• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Werkzaamheden A1: zo staat het ervoor

Auteur: Author, gepost 22 augustus 2016 om 07:38 – 31 Reacties

Werkzaamheden A1: zo staat het ervoor


Niet zo heel erg goed, maar gelukkig komt het einde in zicht.

Vanochtend om 5 uur had het nieuwe gedeelte van de A1 in beide richtingen moeten worden vrijgegeven. Gisteren was al bekend dat dat tijdstip niet kon worden gehaald en volgens Rijkswaterstaat gaan de werkzaamheden nog verder uitlopen. Het gedoe met de spoorbrug bij Muiderberg duurt in elk geval nog tot 15 uur vanmiddag.

Met name verkeer richting Amsterdam is daardoor de klos, de vertraging zou meer dan een uur bedragen. Bovendien worden de A27, de A12 en de A2 zwaarder belast omdat veel verkeer omrijdt. RWS adviseert dan ook om later te vertrekken of om gewoon een lekker dagje thuis te werken.

Het verkeer in de richting van Amersfoort kon vanochtend om 5 uur trouwens wel gewoon over het nieuwe gedeelte rijden. In de andere richting lukte dat niet omdat het wegdek beschadigd raakte bij het slopen van de oude spoorbrug.

UPDATE: BP Nederland heeft vanochtend wel albast een gloednieuw tankstation geopend aan de snelweg A1 ter hoogte van Muiden. BP Honswijck is een van de grootste tankstations in Nederland en heeft 25 opstelplaatsen voor brandstoffen, een snellaadvoorziening voor elektrische auto’s en een carwash.

Foto: screenshot uit een video van Omroep Flevoland

Ook interessant!

  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • Supersportieve Audi A1
    Supersportieve A1 Sportback is bijna een S1
  • Motorfietsen tellerstand: hoe staat het ervoor?
    Motorfietsen tellerstand: hoe staat het ervoor?
  • Au: Nederlandse Ferrari 812 Superfast crash op de A1

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

a1-rijksweg, bp, rijkswaterstaat, snelweg, Verkeer

Vorig bericht: « Kennen jullie deze Audi S8 nog?
Volgend bericht: Lijstje! Dit verdienen fabrikanten per auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    22 augustus 2016 om 07:56

    10 uurtjes vertraging, valt me nog mee.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      22 augustus 2016 om 07:58

      @dutchdriftking: luie ambtenaren..

      Login om te reageren
      • baklava zegt

        22 augustus 2016 om 08:10

        @ghost:

        hee hee, er zijn ook hard werkende ambtenaren!

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        22 augustus 2016 om 08:53

        @ghost: ehh nee. Ik geloof dat er een ton per uur boete is dus die gaan wel door.

        Login om te reageren
      • martinus zegt

        22 augustus 2016 om 09:18

        @ghost: schijn dat deze klus vooral is uitbesteedt aan bedrijven met Nederlandse werknemers.. in plaats van hardwerkende polen.

        Als je dan Nederlandse Hassans, Ali’s en Sjonnies die weg laat bouwen van Nederlands belastinggeld.. zorg dan wel dat ze beter werken dan de Pjotr’s uit Polen.

        Ik ben voor NL-werkgelegenheid in de bouw.. maar niets als daardoor het halve land niet meer naar zijn werk kan komen.

        Login om te reageren
        • 850t5r zegt

          22 augustus 2016 om 10:04

          @martinus: Maakt het wat uit dan? Als het Polen waren en het was niet klaar dan had het weer aan die kutpolen gelegen etc. Maar zoals altijd staan de beste stuurlui aan wal of in dit geval in de file…

          Login om te reageren
          • martinus zegt

            22 augustus 2016 om 11:05

            @850t5r:
            Die hadden de klas geklaard.
            Zoals hieronder ook staat (mits het wordt goedgekeurd) is een rijbaan naar Amsterdam niet acceptabel onder welke omstandigheid dan ook, de laatste keer dat dat voorkwam.. was rond 1940 toen we de waterlinie activeerden tegen de Duitse bezetter.

