• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

We MOETEN een puntenrijbewijs

Auteur: autoblogger, gepost 22 december 2009 om 11:22 – 104 Reacties

Slow Down bitch!

Dat zegt Koos Spee, kaboutervriend en ex-verkeersofficier. Hij wil een puntenrijbewijs voor alle automobilisten en motorrijders, zo’n systeem bestaat nu alleen voor beginnende bestuurders.

Maar goed, we wisten al langer dat Koos plannen had voor een puntensysteem, waarbij ons lage aantal verkeersslachtoffers nog verder verminderd moet worden. Gedragscursussen en andere strafmaatregelen helpen niet, hij wil daarom meer rijbewijzen invorderen. Iedereen krijgt een puntenrijbewijs, maar als je meer dan tien strafpunten hebt verzameld dan verlies je de rijbevoegdheid. Je kunt punten terugverdienen door een cursus te volgen of een alcoholslot in je auto te laten monteren…

Gelukkig zijn hier veel fans van Koos, zoals we in de reacties al konden lezen. Nu kan hij samen met het zeer goed georganiseerde CBR nog meer controle uitoefenen over de gewone burger. Foutparkeren (waar dan ook ter wereld)? Strafpunt! Rijden met zomerbanden als het sneeuwt? Strafpunt! Snoepjes eten achter het stuur? Strafpunt! En er komt vast een falend ICT-systeem om de punten bij te houden… zucht.

Ook interessant!

  • Zo duur is een rijbewijs anno 2021
  • Jongeren die rijden zonder rijbewijs neemt toe
  • 'Strengere keuring voor ouderen met een rijbewijs'
    'Strengere keuring voor ouderen met een rijbewijs'
  • 70 jaar ZONDER rijbewijs
    Man rijdt 70 jaar (!) zonder rijbewijs

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

cbr, koos-spee, rijbewijs, Verkeer

Vorig bericht: « Aston Martin One-77 doet 355 km/u
Volgend bericht: Hybride 5 Serie staat volgend jaar in Geneve? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bob zegt

    22 december 2009 om 11:27

    Kan er ook nog wel bij naast de kilometerheffing of erger nog…iemand met strafpunten betaalt een hogere kilometerprijs want is gevaar op de weg?????

    Login om te reageren
  2. Bart_V zegt

    22 december 2009 om 11:28

    Iedereen krijGt een puntenrijbewijs (ja ik ben er WEER snel bij) krijtjes zijn ook leuk op je rijbewijs, kan je ze mooi weer afvegen :P

    Heel dat punten systeem zorgt er voor dat ik alleen vandaag al 3 straf punten heb gehaald (alle genoemde voorbeelden)

    Login om te reageren
  3. Edman zegt

    22 december 2009 om 11:29

    Die vuile koekwaus beloofde eerst ook dat ik op mijn 17de het rijbewijs binnen kon halen.

    Login om te reageren
  4. marco0ow zegt

    22 december 2009 om 11:29

    waar gaat het heen met dit land???

    Login om te reageren
  5. seeq zegt

    22 december 2009 om 11:31

    Ik ben zo blij dat die man niet onze dictator is…

    Login om te reageren
  6. NLBUURMAN zegt

    22 december 2009 om 11:31

    iedereen Krijt een puntenrijbewijs = krijgt
    prima, invoeren die hap, onder 1 voorwaarde: dat die ********** kilometerheffing NIET doorgaat!

    Login om te reageren
  7. de sjonnies zegt

    22 december 2009 om 11:36

    Vrees dat we er niet aan kunnen ontkomen, Dhr Spee kan er wel interessant over doen, maar in meerdere EU landen zoals Engeland en Duitsland is het er al.
    Dit heeft te maken met de ‘richtlijnen’van de EU, enniet met die van Koos Spee.
    Zouden we Koos Spee’s richtlijnen moeten volgen was 35 km op de snelweg al lang verplicht !

    Login om te reageren
  8. anonieme reageerder zegt

    22 december 2009 om 11:39

    Prima idee! Is een duidelijker systeem dan dat we nu hebben. Als je gewoon normaal rijdt zul je van deze regeling geen problemen krijgen. Rijdt zelf altijd lekker door, zo’n 140-150km/u en daarmee heb je dus geen kans op puntenverlies.

    Maar als ze bumperkleven als puntverlies zien, wil ik bij deze het voorstel om de veroorzakers ervan ook van puntverlies te voorzien! (linksrijders dus)

    Maar.. Eerst maar eens zorgen dat de zaakjes bij CBR op orde komen denk ik! ;)

    Login om te reageren
  9. CarAddict zegt

    22 december 2009 om 11:41

    Ben je er bijna van af, krijg je dit…..:S
    Het systeem werkt toch niet als de pakkans zo klein is als deze nu is.

    Login om te reageren
  10. Peter zegt

    22 december 2009 om 11:46

    Een rijbewijs met punten is op zich een correct systeem mits controles eerlijk en redelijk zijn. Dus geen onnodige snelheidsbeperkingen en bijhorende flitsers op plaatsen waar snelheid hoegenaamd geen probleem vormt en controles enkel dienen om boetes uit te schrijven en de staatskas te spijzen.

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      22 december 2009 om 11:49

      @Peter: inderdaad. Dan heb ik er ook geen moeite mee. Maar dat is utopisch en dus vind ik: weg met dat puntensysteem.

      Login om te reageren
  11. Gas d'r Op zegt

    22 december 2009 om 11:49

    Ik ben afgelopen zaterdag nacht 2X gecontroleerd op alcohol. Als je niets gedronken hebt, maakt het de politie blijkbaar geen hol uit of je een rijbewijs hebt of niet. 4 agenten, geen die vraagt naar mijn rijbewijs. Prettige avond verder…Daarbij, iemand die teveel drinkt moet meteen zijn rijbewijs inleveren vind ik, niet eerst een puntje minder!

