• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De elektrische Volkswagen Up is een enorm succes

Auteur: willeme, gepost 31 maart 2020 om 18:02 – 34 Reacties

Elektrische Volkswagen Up

De elektrische Volkswagen Up is een hitje, ondanks dat de basis 8 jaar oud is.

Het is bijna niet te geloven dat Volkswagen Up al zo lang op de markt is. De auto werd in 2011 onthuld en de productie startte helemaal aan het einde van dat jaar. Aan het einde van vorig jaar werd de vernieuwde nieuwe E-Up! in productie genomen.

Volkswagen meldt heel content dat de geëlektrificeerde modellen zeer in trek zijn. Nu klinkt dat als een enorme open deur. Vergeet niet dat de subsidies in het verleden véél gematigder waren in Nederland. Sterker nog, dankzij ons belastingsysteem kreeg onze markt voorrang om maar zoveel mogelijk auto’s te leveren.

e-Up!

We zeggen overigens express ‘waren’, want ook in Duitsland krijgen consumenten korting op elektrische auto’s van de overheid. In Duitsland betaal je 21.975 euro voor een ‘Eup’ (koosnaampje), maar dankzij een subsidie van 6.570 euro daalt de prijs naar 15.405 euro. Dan zit je bijna op het niveau van een reguliere Volkswagen Up. Mede daardoor is de kleine elektrische stadsrakker van VW bijna net zo populair als de best zuinige Up met benzinemotor. 1 op de 2 verkochte Ups is inmiddels elektrisch. Een opmerkelijk succes, zeker als je er rekening mee houdt dat de ID.1 binnenkort op weg is.

Passat GTE

Een andere Volkswagen die al een tijdje meegaat, doet het ook nog steeds heel erg aardig: de Passat. In Nederland was dit model een tijdje heel erg populair. Je had een grote, representatieve familieauto, maar dan met weinig bijtelling. Nu worden autoliefhebbers er misschien niet heel erg warm van, maar ja: koelkast liefhebbers hebben waarschijnlijk wat aan te merken op zo’n witte Philips die hier in de keuken staat. De Passat GTE is vijf keer populairder dan vorig jaar. 15 procent van de verkochte Passats in Duitsland is op dit moment een GTE.

Nieuwe plug-ins op komst

Mede dankzij het succes van de elektrische Volkswagen Up en Passat GTE zijn er meerdere plug-in hybrides bevestigd voor 2020. De Golf PHEV (204 pk) en Golf GTE (241 pk) kenden we al. De Touareg R (462 pk) is inmiddeld ook een publiek geheim. Daartussen in komen nog twee interessante modellen, de Arteon GTE en Tiguan GTE. Met namde die Arteon GTE had er wat ons betreft al mogen zijn.

Ook interessant!

  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • Video: hoe komt deze Passat op zijn kant?
  • De goedkoopste VW EV is terug en nog steeds relevant
  • Volkswagen met 4 uitlaten
    Koop deze Volkswagen Passat W8 voor een schijntje

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

arteon, e-up, Elektrisch, golf, Hybride, passat, passat-gte, plug-in, Touareg-R, up, Volkswagen

Vorig bericht: « Wheelsandmore AMG GT63S heeft een vieze bijnaam
Volgend bericht: Aston Martin moet geld lenen na investering Stroll »

Lees Interacties

Reacties

  1. Esprit_de_Flandre zegt

    31 maart 2020 om 18:05

    “Een opmerkelijk succes, zeker als je er rekening mee houdt dat de ID.1 op weg is.”

    Jaja, over een jaar of vijf…

    Login om te reageren
  2. henkp1 zegt

    31 maart 2020 om 18:28

    Branded content ofzo??

    In Nederland is de eup helemaal geen gigantisch succes, van de e-Mini worden er bijvoorbeeld 3x zoveel verkocht.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      31 maart 2020 om 18:37

      @henkp1:

      Nee. Wij geven het altijd aan wanneer het brandend content is of een advertorial. In dit geval is het artikel niet in opdracht geschreven ;-)

      Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      31 maart 2020 om 18:58

      @henkp1: geloof het meteen hoor, maar waar staan die cijfers?

      Login om te reageren
      • henkp1 zegt

        1 april 2020 om 07:45

        https://www.kentekenradar.nl/registraties/

        Login om te reageren
        • bernoulli zegt

          1 april 2020 om 11:49

          @henkp1: thanks. Ik zie alleen geen cijfers voor de E-versies.

          Login om te reageren
        • bernoulli zegt

          1 april 2020 om 11:51

          @henkp1: leuk om altijd onderaan te kijken. Zoals die ene Peugeot 307(!) in januari. ?

          Login om te reageren
    • peugeotrijder zegt

      31 maart 2020 om 19:24

      @henkp1: in Nederland is de E-Up! Voor dit jaar uitverkocht dus het is een aardig succes..

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        31 maart 2020 om 19:53

        @peugeotrijder: makkelijk uitverkocht raken met een gelimiteerde productie.

        Login om te reageren
  3. frank2b zegt

    31 maart 2020 om 18:32

    Zijn er al meer dan 7 Up’s in de elektrische variant verkocht dan?

    Login om te reageren
    • timbre zegt

      31 maart 2020 om 19:45

      Ik rij er al 2 jaar mee. En de mijne was nummer 365 in Nederland,.

      Je ziet ze niet zoveel omdat je ’t eigenlijk alleen aan de koplampen kunt zien.

      Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    31 maart 2020 om 18:44

    Met de prijs in Duitsland na subsidie is die e-Up gewoon een heel aantrekkelijk alternatief voor de gewone Up, of een andere auto in deze klasse.