            Login om te reageren
        • lekbak zegt

          22 augustus 2016 om 11:01

          @martinus: Ze hebben domweg onderschat hoe hard het beton is. Of er dan een Pool of een Nederlander aan de knoppen zit maakt echt geen bal uit.

          Daarbij vind ik het nogal egoïstisch en kortzichtig om Poolse arbeiders te wensen als een project iets vertraging oplevert. Die Polen zijn alleen goed voor de polen, verder voegt het niks toe aan de Nederlandse economie.

          Login om te reageren
          • martinus zegt

            22 augustus 2016 om 12:13

            @lekbak: ik kan mij voorstellen dat de economische schade van dat mensen niet of maar mondjesmaat naar onze Hoofdstad kunnen veel groter is dan de impact van de salarissen van die paar wegwerkers voor een paar weken.

            Login om te reageren
      • donvincenzo zegt

        22 augustus 2016 om 12:54

        @ghost: Ik hoop dat ze de nieuwe A1 wel hebben ontworpen met lekker ruime bochten. Dan hoef je er niet meer zo kort door…

        Login om te reageren
      • xiran zegt

        22 augustus 2016 om 13:11

        @ghost: het hele weekend dag en nacht werken. Wat heb jij gedaan?

        Login om te reageren
    • lekbak zegt

      22 augustus 2016 om 08:07

      @dutchdriftking: meestal kunnen ze dit soort werkzaamheden redelijk goed inschatten en niet zelden gaat de weg zelfs eerder open. Nu eens een keertje niet.

      Ik vind dat gezeur van sommigen dan ook zulk ondankbaar gejank. Als het goed is dan is dit een enorme verbetering op een weg die elke dag vast staat. Één werkdag wat extra ellende lijkt me een meer dan acceptabele prijs!

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        22 augustus 2016 om 08:35

        @lekbak: 10 uurtjes later dan gepland. In Duitsland zijn ze tenminste optijd klaar. Daar nemen ze namelijk gewoon 5 jaar de tijd voor zo’n project, kunnen ze ook niet te laat zijn..

        Login om te reageren
      • martinus zegt

        22 augustus 2016 om 09:26

        @lekbak: Maar 1 rijbaan naar Amsterdam..
        Dat is volgens mij niet meer voorgekomen sinds we in 1940 de ‘water linie’, activeerde tegen de Duitse invasie.

        De beste Nederlandse werklui en architecten zitten in China, Azië of het midden Oosten. Een klein beetje degelijk onderzoek naar hoe de oude constructie te slopen had in deze veel gescheeld.

        Mede doordat er gekozen werd voor dure, luie inefficiënte Nederlandse bouwvakkers.. in plaats van goedekope hardwerkende polen was er gewoon te weinig mankracht om de boel netjes voor elkaar te krijgen.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          22 augustus 2016 om 11:04

          @martinus: ah, daar hebben we dus zo’n zielige zeiker. Wel filevrij naar je werk willen rijden op wegen zo glad als een biljard tafel maar niet een dagje overlast willen. Denk nou eens eventjes na wat er allemaal gaande is hier joh ipv als een verwend nest zo te gaan zeiken.

          Login om te reageren
        • 850t5r zegt

          22 augustus 2016 om 12:18

          @martinus: Het is een Duitse aannemer met personeel van diverse afkomsten, dus als je zo graag frustratieblabla wilt doen weet dan waarover je praat.

          Login om te reageren
        • 850t5r zegt

          22 augustus 2016 om 12:23

          @martinus: Het is een Duitse aannemer met divers personeel. Als je dan zo graag zeurblabla wil doen weet dan waarover je praat…

          Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        22 augustus 2016 om 09:58

        @lekbak: precies. 1x ellende en dan daarna lekker doorrijden.

        Login om te reageren
      • 850t5r zegt

        22 augustus 2016 om 12:15

        @lekbak: pcies!

