Wie wil zijn auto inruilen tegen een Audi S3?

Auteur: , 106 Reacties

Heb jij een van de auto's in deze speciale editie van Autoblog-advies? Dan kun je deze nu inruilen op een heuse Audi S3!

S3

De ene aanvraag is de andere niet. Bij deze draaien we het gedeeltelijk om: heb jij één van de onderstaande auto’s en wil jij graag de stap maken naar Audi’s compacte sportkanon, de S3? Dan is dit jouw kans!

We kregen een uitgebreid mailtje van Julian. Hij rijdt op dit moment in een, je raadt het al, Audi S3. Een hele fijne, complete en vooral snelle auto, maar Julian is eigenlijk op zoek naar iets kleiner, lichter en voordeliger vervoer. Graag wel een beetje leuk. Dus alle Polo’s, Fiesta’s en Clio’s kunnen we langs gaan maar voor vandaag mag het wel iets unieker. Voordat we verder gaan met de aanbevelingen, beginnen we zoals je van ons mag verwachten, de tabel der tabellen.

Huidige /vorige auto's:Audi S3 & Volkswagen Jetta
Koop / lease:Koop
Zakelijk / privé:Beide
Budget:Een Audi S3! (ongeveer €5.000)
Jaarkilometrage:ca. 20.000 km/jaar, woon-werk-vriendin verkeer
Brandstofvoorkeur:Geen
Reden aanschaf andere auto:Op zoek naar fun auto met lagere kosten
Gezinssamenstelling:Twee personen
Voorkeursmerken /modellen:Geen
No-go modellen / merken:Geen

Het laatste puntje: Julian gaat de auto zowel privé als zakelijk inzetten, dus de auto moet minimaal 15 jaar oud zijn. Maakt het er alleen maar interessanter op! Na lang beraad kwam de AB redactie met de volgende alternatieven:

Fiat Barchetta
In plaats van te kijken naar nét dat exemplaar wat in budget valt, is dat bij de Barchetta niet nodig. Bijna allemaal vallen ze in de prijs-range. Het recept is simpel, maar oh zo leuk. Het is technisch gezien gewoon een Punto, maar als je er naar kijkt, in zit of mee rijdt heb je dat niet zo snel door. Totdat ie weer voor een beurtje moet! Voor 4-5k heb je een uitstekend exemplaar met weinig kilometers. Volgens collega @RubenPriest wordt het zelfs een heuse klassieker, dus de afschrijving valt ook mee.

Barchetta

Ford Puma
Een van de fijnst rijdende voorwielaandrijvers van zijn tijd. En misschien wel daarna. De Puma is gezegend met een zeer prettig onderstel, ragfijne besturing en precieze bak. Precies wat je van een leuke auto wilt. Daarbij ziet ie er nog leuk uit ook. Voor een S3 kun je de mooiste Puma van het land kiezen met nauwelijks kilometers. Kijk uit voor roest, want dat is een serieus nadeel aan de Puma’s. Verder alleen maar voordelen. De 1.4 en 1.6 zijn prima blokken, maar met de 1.7 Yamaha motor heb je een karaktervol en sterk blokje onder de kap. Hadden we al verteld dat de Puma fijn stuurt?

Puma

Honda CRX Del Sol 1.6 ESi
Belangrijk bij een CRX: hij moet wel origineel zijn… Gelukkig is er een tendens merkbaar dat CRX door eigenaren weer in originele staat worden terug gebracht. Een fijne constatering, want origineel zijn het schitterende auto’s. Er zijn twee motoropties, de VTI is de snelle versie, maar een gewone ESi is al vlot zat. Daarbij heb je geen softtop, maar is het ook geen lelijke Coupe Cabriolet. Goed compromis. Qua rijden is het typisch jaren ’90 Honda: lichte en precieze bediening. Beetje old-school, maar wel leuk.

