• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

We gaan weer vaker dood in het verkeer

Auteur: Author, gepost 2 mei 2017 om 09:37 – 61 Reacties

We gaan weer vaker dood in het verkeer


Geen subtiele titel, maar het is wel de waarheid.

In 2016 lieten 629 personen het leven in het Nederlandse verkeer en dat zijn er acht meer dan in 2015. Van 2015 op 2014 nam het aantal verkeersdoden toe met 51 slachtoffers dus het lijkt niet goed te gaan met de verkeersveiligheid.

Vorig jaar waren het relatief gezien vooral automobilisten (231 personen) die verongelukten. Daarbij gaat het met name om de leeftijdscategorie tussen 18 en 25 jaar en boven de 75 jaar. Van de 231 slachtoffers gaat het om 186 bestuurders en 45 passagiers, de meeste automobilisten kwamen om tijdens de spitsuren. IKn Noord-Brabant en Gelderland vielen de meeste dodelijke slachtoffers onder automobilisten en in Utrecht, Zeeland en Flevoland lag dat aantal het laagst.

Verder vielen in 2016 maar liefst 189 dodelijke slachtoffers onder fietsers te betreuren en 51 voetgangers. 45 motorrijders lieten het leven, 41 scooterrijders, 38 scootmobielers en 23 personen in bestelwagens. Ook verloren zes truckers het leven en overleefden drie bestuurders van een brommobiel hun crash niet.

Naar het oordeel van VVN is smartphonegebruik de belangrijkste reden voor de toename van het aantal dodelijke slachtoffers onder automobilisten. De verkeersorganisatie wil dan ook dat het gebruik van pokkies achter het stuur nog verder wordt ontmoedigd, ondanks dat je 230 eurootjes mag aftikken als de politie je snapt. Als inderdaad, want de pakkans is natuurlijk heel klein. (cijfers via CBS)

Foto: gecrashte 5-serie door @julian_gtr, via Autojunk

Ook interessant!

  • Auto-inbraken in Nederland gaan door het dak
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts
  • Goedkoopste benzine van Nederland
    Goedkoopste benzine van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

cbs, crash, nederland, veilig-verkeer-nederland, veiligheid

Vorig bericht: « Waarom deze Franse Boxster werd mishandeld
Volgend bericht: Dit kost de nieuwe Renault Koleos »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    2 mei 2017 om 09:39

    Nemen ze in hun onderzoek dan ook mee dat het weer een stuk drukker is geworden op de wegen, mede door de aantrekkende economie en doordat steeds meer mensen (op jongere leeftijd) mogen rijden? Lijkt me niet geheel onbelangrijk.

    Login om te reageren
    • 1audi1 zegt

      2 mei 2017 om 09:44

      @berlinetta: En ouderen die steeds langer blijven rijden omdat ze fysiek nog prima daartoe in staat zijn. Terwijl het reactievermogen wel degelijk afneemt. Overigens vind ik het alleen maar mooi dat ouderen langer mobiel blijven, maar het zou wel voor een deel het aantal dodelijke slachtoffers kunen verklaren.

      Login om te reageren
    • granlusso zegt

      2 mei 2017 om 10:13

      @berlinetta: Daarnaast lijken acht doden ‘meer’ nog niet zozeer op een trend. Een ongeluk met een taxibusje en je hebt dat aantal al. Excuses voor het voorbeeld.

      Ik heb het gevoel dat als je deze toename vier jaar lang ziet, dat er dan pas sprake is van een substantiële stijging.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        2 mei 2017 om 11:43

        @granlusso: ik zou je gelijk geven, maar de algemene trend is sinds lang een daling van het aantal doden ieder jaar, en dan is stijging twee jaar op rij wel degelijk een duidelijke trendbreuk.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          2 mei 2017 om 12:12

          @onehp: Misschien komt dat wel door de eerste lichting 16- en 17-jarigen die nu de weg op mogen.

          Login om te reageren
          • krokant zegt

            2 mei 2017 om 12:54

            @berlinetta: Als dat zo zou zijn was dat denk ik wel uitgelicht in dit artikel, denk je niet?

