• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wie heeft een marktaandeel van 18,73 procent?

Auteur: autoblogger, gepost 21 oktober 2009 om 16:58 – 76 Reacties

Bijna 20% van Nederland rijdt in een…

Volkswagen! Ja mensen, in de eerste negen maanden van dit jaar steeg het wereldwijde marktaandeel van de Volkswagen Group naar 11,7 procent (vorig jaar 10,0 procent). In Nederland groeide het marktaandeel van 16,88 naar een dikke 18,73 procent. De belangrijkste merken van de Volkswagen Group zijn Volkswagen, Volkswagen Bedrijfswagens, Audi, SEAT en Škoda.

Volgens Detlef Wittig, Executive Vice President, Group Sales and Marketing, heeft men de plaats als marktleider behouden in belangrijke markten als China, Brazilië en Duitsland. Tegelijkertijd heeft de Volkswagen Group een goede basis gelegd in groeimarkten als Rusland en India. In totaal leverde de Volkswagen Group in de eerste drie kwartalen van het jaar ongeveer 4,76 miljoen voertuigen af aan klanten. Dat aantal ligt 0,5 procent lager dan in dezelfde periode van 2008.

Vraag 1: wat doet Volkswagen met al het geld dat ze verdienen?
Nou, daar kopen ze dingen van, zoals een sportwagenmerk. Gisteren werd bekend dat Volkswagen voor het einde van dit jaar een belang van 49,9 procent neemt in Porsche. Dit in tegenstelling tot de 42,2 procent die eerder werd afgesproken. Met de transactie is een bedrag gemoeid van ongeveer 3,9 miljard euro.

Vraag 2: waarom rijden zoveel mensen in een Volkswagen?
…

Ook interessant!

  • Porsche straks mogelijk te scoren voor een habbekrats
  • Volkswagen wil parel Porsche niet uit handen geven
  • Porsche weigert elektrisch VW-platform vanwege hoge kosten
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Volkswagen

Vorig bericht: « Hybride en/of elektrische Caterham op komst
Volgend bericht: Video en specificaties van de Lexus LFA »

Lees Interacties

Reacties

  1. dolie zegt

    21 oktober 2009 om 17:04

    Tja, gewoon een goeie auto!

    Login om te reageren
  2. henk zegt

    21 oktober 2009 om 17:04

    goede vraag

    Login om te reageren
  3. paulusrx7 zegt

    21 oktober 2009 om 17:04

    tjah zo zie je maar weer dat de vergrijzing toeslaat…

    en hoeveel heeft de toyota groep eigenlijk?

    Login om te reageren
  4. Thijs zegt

    21 oktober 2009 om 17:05

    whaha, idd…
    Waarom VW…
    Audi is veel mooier, ook al is t er deel van…

    Login om te reageren
    • SvenvW zegt

      21 oktober 2009 om 17:09

      @Thijs:

      Audi is dan ook een stuk duurder….

      Login om te reageren
  5. Markus zegt

    21 oktober 2009 om 17:07

    Ik ben bijna van mijn Golf af. Dat komt dan neer op 0,000013 procent marktverlies. Bij benadering.

    Login om te reageren
  6. BmwMPower zegt

    21 oktober 2009 om 17:08

    Men rijdt meer VW omdat het aantal petjes toeneemt die in afgetrapte Golf II’tjes of IV’tjes rijden.

    Login om te reageren
  7. paulusrx7 zegt

    21 oktober 2009 om 17:08

    http://www.youtube.com/watch?v=i7ouasWbKMs

    blijft geniaal…

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    21 oktober 2009 om 17:08

    Het is wachten tot er een Audi-bezitter komt zeuren dat zijn auto toch echt geen VW is, zoals in de eerste regels van het artikel wordt gesuggereerd. ;)

    Login om te reageren
  9. Kyanite zegt

    21 oktober 2009 om 17:09

    @Thijs
    Leer lezen, het gaat om de VAG (Volkswagen Audi Group), dat is dus niet alleen VW maar ook alle andere merken waaronder Audi. Dit staat overigens gewoon in de tekst, laatste deel van de eerste alinea.

    Login om te reageren
    • super zegt

      21 oktober 2009 om 19:08

      @Kyanite:
      VAG betekent Volkswagen Aktiengesellschaft.

      Login om te reageren
  10. Markus zegt

    21 oktober 2009 om 17:09

    @ BMWMpower: Of III tjes, zonder pet, zoals ik. Maar niet lang meer dus.