    Login om te reageren
  12. Laurens zegt

    22 december 2009 om 11:49

    De echte gedragsgestoorden mogen van mij ook wel gaan fietsen.

    Login om te reageren
  13. rebbels zegt

    22 december 2009 om 11:49

    Sterf, Koos giro, flitsofficier, bermgraaier, struikrover, kassier van de staat, tollenaar en de rest..

    Login om te reageren
  14. 2001 zegt

    22 december 2009 om 11:54

    maar voor hoeveel punten heb je dan op je rijbewijs dat je geen beginnende bestuurde bent???

    Login om te reageren
  15. brit zegt

    22 december 2009 om 11:57

    Heb al jaren een rijbewijs waar punten op kunnen. Vindt dat een normaal en eerlijk systeem. Punten worden niet zo maar uitgedeeld, zijn gegronde redenen voor. Dat daarmee ook verzekeringen en dergelijke duurder worden is prima.

    En, er zijn redelijke marges in de UK, het is niet zomaar een punt verdienen. Politie daar is behoorlijk sportief, vaker een advies of een waarschuwing dan een bon.

    Login om te reageren
  16. kameel zegt

    22 december 2009 om 11:59

    masalaaah masalaaah

    nog meer belazerd worden, door mensen die nog nooit een meisje van dichtbij hebben gezien.

    Login om te reageren
  17. kemp zegt

    22 december 2009 om 12:00

    Allemaal zeuren en klagen. Bij de volgende verkiezingen kunnen jullie er iets aan doen.

    Maar ja, dat is democratie: de ene idioot die de ander in het zadel helpt.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      22 december 2009 om 12:05

      @kemp:

      En jij gelooft daar echt in?

      Gisteren schreef iemand al dat zo’n beetje alle partijen aan de macht zijn geweest. Resultaat blijft altijd hetzelfde. Het gaat ons meer geld kosten.

      Verkiezingen zijn een hoax.

      Login om te reageren
  18. PantheraLeo205 zegt

    22 december 2009 om 12:00

    Kunnen we anders niet gewoon het totalistische maatschappelijk controlesysteem uit het briljante boek 1984 (Orwell) integraal overnemen? ‘Big Brother is watching you’. Want zo zoetjesaan gaat het wel die kant op.

    Login om te reageren
  19. Treff zegt

    22 december 2009 om 12:07

    dit was natuurlijk te verwachten! Maar hoe willen ze dit allemaal gaan doen, bij de politie gaan vele banen weg! Dus er zullen minder controles door minder personeel zijn, en dan wordt er nog strenger gecontroleerd! Oftewel, er worden weer punten afgetrokken voor de meest onnozele dingen (zie blog)!! Over een aantal jaar moet je eerst een volledig doktersonderzoek, euro’s betalen, blaastest/drugtesten, 5 brieven van CBR dat je bevoegd bent om te rijden, dit allemaal om überhaupt in je auto te mogen stappen!
    Ben ik eindelijk van mijn puntenrijbewijs af, kan ik hem over een tijdje weer terug verwachten :-( Dankjewel, Koos! Dankje, voor het plezier van autorijden bij alle burgers te ontnemen!

    Login om te reageren
  20. Bob zegt

    22 december 2009 om 12:09

    @ kemp

    Ok waar moet ik op stemmen dan? Volgens mij overschat je de invloed van de bevolking op het bestuur van dit land.

    Login om te reageren
  21. HDM zegt

    22 december 2009 om 12:09

    @brit: dat zeide ze ook ooit bij Politie op je Hielen. Dat ze daar meer geloven in het echt laten overkomen van de boodschap, dan maar klakkeloos bonnen te lopen uitschrijven..

    Misschien wel een goed idee dit systeem. Grote aanwezige nadeel is dat dit idee wel van kaboutervriend Koosie komt.

    Login om te reageren
  22. kemp zegt

    22 december 2009 om 12:11

    @renesis

    feit is dat wat er nu zit en wat er de afgelopen decennia heeft gezeten, er zit dankzij het stemgedrag der Nederlanders. Of daar verandering in komt? Nogmaals, de ene idioot helpt de ander in het zadel. Dat is democratie.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      22 december 2009 om 12:35

      @kemp:

      Feit is ook dat het geen flikker uitmaakt waar je op stemt. Resultaat blijft over het algemeen hetzelfde. Dus wat nou democratie?

      Login om te reageren
  23. Autogek zegt

    22 december 2009 om 12:12

    Ik maak mezelf zeker weer niet populair, maar als je gewoon netjes rijdt heb je niets te vrezen van het puntenrijbewijs. Dus als je erop tegen ben geef jezelf al aan dat je niet echt een super nette automobilist ben. :(

    Login om te reageren
    • bmw-e30-7bh zegt

      22 december 2009 om 12:16

      @Autogek:

      Als je je niet precies aan de regels houd betekend niet dat je dan meteen een gevaar op de weg bent..

      Login om te reageren
    • Laurens zegt

      22 december 2009 om 12:28

      @Autogek: waarom zijn sommige bevolkingsgroepen bang voor AIDS, als ze elkaar toch altijd netjes berijden? Noem jezelf geen autogek als je niet begrijpt dat de gemiddelde bezoeker van deze site wel eens iets te hard rijdt…

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        22 december 2009 om 12:36

        @Laurens:

        Wwo, die is uitzonderlijk hard. :twisted:

        Login om te reageren
      • Peter zegt

        22 december 2009 om 12:46

        @Laurens:
        Ik ben autofanaat er rij wel eens te hard maar kan best begrijpen dat er ook autoliefhebbers zijn die niet geilen op pk’s of ringtijden maar eerder op vormgeving of originele techniek en zich keuren houden aan de verkeersregels.