            Login om te reageren
          • volvokaj zegt

            2 mei 2017 om 13:43

            @berlinetta: ik geloof dat het meermaals is bewezen dat het 2todrive programma alleen maar veiliger is. Omdat 17-jarigen de eerste rijervaringen met meer ervaren bestuurders ernaast doen.

            Login om te reageren
            • inoh zegt

              2 mei 2017 om 14:20

              @volvokaj: Klopt, maar het voegt natuurlijk alsnog méér verkeersdeelnemers toe, ondanks dat ze relatief veilig rijden.

              Login om te reageren
              • granlusso zegt

                2 mei 2017 om 22:08

                @inoh: Maar dan zou je weer de nuance met de toenemende vergrijzing (lees: krimpende bevolking) moeten meenemen om daar een concrete conclusie uit te trekken.

    • mashell zegt

      2 mei 2017 om 10:22

      Dat scootmobielen net zo gevaarlijk zijn dan scooters had ik niet gedacht.

      Login om te reageren
      • PeugeotGTI zegt

        2 mei 2017 om 10:56

        @mashell: Over beide kan je prima heen rijden met je SUV, merk je niks van.

        Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      2 mei 2017 om 10:28

      @berlinetta: uit het onderzoek blijkt, aldus de SWOV, juist dat de toegenomen congestie leidt tot minder dodelijke ongelukken. In de rustigere delen van Nederland gebeuren de meeste dodelijke ongelukken. Die gebieden zijn lastiger verkeersveilig te maken en het is er makkelijker om hard te rijden.

      In drukke gebieden gebeuren wel veel meer ongelukken, maar die zijn door de lagere snelheden vaak niet dodelijk van afloop.

      Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      2 mei 2017 om 12:48

      @berlinetta: Bovendien lijkt het wel alsnog iedereen in een zo klein mogelijke auto wil rijden… Kan prima maar dan moeten we bumperkleven in gaan voeren ipv beboeten… als we allemaal netjes 2m afstand houden kan de klap nooit groot worden, alleen nog maar blikschades ;)

      Login om te reageren
    • O plaat zegt

      2 mei 2017 om 12:54

      @berlinetta:
      Het zou mij verbazen als er nog 1/3 zo veel 18-21 jarigen hun rijbewijs halen als 10j geleden. Voor 18jarigen zijn auto’s vervuilend, niet “lit” en onpraktisch. Ze willen geen rijbewijs, ze willen een bakfiets en een nieuwe iphone.

      Login om te reageren
      • inoh zegt

        2 mei 2017 om 14:23

        @shiva: Valt erg mee. Het aantal auto’s onder jongeren is pas een jaar gedaald (en dat valt relatief makkelijk te verklaren door verhoging lasten). Daarentegen is bewezen dat verreweg de meeste jongeren het nog steeds zien als een voordeel bij bijvoorbeeld sollicitatie.

        Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        2 mei 2017 om 15:37

        @shiva: om inderdaad over kosten te zwijgen, een gemiddeld student moet een paar maand flink harken en sparen om een rijbewijs te kunnen bekostigen.

        Login om te reageren
  2. ardonjr zegt

    2 mei 2017 om 09:40

    Het valt me wel op hoe belachelijk veel mensen op hun telefoon kijken tijdens het deelnemen in het verkeer. Gisteren nog een meisje op een scooter volgas over de weg maar wel turend op haar telefoonscherm. Echt levensgevaarlijk

    Login om te reageren
    • fiestacruizer zegt

      2 mei 2017 om 09:44

      @ardonjr: Ook wel gedrag dat redelijk wordt aangeleerd en gestimuleerd door de overheid. Wie rondkijkt op de A2 tussen utrecht en Adam ziet dat menig chauffeur niet echt actief aan het autorijden is, maar bezig is met allerlei randzaken.

      Misschien is het 100 rijden goed voor het mileu, maar niet om een gezonde actieve alerte rijstijl te bevorderen.

      Login om te reageren
  3. fiestacruizer zegt

    2 mei 2017 om 09:41

    Het is nou ook niet dat de politie handhaaft met het doel van verkeersveiligheid in ogenschouw.