CRX

Mazda MX-5 (NB)
Deze auto heeft ongeveer jouw eisenlijstje geschreven terug in 1989. Lage kosten, betrouwbaar, licht, zuinig en leuk. De MX-5 is typisch zo’n auto die je tegen komt in vele adviezen en terecht, want de kwaliteiten staan buiten kijf. Mannen met leasediesels willen het nog wel eens een vrouwenauto vinden. Belangrijk? Nee. Ditmaal opteren wij voor de NB, de tweede generatie. De 1e begint nu langzamerhand duurder te worden, terwijl de tweede bijna exact dezelfde kwaliteiten deelt. Alleen dan iets moderner. Goed genoeg voor Jeremy Clarkson. Check even of de kap in goede staat is en niet lekt, want dat kan wel eens voor roest zorgen.

NB

Volkswagen Lupo GTI
Begin 2000 was Volkswagen een beetje de weg kwijt qua GTI’s. De Golf was gewoon een iets snellere Golf en de Polo zag er aardig uit, maar reed ook niet bijzonder. De Lupo GTI is daarentegen een leuke uitzondering. Het motortje hangt lekker aan het gas en produceert zowaar een leuke brom. De wegligging is net niet zo speels als een 106 GTI, maar de auto is vele malen meer auto zonder veel aan fun in te boeten. Ook kun je er prima in zitten, ondanks zijn compacte afmetingen. De bagageruimte is wel een lachertje. Er zijn er in Nederland niet zo heel veel van verkocht want de nieuwprijs was ridicuul hoog, namelijk 23 mille in euro’s. Dus je moet ze goed zoeken.

Lupo

MG F
Een andere optie is een heuse MG met middenmotor. De MG F was in de jaren 90 best een populair sportwagentje. Vooral in huizen waar er nog meer Britse voitures in de garage stonden. Tegenwoordig is er een behoorlijke keuze. De standaard 1.8 is prima, een sterkere VVC is leuker maar niet direct nodig. De motoren staan bekend als behoorlijk robuust, op de koppakking na. Deze kon nog wel eens scheuren. Check of dit al eens is gedaan. Onderhoud kan ook iets lastiger zijn, want er zijn geen Rover dealers meer, maar er zijn voldoende specialisten te vinden. Fun is het wel, en het uiterlijk kan nog altijd mee.

MG F

Toyota MR2
Dit is de evenknie van de MG F. Ook dit is een raszuiver sportwagentje, alleen heb je dan een speelser onderstel. Driften was nog nooit zo makkelijk en vermakelijk. Het gebeurt namelijk op relatief lage snelheden. Qua betrouwbaarheid zit je ook goed, want het is een Toyota. Op één dingetje na: de katalysator kan kuren vertonen waardoor de motor in de soep kán lopen. Hier is een fix voor en de meeste exemplaren hebben deze al ondergaan, dus controleer dat even. Een ander nadeel is de praktische inzetbaarheid: de bagageruimte is minimaal. Verder heeft de MR-2 alles mee. Houd je van stijl: gaa voor de MG, maar als je fun wilt zijn er weinig betere alternatieven.

MR2

Mini Cooper
Eén van de revelaties van 2000 is de Mini van BMW. Het uiterlijk is nog altijd vers, het interieur een beetje over the top, maar zeker origineel. Waar de Mini duidelijk afstand neemt van zijn concurrenten zijn de rijeigenschappen. Zelfs een gewone Cooper is een uitermate vermakelijk karretje. Er zijn wel wat punten waar je op moet letten, maar het voordeel is dat de vroege modellen redelijk betaalbaar zijn.

Mini

Heb jij één van bovenstaande auto’s of een soortgelijke auto en ben jij op zoek naar een snelle hatchback met 4WD en lijkt het jouw leuk om een ruil te doen? Mail naar [email protected] en we brengen jullie in contact!

Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt-nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en beschrijf duidelijk eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



106 reacties

Ik niet
@simonvb: en wat nou als je een kauwgombaltwingo met wimpers kon krijgen? Wat zou je dan zeggen?
@banaan7: vergeet de regenboog velgen niet!
Ik zou uit het rijtje hierboven zonder twijfel voor een Ford puma met 1,7 Yamaha blok gaan!
@mrrallycross: is dat zo’n speciaal blok dan?
@timd: ja prima blokje in combinatie met de eigenschappen van de puma echt goed combinatie. Daarnaast is de puma met 1,7 voor mij gewoon de auto die mij het meest aanspreekt tussen die andere gebakjes.
@mrrallycross: ik rij de zijdelings genoemde Del Sol VTI, 160pk uit een NA 1.6, en 8100rpm standaard! Heerlijk, die vtec!
@TimD: het is een motor-blok *badum-tss*
@timd: een door Yamaha opgeboorde 1.25 waaraan variabele kleptiming was toegevoegd. Één van de mooiste NA viercilindertjes ooit gemaakt.

En omdat ik dit vind is ’t zo, dus…
@mrrallycross: heb die van mij 3,5 jaar geleden verkocht, voor een prijs waarvan ik nu soms nog zwetend wakker wordt. Een donkerblauwe 1.7.

Mijn dogma: als je erom lacht heb je er nooit in gereden.
@volvo-s60-adept: omdat je hem zo goedkoop hebt weggedaan?
Ik heb nog een 106 gti uit 2002 ? Ruilen ?
Ik zoek iemand die zijn Porsche 911 wil ruilen voor mijn vrouw.
@freezzr: als die net zo goed rijdt als mijn Audi S4, laat dan maar zitten ;-)
@JanJansen: Vliegt jouw vrouw dan ondersturend het bed uit?
@berlinetta: Of ligt ze ondersteboven in een sloot na een diefstal?
@berlinetta: ze is inderdaad niet bij te sturen, maar kost wel een vermogen
@JanJansen: Lekt ze ook ongewoon veel vloeistoffen?
@rrvliet: zeker, en heeft ook veel fanboys met een petje.
@freezzr: begin dan maar eens met een foto van je vrouw. (mocht je de zwager zijn van @willeme / @willemgt, laat dan maar zitten)
@escort77: voor elke type is een markt, toch…?
Tienerruil maar dan anders
@sr20det: hahaha koning
Van ruilen komt huilen
Ik heb hier een Honda CRX staan met 62.000 km ..

Maar helaas .. Volledig standaard ..
@lincoln: oei, die kun je beter per kg oud-ijzer verkopen dan.
@str8six: Een volledig standaard en originele Honda CRX is schaars, héél schaars. Met een kilometerstand zo laag als die van Lincoln zelfs uniek te noemen.

Mocht @lincoln inderdaad een standaard CRX met 62.000 kilometers op de klok hebben staan, lacht hij nu in zijn vuistje.
@viezefreddyw: ja ik weet het, had het er laatst nog met een collega over, hetzelfde geldt voor Del Sols’ en Civic’s.
@viezefreddyw: wel een begin jaren 90 pls, dus die van de facelift.
@viezefreddyw: Er is maar één echte crx en dat is niet de del sol. Nee, doe mij maar een echte ee8 met B16A1! Een doodskist op wielen doordat je zelf de kreukelzone bent en een heel wispelturig onderstel waarmee je heel snel achterstevoren kan staan.
Was toevallig nog op zoek naar een s3 maar dan een facelift Sportback. zodra ik er een vind voor een leuke prijs ram ik m keihard op z’n kop. T liefst een met panoramadak, mochten jullie iemand kennen die er een verkoopt dan hoor ik het graag
@marstr: heb nog wel een S4 B5 voor je met 106K op de teller, ook Youngtimer
@JanJansen: het is tijd dat jij je ook gaat melden bij deze rubriek: waardeloze, ondersturende S4 ruilen tegen een Ford Fiesta.

Zet die auto nu eindelijk op marktplaats of iets dergelijks en stop met ’t gelul hier dat je auto zo slecht stuurt etc. Iedereen weet inmiddels wel dat je een verkeerde aankoop hebt gedaan. Dus op marktplaats met dat ding. Met die kilometerstand is hij zo verkocht.