    Login om te reageren
  11. jack zegt

    21 oktober 2009 om 17:09

    antwoord vraag 2:

    -best wel degelijk
    -best wel comfortabel
    -best wel waardevast
    -best wel veel varianten

    Ja gewoon voor elk persoon is er wel een auto in het gamma die je enigzins aanspreekt. Van klein tot groot, van underpowered tot overpowered.

    Login om te reageren
  12. MCW zegt

    21 oktober 2009 om 17:09

    Omdat mensen suffe kuddedieren zijn? Mooie advertentie trouens..

    Login om te reageren
  13. jack zegt

    21 oktober 2009 om 17:11

    @ Markus,

    Ga je ‘m total loss duwen dan? Zo nee, dan blijft het markt aandeel hetzelfde.

    Login om te reageren
  14. Laue zegt

    21 oktober 2009 om 17:11

    antwoord op vraag 2:

    -Degelijke auto’s
    -Imago

    Natuurlijk komt er zometeen een comment met: Mijn zwager en daar de neef van die heeft een vriend en daar de tante van en die heeft een VW en niets anders dan problemen. Van huis uit word er al jaren VW/Audi gereden en nooit één enkele probleem gehad behalve een dynamo vervangen ofzo.

    mijn werkgever heeft een passat 2.0 TDI gehad en die heeft langer op een afsleepwagen gestaaan dan op de weg. M.a.W maandagochtend modellen zitten er nu eenmaal altijd wel tussen.

    Login om te reageren
  15. bozewolf zegt

    21 oktober 2009 om 17:13

    Antwoord op vraag 2?

    Omdat de gemiddelde mens saai is en bang is wat de buren denken.

    Login om te reageren
  16. Pordon zegt

    21 oktober 2009 om 17:15

    Omdat de Nederlanders saai zijn en niet willen opvallen, dus dan kom je al snel bij een VAG product uit (hoewel de nieuwe scirocco)

    Login om te reageren
  17. RP zegt

    21 oktober 2009 om 17:15

    Ik niet meer, maar woon ook niet meer in NL

    Login om te reageren
  18. DBX zegt

    21 oktober 2009 om 17:17

    Hoeveel % zou er dan uit Golfjes bestaan?
    Mij niet gezien in een Golf. Degelijke wagen, daar niet van, maar je rijdt met een aanhangwagen vol vooroordelen achter je aan. Dan liever een Jetta of Passat. (Maar stiekem toch liever een Audi S5)

    Login om te reageren
  19. Stender zegt

    21 oktober 2009 om 17:19

    Tja als ik veel automerken koop heb ik ook een groot marktaandeel. Unilever heeft ook veel aandeel maar die hebben ook veel merken.

    Login om te reageren
  20. RickB zegt

    21 oktober 2009 om 17:19

    Oh wat leuk, net geen 50% :D

    Login om te reageren
  21. Olivier zegt

    21 oktober 2009 om 17:21

    Is de Fiat Group niet marktleider in Brazilië met om en bij de 32%…?

    Login om te reageren
  22. Tiger zegt

    21 oktober 2009 om 17:25

    In het kort: Het zijn goede, betaalbare en betrouwbare auto’s.

    Login om te reageren
  23. Jochempie zegt

    21 oktober 2009 om 17:36

    Heel erg betrouwbaar zijn ze niet, maar de goede onderdelen blijven maar gaan.

    Mijn grootouders kregen na 1 jaar een nieuw motorblok in de Polo, productiefout.

    Login om te reageren
  24. Flamingo zegt

    21 oktober 2009 om 17:43

    Vraag 2: waarom rijden zoveel mensen in een Volkswagen?

    Omdat het BMW’s Audi’s of Mercedessen zijn voor minder geld!

    Login om te reageren
  25. DD zegt

    21 oktober 2009 om 17:48

    Omdat het een wagen voor het volk is!!!

    Login om te reageren
  26. de sjonnies zegt

    21 oktober 2009 om 17:49

    Omdat we kuddedieren zijn :mrgreen:
    Oh nee, we zijn nederlanders, we zijn anders

    Login om te reageren
  27. Flamingo zegt

    21 oktober 2009 om 17:55

    Het zijn gewoon hele goede auto’s zonder gekkigheid en daar houden we van!
    Weinig op het merk aan te merken. Maar perfectie kan saai zijn, ben ik met die paar mensen hier eens.

    Wat rijden jullie?