    Dat zware auto’s met meer veiligheidssystemen meer worden belast vind ik ook gek :)

    Login om te reageren
  4. str8six zegt

    2 mei 2017 om 09:49

    Vind dit wel opvallend. Je zou toch verwachten met alle technologie van tegenwoordig dat dit af zou nemen. Als je dan verderleest en ziet dat het merendeel tweewielers betreft vraag ik me af of daar niet eens wat maatregelen voor getroffen zouden moeten worden ipv altijd de automobilist.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      2 mei 2017 om 09:55

      @str8six: Het probleem ligt voor een groot deel dan ook niet bij de technologie. Het zit hem in de gebruikers ervan. Naja, gebruikers.. Misbruikers is een beter woord. Mensen zoeken afleiding tijdens het rijden dus pakken telefoons, kranten, de Playboy, scheren zich, etc etc. Dat kan natuurlijk allemaal heel makkelijk want ja, de pakkans is minimaal.

      Login om te reageren
      • basvspr zegt

        2 mei 2017 om 10:22

        @viezefreddyw: plus het feit dat autorijden in NL over het algemeen weinig spannend is (*kuch* A2 *kuch*) waardoor men zich gepermitteerd voelt andere dingen te mogen doen. Is fouter dan fout uiteraard, maar daar zou wellicht een deel van de gedachtenkronkel kunnen liggen.

        Login om te reageren
      • str8six zegt

        2 mei 2017 om 11:15

        @viezefreddyw: eens. Maar je leest nu in de lente weer zoveel over dodelijke ongevallen met motoren. Dit weekend ook bij mij in het dorp. Motorrijder verongelukt doordat er een tak op de weg waaide. Zo triest. Daarbij zet ik ook m’n vraagtekens bij het weggedrag van die “stoere” wielrenners die denken dat ze pro’s zijn. Elektrische fietsers idem.

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          2 mei 2017 om 11:44

          @str8six: Vreselijk, zo’n ongeluk. Ik moet er niet aan denken. Het lijkt me vreselijk mooi, motorrijden. Lekker cruisen op een Harley, dat zie ik echt wel zitten. Maar ik ben er simpelweg te angstig voor. Mede om dat soort ongelukken. Zo kwetsbaar ben je op de motor.

          En tja, wielrenners. Die halen ook van die vreselijke capriolen uit. Zij hebben in het verkeer een ‘ikke ikke ikke, en de rest kan stikken’ mentaliteit.

          Login om te reageren
          • str8six zegt

            2 mei 2017 om 12:39

            @viezefreddyw: exact, dat is ook de reden dat ik geen motorrijbewijs ga halen. Het lijkt me prachtig maar een ongeluk zit in een klein hoekje en op een motor kan dat grote gevolgen hebben. Ook al rijdt je rustig en defensief, als een vrachtwagen je bij het invoegen over het hoofd ziet of in bovenstaande geval er een tak op je valt is het klaar. Dan is m’n leven me toch meer waard.

            Login om te reageren
            • viezefreddyw zegt

              2 mei 2017 om 13:30

              @str8six: Precies, de gevaren zijn mij te groot. Ook weet ik van mezelf dat ik me wel eens niet kan inhouden. Het zou zomaar kunnen dat ik mezelf te pletter rij op zo’n ding. Dus nee, ik doe het niet.

              Login om te reageren
            • pomoek zegt

              2 mei 2017 om 15:40

              @str8six: iedere keer als ik weer wat moed had​ verzameld en dacht: ik ga dat eens doen, besloot een vriend, kennis of kennis van een vriend zich met zijn motor rond een boom te vouwen. Ik ben nu gelukkig te oud om dat soort dingen te gaan doen.

              Login om te reageren
  5. gash zegt

    2 mei 2017 om 09:55

    Gezien de grote hoeveelheid verkeersdeelnemers en verkeersbewegingen is dit aantal natuurlijk nog steeds peanuts. Niet te lang bij stilstaan en net effe een tikkie beter opletten dit jaar mensen.

    Login om te reageren
  6. defl8 zegt

    2 mei 2017 om 10:04

    Het is echt bizar hoe vaak je die koppies naar beneden ziet knikken. En ook voor het rode licht is het riskant, je krijgt minder mee van de omgeving en reageert later op groen en zonder goed overzicht geef je dan maar gas.

