Hoewel Victor Muller bij hoog en laag beweert dat de belastingschuld van Spyker is afbetaald, staat de boedel van het Zeewoldense autobedrijf nog steeds online. Inclusief 85 kratten met daarin achtcilinders van Audi. Kunnen we daar geen leuke bestemming voor vinden?
Spyker hanteert al jaren een relatief oude 4.2-liter V8 van de Volkswagen Group. Deze Audi-blokken werden voor het eerst in de C8 gehanteerd, gekoppeld aan een handbak van Getrag of een automaat van ZF. De voorraad die Spyker nog heeft staat, inclusief versnellingsbakken, tot nadere orde nog steeds op de executieveilinglijst van de Belastingdienst. Dus mocht het tot een veiling komen, dan zijn wij benieuwd waar jullie deze 400 pk sterke (minimaal) werkpaarden het liefst in proppen. Suggesties mogen in de comments!
Bakkie doen?
Spyker is overigens al een aantal jaar op zoek naar een andere motorenleverancier.
Update [Smoke]: helaas voor degenen met vergevorderde plannen voor een Audi V8 in hun 2CV, maar gelukkig voor Spyker: de veiling is teruggetrokken.
91 reacties
Als het toch al verouderde blokken zijn, misschien maar als ruilmotor verkopen aan een handelaartje.
Ik vindt het nog steeds ERG jammer dat Spyker niet meer bestaat…
OT: Dus de crowdfunding werkt ook niet, zet er dan maar definief een kruis door.
Het is misschien jammer, maar zo kan het ook niet doorgaan, dat is ook niet om aan te zien.
Misschien kunnen ze wat Saab blokjes overnemen uit de oude boedel van Saab
misschien kunnen clubjes als vencer of Savage e.d. er iets mee
De 4.2 V8 blijft toch een echt Audi meesterwerk samen met de 5 cilinders!
Helaas klinkt het woord veiling vaak voordeliger dan het is…
Een Audi blok in een BMW?
Heiligschennis !!!
Wie wil er nou geen V8 in z’n slaapkamer :D :P
Wat dacht je van de shredder, die ouwe meuk wel echt niemand in zijn über betrouwbare ToyoBaru..
Je pakt een simpel chassis, gooi daar een dikke V8 in, zoals deze volkwagen blokjes.. dan een fiberglas bodypanel er overheen…
Gassen……. (slippen en dood gaan tegen een boom)… Zeker als het regent…
Maarja, ik kan nog steeds aan TVR’s komen… Dus misschien is er een markt voor V8 powered 700kg wegende glasvezel/carbon bandenrokers?
bijna 170000 km, nooit een probleem gehad met t blok (ff afkloppen). Bij 180000 moeten de bougies weer.
Als ze bij de service er 8 litertjes nieuwe olie in gooien… da’s wel een dure!
Ga jij eens even heel snel je mond spoelen..
Elke VW Passat /Audi 80/90 uit die tijd past hij zo in.
Hij past zelfs in een Ur-quattro op 80 quattro.
Zoals ook elke VW W8 motor in elke Audi 80/90 past.
Oh, en nog eentje extra als projectje voor de vrouw haar mini :p
Lekker kromtrekken die hap.
Als het niet past gooi je de bank toch even plat, past best hoor..
En dan nog zo’n 5k voor de versnellingsbak.
maareh van mij mag er eentje in een volvo 740 genoeg ruimte ;)
Mag geen punt zijn, in de S60 die in Australië rijdt ligt hij ook in de lengterichting,
Motoren die voor dwarse plaatsing gemaakt zijn, zijn makkelijker in de lengterichting te plaatsen dan andersom.
Voila,
http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2013/12/volvo-v8-supercar-engine-1.jpg
En van de versnellingsbak maken we een grote bloempot