        Login om te reageren
        • Bart_V zegt

          22 december 2009 om 12:57

          @Peter: Zoek jezelf hier tussen uit zou ik zeggen:

          http://www.autoblog.nl/archive/2006/12/23/column-nu-wat-voor-type-ben-jij

          shit… deze collumn weet ik nog als de dag van gisteren maar morgen staat hij er alweer 3 jaar op

          oja ik ben vooral een Nabeschouw type en beetje van Dat-kan-beter type (radio ,speakers en subwoofer en niet schreeuwerige velgen) en een 0-100- of pk-fetisjist type

          Login om te reageren
      • Autogek zegt

        22 december 2009 om 13:28

        @Laurens: Ik ben helemaal niet bang voor Aids. Hier doe ik “alles” netjes volgens het boekje. Trouwens, de grootste groep nieuwe geinfecteerde zijn vrouwen tussen de 25 en 35 en de hetro’s halen de homo’s zo ie zo snel in kwa hiv geinfecteerde.

        OT: Leuk die persoonlijke aanvallen weer. Ik doe inderdaad nooit wat ( epres fout). Een lampje kapot kan altijd. Maar je vraagt om een bon als je ermee blijft rijden. Drink niet als ik rij, dus kan niet dronken gepakt worden. En rij niet te hard. En wat een onzin dat dit een website is voor hardrijders. Het heet hier nog steeds autoblog, en niet hardrijblog.

        En ja, hier 1 bekeuring gehad in meer dan 13 jaar ( ja ik ben geen puisterige puber die droomt van een Prius) en die heb ik gelijk zonder huilen betaald. Het was 80 ipv 100 en ik had een bord gemist. Foutje kan altijd. Maar merendeel doen de overtredingen expres. En van mij mogen die van de weg gehaald worden.

        Wat men blijkbaar ook niet snapt is dat je niet je rijbewijs zo 1 2 3 kwijt ben met deze invoering. In Australie hebben ze dat puntenrijbewijs ook. En als je een keertje fout zit ben je niet gelijk je rijbewijs kwijt. En als je netjes rijdt krijg je na verloop van tijd weer je maximaal tegoed aan punten terug.

        Login om te reageren
  24. Trevor zegt

    22 december 2009 om 12:12

    IK WIL WEG UIT DIT K_LAND!!!! Iemand anders heeft het al genoteerd… 1984… ons land begint hier steeds meer op te lijken…Wanneer gaan wij is actie ondernemen?? Waar zijn ons initiatiefnemers??? Laten we standaard is gewoon de inritten van Ministers, Koos spee en soortgenoten dagelijks blokkeren op een “vriendelijke” manier… HET IS NU ECHT TIJD VOOR AKTIE!!!!!! Want anders is dit land binnen een paar jaar niets anders dan een beveiligde christelijke K-cel… Ik roep P. de Vries het touw nu eens in handen te nemen en zijn programma te gebruiken om is wat acties op te zetten… Hij is tenslotte ook een autoliefhebber…

    Login om te reageren
  25. Project America zegt

    22 december 2009 om 12:14

    Net zoals mensen Anti-wilders protesten organiseren is het misschien een idee dat AB bezoekers allemaal bij Koos Spee voor de deur gaan protesteren onder het motto: Nee tegen Koos Spee

    oh well, zulke dombo’s zullen wel vaker leidinggevende functies hebben.

    Login om te reageren
  26. Appelscha zegt

    22 december 2009 om 12:15

    Prima idee, maar dan wel alleen strafpunten bij echt onverantwoordelijk en gevaarlijk gedrag. Er zijn genoeg idioten die wat mij betreft hun rijbewijs niet snel genoeg kunnen kwijtraken. Dat schept weer ruimte voor verstandige mensen in het verkeer.

    Login om te reageren
  27. kemp zegt

    22 december 2009 om 12:16

    @Bob

    Ik ga je niet vertellen waar je op moet stemmen, dat mag je zelf beslissen.

    Met betrekking tot onder andere twee onzalige plannen op verkeersgebied, namelijk de kilometerheffing en het puntenrijbewijs, zou ik zeggen, zoek een partij die daar faliekant en belangrijk ook, consequent tegen is.

    Stemmen op partijen die voor die absurde plannen zijn helpt in ieder geval niet.

    Login om te reageren
  28. Trevor zegt

    22 december 2009 om 12:17

    @autogek… Nooit te hard gereden? Nooit een biertje gedronken en gefietst? Nooit fout geparkeerd of een kapot lampje aan je auto niet direct vervangen?? Ja ook dat zijn strafbare feiten! En als je zegt dat je zoiets nooit gedaan hebt ben je een leugenaar, want iedereen doet wel een iets verkeerd… Maar ja.. de hele politiek, het zijn allemaal leugenaars(maar ja wetenschappelijk onderzoek heeft ook aangetoond dat IEDEREEN liegt..Daar is dus niks mis mee, dat is gewoon menselijk..) of kennen jullie een politicus die alles heeft waargemaakt???

    Login om te reageren
  29. sdm zegt

    22 december 2009 om 12:18

    Zo meteen mag je alleen de weg nog op als er een ambtenaar naast je zit. (feitelijk wordt dat al zo met het kilometerheffing kastje). Kan dit Stasi gedrag nu een keer ophouden. Ik kan zo niet eens meer fatsoenlijk schijten zonder dat er een regel of sanctie voor is. Waar gaan we heen met dit achterlijke land.

    Login om te reageren
  30. kemp zegt

    22 december 2009 om 12:19

    @autogek

    ze verzinnen vast nog wel wat dat ze jou ook nog wel een keer goed te pakken kunnen nemen.

    Login om te reageren
  31. kuyl zegt

    22 december 2009 om 12:19

    Heeft helemaal niks me slachtoffers te maken of gedragsproblemen. Komt door dit alles gewoon nog meer geld de lade binnen. Meer mensen die langs het CBR moeten, het is allemaal elkaar spekken daarzo.

    Er zal altijd een percentage mensen zijn die zich niet kan inhouden of aan de regels houden. Zoals anderen al schreven, zal je ook wel weer punten verliezen door geflitst te worden op rechte niet gevaarlijke en lege snelwegen. Daar ben ik nog het meest bang voor.