    Login om te reageren
  28. Flamingo zegt

    21 oktober 2009 om 17:58

    Misschien ook omdat we bijna Duitsers zijn en VW is een Duits merk?

    Login om te reageren
  29. roadronner zegt

    21 oktober 2009 om 18:05

    Ik rij duits maar met een franse diesel 8-)

    Login om te reageren
  30. rwnkl zegt

    21 oktober 2009 om 18:11

    indd gewoon saaie kudde-dieren die gevallen zijn voor de zogenaamde ‘duitse degelijkheid’ maar het niet kunnen betalen om een BMW, Merc, of Audi te kopen..
    …dus dan maar een golf…blegh

    Login om te reageren
  31. Sjenkie zegt

    21 oktober 2009 om 18:14

    @bmwMPower, ze registeren alleen nieuwe auto’s. Die “petjes” hebben dus helemaal niks met dit artikel te maken.

    On Topic: Waarom zoveel mensen in een Volkswagen rijden? Neem aan dat één ieder een wel overwogen beslissing maakt wanneer hij/zij een nieuwe auto koopt. Het zal dan wel het merk zijn met de beste prijs/kwaliteit aanbod.

    Login om te reageren
  32. Rick dos zegt

    21 oktober 2009 om 18:26

    Heb helemaal niks met VW sinds mijn laatste Golf zo’n 15 jaar geleden.

    Vind een Golf ook saai.

    Maar goed. Wat is het alternatief? Een Toyota? Focus? Astra? Mazda3? Citroen C4? EEN PRIUS!!! :roll:

    Ja, nee, dat zijn ongelooflijk spannende auto’s…

    Login om te reageren
    • toyota prius zegt

      21 oktober 2009 om 20:44

      @Rick dos: Hey wat is er mis met een Prius?? Heet wel een blauw design pookje!!! ;)

      Nee, maar om over vw’s te praten. het is uitstraling en markt waarde en idee van degelijkheid.
      Alhoewel het laatste maar zeer de vraag is. na 4 x teleurstellende ervaringen te hebben gehad met 4 verschillende type 5 golfjes… (allerhande kwalen en kwaaltjes..)

      Login om te reageren
      • Rick dos zegt

        21 oktober 2009 om 21:48

        @toyota prius:

        Helemaal niets! It’s sex on wheels, dude! ;)

        Login om te reageren
  33. BananaFlip zegt

    21 oktober 2009 om 18:30

    Skoda is moving up, Seat komt met hele lekkere modelletjes en Audi’s verkopen altijd.
    Bovendien zullen mensen die eenmaal VW rijden niet gauw overstappen op een ander merk.

    Login om te reageren
  34. lincoln zegt

    21 oktober 2009 om 18:36

    zullen best prima brikkies zijn hoor ..

    over een jaar of 7 een 5.000 euro Pheaton voor mij ..
    eerder zal je me niet in een VW zien ..

    Login om te reageren
  35. Laurens zegt

    21 oktober 2009 om 18:38

    Dacht niet dat ze nou het toppunt van winstgevendheid waren, ook niet in het verleden. Verder prima hoor, VAG. Net als de meeste merken. Sommigen zijn echt beter…

    Login om te reageren
  36. Aad zegt

    21 oktober 2009 om 18:40

    Gewoon middle of the road autoos bouwen en dan zit je altijd goed, net als bij Celine Dion, daar krijg ik ook maagkrampen van. Middelmatigheid regeerd tegenwoordig en dan zie ik af van kwaliteit maar het is op designvlak bedoelt.

    Login om te reageren
  37. sven2 zegt

    21 oktober 2009 om 18:42

    Ze zijn tijdloos qua design, modern onder de kap, hebben de beste interieurs in zijn/hun klasse

    alles wat je nodig hebt dus, alleen een iets lagere prijs zou welkom zijn!

    Login om te reageren
  38. ggj zegt

    21 oktober 2009 om 18:59

    Nou, die was moeilijk te raden..

    Login om te reageren
  39. peter zegt

    21 oktober 2009 om 19:08

    omdat er toevallig een 2,8 liter in ligt!

    Login om te reageren
  40. JPM zegt

    21 oktober 2009 om 19:15

    Ik moet VAG toch echt een compliment maken. Hoe ze met merken als Bugatti, Bentley en Lamborghini omgaan. Echt waar, hulde! Bugatti is precies zoals Ettore het voor ogen had, Bentley gaat weer terug naar de tijd voordat ze waren overgenomen door Rolls en Lambo blijft zo gek als een huis. Kwaliteit is er en de ze zijn fantastisch omgegaan met de geschiedenis van de merken. Een compliment waard. Daarnaast maken ze prima auto’s en zijn ze heel sterk in nieuwe markten. Het enige waar ik mijn twijfels bij heb is Porsche maar other than that: Hulde aan VAG!