        Login om te reageren
  2. desjonnies zegt

    22 augustus 2016 om 07:57

    Diepe bewondering voor de mannen, de techniek, de organisatie en de ongelooflijke snelheud waarmee dit project nog steeds gaat.
    En dat zoiets anders loopt dan gepland is, bewijst eens temeer dat dit geen exacte wetenschap is!
    En ergens vind ik dit wel leuk, de menselijke kant.
    Ok ik hief er niet overheen vabdaag, dus ik heb makkelijk praten, maar toch als je er in de fike staat, realiseer je dan wel dat dit een huzarenstuk us !

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      22 augustus 2016 om 08:11

      @desjonnies: Dat zeker, maar zelf kan ik een glimlach niet onderdrukken jegens de woordvoerders die tijdens het media-offensief aan het begin van deze operatie al hun trots uitspraken over het vlekkeloos slagen van deze operatie…

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        22 augustus 2016 om 13:14

        @C6_R: dat doet elke verkoper. Daar zijn voor

        Login om te reageren
  3. pomoek zegt

    22 augustus 2016 om 08:18

    Zijn, zeer waarschijnlijk ten overvloede, geen ambtenaren.

    Login om te reageren
  4. galgootje zegt

    22 augustus 2016 om 08:48

    @mauritsh: Gisteren was al bekend dat dat tijdstip niet kon worden gehaald en volgens Rijkswaterstaat gaan de werkzaamheden nog verder ***uitloop***. 

    Login om te reageren
  5. Erik zegt

    22 augustus 2016 om 09:45

    @autoblog: ri Amersfoort ging niet om 05:00 uur open maar om 06:20 uur. Check het nieuwsbericht op NOS.nl dan wel bij RWS.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      22 augustus 2016 om 10:05

      @erik2907: RWS zegt 5u, wellicht heeft de NOS een foutje gemaakt?
      http://www.rijkswaterstaat.nl/over-ons/nieuws/nieuwsarchief/p2016/08/A1_tot_na_ochtendspits_richting_Amsterdam_beperkte_wegcapaciteit_beschikbaar.aspx

      Login om te reageren
  6. pinut187 zegt

    22 augustus 2016 om 10:29

    Kom er toch niet..

    Login om te reageren
  7. turboboy zegt

    22 augustus 2016 om 12:07

    In China of Japan gebeuren soort taferelen niet en als zoiets zou gebeuren pleegt de aannemer zelfmoord, bizarre cultuur maar telaatkomen doen ze niet

    Login om te reageren
  8. misterBo zegt

    22 augustus 2016 om 13:54

    Kan iemand mij uitleggen waarom ze dit niet een week eerder deden? Volgens mij was er toen veel minder verkeer …..

    Login om te reageren
  9. mitro0o zegt

    22 augustus 2016 om 16:01

    Was die “update” nou echt nodig? Kansloos…

    Login om te reageren
  10. dennisvdb zegt

    22 augustus 2016 om 17:58

    Blijft toch altijd mooi om het commentaar van het gros kantoorbobo’s te lezen, zij die er absoluut geen weet van hebben in hoeverre materialen van bouwwerken invloed kunnen hebben op de sloop ervan later, de uithard kwaliteit of zelf de sraalleverancier van destijds kan invloed hebben op de sterke van bouwwerk. Een kleine vergissen en je bent zo uren langer aan het hakken en vergruizen. En ik weet niet of de bekritiserende hier er weet van hebben dat hier ergonomisch gezien niet meer machines kunnen staan, een kraan moet ook kunnen draaien in zijn werkgebied, en zelfs de vaklieden die er staan/stonden hebben zeer erg op moeten letten elkaar niet te belemmeren, dit is even mooi iets anders als met 50 man achter de computer op een afdeling te zitten. Zie het maar alsof iedereen tegelijkertijd aan het kopieerapparaat staat, dan piep je vast anders.
    Aldus een machinist die wel weet waar hij het over heeft. Mvg.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North