    Login om te reageren
  32. kemp zegt

    22 december 2009 om 12:20

    Stalin zou trots zijn op dit land.

    Login om te reageren
  33. Majinstar zegt

    22 december 2009 om 12:21

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      22 december 2009 om 13:19

      -edit: dank u, is gefixt-

      Login om te reageren
  34. Bob zegt

    22 december 2009 om 12:23

    Hoe kan deze man nog zo’n invloed hebben? Ik dacht dat hij min of meer met de VUT is.

    Login om te reageren
  35. zdev zegt

    22 december 2009 om 12:25

    Ik moet niks. Ik voel me niet aangesproken en niet schuldig. Heerlijk.

    Login om te reageren
  36. 406_v6 zegt

    22 december 2009 om 12:27

    Wordt het niet eens tijd voor verlof voor Volkert vd G.?

    Login om te reageren
  37. Megakix zegt

    22 december 2009 om 12:46

    @406: haha, inderdaad, die VOLKERT VAN DER GRAAF mag óók wel n’s gelucht worden, niet ? En dan kannie direkt de PVV leider onder de zoden leggen….(overigens was dit niet grappig bedoeld…). De overheid wordt geregeerd door ambtenaren, die nogal vaak onzinnige ideeën rondstrooien; één politiek gekozen bestuurder èn je hebt er (dus) weer een nieuwe regel bij.
    Ik ben het eens met de stelling dat iedere burger zichzelf moet manifesteren op de verkiezingsdag. Ik stem in elk geval PVV (hoewel die met de kinderpolitie ook ietsje is doorgeschoten…), simpelweg omdat de PVV zegt wat IK wil horen; bejaarden die op tijd verschoond en goed verzorgd worden, atoomenergie voor ons electriciteitsnet (net zoals Frankrijk 85 van die krengen heeft…) en het tegenhouden van de kilometerheffing. Om maar wat te noemen. Laat die Koos Spee alsjeblieft verder met rust; hij wéét simpelweg niet beter! En van zijn soort zijn er werkelijk téveel in Nederland. Zoals een overbuurvrouw die direkt de politie belt als je een rotje in je tuin afsteekt…die types…
    PVV…en na 4 jaar kan je altijd weer op je vertrouwde partijtje stemmen ;-)

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      22 december 2009 om 12:51

      @Megakix:

      Kijk nou uit met bepaalde uitspraken. Voor je het weet moet je voorkomen. ;)

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      22 december 2009 om 13:23

      @Megakix: I quote “omdat de PVV zegt wat IK wil horen”

      Dat is nou juist het probleem…. handig scoren door mensen van alles te beloven wat ze nooit van hun leven waar kunnen maken. Ook de PVV zal 35 miljard (of iets in die richting moeten bezuinigen om NL niet naar een faillissement te leiden. Komt bij dat het stuk voor stuk onbenullen zijn zonder enige aantoonbare relevante bestuurservaring… ja laten we vooral geloven wat een stel opportunisten ons beloven! Dan wordt alles vast beter.

      Geez some people…..

      Puntenrijbewijs is een goed idee in theorie. In de praktijk werkt het niet omdat controles te willekeurig zijn en mensen punten krijgen vanwege “toevalligheden”. Jij rijdt toevallig één keer wat dicht achter die mafketel die al 10 kilometer lang de grotendeels lege rechterbaan niet heeft opgezocht en je hebt 3 van de 10 punten binnen…. goed systeem joh!

      Geld teruggeven zal beter werken: Je krijgt een bekeuring, maar als je twee jaar lang geen serieuze overtredingen maakt krijg je je geld terug… dat is (denk ik) een incentive die gaat werken.

      Login om te reageren
  38. Brutus zegt

    22 december 2009 om 12:53

    Het goede nieuws blijft maar komen vandaag! Vandaag stap ik in en ligt m’n achterruit er gewoon compleet uit en nu ook dit nog.. Ben ik er bijna uit en wil meneer Sp€€ het vereeuwigen!!

    Login om te reageren
  39. RA999 zegt

    22 december 2009 om 12:56

    Ik ga het even, heel controversieel, met Autogek eensch zijn.
    Niks mis mee toch, met zo’n puntenrijbewijs. Als je te hard wilt rijden of iets dergelijks, moet je zorgen dat je niet gepakt wordt, dat is nu ook al zo.
    Als je wel wordt gepakt en je puntjes krijgt is dat je eigen domme schuld, dat is ook nu al zo. Er verandert vrij weinig eigenlijk, behalve dat je nu mogelijk de consequenties van je eigen gedrag niet alleen meer in de portemonnee gaat voelen.
    Velen die nu zo boos worden, zijn bang voor de punten die ze mogelijk krijgen. Het lijkt me dus dat het plan in z’n opzet geslaagd is…

    Login om te reageren
    • Peter zegt

      22 december 2009 om 13:01

      @RA999:
      Inderdaad, het is zelfs een eerlijker systeem omdat de strafpunten en het bijhorende rijverbod voor iedereen gelijk is terwijl boetes voor minder kapitaalkrachtigen toch heel wat harder aankomen dan voor de rijkere medemens.

      Login om te reageren
  40. integralechubasco zegt

    22 december 2009 om 13:02

    @megakix
    de pvv is RACISTISCH! straks richten ze zich op de kabouters en ben jij de lul…

    Login om te reageren
  41. jermenyclarkson zegt

    22 december 2009 om 13:03

    ik dacht dat we in een frij land woonden maar nee dus kilometerheffing puntenrijbewijs afluister systemen wat heeft het dan nog voor nut om een snelle auto te kopen

    verhuis naar een andere planeet vieze !@#$%**$@% k*t koos pee landverader

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      22 december 2009 om 13:11

      @jermenyclarkson: maak eerst even je basisschool af….. je spelling is om te huilen.