    In Nederland komt de e-Up straks, als de subsidie op electrische auto’s in gaat tegen de 20.000 Euro. Dan wordt het toch een heel ander verhaal.

    Login om te reageren
    • renskuhh zegt

      31 maart 2020 om 19:00

      @moveyourmind: 90% van de e ups die verkocht worden is toch Private Lease. Dan kost de auto 270 euro per maand en dan is die ineens aantrekkelijk

      Login om te reageren
      • gertjan2012 zegt

        1 april 2020 om 06:32

        @renskuhh: Laat eens zien waar je hem kunt private leasen voor zo’n bedrag dan ? Ik kom zo’n E-Up niet tegen voor minder dan 370 euro in de maand. Dan is het wat mij betreft zeker niet meer interessant.

        Login om te reageren
        • renskuhh zegt

          1 april 2020 om 08:53

          @gertjan2012: excuses, ging over de Seat MII Electric en die zijn nu volgens mij uitverkocht. Wel was er voor een tijdje de citigo electric voor 200 in de maand maar dat was binnen 2 weken ook uitverkocht

          Login om te reageren
  5. mauwerd zegt

    31 maart 2020 om 18:50

    Zat er dik in, het is de enige EV in dit segment. Snap ook niet dat andere merken dit laten gebeuren.

    Login om te reageren
  6. arhanso zegt

    31 maart 2020 om 18:53

    De Up! had altijd een elektrisch futuristisch design. Ze moesten hem alleen nog elektrisch maken. :-)

    Login om te reageren
  7. Dutchcarwizard zegt

    31 maart 2020 om 19:21

    Wat krijgt Autoblog hiervoor?

    Login om te reageren
  8. mauwerd zegt

    31 maart 2020 om 19:33

    Toch wel knap van Volkswagen eigenlijk, als je je realiseert dat Dieselgate pas een paar jaar geleden bekend werd. En nu is het volop EV nieuws bij hun en verkopen ze E Golfjes, E Up’s, staat de ID3 in de startblokken, volgend jaar de ID4, een E tron, E tron sportback en dan vergeet ik er vast nog wel een paar.

    Login om te reageren
  9. baklava zegt

    31 maart 2020 om 19:40

    Heb er nog nooit een gezien. Lul niet.

    Login om te reageren
  10. Homer55 zegt

    31 maart 2020 om 19:55

    Nog saaier dan het al was

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      31 maart 2020 om 20:10

      Juist niet. Zo’n eUp! rijdt juist erg prettig, lekker vlot en stil. Geeft het zo gevoel een veel duurdere auto te rijden.

      Login om te reageren
      • Homer55 zegt

        31 maart 2020 om 20:56

        Zou kunnen… Maar ik ben nog lang niet klaar voor elektromobielen. Ik moet horen en voelen hoe zwaar de motor het heeft of hoe smeuïg het loopt. Voelen hoe de automaat schakelt. Elektro is pedaal intrappen en vvvzzzz…..

        Login om te reageren
        • florisje zegt

          31 maart 2020 om 23:03

          @Homer55: Wat de boer niet kent…

          Login om te reageren
        • RutgerK zegt

          1 april 2020 om 08:26

          En al die merken met hun topmodellen maar nastreven dat je de motor zo min mogelijk hoort en het schakelen vooral maar niet voelt. :-)

          Login om te reageren
  11. roadkill zegt

    31 maart 2020 om 20:52

    De grenzeloze mafkees BOFKONT gebruikt deze laatste Up oprisping op Autoweek als een Fata Morgane.

    Login om te reageren
    • erikabarth zegt

      2 april 2020 om 19:46

      @roadkill

      Groetjes van Jan trouwens ;)

      Login om te reageren
  12. techniekmeneer zegt

    31 maart 2020 om 21:13

    VAG haters in overvloed hier..

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      1 april 2020 om 11:24

      Hoe zou het toch komen dat iemand een hekel aan vag heeft..?

      Login om te reageren
      • mauwerd zegt

        1 april 2020 om 17:32

        Dat valt me ook op, veel negatieve reactie. Ik vind het mooie wagens, een leuke Golf of Passat is echter niet goedkoop, niet nieuw en niet tweedehands. Zelfs een Polo is eigenlijk al best duur voor de meeste mensen. Denk dat een beetje jaloezie wel meetelt.

        Login om te reageren
  13. berrychello zegt

    31 maart 2020 om 21:19

    Zo’n stadsauto is als EV op z’n best. Wij hebben nu een eCitigo als tweede auto. Echt top. Maar ook hier blijkt weer: bijna niemand vindt het de meerprijs waard. Het Duitse succes komt ook alleen maar door die nu wel redelijke prijs.

    Login om te reageren
  14. 87sandyd zegt

    31 maart 2020 om 21:24

    Wat mij vooral opvalt is dat de Tiguan GTE er nog niet is. Die had echt ten tijde van de Golf GTE er moeten zijn. Ik denk dat dat echt een verkoophit zou zijn geweest. Want dat is wat mensen willen toch? Een mediumsize SUV icm PHEV…

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    1 april 2020 om 08:34

    Met genoeg korting is zo’n klein elektrisch gebakje ook best interessant voor de particulier natuurlijk. En de Up is dan ook nog altijd flink goedkoper dan de ID3.

    Login om te reageren
  16. tstile zegt

    1 april 2020 om 19:31

    Zo’n Citigo EV kost in Tsjechie dacht ik 17k. Zou het geen idee zijn om die naar NL te halen? Dat zou ook met subsidie moeten kunnen. Dan is het nog te overzien.

    Al wacht ik nog even tot er een DHZ kit komt om een Golf 1 om te bouwen naar EV:)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North