    Goede camera’s met intellligente software zou dit toch heel goed moeten kunnen tackelen. Fietsers moet je dan wel terplekke aanhouden omdat ze geen kenteken hebben.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 mei 2017 om 10:30

      @defl8: dat is nogal een dure oplossing. Software in de smartphones waarbij ze bij snelheden hoger dan 5 km/h op zwart gaan is veel goedkoper. Natuurlijk heb je dan mensen in de trein en bus die dan weer moeten leren zinloos uit het raam te staren of een boek te lezen maar dat lijkt me een kleine prijs om het aantal verkeersdoden te verminderen.

      Login om te reageren
      • dare2think zegt

        2 mei 2017 om 11:01

        @mashell: Maar of het ook praktisch is.. dan kunnen ook je passagiers niet eens hun telefoon gebruiken. Waarom moeten alle smartphonegebruikers gestraft worden als alleen de groep bestuurders zijn smartphone gebruikt? Ik zou de eerste zijn om een hack voor zo’n systeem te vinden, omdat de overheid niet in te grijpen hoeft in mijn leven. En ja, ik heb een auto en nee, ik gebruik mijn telefoon alleen voor navi. Het lijkt een trend om alle handhaving te vervangen door een elektrisch of software-gestuurde applicatie, maar door zoiets zet je mensen alleen maar meer op tegen ‘het systeem’.

        Login om te reageren
      • kenner zegt

        2 mei 2017 om 11:02

        @mashell: agenten in onopvallende auto’s zouden dit toch ook moeten zien en kunnen controleren. Per dag zie ik zoveel mensen achter het stuur naar hun telefoon kijken. Vorige week nog een vrouw achter me in de file, terwijl iedereen alweer begon te rijden stond zij nog stil. Zeker een gat van 200 meter . Later even naast haar gaan rijden en een gebaar gemaakt dat ze goed bezig was . Als ik het zie dan kan een agent het ook zien. Bij recidive gewoon een maand je rijbewijs inleveren

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          2 mei 2017 om 12:17

          @kenner: nog meer politie op straat, je weet dat zoiets een politiestaat heet? Misschien is strikte repressie geen oplossing maar verantwoord gebruik. Zoals die dame in de file doet. Liever eventjes een gat van 200m laten vallen (kan immers probleemloos in de file) om het facebook post af te maken dan al rollend de telefoon bedienen.

          Login om te reageren
          • thisguy zegt

            2 mei 2017 om 13:35

            @mashell:
            Meer/betere handhaving maakt nog geen politiestaat. En “nog meer” politie op straat?? Heb jij ooit een keer daadwerkelijk politie zien handhaven op de snelweg? Bij hoge uitzondering zie je wel eens een keer een politieauto op de snelweg, maar die lijken eigenlijk altijd ergens naartoe onderweg te zijn ipv bezig met handhaving.

            Login om te reageren
  7. 9000cse zegt

    2 mei 2017 om 10:09

    En dan gaat het in dit overzicht alleen nog maar over verkeersongelukken waarbij dodelijke slachtoffers te betreuren zijn. Voor een nog beter beeld zou het beter zijn als er ook een overzicht bij zou zijn van het aantal ongelukken met als gevolg blijvende verminking en invaliditeit. Over de oorzaken van verkeersongelukken zal hier wel weer heftig gespeculeerd worden. Feit is echter, dat de hufterigheid in het verkeer alleen maar toeneemt en het er op lijkt, dat iedereen in het verkeer zelf wel zal uitmaken wat mag en kan onder het motto: Verkeersregels? Die bepaal ik zelf wel! Meer zelfdiscipline zou het leed pas echt kunnen verminderen. Alleen krijg ik steeds meer de indruk, dat dat woord uit onze taal verdwenen is.

    Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    2 mei 2017 om 10:12

    Ik denk niet dat het puur en alleen de mobiele telefoon is. Veel mensen lijkt het autorijden gewoon niet meer te interesseren ofzo. Veel mensen doen maar wat, althans zo lijkt het vaak als je er achter zit. En dat is lang niet altijd door de telefoon. Eindeloos onnodig links rijden en dan vervolgens een x aantal banen over om je afslag te halen is tegenwoordig orde vd dag. Je ziet soms echt close calls onderweg.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    2 mei 2017 om 10:13

    Ouderen en smartphone gebruik.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      2 mei 2017 om 10:30

      @dutchdriftking: kort maar krachtig. Ik denk dat je de spijker op de kop slaat.