      Login om te reageren
  42. Megakix zegt

    22 december 2009 om 13:08

    @integralbladiebla: PVV is niet racistisch, kwestie van hoe je hun programma beziet ! Kijk, een neger is een neger, een zwarte is zwart, een chinees geel, kabouters hebben baarden en autobloglezers een dikke ‘snik’ van dat eeuwige ‘racismegejammer’ van zielige, snel-gekleineerde burgertjes die (net als mijn dochtertje van 10) steeds van dat zeikerige gejammer laten horen.

    Login om te reageren
  43. RenesisHP zegt

    22 december 2009 om 13:09

    Zijn er al wegen op Europa? ;)

    Login om te reageren
  44. RA999 zegt

    22 december 2009 om 13:15

    @Peter:
    Indeed, dat is op dit moment de grote klacht; Mensen met genoeg geld, rijden gewoon stug te hard door. Als je de factor geld niet meer laat meetellen wordt de boel allemaal een stuk eerlijker…

    Login om te reageren
  45. integralechubasco zegt

    22 december 2009 om 13:16

    @megakix
    wat zegt wilders over de islam?

    even copypasten:
    Racisme is een ideologie waarbij uitgegaan wordt van de superioriteit van de ene etnische groep ten opzichte van andere groepen. Dit kan zowel op basis van biologische verschillen als het tegenover elkaar plaatsen van culturen. Racisten vinden dat je culturen niet met elkaar moet mengen en dat er alles gedaan moet worden om de eigen cultuur te beschermen.

    dat zeikerige gejammer noem ik nadenken…

    Login om te reageren
  46. Megakix zegt

    22 december 2009 om 13:23

    @integralbladiebla: Volgens mij mis je niet alleen de kèrn van het verhaal, maar bezit je zèlf ook geen ‘kern’. Jij maakt van de PVV een ‘racismeclan’ en gaat MIJ vervolgens proberen uit te leggen ‘wat racisme inhoudt’ ? Ghi…terug naar de schoolbankskes èn…Geert Wilder heeft gelijk, als hij stelt dat de islam een ‘achterlijk’ geloof is. Of wist je niet dat de islam een door Mohammed (uit angst voor represailles) gevormd is door zaken over te nemen uit de Bijbel; overigens de enige en ware grondslag voor Goddelijke inspiratie. En weet je, kom anders eens koffiedrinken bij mij thuis…geef ik je wat extra bijles ! Want Autoblog is hier niet voor…

    Login om te reageren
  47. bakkerst zegt

    22 december 2009 om 13:24

    en zo gaan er hier wel meer over de schreef wat mij betreft, redactie, aan het werk met de nuance borstel,

    de reacties zijn hier vandaag beneden het niveau dat ik van autobloggers gewend ben..

    iedereen een offday ofzo?

    Login om te reageren
  48. jan1666 zegt

    22 december 2009 om 13:35

    @autogek

    eindelijk iemand die het snapt.

    Login om te reageren
  49. w0o0dy zegt

    22 december 2009 om 13:36

    Nee hoor PVV is helemaal niet anti-buitenlanders, kleurlingen etc….

    “Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
    Invoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regio
    Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen
    Verbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeën
    Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
    Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders
    Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal
    Afschaffen dubbele nationaliteit
    Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp
    Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
    Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering
    Geen verblijfsvergunning voor immigranten die tien jaar voor aanvraag verblijfsvergunning waar ook ter wereld zijn veroordeeld voor een misdrijf
    Uitvoering motie-Wilders inzake burqaverbod in openbare ruimte
    Verbod hoofddoekjes in publieke functiesBevorderen vrijwillige remigratie

    Weet wat je kiest…. Wegpesten is kennelijk een goed alternatief voor deporteren volgens PVV.

    Login om te reageren
  50. w0o0dy zegt

    22 december 2009 om 13:38

    En hierna hou ik op met die vuiligheid. Lees de rest zelf maar.
    http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=788&Itemid=139

    Login om te reageren
  51. integralechubasco zegt

    22 december 2009 om 13:39

    @megakix

    oooh dat verklaart, je bent waarschijnlijk brabo of limbo! ook brabanders of limburgers vinden het niet leuk om benadeeld te worden door de randstad. Daarom stem ik liever op een partij die niet een subgroep (islam gelovigen) benadeeld, want hoe je het wendt of keert, er zijn hier al meer dan 1000000 islamisten, die ook hun bijdrage doen aan de maatschappij en geld verdienen voor nederland; al dan niet nederlandser dan sommige nederlanders die op de grens wonen (brabant anyone?)

    Bron uit: “Feiten tegen vooroordelen”, Uitgave: Anne Frank Stichting, NBLC en SDU.

    je hebt best grappige uitspraken maar toch hoop ik dat er weinig zijn zoals jij die naar de stembus gaan. afijn laten we de kerstgdachte er in houden… ;)

    Login om te reageren
  52. RA999 zegt

    22 december 2009 om 13:39

    @bakkerst:
    Dat krijg je als Spee in een artikel wordt genoemd, het is dan heel hip om ‘m uit te schelden/dood te wensen.

    Login om te reageren
  53. Bob zegt

    22 december 2009 om 13:40

    “Maar merendeel doen de overtredingen expres”

    Geloof ik niet…waarom zijn de meeste bekeuringen dan relatief kleine overtredingen <10km/u. En dit zijn vaak mensen die zich erg bewust aan de snelheid houden maar ff niet opgelet of in gedachten verzonken en een foutje is zo gemaakt.

    Login om te reageren
  54. kemp zegt

    22 december 2009 om 13:44

    @Autogek

    Als je Koos Spee niet zelf bent, dan ben je schoolmeester of politie-agent.

    Jouw geloof in de overheid is bijna religieus.