    Login om te reageren
  41. virke zegt

    21 oktober 2009 om 19:17

    allemaal te zeiken dat vw saai is kom op zeg kijk naar al die kutjapanners zit toch ook niks opwekkends tussen.
    jeuj een corolla, auris, accord allemaal frisse auto’s zeg:S

    wat vw doet werkt, cijfers liegen niet!

    Login om te reageren
  42. krari zegt

    21 oktober 2009 om 19:31

    goeie auto natuurljkj

    Login om te reageren
  43. johnny m zegt

    21 oktober 2009 om 19:31

    omdat VW”s op de laatste plaatsen ( 4keer) staat in de dauertesten van Autobild 100.000 km…..
    \conclusie : 90 % heeft geen verstand van autos….en dat geeft niet .

    Login om te reageren
  44. ruben zegt

    21 oktober 2009 om 19:33

    tis gewoon een hele goeie en degelijke auto

    Login om te reageren
  45. jack zegt

    21 oktober 2009 om 19:34

    Had het vorige week toevallig met ons pa erover.
    Ik kan gewoon geen één NIEUWE auto opnoemen die gewoon echt mooi is. (en betaalbaar)

    Op elk merk/type heb ik weer wat aan te merken

    Login om te reageren
  46. AlfaGTV zegt

    21 oktober 2009 om 19:35

    @virke: De Duitsers dachten in de 2e Wereldoorlog ook dat iedereen die niet naar hun luisterde, werkte. Toch werd niemand er nou zo vrolijk van. Oh en btw, zeggen dat iedereen zit te zeiken dat VW saai is, en daarna er mee aankomen dat er bij de jappen ook niks boeiends tussen zit is een slecht argument; ze zijn ook saai, wil nog niet zeggen dat de VAG ook niet saai is (nou ja, op een paar audi’s dan na)

    Doe mij maar een BMW of Mercedes in dat geval.

    Login om te reageren
  47. A6'er zegt

    21 oktober 2009 om 19:40

    Blijf nog steeds medelijden hebben met mensen die denken dat een Passat dezelfde kwaliteit heeft als een A4/A6. Dus een Schultenbrau (aldi bier) is net zo lekker als een Hertog Jan? Want het is beiden bier namelijk! Zo kun je dan toch zien dat er maar weinig echte auto liefhebbers op deze site zijn. Die weten namelijk wel degelijk het verschil.

    Login om te reageren
    • Niels GP zegt

      21 oktober 2009 om 19:57

      @A6′er: Nu moet je wel niet over hollands bier beginnen want dan flater je helemaal met je argument ;). Belgisch bier aan de top !!

      Login om te reageren
    • super zegt

      21 oktober 2009 om 20:52

      @A6′er:
      Hertog Jan? Haha, suiker met caramel ofzo is dat, niet te zuipen, doe mij dan maar een schultenbrau, plakken m’n tanden tenminste niet aan elkaar vast. De Belgen zijn de enigen die goed bruin bier kunnen brouwen, pilsener is een ander verhaal.

      Login om te reageren
  48. Mairsil zegt

    21 oktober 2009 om 20:36

    Kan me goed voorstellen, VW group heeft auto’s voor zo’n beetje elke doelgroep. Mijn droomauto is tenslotte ook een VAG auto, zij het met een stier op de neus.

    @Niels GP
    Hee hee, er is weldegelijk 1 hollands bier wat de moeite waard is (La Trappe), maar ik geef toe dat dat weinig indruk maakt naast de tientallen (honderden) belgische brouwmeesterwerken. Ik ben niet zo’n enorme bierdrinker, maar een St. Bernardus Prior of Westvleteren 12 is toch wel erg lekker.

    Login om te reageren
  49. mb zegt

    21 oktober 2009 om 20:48

    Een vw wordt goed geaccepteerd in nl.Ze hebben tevens een goede prijskwaliteitsverhouding.Restswaarde zit ook geod

    Login om te reageren
  50. DrsDre zegt

    21 oktober 2009 om 20:50

    Alleen om die nutteloze discussies te vermijden waarom VAG zo’n groot marktaandeel heeft rij ik niet in een VAG product maar in een Dodge, brengt nog eens wat anders op de weg, kan je dus opvatten als een dressing op de salade.
    De salade was al lekker, maar met de dressing maakt het toch nog even wat lekkerder!

