het heeft niks te maken met veiligheid. Maar gewoon geld binnenharken.
    Ga nou eens een keer bekeuren voor het niet gebruiken van de richtingaanwijzer. Daar gebeuren meer ongelukken door dan 10% overschrijding van de maximum snelheid.

    Login om te reageren
  14. trust zegt

    5 juli 2017 om 16:10

    Gaat misschien nu niet helemaal op maar ik snap niet zo goed dat ze geld pompen in traject controlles en de snelweg politie afschaffen als elk mens met een smartphone en flitsmeister of dergelijke rondrijdt (oké er zijn nog genoeg die dit niet doen, die a2 blijft geld opleveren, kwestie van tijd, denk ik dan). 10 km/u te hard is niet zo gevaarlijk maar die achterlijke gladiolen die je soms op de weg ziet kunnen gewoon rustig hun gang blijven gaan omdat er veel minder politie rijdt. Moraal van het verhaal: het gaat alleen maar om het geld met leuke bijkomstigheid dat het wat veiliger Is ipv andersom. Of zie ik het verkeerd?

    Login om te reageren
    • Forza zegt

      5 juli 2017 om 16:22

      @trust: 1 woord: pakkans. Zelfs met een veelvoud van verkeerspolitie ga je echt niet alle bellers kunnen pakken. Elke politieauto/motor kan maar op 1 plaats tegelijk zijn en met dik 8 mln auto’s in NL zul je verdomd veel blauw moeten gaan inzetten…

      Login om te reageren
  15. desjonnies zegt

    5 juli 2017 om 16:19

    Breaking !

    We gaan deaud
    Allemaal
    Hardstikke Deaud, al ben je zo rijk als Steve Jobs je gaat gewoon deaud.
    Een keer.
    Deaudgaan is de prijs van het leven, daar heb ik Koos Spee niet voor nodig.
    Noch traject controles.
    Of Andre van der Toorn die zelf nu aan het deaudgaan is.
    En dat bedoel ik niet cynisch noch sarcastisch, maar moraal ridder Andre heeft een ongeneeslijke ziekte, ondanks het feit dat hij nog nooit iets slechts heeft gedaan.
    Het leven is niet maakbaar, ondanks het feit dat big brother dit wil doen voorkomen.
    En je hebt slechts één idioot nodig die je pad kruist dan wel op straat in de kroeg, bij het gebruik van drugs en je bent deaud.
    Laten we eens accepteren dat de deaud bestaat, dat we het leven absoluut zelf niet in de hand hebben, laten we eens wat fatalistischer zijn.
    Misschien, heel misschien als we ons beseffen dat we deaud gaan, dat we iets vriendelijker tegen elkaar kunnen doen en we ons gaan beseffen dat het niet die debiele overheid is die ons probeer te knechten maar dat wezelf eens onze verantwoordelijkheid moeten nemen.
    We gaan deaud, weescht eens vriendelijk voor de ander.
    Dat helpt beter dan de volgende knechting van onze overheid.
    Met dank aan Adelheid Roosen

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      5 juli 2017 om 19:19

      @desjonnies: de drang om levens te besparen maakt het leven onmogelijk.

      Maar dat mag niet uitgesproken worden. Dat is niet politiek correct en belangrijker nog: er zit geen verdienmodel aan.

      Login om te reageren
      • Crosscabouter zegt

        6 juli 2017 om 07:21

        @lekbak: dovstojetski zei ooit: de mens wil vrij zijn, maar kan de vrijheid niet aan… daarvoor is de kerk in het leven geroepen.
        Pijnlijk is dat de kerk vrijheid preekte, maar regels oplegde, dus de mens wilde ontsnappen. De invloed vd kerk neemt in rap tempo af, maar de overheid voert nu hetzelfde beleid. De mens wil zich niet knechten, maar kan de vrijheid niet aan..
        Dus ik ben het wel eens met @desjonnies. Laten we accepteren dat het lijden/de deaud onlosmakelijk met dit leven verbonden zijn, dan kunnen we wat liever voor elkaar zijn.

        Login om te reageren
  16. shibby zegt

    5 juli 2017 om 16:22

    1 voor de 1984 referentie

    Login om te reageren
  17. Stijnson zegt

    5 juli 2017 om 16:23

    Rijd elke dag op de N230 Zuilense Ring en er gebeuren bij mijn weten nooit ‘grote’ ongelukken. Wel makkelijk kassa omdat iedereen er 10 tot 15 km per uur te hard rijdt.

    Login om te reageren
  18. wildewesten zegt

    5 juli 2017 om 16:30

    Doe maar, ik heb mijn flitsmeister toch altijd aan

    Login om te reageren
  19. karhengst zegt

    5 juli 2017 om 16:33

    Relaxed. Kan ik op een 80-weg mooi die treuzelaars die 60 rijden inhalen zonder risico op een boete.

    Het is niet allemaal slecht.

