• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wees toch een beetje zuinig op de Ford GT

Auteur: Dennis, gepost 12 februari 2006 om 20:24 – 16 Reacties

" class=


Dat de Ford GT een collectors-item wordt weten we. In september zal de laatste GT van de band rollen. Dat is goed nieuws voor de Ford GT bezitters, want tijdens mijn eerste economieles leerde ik dat wat schaars is, duur is en aangezien op = op, wordt het tijd dat we wat voorzichtiger met de GT-tjes omspringen…

Onlangs ging er nog een GT verloren, doordat het pand van de Ford dealer door een ontevreden klant in de brand was gestoken. De “pyromaan” heeft zichzelf kort daarna opgehangen in een vliegtuig (misschien had ‘ie spijt?).
Toch worden ze zoals je ziet ook nog weleens “ongecompliceerd” in de prak gereden of door auto-journalisten in een grindbak geparkeerd. Errug zonde allemaal. Als er maar ééntje overblijft voor het Ford museum.

Foto’s via: wreckedexotics.com

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Deze twee Ford GT's zijn wél geslaagd
  • Ford GT krijgt
    Ford GT krijgt nu de enige echte goede motor

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, ford-gt

Vorig bericht: « Zondag 22.10 Top Gear Winter Games BBC 2
Volgend bericht: Doe toch maar het stuur aan de andere kant! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jeremy zegt

    12 februari 2006 om 21:16

    Zonde, waarschijnlijk te wijten aan overmoed.

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    12 februari 2006 om 21:38

    ik denk dat vele mensen verwachten dat het een high performence sportwagen is
    eigenlijk is het gwn iets dat je koopt het omdat je ervoor valt (zoals kinderen je ziet ze grg maar uiteindelijk kosten ze je alleen geld)

    le mans werd ook nooit gewonnen door de bochtkunstenaars
    want alles hangt af van hoe je presteerd op het rechte stuk
    en de ford gt is daar idiaal voor

    Login om te reageren
  3. Parcival zegt

    12 februari 2006 om 22:31

    jammer jammer, een van mijn favoriete auto’s. Maar laten we ook reeel zijn, als je er echt voor gaat in je sportwagen moet je de grens opzoeken en een ieder gaat er dan wel eens overheen. Voor de een overmoed, in mijn ogen ook gewoon moed. Anders is het risico groot dat je tot die boulevard-cruisers behoort die nooit de 120 km/h passeren in een megabolide…… en da’s pas echt ZONDE!

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    12 februari 2006 om 23:39

    ik zou zeggen, als je het geld hebt voor zo’n auto en je moet er maanden op wachten, waarom dan niet een fatsoenlijke racecursus en/of rijvaardigheidstraining voor gevorderden? Zonde dat dit soort auto’s in de prk worden gereden of sloom rond cruisen omdat de eigenaars meer geld dan “skill” hebben.

    Login om te reageren
  5. KeeZ zegt

    13 februari 2006 om 00:07

    Helemaal mee eens W0o0dy! Eigenlijk zou iedereen dat moeten doen, scheelt een boel ellende op de weg door allerlei overmoedige binkies die de limieten niet kennen…

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    13 februari 2006 om 00:10

    en dat scheelt iedereen dan weer een boel leed en een heleboel minder ziekte- en revalidatiekosten….

    Login om te reageren
  7. Bart zegt

    13 februari 2006 om 10:30

    Wat dan weer goed is voor de belastingsbetaler…

    Login om te reageren
  8. Milo zegt

    13 februari 2006 om 12:04

    euh…

    … dus beter voor de auto?

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    13 februari 2006 om 12:06

    we hebben er weer één: een behoorlijk gehavende M6 dit keer.
    http://videos.streetfire.net/video/B28645A8-B237-4824-BBCB-B1AF3E401B12.htm
    Daarom moet je dus die advanced racing course doen!

    Login om te reageren
  10. SamSam zegt

    13 februari 2006 om 13:43

    @ WooDy

    Zonde echt zonde…hopelijk is ie allrisk verzekerd
    Maar verder, echt zonde. Dit doet echt pijn in mijn ogen

    Login om te reageren
  11. Ruben zegt

    13 februari 2006 om 15:42

    Erg zonde idd. Aan de andere kant, als ie met 10 km/h in de file op z’n voorligger was gebotst was ie ook total loss geweest. (http://www.autoblog.nl/archive/2005/10/21/bmw_maakt_wegwerpautos)

    Veel erger vind ik die GT’s op die plaatjes hierboven…

    Login om te reageren
  12. Joost zegt

    13 februari 2006 om 15:55

    Als er eentje overblijft kun je die wel voor veel geld verkopen:P.

    Login om te reageren
  13. Klaas zegt

    13 februari 2006 om 20:31

    @Parcival: Grenzen opzoeken moet je op het circuit doen. Het is je eigen zaak of je je auto en misschien ook jezelf in de prak rijdt, maar je moet geen onschuldige medeweggebruikers lastig vallen met je (over)moed.

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    13 februari 2006 om 20:51

    ik test mij A8 in de ardennen
    als je vanaf bastonge de snelweg neemt naar houfalize kun je tot 270 halen op die baan (ik haal 255 maar er zijn soms mensen met ferrari’s en porsche’s)

    op de bochtebaantjes plaats zat en geen controle

    natuurlijk is circuit pakken beter maar het is duur dus je kan er geen dagen doorbrengen

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    13 februari 2006 om 22:00

    in die buurt ben ik vaak geweest, leuke wegen daar in de ardennen.

    Login om te reageren
  16. dekster zegt

    13 februari 2006 om 22:11

    behalve als je een holander met een caravan voor je hebt

    lol

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North