    Voor de rest, VAG maakt degelijke auto’s, prijs kwaliteit verhouding ligt ook nog goed.

    Login om te reageren
  51. Citrofiel zegt

    21 oktober 2009 om 20:51

    Trouwens, voer voor de Autoblog-wordt-gesponsord-door-VAG-complottheorieën… Toyota stevent dit jaar in Nederland af op het zijn van marktleider boven Volkswagen, dat het nu enkele jaren op rij is, en Autoblog heeft het alleen maar over het succes van de VAG-groep… :twisted:

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      22 oktober 2009 om 00:09

      @Citrofiel: alsof we daar nooit over schrijven!
      http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/05/prius-is-bestverkochte-auto-in-nl

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        22 oktober 2009 om 15:13

        @autoblogger: Maar daar kan je dan ook niet omheen. De totaalverkopen vielen blijkbaar nog zo te verbuigen dat VW toch weer de winnaar was, volgens jullie… [/complottheorieënmodus] ;)

        Login om te reageren
  52. DrsDre zegt

    21 oktober 2009 om 20:53

    @mezelf;
    Waarom er zoveel mensen rijden is dat ze nooit problemen hebben met een VW/Audi/Skoda/SEAT zeker in de laatste 2 merken niet,
    als Renault nou dat ook eens probeerden (doen ze nu met Dacia, beproefde techniek enzovoorts) met hun huidige modellen wat meer betrouwbaarheid mee te geven…

    Login om te reageren
  53. DrsDre zegt

    21 oktober 2009 om 20:54

    @super;
    Grolsch blijft toch wel het echte bier…
    Alhoewel Limburgs Land en Gulpener er ook wezen mogen…
    En voor de echt ontdekkers Ursus uit Roemenie…

    Login om te reageren
  54. johnny m zegt

    21 oktober 2009 om 21:07

    drsdre , o ja ?

    http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-touran-2.0-tdi_58765.html

    http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi_785569.html

    http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-fox-1.2_889510.html

    Login om te reageren
  55. Jo-zef zegt

    21 oktober 2009 om 21:18

    Gemiddeld te verwachten slechte perceptie van de feiten op basis van vage informatie: “De belangrijkste merken van de Volkswagen Group zijn Volkswagen, Volkswagen Bedrijfswagens, Audi, SEAT en Škoda”.

    Sorry maar wie interesseert het nu “hoeveel percent wagens van de Volkwagen Group er rijden”. Het enige zinvolle vergelijk is het percentuele aantal Seats, het percentuele aantal Volkwagens, het percentuele aantal Audi’s, het percentuele aantal Škoda’s, enz… Telkens t.o.v. het totale wagenpark.

    WTF! Als de Volkswagen Group nog wat verder uitbreidt -wat er wel zit aan te komen uiteraard- kunnen ze “hun marktleiderschap” nog wat versterken. Pfff, achterlijke marketingstrategie om toch maar de grootste te kunnen zijn. Echter, de grootste zijn is naar economische maatstaven niet zonodig gelijk aan de gezondste en de toekomstzekerste zijn. Met een veel kleiner percentage marktaandeel is het perfect mogelijk om, mits het creëren van de ideale omstandigheden, even goeie cijfers te behalen in de persoonlijke beurzen. :mrgreen:

    Dit soort van marktbezetting (1/5 dus al ondertussen in Nederland) lust ik niet!

    Login om te reageren
  56. Fokko zegt

    21 oktober 2009 om 21:39

    komt door die walgelijke “doe maar gewoon” mentaliteit in NL.
    koop je een occasion BMW of Mercedes maak je de buren jaloers en ben je een arrogante bumperklevende patser.
    koop je een nieuwe VW of Volvo voor het zelfde bedrag heeft niemand een mening over je status.

    Login om te reageren
  57. NLBUURMAN zegt

    21 oktober 2009 om 21:58

    @ roadronner
    Mini cooper D toch?

    OT: verder vind ik dat Skoda er goed omhoog aan het klimmen is. Leuke modellen, zeker niet duur voor wat je krijgt.