      Login om te reageren
  10. mcaa zegt

    2 mei 2017 om 10:28

    Je gaat niet vaker dood, er vallen meer doden.

    Login om te reageren
  11. wildbeest zegt

    2 mei 2017 om 10:43

    Beetje populaire titel.. leuk, todat je een familielid kwijtraakt

    Login om te reageren
  12. ewoudhoed zegt

    2 mei 2017 om 10:46

    Helaas door alle veiligheidstechnieken toch nog zoveel doden. Gelukkig heeft elk nadeel zijn voordeel. Veel levens, waaronder die van mij, die gered worden. http://www.donorregister.nl

    Login om te reageren
  13. frederik zegt

    2 mei 2017 om 10:54

    Het valt mij op hoe alarmistisch hierover gedaan wordt, alsof we aan de rand van de afgrond staan. Maar in feite zijn 2013 en 2014 gewoon jaren met heel weinig doden, en waren 2015 en 2016 weer iets meer. We zitten nu nog onder het niveau van 2010, 2011 en 2012 en ik kan me die jaren niet herinneren als het Sodom en Gomorra in het verkeer.
    https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2017/18/omgekomen-autorijders-vaak-jong-of-oud

    Ik denk dat we het effect hebben gezien van gordels, airbags, minder alcoholgebruik etc, en dat we nu op een nieuw plateau zijn gekomen qua verkeersdoden. Om nog veel verder te reduceren zullen er echt drastische maatregelen nodig zijn zoals zelfrijdende auto’s, lagere snelheden, afgedwongen snelheidslimieten, etc. De vraag is hoeveel verkeersdoden “acceptabel” zijn. En zeg dan niet “geen” want dat kan niet.

    Overigens denk ik zelf dat de stijging te wijten is aan het gebruik van smartphones in het verkeer. Hoe vaak ik niet mensen in de stad zie rijden met hun ogen alleen op het scherm gericht… Ik zou gerichte politiecontroles daarop wel toejuichen.

    Login om te reageren
  14. JamesBond007 zegt

    2 mei 2017 om 11:00

    189 fietsers.. zo dan.. hoe krijg je het voor elkaar?

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      2 mei 2017 om 11:50

      @jamesbond007: in aanrijding met auto’s en vrachtwagens hoofdzakelijk. Over wie het vaakst in fout is laten we in het midden, maar de fietser is wel de partij die dan de hoogste prijs betaalt en dat is wel zo sneu als het niet je eigen fout was….

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      2 mei 2017 om 15:45

      @jamesbond007: Iedere keer wanneer ik in Nederland ben vraag ik me inderdaad hetzelfde af, de helft van dat volk is totaal niet met het verkeer bezig. Nu de iZombie de fiets heeft ontdekt vind ik 189 best een laag getal…

      Login om te reageren
  15. cupsport zegt

    2 mei 2017 om 11:06

    Waarom in godsnaam een 5 Serie als afbeelding gebruiken? Volgens mij is de 5 Serie een redelijk veilige auto en dit ziet er niet uit als een dodelijk ongeluk…

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      2 mei 2017 om 11:41

      @cupsport: Was je tevreden geweest als er een Mercedes als afbeelding werd gebruikt?

      Login om te reageren
      • cupsport zegt

        2 mei 2017 om 17:21

        @viezefreddyw: ondanks dat MB veel wordt gebruikt als lijkauto en er veel oude lijken in rond rijden… nee: had gewoon gebruikt zonder een schade auto. Dit is zo suggestief.

        Login om te reageren
    • Onehp zegt

      2 mei 2017 om 11:56

      @cupsport: niet dodelijk voor wie? Dat is het probleem in crashtest, men gaat altijd uit van hoe de inzittenden ervanaf komen, niet hoe verplet de tegenpartij is met door pakweg een 2680kg zware SUV met één iel mannetje met weinig zelfvertrouwen achter het stuur…
      Ja, misschien is deze BMW door een groep van 50 schoolkinderen gevlogen aan 90km/h om deze schade te betrekken… (ok, dat zie ik dan weer ook wel dat dat niet het geval is, maar je begrijpt waar ik op doel).

