• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wheelsandmore AMG GT63S heeft een vieze bijnaam

Auteur: willeme, gepost 31 maart 2020 om 17:02 – 15 Reacties

Wheelsandmore AMG GT63S

Waarom de Wheelsandmore AMG GT63S zo’n vieze bijnaam heeft, begrijpen wij ook niet.

Een paar weken geleden, nog voor het corona-gebeuren, zat ondergetekende te noeste arbeid te verrichten. Althans, dat was de mededeling naar Autoblog Pater Familias en hoofdredacteur @michaelras.

Geheel ‘per ongeluk’ stond de Mercedes-configurator te draaien op de laptop. Even checken wat zo’n apparaat ook al weer kost en welke velgen het mooiste staan onder de AMG GT 4-Door Coupé. Ga voor een rode (is standaard!) met de 21″ putdeksels. Geeft ‘m een lekkere jaren ’80 Brabus-vibe. Oh ja: kies voor de instapper, die heeft voldoende vermogen (367 pk is zat) en heeft premium achterwielaandrijving.

Mercedes-AMG GT43

Maar ja niemand bestelt dat daadwerkelijk. Mensen die shoppen in deze klasse willen eigenlijk het dikste van het dikste en betalen daar graag voor. Dus alle goede intenties ten spijt, men gaat liever een zwart exemplaar met topmotorisering halen dan een onmogelijk te verkopen instapper. Als je dan toch wilt afschrijven, koop dan wat spulletjes bij de firma Wheelsandmore.

Wheelsandmore AMG GT63S

Dit is namelijk hun laatste project, met een hoogst discutabele naam: de ‘Cummander’. De tuner begrijpt dat deze naam ietwat dubbelzinnig opgevat kan worden. Sterker nog, de rest van het persbericht is dermate smerig dat wij jullie deze citaat niet wilden onthouden:

With the use of the AMG 4.0 bi-turbo engine it is almost like in the 90s when the same actors in every second erotic film in other constellations excited the fans and friends.

Wheelsandmore AMG GT63S

In het Duits moet dit nog smeriger klinken. Gelukkig hebben ze ook een Duits persbericht meegestuurd met eenzelfde smeuïge passage. Gelieve te lezen met de stem van Falco:

Es ist fast schon wie in den 90er Jahren, als in jedem zweiten Erotikstreifen die gleichen Darsteller in anderen Konstellationen die Fans und Freunde der damals noch anstößigen Filmchen begeisterten. 

Wheelsandmore AMG GT63S

Anyway, door naar de auto, de Wheelsandmore AMG GT63S. Men levert twee pakketjes. De eerste is een zogenaamde Tec-Tronic upgrade. Dat is een eenvoudig te installeren software optimisatie. Deze kost 2.160 euro (excl. btw) en is goed voor 700 pk en 975 Nm. Voor de context: dat is 60 pk en 70 Nm meer dan standaard. Stap twee is dezelfde ECU-upgrade, maar dan met andere downpipe, sportkats en Capristo-uitlaat. Het resultaat is 750 pk en 1.010 Nm aan koppel.

Maar je hebt het topmodel gekozen én je hebt het geld. Waarom dan niet voor de duurste gaan? Dan krijg je alles wat hierboven staat, plus nieuwe turbo’s. Het resultaat is dan 810 pk en 1.030 Nm. Om het geheel af te maken kun je de ‘Cummander’ uitrusten met 22″ velgen. Het goedkoopste setje kost 5.882 euro. Ook is het mogelijk een module te installeren voor de luchtvering, waarmee je de AMG GT63S iets lager kunt zetten. Dat kan gewoon met je Android of iOS device. Deze wordt geïnstalleerd voor 1.482. Zo, nu weer door naar een andere configurator totdat de hoofdredacteur weer langs komt.

Ook interessant!