    Login om te reageren
  58. Jasper.S zegt

    22 oktober 2009 om 00:06

    Volkswagen bouwt op de gehele Audi productielijn na slechts 3 goede modellen; Skoda Superb, Volkswagen Phaeton & Volkswagen Touareg

    Login om te reageren
  59. Esprit_de_Flandre zegt

    22 oktober 2009 om 00:45

    @autoblogger:

    Foutje: VW behoudt z’n marktleiderschap in Brazilië NIET. Ze worden wel marktleider.

    “SAO PAULO (Dow Jones)–With a 26% market share and a wildly popular entry vehicle in its portfolio, Volkswagen looks like it is ready to take Fiat out of the running as Brazil’s leading car brand in 2009.”

    Login om te reageren
  60. Michaël zegt

    22 oktober 2009 om 00:53

    Mensen, stop met VW,s en Audi’s en Skoda’s en Seat’s te kopen, daar gaat een merk zoals Porsche aan kapot (herinner U : Cayenne, Diesels,….) !!

    Wat gaan ze binnenkort maken een Porsche op basis van een Golf met een 2.0 TDI erin ??

    Login om te reageren
  61. MattC zegt

    22 oktober 2009 om 13:09

    1. VW is niet degelijk, ze ogen degelijk. 2. Ja rickdos, een Mazda3, Prius, Astra, Civic, Bravo, Megane zijn geen vierkante en gedateerde saaie auto’s. 3. Niet elke Jap is saai. Snap die hele anti-Jap mentaliteit eigenlijk niet..

    Login om te reageren
  62. C.Maes zegt

    22 oktober 2009 om 12:15

    Als mensen nu eens proberen zich te verdiepen in de beschikbare informatie die er is, dan zouden ze weten dat een VW helemaal niet zo degelijk is (niet betrouwbaar). Dit is momenteel gewoon een feit. Maar ja, de nederlander is niet zo kritisch. Die is een makkelijke prooi voor de marketingmensen.
    http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=9232&n=8
    http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=8221&n=10

    En dit is niet het enige.
    –edit: jij bent blijkbaar een makkelijke prooi voor copy-paste blogs–

    Login om te reageren
  63. Arjan zegt

    22 oktober 2009 om 13:44

    Mooie auto’s:

    Alfa Romeo’s :D

    Je moet ervan houden en voor kiezen.

    Het is in ieder geval een keer iets anders dan de rest van Nederland die saai een volkswaggel kopen.

    Zelf eigenaar van een 147 2.0

    En de vooroordelen van een Alfa kennen we wel, dus laat die achterwege, want dat is allemaal een fabeltje.

    Login om te reageren
  64. Gummen zegt

    22 oktober 2009 om 17:20

    De genoemde marktaandelen zijn NIET correct. Zowel niet voor het aandeel in het gehele wagenpark in nederland, noch voor het (huidige) marktaandeel van verkochte auto’s kloppen deze getallen voor VAG

    Waar deze getallen vandaan komen is een vraag, juist zijn ze in ieder geval niet

    Login om te reageren
  65. Maksimum zegt

    22 oktober 2009 om 17:56

    Antwoord:
    Iedereen rijd Volkswagen omdat ze niet beter weten. De buurman heeft er ook 1 dus koop ik die ook maar. Volkswagens zijn onopvallend en duur, de gemiddelde Nederlander denkt ook duur=goed. Ook zijn er in nederland een hoop zielloze mensen die gewoon van A naar B willen, al is het in een emotieloze volkswagen.

    Laatst stond er hier een test, in engeland gemaakt over 2de hands auto’s. De Ibiza kwam er als slechtste uit de polo was ook wat op aan te merken VAG broeders. Waarmee ik wil zeggen dat het zeker niet de beste auto’s zijn maar wel duur. Prijs kwaliteit is dus niet om over na huis te schrijven!

    De meeste VAG rijders zijn kuddedieren. Daar moet je van houden..

    Login om te reageren
  66. mashell zegt

    22 oktober 2009 om 22:03

    Dat er zo veel Volkswagens verkocht worden kan niet anders betekenen dan dat er ook zijn in de kenteken serie **-KDF-* en dat is toch wel een beetje misselijk.

    Login om te reageren
  67. Ferdinand1 zegt

    22 oktober 2009 om 22:21

    Waarom ze het zo goed doen? VAG heeft gewoon voor bijna iedereen wel wat in de aanbieding.

    Login om te reageren
  68. SjonnieKroket zegt

    5 november 2009 om 12:19

    Ik snap het niet, het is gewoon een merk met auto’s die er saai uit zien. Kwalitatief springen ze er ook niet uit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North