    Login om te reageren
    • Autogek zegt

      22 december 2009 om 14:10

      @kemp: Hier geen Spee nog schoolmeester. Maar wel leermeester! ;)

      Login om te reageren
  55. kemp zegt

    22 december 2009 om 13:48

    @integraletabasco
    “Daarom stem ik liever op een partij die niet een subgroep (islam gelovigen) benadeeld, want hoe je het wendt of keert, er zijn hier al meer dan 1000000 islamisten, die ook hun bijdrage doen aan de maatschappij en geld verdienen voor nederland; al dan niet nederlandser dan sommige nederlanders die op de grens wonen.”

    Meer dan 1 miljoen ISLAMISTEN? Nou zeg, dan zou ik maar op gaan passen, hehehe…

    Login om te reageren
  56. integralechubasco zegt

    22 december 2009 om 13:49

    @kemp
    haha dat moet inderdaad iets minder zijn…

    Login om te reageren
  57. Henk_he zegt

    22 december 2009 om 13:54

    Boeit me geen reet… Ik rij nu al dik een decennium auto, en heb nog nooit 1 overtreding gemaakt waarvoor ik een punt zou krijgen… dus… LEKKER BELANGRIJK!

    Login om te reageren
  58. Herman zegt

    22 december 2009 om 14:04

    Kunnen we met Koos niet hetzelfde doen als met de geiten?
    Preventief ruimen !

    Login om te reageren
  59. opelsintrafreak zegt

    22 december 2009 om 14:11

    Als ik moet moet ik naar de WC verder moet ik niks ;)
    In Duitsland hebben ze ook zo’n puntenrijbewijs. Ik vind het een raar systeem.

    Login om te reageren
  60. Scheurijzer zegt

    22 december 2009 om 14:48

    Dat is dan toch ff fijn dat de politie een quotum opgelegd krijgt,dan zullen ze je vast niet voor een drogreden een puntje afpakken.(als ze ooit willen promoveren dan)En iedereen die zegt dat het in het buitenland ook zo is en dus goed is. Mag in Nederland wonen dan geen enkel voordeel meer hebben?? De gedachte: Ik doe nooit wat verkeerd dus voer alles maar in om iedereen te controleren is juist de gedachte die hele enge regimes aan de macht heeft gebracht.(kan je je 4 mei weer af gaan vragen wat er nou verkeerd was gegaan, Nou dat dus!)

    Login om te reageren
  61. mac90 zegt

    22 december 2009 om 15:10

    Nou begrijp ik waarom mijn pa al naar Duitsland is verhuist. Ten eerste de huizen zijn er al de helft goedkoper. Ten tweede de auto’s daar zijn een heel stuk goedkoper (soms scheelt het zelfs de helft of meer dan hier!!!). En je hebt niet al die achterlijke hoge belastingen en btw gedoe hier in Nederland waardoor het bijna onmogelijk is om in Nederland een mooie auto te kunnen betalen. En als je een mooie auto hebt word je door de bevolking hier ondervraagt van hoe het kan dat jij die kan betalen en een paar dagen later zie je al krassen op je mooie auto. NOU MOOI LAND IS DIT ZEG NEDERLAND!! Als ik klaar ben met mijn studie dan ga ik mooi naar Duitsland. Dan kan ik tenminste nog een fatsoenlijk huis betalen en wel een mooie auto kopen en daar accepteren de mensen het tenminste nog wel als je een mooie auto kan betalen, omdat de meesten toch al in mooiere auto’s rijden dan hier. Dus aan alle autoliefhebbers hier raad ik aan om naar Duitsland te gaan.

    Login om te reageren
  62. sjazz zegt

    22 december 2009 om 15:35

    @redactie / autoblogger…

    ehm ik heb het een beetje gemist. hoe komen we hier in godsnaam op een discussie over PVV en islam? –> wat een hoop frustratie zeg.

    on topic: puntenrijbewijs is niet zo slecht, maar ik zie het nog niet gebeuren door een gebrek aan praktische haalbaarheid. Ik ben misschien nog wel meer voor een periodieke keuring van je rijkwaliteiten.

    Politie en KLPD mogen daarnaast best hun prioriteiten eens verleggen. Zo mag de politie direct beginnen met aanpakken van dom verkeersgedrag bij scholen (parkeren op oversteekplaats, hard rijden etc), rijden met alcohol op, maar ook het “bejaarden”rijgedrag enz enz.

    off topic: Koos Spee is verder een publiciteitsgeile mafketel die gelukkig geen bevoegdheden meer heeft op dat gebied. Verder was hij alleen handhavend volgens mij. Regering is wetgevend (incl 2e kamer) aaaaaaaaaah :idea: zo komen we op de PVV. PVV zal wel als oplossing aandragen dat we alle buitenlanders het land uit moeten mikken of een van hun andere standaardkreten.

    Login om te reageren
  63. Het lelijke eendje zegt

    22 december 2009 om 16:09

    Ik ben tegen!!!! Net zoals tegen de kilometerheffing!
    Dart zijn alleen maar regels om onze zakken leeg te zuigen en ons te pesten!

    Login om te reageren
  64. Spuit11 zegt

    22 december 2009 om 16:12

    Standpunt PVV: Eigen volk eerst een rijbewijs, allochtonen moeten maar fietsen! Achterlijke limburgert dat hij is…

    Ach mensen maak je niet zo druk over dat puntenrijbewijs. Ik zit bijna door mijn “proeftijd” heen en heb nog geen enkel punt. Wel eenmalig geflitst met 33 km te hard binnen de bebouwde kom maar aangezien je aangehouden moet worden voor een punt (of herhaaldelijk in de fout zijn gegaan) kun je best veel doen zonder punten te krijgen.

    Dus voer maar in dan worden de veelplegers (kan geen ander woord bedenken zo snel) tenminste aangepakt.

    Login om te reageren
  65. Jochempie zegt

    22 december 2009 om 17:03

    Op een ongerelateerde noot: Ik heb vandaag m’n rijbewijs VIJF jaar! :D geen punten meer voor mij!