  • Wheelsandmore AMG GT Black Series
    Wheelsandmore AMG GT Black Series is heerlijk kitsch
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Video: aanloop naar keiharde AMG GT R crash
    Video: aanloop naar keiharde AMG GT R crash

Nieuwste artikelen

  • De configurator voor de Bugatti Tourbillon is beschikbaar
  • Gloednieuwe hypercar van €3 miljoen blijkt rampenbak
  • Jij raadt nooit welke legende 60 kaarsjes uitblaast…
  • Verkeerde autobanden kosten 1 miljard euro per jaar
FacebookTweetPinLinkedIn

4matic, amg-gt, amg-gt-63s, Mercedes, tuning, V8, velgen, verlaagd, wheelsandmore, x290

Vorig bericht: « Komst van Tesla-killer Lucid Air helaas uitgesteld
Volgend bericht: De elektrische Volkswagen Up is een enorm succes »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomcarspotter zegt

    31 maart 2020 om 17:09

    Totdat..?

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      1 april 2020 om 14:43

      Totdat de remmen het begeven …. “Om het geheel af te maken kun je de ‘Cummander’ uitrusten met 22″ velgen”; ik zou het afmaken met een setje geupgrade remmen, anders heb je er vermoedelijk niet erg lang plezier van ….

      Login om te reageren
  2. fejjie zegt

    31 maart 2020 om 17:10

    Ik wacht nog effe op de squirtanders.

    Login om te reageren
  3. Henk_he zegt

    31 maart 2020 om 17:19

    Vergeef me mijn onkundige vraag, maar is dit model gebasseerd op een CLS Coupé? Of lijken ze gewoon erg op elkaar?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      31 maart 2020 om 17:29

      @Henk_he: Weet niet exact op welk platform hij staat, volgens mij dezelfde als de E-klasse en dus ook de CLS. Maar het is dan wel weer een apart model. Ofzo… Jup, ze lijken op elkaar en het gamma van Mercedes is gigantisch en dus ook verwarrend.

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      31 maart 2020 om 18:03

      Dit zou een 4 deurs AMG-GT moeten zijn, dus gebaseerd op de AMG GT coupe’s. De CLS is onder dit model gepositioneerd. Daarom komt er ook geen 63AMG variant van de CLS. Die zou teveel in het vaarwater van deze komen.

      Login om te reageren
    • janboel zegt

      31 maart 2020 om 18:26

      @Henk_he: Dat klopt, de technische basis is een CLSE-klasse..

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 april 2020 om 07:14

      @Henk_he: dit is gewoon een 5 deurs CLS. Maar dan hoger in de markt gezet.

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    31 maart 2020 om 17:25

    Geil zouden ze in Duitsland zeggen. Maar die rode, dat is het basismodel? Die ziet er zo gelikt uit.

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    31 maart 2020 om 17:40

    Soms verlang je gewoon terug naar de jaren ’70…

    Niks kon de marketingafdeling gewoon een lekkere geile stoeipoes op de motorkap pleuren en waren er verder geen woorden nodig om een auto een erotische lading te geven.

    Dat waren tenminste nog eens tijden.

    Login om te reageren
    • vroaaaaaaaaaar zegt

      31 maart 2020 om 23:46

      @moveyourmind: ja, tijden waarin de naden ook groter waren dan die van die stoeipoes…

      Login om te reageren
  6. rd1991 zegt

    31 maart 2020 om 17:49

    Pornobak. Niks meer en minder. Wacht overigens nog steeds op de 800 pk GT73.

    Login om te reageren
  7. ericd zegt

    31 maart 2020 om 18:07

    Met zulke velgen… waarom nog überhaupt banden monteren?
    Rare is dat ik van de lagere versies, de 43 en 53, nog geen reviews heb mogen lezen.
    Leuk is dat in die twee de straight six zit, m.i. een interessantere motor dan de V8.
    Die had ook in de AMG Vantage moeten zitten, i.p.v. dat het merk aan een (gaaap) V6 gaat werken.

    Login om te reageren
  8. rd1991 zegt

    31 maart 2020 om 21:08

    Die rode lijkt eerder op een GT63, de 43 en 53 hebben een andere voorbumper als ik me niet vergis!

    Login om te reageren
  9. Onehp zegt

    1 april 2020 om 08:43

    Sorry, maar die karrewielen zijn echt superlelijk, alsof ze vergeten zijn banden te monteren en er wat zwarte plakband rond gezwikkeld hebben…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North