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 mei 2017 om 12:19

      @cupsport: ik ben ontzettend blij dat autoblog geen foto van een overduidelijk dodelijk ongeluk heeft gebruikt, dat zou nogal smakeloos zijn.

      Login om te reageren
      • cupsport zegt

        2 mei 2017 om 17:19

        @mashell: eens. Maar een foto van een ambulance zoals Autoweek doet zou ook kunnen toch?

        Login om te reageren
  16. realhustler zegt

    2 mei 2017 om 11:22

    Ik denk ze moeten meer controleren met onopvallende auto’s. En bij bellen de boete verlagen naar 50-60 euro, maar de telefoon in beslag nemen. En bv 3 weken later terug sturen. De 50-60 euro, of 100 euro is ook goed, is vooral om de kosten van het heen en weer sturen af te dekken.
    En bij tweede keer ben je hem 6 weken kwijt, derde keer 9 weken etc, en misschien loopt dan de boete ook op.

    Login om te reageren
    • arjontje zegt

      2 mei 2017 om 12:52

      @realhustler: helpt niet. Ik heb meerdere telefoon’s. Dan pak ik toch gewoon een andere.

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      2 mei 2017 om 19:23

      @realhustler:

      Ter plekke er overheen laten rijden is de beste oplossing. Dat is namelijk een straf die ze nooit zullen vergeten.

      Login om te reageren
  17. mobieler zegt

    2 mei 2017 om 11:56

    Als de cijfers niet worden afgezet tegen het totaal aantal verkeersdeelnemers dan zegt dit toch helemaal niks? Als het 20% drukker is geworden, maar een stijging van 5% in slachtoffers is het juist veiliger geworden. Kortom; deze data is alleen leuk voor lobbyisten om weer regeltjes erdoor te krijgen. Vanavond vast bij Journaal, Nieuwsuur, DWDD, Pauw, RTL, etc. etc.

    Login om te reageren
  18. bartsmit zegt

    2 mei 2017 om 14:23

    Zo lost het fileprobleem zichzelf op.

    Login om te reageren
  19. inoh zegt

    2 mei 2017 om 14:27

    Het cijfer sec zegt vrij weinig, doordat de drukte niet wordt meegenomen. Aan de andere kant is het gewoon totaal logisch verklaarbaar dat het aantal omhoog zou gaan door telefoongebruik. Je ziet het in veel andere landen waar men op gelijk niveau rijdt qua veiligheid van de auto’s zelf (Amerika, België, Canada).

    Login om te reageren
  20. nout zegt

    2 mei 2017 om 15:14

    Jaar op jaar als trend bespreken.. kan niet mis gaan, trek maar lekker veel conclusies.

    Login om te reageren
  21. bmwfreak038 zegt

    2 mei 2017 om 15:33

    Tja, het wordt drukker, drukker= meer mensen, meer mensen= meer fouten wat wellicht resulteert in meer doden. No shit sherlock! Zou je haast zeggen.

    Login om te reageren
  22. miezemiez zegt

    2 mei 2017 om 16:02

    Hoe kunnen de meeste mensen omkomen tijdens spitsuren? Ik sluit gewoon aan met 5km/u

    Login om te reageren
  23. apekool zegt

    2 mei 2017 om 23:41

    Nog even los van het feit dat het drukker is geworden rijden er ook steeds meer gebakjes rond. Je hoeft niet te raden wat er gebeurt als je een kreukelzone van 30 cm hebt.. 4 stokken eraan en je kunt zon ding naarbeneden laten zakken. Ik vermoed dat veel mensen een auto kopen blijkbaar door naar de TCO te kijken ipv veiligheid ook een rol te laten spelen. Ben benieuwd of er ook iets bekend is over het type auto waarin de overledenen reden. Wellicht valt er ook nog een vinger richting den haag te steken wat betreft voorlichting veiligheid en kosten autobezit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North