    Login om te reageren
  66. seph2k zegt

    22 december 2009 om 17:24

    Krijg ik dan ook een sticker als ik het goed doe ?

    Login om te reageren
  67. marc zegt

    22 december 2009 om 17:25

    Ik heb een puntenrijbewijs. Hier in de UK ben je hem bij 4 overtredingen als ik me niet vergis kwijt. Als je dus 4x marginaal (lees: 5km oid) te hard rijd mag je gaan sparen voor een nieuwe fiets / ov-kaart / taxi geld / nieuw paar schoenen.

    Grote verschil is dat hier in de UK alle radarkontroles aangekondigt MOETEN worden doormiddel van een bord en de camera DUIDELIJK ZICHTBAAR (reflecterend geel) moet zijn. Ben gelukkig (ff afkloppen) ondanks mijn sportieve rijstijl nog nooit gepakt.

    In Nederland is het echt erg gewoon. Beetje achter een viaduct / boom lopen verschuilen. Dan kan het heel hard gaan met je punten en voor je het weet is het NS tijd…

    Login om te reageren
  68. lincoln zegt

    22 december 2009 om 18:16

    zozo .. dus Camiel Eurlings gaat uitgerangeerde bobo,s de schuld geven van zijn masterplan ..

    Login om te reageren
  69. Benz.. zegt

    22 december 2009 om 18:37

    @wo0ody: “Komt bij dat het stuk voor stuk onbenullen zijn zonder enige aantoonbare relevante bestuurservaring…”

    Met Hero Brinkman als levend bewijs.. :)

    OT: Het is toch weer jammer dat dit er moet komen. Omdat een kleine groep mensen het zo verkloot voor de rest kan iedereen er voor op draaien. Okay, iedereen rijdt wel eens te hard, ik ook en ontken dat niet maar als je gewoon behoorlijk gedraagt in het verkeer ZONDER alcohol en/of drugs kan er volgens mij vrij weinig misgaan.

    @marc: Het is erg geniepig idd maar als je je gewoon aan de regels houdt kan er nogmaals weinig misgaan. ;)

    Login om te reageren
  70. Woestijnridder zegt

    22 december 2009 om 19:18

    Even voor de duidelijkheid. De verkeersdelicten die op dit moment bij een puntenrijbewijs zorgen voor een punt aftrek zijn de volgende:

    – Algemeen gevaarzettend verkeersgedrag (artikel 5 Wegenverkeerswet);
    – Dood of toebrengen van (zwaar) lichamelijk letsel (artikel 6 WVW)
    – Bumperkleven ofwel onvoldoende afstand houden (artikel 19 RVV);
    – Overschrijdingen van de maximumsnelheid (40 km/h te snel op autosnelwegen of 30 km/h te snel op andere wegen)
    – Andere overtredingen van de verkeersregels als daarbij letsel of schade is ontstaan.

    Lijkt me dat je niet zomaar een punt kwijt bent en qua rijsnelheden moet je het gas ook aardig intrappen. Als je na correctie 30km/u te hard rijdt, dan ben je volgens mij erg bewust van het feit dat je te hard rijdt en dus een risico neemt.
    Als je normaal rijdt dan is er niets aan de hand. Het puntenrijbewijs is volgens mij wel een maatregel die ten goede komt aan de verkeersveiligheid: mensen er bewust van maken dat hun (asociale) gedrag verstrekkende gevolgen kan hebben. De echte asocialen op de weg worden er op deze manier wel uitgefilterd: die zitten al snel zonder rijbewijs. Als je een keer met 20km/u te hard wordt geflitst, is er dus niets aan de hand.
    Het verschil tussen sportief rijden en als een randdebiel door het verkeer racen, wordt nogal eens door elkaar gehaald geloof ik……

    Login om te reageren
  71. alltimer zegt

    22 december 2009 om 19:31

    wanneer krijgt iedere burger een chip onder de huid?
    eentje die alles registreert?

    Login om te reageren
  72. mashell zegt

    22 december 2009 om 19:33

    Ik zie het probleem eigenlijk niet. Met de pakkans zoals ie nu is (verbazingwekkend laag) moet je het wel heel bont maken wil je punten verzamelen. Als het de helpt om de gekken eruit te filteren of te laten minderen dan is het doel bereikt.

    Login om te reageren
  73. mickkleijwegt zegt

    22 december 2009 om 20:23

    Punt 1: geen winterbanden in sneeuw
    Punt 2: snoepje op..
    Punt 3: 1 km te hard gereden
    Punt 4: Fout geparkeerd
    Punt 5: ik adem?
    Punt 6: ik leef?
    Punt 7: ik maak gebruik van het gene waar ik voor betaal
    Punt 8: ik drink 1 biertje
    Punt 9: ik heb ooit het lef gehad mijn rijbewijs te halen
    Punt 10: ik heb een auto

    rijbewijs kwijt!
    gaat nergens meer over… top land :D
    op naar duitsland :)

    Login om te reageren
    • Autogek zegt

      22 december 2009 om 20:31

      @mickkleijwegt: Alleen maar voor punt 4 krijg je een puntenaftrek. Maar als je naar Duitsland wilt verhuizen mag dat hoor. ;)

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 december 2009 om 20:31

      @mickkleijwegt: “op naar duitsland”
      Waar men al lang een punten rijbewijs kent.

      Login om te reageren
  74. Dennis21 zegt

    22 december 2009 om 21:00

    heb eigenlijk liever puntentelling maar alleen als dan de boetes komt te vervallen…dan heb je iig een idee waar je geld heen gaat > naar de cbr :)

    Login om te reageren
  75. mickkleijwegt zegt

    22 december 2009 om 21:05

    ja maar waar je nooit een punt krijgt ;)

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      23 december 2009 om 21:43

      @mickkleijwegt: ehm…. in Duitsland krijg je NOOIT punten??? Toch staan er ruim 8,9 miljoen duitsers geregistreerd in Flensburg, 6,6 miljoen daarvan hebben < 8 punten….