    Login om te reageren
  20. hans75 zegt

    5 juli 2017 om 16:35

    ik vind het een openbaring om met flitsmeister ontdekt te hebben dat er twee pauzes in de A2 trajectcontroles tussen utrecht en amsterdam zitten… 2 plekken van een paarhonderd meter waar je even volgas kan, een paar auto’s kan inhalen, normaal ademhalen, relaxen en tot rust komen, te stoppen met appen, … om dan weer op tijd terug te zakken naar de lethargische snelheid van precies 103km.uur….

    Login om te reageren
  21. disco3hse zegt

    5 juli 2017 om 16:38

    We weten allemaal dat we straks een allemaal een kastje in de auto hebben dat bij iedere km over de max snelheid automatisch een verkeersboete voor je genereert. Dat is namelijk het beste voor onze veiligheid.

    Login om te reageren
  22. vetnek zegt

    5 juli 2017 om 16:46

    Sorry moeders.. maar als de N9 naar Den Helder ook een trajectcontrole krijgt kom ik niet meer op bezoek ?!!

    Login om te reageren
  23. wijsneus zegt

    5 juli 2017 om 17:56

    Kunnen we dan ook een minimumsnelheid invoeren. Als je gemiddeld geen 75 km/h haalt ( in 80-zone) zonder goede reden dat je dan ook een boete krijgt.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 juli 2017 om 18:04

      @wijsneus: hebben ze volgens mij niet gedaan omdat je dan weer alle invoegstroken zo moet maken dat iedereen altijd kan versnellen tot die minumumsnelheid. En dat is voor zwaar beladen vrachtwagens met Poolse vrachtwagenchauffeurs die het rijbewijs bij een pak cornflakes kregen en geen idee hebben wat ze aan moeten met al die versnellingen best wel een probleem.

      Login om te reageren
      • wijsneus zegt

        5 juli 2017 om 18:29

        @mashell: Genoeg opa’tjes en oma’tjes op de weg die het met 5 of 6 versnellingen ook niet lukt. Ik vind trouwens trajectcontroles op (enkelbaans) N-wegen meer nut hebben dan op de snelweg. Van die totaalmalloten die het nodig vinden om op tegenrijbaan in te halen op stukken waar het eigenlijk niet kan kunnen van mij niet hard genoeg aangepakt worden.

        Login om te reageren
      • silenro zegt

        5 juli 2017 om 18:46

        @mashell: en bovendien zijn veel N-wegen ook niet prettig om te rijden met een vrachtwagen. Dat levert veel frustratie op maar ik rijd veel lang/zwaar/breed transport en met 80-85 ton ga ik niet lopen trappen als ik het niet veilig vind. Eindigen in een slootkant kan altijd nog..

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 juli 2017 om 18:05

      @wijsneus: overigens zou een minimumsnelheid de perfecte cashcow zijn. Gewoon iedereen die in de file staat rücksichtlos bekeuren!

      Login om te reageren
  24. bfvo zegt

    5 juli 2017 om 20:01

    Que sera sera. Auto op de adaptive cruise control, dakje open (indien geen neerslag), radio tandje harder en heerlijk relaxt thuiskomen. Ik zou me om andere dingen druk maken…

    Login om te reageren
    • intimrasiert zegt

      6 juli 2017 om 10:15

      @bfvo: er is niets relaxts aan het volgen van een op 60 kmh tuffende roetfilterloze dieselrookfabriek, met je zonnedak open, zonder in te kunnen halen. Kuch!

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        6 juli 2017 om 13:22

        @intimrasiert: die mensen kan je nu dus mooi inhalen omdat er geen check op pieksnelheid is.

        Login om te reageren
  25. Jantje_555 zegt

    5 juli 2017 om 22:16

    je bedoeld lijdensweg ipv leidensweg

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 juli 2017 om 09:13

      @jantje_555: Nee, alle wegen naar Leiden krijgen blijkbaar ook trajectcontrole.

      Login om te reageren
  26. autodrop zegt

    5 juli 2017 om 23:13

    Ik ben allang blij dat @jaapiyo inmiddels RTL Nieuws als bron gebruikt in plaats van De Telegraaf…

    Login om te reageren
  27. jkool zegt

    6 juli 2017 om 09:50

    Ik stel voor het Canadese model in te voeren. Daar waren ze een aantal jaar geleden ook dit soort dingen aan het installeren waarop bijna iedereen zei: “Wacht even dat willen we niet.” Overheid zag in dat het nog steeds een democratie is dus bijna al die dingen weer uit grond. Daar moeten we hier toch ook een meerderheid voor kunnen vinden

    Login om te reageren
    • intimrasiert zegt

      6 juli 2017 om 10:11

      @jkool: het is idd bijna onvoorstelbaar dat er in een democratie voor een dergelijke maatregel wordt gekozen. Wie verzint dit? Dezelfde zure eencelligen die ook bodemplaat schurende drempels laten plaatsen?

      Login om te reageren
  28. vondick zegt

    6 juli 2017 om 17:13

    Is watergruwel niet een beetje een gek woord?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North