Succes met de verkoop.

@cpp1: het moet niet zo zijn dat je fanboy hartje gekrenkt wordt omdat ik niet van slecht sturende auto’s hou;-)
@JanJansen: kijk aan, alweer een kleine, denigrerende opmerking van de heer JanJansen. Mijn complimenten! Maar maak je geen zorgen, dat woord fanboy komt niet in m’n vocabulaire voor. Heb naast de rs4 een bmw, een Saab en een oude VW. Ben een hele grote autoliefhebber en ik vind iets mooi of niet mooi. Heb persoonlijk een behoorlijke hekel aan mensen die met man en macht “hun merk” verdedigen. Een hele trieste kleine gedachtegang m.i.

Prettige avond nog.
@marstr: Al eens mee gereden? Vind zelf dat zeker de versie met panoramadak erg zwaar aanvoelt.. Fijne autobahn cruiser (maar dat is een 3.2 V6 of 2.0 TFSI zonder Quattro ook) maar absoluut geen bochtenridder.. Wel een hele fraaie auto!
Een 15 jaar oude fun auto om zowel zakelijk als prive te gebruiken voor 20.000km maar met lage kosten? Dat is een lastige.
Mijn advies: neem een Toyota Yaris en een fopneus. Dan heb je een auto met lage kosten, voor het fun aspect is er de fopneus.
@mashell: hahaha! 😂😂😂
@mashell: Die +113 is helemaal terecht voor die Yaris; voor 5K koop je niet zomaar een leuke andere auto die betrouwbaar EN leuk is. Veel genoemde voorbeelden in het artikel vergen ook best wat onderhoud om netjes te houden of zijn eigenlijk te zeldzaam om tegenaan te lopen.

Puma 1.7 is leuk, maar meeste zijn helaas al weggeroest; plaatwerk was flinterdun; typische Ford kwaal uit die tijd….
@dawwg: dun plaatwerk of dik, als het belazerde bescherming heeft rot het allebei weg…
@mashell: + heel veel voor jou! Hahahaha
@mashell: Nou..mijn 190E doet het zowel zakelijk als prive de afgelopen 5 jaar en 80.000 km behoorlijk goed.
Oke alleen het verbruik kan soms tegen vallen.
Als ie z’n auto wil ruilen is het wellicht handig wat meer info op te geven over die auto. Bouwjaar/km stand, opties, origineel of McD approved etc.
@e34m5touring: als hij de wagen op €5000,- schat, gok ik McD-approved…
@e1000bmw523i: Als het 1 van de eerste is praat je al over 1999, 17j oud alweer. Dan vind ik 5 ruggen nog best geld.
@E34M5Touring: ja, maar dan kan hij beter z’n huidige auto houden. Dat is immers al een youngtimer.
@e1000bmw523i:

Die arme knul moet van zijn barrel af ..
Is er ingetrapt .. Heeft teveel kosten .. Wil gewoon een betrouwbaar (saai) beestje ..

Die situatie hebben we allemaal wel eens gehad ..
Effe back to basic ..
Ken toch ..
@lincoln: Tja, dan weet ik eigenlijk maar 1 suggestie:Honda Accord Coupe.
@e1000bmw523i:

Heeeeel soms kom je ze nog wel eens tegen voor rond de 1500 euro ..
Pracht ding ..
Automaat gaat eraan voor de 250k ..
Onreviceerbaar ..

Helaas altijd voor de handbak gaan dus ..
@lincoln: Sorry, iets meer dan een paar rooitjes: http://ww3.autoscout24.nl/classified/281825592
@e1000bmw523i:

Huh .. Een Europese Accoord !!
Kijk eens heel rap bij de USA accord coupe meuk ..

