Wie durft: de eerste Tesla Model X op Marktplaats

Auteur: , 48 Reacties

De titel duidt niet op range anxiety, maar op de staat van de aangeboden elektro-SUV.

De eerste Tesla Model X staat pas koud op Nederlandse platen, of het eerste exemplaar duikt al weer op op Neerlands digitale vrijmarkt. Niet dat exemplaar met gele platen overigens, maar een Model X die onlangs vanuit de VS deze kant op werd gehaald en nu in het Friese Drachten staat.

Het gaat om een P90D Signature-versie met Ludicrous-mode. Dan heb je dus meer dan 700 pk onder je rechtervoet, genoeg om de loodzware SUV in 3,4 seconden naar de honderd te katapulteren. Tesla heeft de Model X voorzien van flinke remmen om al die kilo’s weer tot stilstand te kunnen brengen en ook de elektromotoren kunnen flink wat vaart uit de auto halen als het moet. Zoveel, dat het in dit geval een achterligger niet tijdig kon stoppen. Het resulteerde in wat de aanbieder ‘lichte achterschade’ noemt.

De Tesla staat voor 99.950 euro te koop, maar staat nog wel op Amerikaans kenteken. Je moet hem dus zelf nog even langs de RDW brengen. En even oplappen natuurlijk, al kom je met een lakstiftje waarschijnlijk al een heel eind met dergelijke ‘lichte schade’.

Update: Gespot in de comments als ook op Twitter: het ‘sportuitlaat-systeem’ van deze Tesla:

Sportuitlaat


Met dank aan Reinder voor de tip!



48 reacties

Beste case voor zo’n iPad Pro.
@snorrie: Dan heb jij de Bentley Mulsanne nog nooit gezien, da’s pas een iPad case…
@Jochempie: succes als je daar in het dash een iPad pro in kwijt probeert te krijgen.
@mopar: Wie heeft het over het dash?
@Jochempie: een iPad pro los in de kofferbak leggen maakt hem nog geen case he. Op die fiets is namelijk m’n A320 toch wel even de ultieme iPad pro case. Qua ingebouwde schermen doet geen Bentley het de tesla na.
@mopar: Klik dan gewoon even op het artikel en kijk hoe de iPads ingebouwd zijn…
@Jochempie: lees dan gewoon z’n reactie waarin stond dat hij het over de ultieme case voor een iPad PRO had…. In die mulsanne zitten helemaal geen iPad pro’s…sterker nog, die waren toen nog niet eens uitgekomen…
@mopar: Goh wat grappig, als ik op de website van Apple kijk zie ik dat de iPad Pro er als 9,7 inch uitvoering leverbaar is. Jemig, die past gewoon in die Mulsanne! In tegenstelling tot de Tesla, waar gewoon een monitor in zit.
@Jochempie: een monitor die niet iedere week een update moet hebben en die ook daadwerkelijk geïntegreerd is in de auto en samenwerkt met de on board systems. Tsja dan is zo’n iPad van €600 in een mulsanne idd veeeel beter…
@mopar: Lekker offtopic, we hadden het over het zijn van een iPad Pro-case. De Bentley is het, de Tesla niet, en de Bentley is zelfs nog 145 kg imposanter dan de P90D.
@Jochempie: ja want zwaarder is altijd imposanter.
@mopar: Neuh niet perse, dat zij ik ook niet.
Ja die Boonstra in Drachten heeft geregeld wel wat bijzonders staan met schade.
Onlangs ook nog een S65 AMG.
Ik zou er niet aan beginnen, zeker niet voor die prijs, levert alleen maar stress op zo’n bak ellende.
Ik vind het nog steeds zo absurd klinken, 700 pk in een “normale” SUV. Doorgesnoven Italiaantjes moeten het zelfs nu nog met minder doen
@janmetdelangeachternaam: 700 benzine pk’s zijn nu toch wel net iets leuker dan 700 elektro pk’s
Wel netjes gepoetst in ieder geval…
Ik vind dat info scherm toch zo gaaf.

Ik kan me niet voorstellen dat ik mijn ogen daar vanaf zou kunnen houden onder het rijden.

#gadgetfreak
@kaymommer: da’s geen enkel probleem als je als passagier meerijdt.
@roppp: whaha goeie…
maar ik rij liever zelf ;-)

Ach mijn oude Vectra heeft net RDS dus dan valt de afleiding wel mee :-p
@kaymommer: daarom auto pilot..
Dit is gewoon te lelijk voor woorden. Het klopt gewoon niet.
@ritchie: nee he, die naden van de achterklep sluiten ook helemaaal niet aan.. heel lelijk
Met een beetje commandant kom je een heel end, dat veeg je dr wel uit
Kan je niet laden bij de EU Superchargers, dus wat moet je er mee?
@stfu: Vanwege een verschil in voltage of een beperking van de fabrikant?
@metalmike: verschil in V maar vooral A.
Zo’n nieuwe bak, nu al kapot. Zonde…
In de advertentie staat: “sport uitlaat systeem”. Ben benieuwd waar hij die vandaan tovert
Als je die inschrijft kost dat dan nog wat aan import heffing of iets?
@sketcher: wat denk je van invoerrechten (10%) en BTW.
@SNDR: Zou zomaar kunnen, ik weet het niet maar leek me ook waarschijnlijk. Daarmee komt hij zo goed als op de prijs van een nieuwe, zonder schade maar met wachttijd.
@sndr: invoerrechten kloppen van geen kant, die kan je met gemak omlaag halen
@sr20det: http://tarief.douane.nl/tariff/uc/qry/mcc/search.jsf?conversationId=2370250 Helaas niet, check de link…
@sndr: hmm, linkje doet het niet. Zoek naar code 87039010
99 mille is duur,…een verse p90d heb je voor 125k… reken maar dat de schade duur is om dit op te lappen…
@napo: die Tesla’s hebben de ‘blokken’ toch ook achterin liggen? Of heb ik nou echt niet opgelet bij Discovery?
Als daar een buts op zit ben je helemaal de sjaak…
Nee. Dank u.
Ah, de bekende schadehandelaar te Ureterp. Sla ik even over.
Deze heeft ook een Falcon door aan de achterkant! Dik!
De Model X bezit trouwens geen Ludicrous-mode, dan zou die een doorgetrokken streep moeten hebben onder de P90D.
Zo zie ik ze het liefst!
Och, niets wat een beetje ducttape en montagekit niet kan oplossen zie ik al. Koopje!
Motorkap lijkt ook niet helemaal goed te sluiten
NIET DOEN! Zit geen EU garantie op en de oplaadpoort/stopcontact past niet op het EU SuperCharge netwerk. Tesla kan/wil ook geen onderhoud/service verlenen. Auto moet eigenlijk weer terug naar de USA. NIET DOEN dus!
@bijtelling: thnx man wilde m net gaan kopen
Moet duidelijk wennen aan het uitzicht schuinachter

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).