      Vraag een willekeurige duitser maar eens naar zijn of haar "Flensburger Punkte" ;)

      Login om te reageren
  76. mickkleijwegt zegt

    22 december 2009 om 21:06

    oohja @ Autogek, beter lezen dan ;) ook geen winterbanden in de sneeuw ;)

    Login om te reageren
    • Autogek zegt

      22 december 2009 om 21:22

      @mickkleijwegt: Geen winterbanden onder je auto is niet illegaal in Nederland. ;)

      Login om te reageren
  77. opelsintrafreak zegt

    22 december 2009 om 22:40

    het is wel gezellig hoor hier in duitsland :d
    bij mij in het dorp is al 45% van alle inwoners nederlands :P

    Login om te reageren
  78. 8 zegt

    23 december 2009 om 00:47

    Nou Opelsintafreak,

    Dan weet jij ook dat dit gevolgen voor jou heeft………..

    Waar je nu nog de keuze hebt je nederlandse papiertje tevoorschijn te toveren heb je over 5 jaar ook punten waar ze aan kunnen zitten. (iets wat ze in duitsland al jaren hebben)

    Verder ben ik van mening dat het puntenrijbewijs geen invloed zal hebben op mijn rijgedrag en ook niet op het behouden van het rijbewijs. (als ze me pakken dan ben ik zowieso het papiertje kwijt……)

    Heb nu al meer dan 5 jaar mijn rijbewijs , meer dan 20 euro boete heb ik nooit in de brievenbus ontvangen.

    Kom maar op met dat ding dus .

    Login om te reageren
  79. Cantago zegt

    23 december 2009 om 14:57

    Bestaat die vent nog steeds? Rot op man! Geef gewoon wat betere rijlessen, ipv iedereen zomaar zo’n papiertje te geven. Als je iedereen nu eens om de 5 jaar opnieuw op laat gaan?

    Login om te reageren
  80. Gerard Pijnacker zegt

    23 december 2009 om 17:00

    Deze man is een volslagen losgeslagen ambtenaar. Hij wil dit door het CBR laten bepalen, die zelf nog niet eens in staat zijn om hun eigen zaken fatsoenlijk te regelen. Hr. Spee, ga met pensioen en laat dit over aan de rechterlijke macht.

    Login om te reageren
  81. Pim Brussee zegt

    23 december 2009 om 19:26

    Direct invoeren. Kijk maar eens op http://www.youtube.com/watch?v=Z2mf8DtWWd8&sns=em
    prettige feestdagen allemaal.

    Login om te reageren
    • Autogek zegt

      24 december 2009 om 10:23

      @Pim Brussee: Helaas, valt hier bij de gemiddelde Autoblogger op dove oren. Zoals ze zelf schrijven: Het is hier een Blog voor mensen die hard rijden, kleven, verkeerde kant inhalen, donuts draaien, met een glaasje te veel rijden enz. Want als je zegt dat je dat niet doet wordt je hier gelijk uitgemaakt voor leugenaar. Ze denken hier allemaal god te zijn en dat zoiets hun nooit kan overkomen omdat ze zo fantastisch zijn. :(

      Login om te reageren
      • Pim Brussee zegt

        24 december 2009 om 10:33

        @Autogek: Dat is dan ook het grote probleem, waar we dagelijks mee te maken hebben.
        Ik heb dinsdag een half uur staan kijken naar het gedrag van automobilisten op een t-splitsing nabij een supermarkt. Je weet niet wat je ziet, echt ongelovelijk.
        Het is gewoon ikke ikke ikke en de rest kan stikke.

        Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        24 december 2009 om 10:39

        @Autogek: je vergeet wel even dat de lui die dat soort onzin roepen meestal erg jong zijn en een grote bek hebben… of ze daadwerkelijk zo rijden is maar de vraag. Stoer doen vanachter het toetsenbord is hobby nr 1 voor veel mensen.

        Overigens: de meeste overtredingen maak ik wel eens behalve rijden op met drank. Toch weet ik dat ik mensen zelden tot nooit in gevaar breng en probeer ik altijd te anticiperen op de minder ervaren of oplettende deelnemers.

        Laatst nog de ABS mogen proberen omdat een opa, vlak voordat ik via de voorsorteerstrook hem voorbij zou rijden, besloot dat hij ook linksaf moest… De man kon zijn twingo nauwelijks normaal bedienen, laat staan dat hij een veilige verkeersdeelnemer was. Te hard rijden, kleven, verkeerde kant inhalen, donuts draaien… nee dat zal hij niet doen. Maar veilig rijden ook niet…

        Oftewel het is mogelijk veilig te rijden ook al hou je je soms niet aan alle regels, net zoals het mogelijk is om compleet onverantwoord te rijden terwijl je alles volgens de regels doet… de sleutel tot veilig rijden is anticiperen op omstandigheden, verkeersaanbod en fouten van anderen. Regels doen niet meer dan de boel een beetje in de juiste richting leiden hoe streng je zo ook naleeft/afdwingt.

        Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      29 december 2009 om 19:31

      Ik ga voor een algeheel rijverbod voor iedereen.
      Waarom?..

      Simpel. Alles kan een mens beïnvloeden. Je humeur, slaaptekort, een zeurende baas, overwerkt zijn, vrolijk zijn en ga zo maar door.

      Ik moet nu een scheet laten. Stel je voor dat ik achter het stuur zat. Ben ik toch even ergens anders mee bezig.

      Misschien is de Matrix niet eens zo’n achterlijk idee.
      Nog even en wij zijn computers voor en door computers.

      Fouten maken is menselijk. De mensheid uitroeien is dus de beste optie.

      Fouten maken is ook leerzaam. Vreemd eigenlijk dat we in een kenniseconomie geen fouten mogen maken. Zijn we uitgeleerd of zo?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North