Meer “ons” ding ..
@lincoln: Na het googlen dacht ik meteen aan de Prelude en Bassie & Adriaan! :D
@E34M5Touring: Dat zeg ik. McD-helden schatten de waarde van hun auto altijd te hoog in. Omdat ze denken dat al die “verbeteringen” het een waardevollere auto maken…
Heb geen auto
@banaan7: ik ook niet
Hebben een ’01 Fiesta 1.6 16v sport staan met 200k op de klok
Wat je bij de MG nog even in het achterhoofd moet houden;
Origineel Engels karakter, ofwel er kan van alles stuk 😉
Als er iets aan de motor mankeert kun je dat alleen maar vanaf de onderkant oplossen aangezien je van boven alleen twee klepjes hebt voor wat vloeistoffen. De auto moet dus gegarandeerd op de brug dan, kan qua arbeid best prijzig worden.

Als je er dan eenmaal een hebt en die is goed dan heb je er echt een fantastisch autootje aan.

Toch zou ik voor de Puma gaan, heb daar ook vele hele fijne kilometers in gemaakt. Neem een model van ná 1998 en de roest is dan al minder een probleem (als het er is zit het aan de achterste spatbordranden). De 1.7 is een juweeltje van een motor die graag toeren maakt. Een tip; als de vorige eigenaar het niet al heeft gedaan, zet hem dan 3-4cm lager op z’n veren en laat de schokbrekers met rust, dan behoudt hij zijn geweldige wegligging maar staat hij niet meer zo raar op z’n pootjes. Reserveonderdelen zijn goedkoop want die komen veelal gewoon van de Fiesta :)
Veel plezier met de keuze!
Welke bezuiniging denkt hij eigenlijk te gaan behalen?

-Onderhoud? Heb je bij een 15 jaar oude auto al helemaal.
-Verzekering en MRB? Lijkt mij een druppel op een gloeiende plaat.
-Brandstofverbruik? Oké hier zit misschien wat te behalen.

Maar wat levert dit zoal nu eigenlijk op in een jaar, € 500,- ofzo?
Want als het daar om te doen is, ben je dan eigenlijk wel goed bezig?
@jack_abarth: geen vriendin is goedkoper, inderdaad… Dan heb je alleen nog woonwerkverkeer.
Die mr2 is nogal krap, wel een leuk dingetje, ik kan er niet mee leven maar het is wel een aanrader.
Ik heb een origineel Nederlandse MX-5 uit 1993, maar dat vind ik een leukere auto dan een S3, dus hij blijft.
Met zijn wensenlijstje lijkt 1 auto de beste optie, de Clio RS! Echter ga ik niet ruilen
Ik heb over 4 weken een 307cc sport (177pk)te koop. 170.000 gelopen, vorige week nieuwe apk gehad en technisch in zeer goede staat.
@willeme: Een lekkende kap van een MX-5 zorgt niet voor roest, dat doen verstopte afwateringskanalen. Als deze overstromen stroomt het water in de dorpel. Als de waterafvoer in de dorpel ook nog eens verstopt zit, gaat de dorpel rotten. Een lekkende kap zorgt voor schimmel op het tapijtje, maar dat kun je zo wegvegen.
@Jochempie: wat ook helpt is een origineel Nederlands exemplaar te kopen want die hebben een betere roest behandeling gekregen als andere landen
Ik heb n 306 cabrio 1.6 uit 1999 met 133k op de teller. Ook leuke goedkope auto’s!
Je stelt de vraag aan het verkeerde publiek, tenzij je ook wil ruilen tegen een scooter of OV-jaarkaart.
Een colt ralliart!
@qoekje: teminsten daar zou ik hem op inruilen
Mazda MX-3 mis ik in het rijtje! ;)
Except for the mini, why would you buy any of them cars if you are driving an S3 now… 😂😂 like that’s from luxury to gutter living init haha
@jbowe: verkeerd afgeslagen bij autoblog.co.uk?
Al had ik een FIAT Multipla, dan nog zou ik niet willen ruilen voor een Audi S3…

Wat zeg ik, al had ik een Prius…
Ik heb nog wel een mini cooper…






Dat is alleen en heel klein autootje van 1:43
Ik heb een Fiat 100HP uit 2006, maar die is zo leuk dat ik die niet ga inruilen op een S3. Overigens evengoed een heel zuinige auto als je je in bedwang kunt houden.
@robnemoo: en een zesbak gelook ik hè? Lekker wagentje!
@Jochempie: 6 inderdaad, om heerlijk vlot mee door de versnellingen te gaan bij het optrekken.
@robnemoo: Mijn guilty pleasure!!! Vind dat echt een tof ding! Beste fabrieks af stance ever! Jammer genoeg pas ik er, door de plaatsing van de pook, niet in. Anderd had ik er graag 1 naast de Alfa gehad! Lijkt me een lekker scheurijzertje!
@E34M5Touring: Helemaal standaard een lekker gooi en smijt dingetje, maar ook zuinig als je wilt! Die pook heb ik van meer mensen gehoord inderdaad, jammer! Ik ben slechts 1.80, dus geen last van.
@robnemoo: in bedwang houden? Een 100HP? Klinkt inderdaad als een hele uitdaging -_-‘
@nasty: als je JEZELF in bedwang kunt houden, dan is het een zuinige auto, maar als je lekker wilt trappen kan dat ook. 100pk op 950 kilo aan auto wil best vooruit kan ik je zeggen. Menig GTI die zich verkijkt.
Als ik de opties zo zie, lekker de S3 houden.
@dutchdriftking: Helemaal mee eens, ik zou een oude S3 (inmiddels ook al youngtimer) absoluut niet verruilen voor al die barrels
@dutchdriftking: precies! Lekker houden, ik heb nog steeds spijt dat ik de mijne heb verkocht! En je kan er zuinig mee rijden als moet!
Anyway ..
Tja .. Tis naar als je je auto wil inruilen op een goedkopere ..
Marktplaats dus ..
Verlies moet je onder aan de streep toch wel pakken ..
Opstaan en weer doorgaan ..
Ik heb hier in de fruitschaal nog een banaan met bruine vlekken er op. Af te halen voor noppes en nada. Nee ik wil er absoluut geen afgetrapte S3 ellende op in ruilen
@ocda:

Gniffel gniffel ..
Tja, wat is mijn favoriet…
Overigens was mijn CRX-je er één van de eerste generatie, bouwjaar midden jaren 80. Die zijn intussen allemaal tot stof vergaan volgens mij.
Maar wat een plezier heb ik daarmee gehad.
BMW e46 325ti compact. Als Youngtimer beschikbaar dus goedkoop zakelijk te rijden en fun gegarandeerd. Lijkt mij de beste optie. Wat denken jullie?
@mark997gt3:

Leuke suggestie ..
Maar totaal niet van toepassing op de wensen ..
@mark997gt3: De compact is lelijk als de nacht … en vermoedelijk qua (dealer-) onderhoud niet veel goedkoper…
@dawwg: onderhoud kun je gewoon zelf doen.
Als er iets van toyota niet goed is is het de 1.8 (1zzfe) ja de katalysator gaat er aan vanwege olie verbruik torenhoog is, nogal een kwaal va. Die dingen. De celica T23 heeft er ook last van.
Maar de emmerzwei het rijd wel heel erg goed, lekker direct en veel gevoel motor nodigt niet echt uit om te trappen vind ik door het behoorlijke koppel (vvti) in midden toeren gebied maak het een fijne toer auto
@Willeme Er was ook nog zoiets als de Seat Arosa met 100pk… Exact dezelfde auto als de Lupo, maar wel goedkoper. Nou ja, of je moet meer aaibare plastics als eis hebben. Dan de Lupo, maar anders is de Arosa prima en iets beter te vinden
@crosscabouter: vind de arosa er ook beter uit zien met de normale koplampen.
@Crosscabouter:

Klopt. Er was inderdaad een Seat Arosa 16v. Uitlaatje in het midden en een 1.4 16 klepper met 100pk. Dit was echter het zustermodel van de Lupo 1.4 16v (eveneens met pijpje in het midden).

De Lupo GTI had een 1.6 liter motor met 25 pk en 27 Nm méér. Daarnaast heeft de Lupo GTI een unieke bodykit, xenon koplampen, afwijkende sportstoelen, 16″ velgen, strakker onderstel, dubbele pijp, directe stuurinrichting, andere dempers etc.

Daarbij is de facelift Arosa halverwege 2001 doorgevoerd, dat is zeker een aardig karretje, maar het model van 98-01 was wel heel erg troosteloos. Vanwege het feit dat de Lupo GTI op élk punt een stuk beter scoort heeft deze de voorkeur gekregen.

Er was overigens wél een ideetje voor een GTI versie van de Seat Arosa, de Arosa Racer. Deze is er echter nooit gekomen, maar had de zelfde aandrijflijn als de Volkswagen Lupo GTI:

http://img.favcars.com/seat/arosa/seat_arosa_2001_wallpapers_1.jpg
Thanks voor de reacties allemaal, ik heb goed kunnen lachen van sommige en er zitten goede tips tussen!

Even om wat verduidelijking te geven; de voornaamste reden dat ik de S3 weg doe, is dus vanwege kosten (beginnende zzp’er);
– 80-90 euro per week aan benzine (1 tank eur98, verbruik 1:8/1:9)
– 62 euro per maand wegenbelasting (1375 kg!)
– 60 euro per maand aan verzekering (eerste auto, 0 schadevrije jaren).
– Onderhoud; veel..

Ik vind dat veel geld voor een auto waar ik voornamelijk snelweg km’s mee rijd, en ook zonde van de auto. Het afgelopen half jaar heb ik heel veel moeten uitgeven aan onderhoud. Dat heeft me goed met beide benen op de grond gezet.

Plus, hoe raar dit ook klinkt voor een petrolhead, ik hoef al die pk’s en quattro etc. niet. Ik rijd toch voornamelijk snelweg. Ik heb dan liever een iets ‘spartaansere’ en basic auto waar ik normaal mee kan rijden voor normaal geld. Het mag zeker een leuke auto zijn (cabrio, rwd), maar hoeft echt geen racecar te zijn. Die heb ik al, ook al is ze nog under construction.

Ik zal op autojunk een update plaatsen wanneer ik de S3 heb kunnen ruilen :)
@julez:

Goed boef ..
Geloof niet dat je veel hebt gehad aan de suggesties ..
Die had je zelf ook kunnen invullen ..
Succes met de verkoop ..
En nog meer met de toko ..

Komen nog auto’s zat op je pad ..
@julez: Weet je wat jij zou moeten nemen? Net zoals ondergetekende en @lincoln een BMW E39 520i/523i/528i/530i. Vergelijkbare vaste lasten, maar goedkoper qua brandstof (want euro95 en een verbruik van 1:11 is haalbaar op de snelweg). Als het omslagpunt voor jouw situatie gunstig ligt zou je ook een diesel (525d: 163pk, 530d: 193pk) kunnen overwegen.

Een E46 3-serie heeft met de zescilinders een vergelijkbaar gewicht (scheelt nauwelijks iets), dus altijd de 5-serie pakken, want die is rustiger. Of je pakt een lichtere E36.
@e1000bmw523i:

Denk dat een focus mark1 wellicht een betere keuze is ..
Kwalitatief hetzelfde niveau ..
Lichter en zuiniger ..

Aangezien ik vermoed dat ie em niet gaat inruilen maar verkopen/kopen om wat centjes te hebben ..
@julez: Inruilen voor m’n Golf IV?
Ik zou op zoek gaan naar een CRX of de MR-2. Of wellicht een Alfa spider?
Wil best mijn Hyundai i10 ruilen:P
Fiesta ST?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).