• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit zijn 16 toekomstige klassiekers

Auteur: RubenPriest, gepost 26 maart 2016 om 15:04 – 132 Reacties

Dit zijn 20 toekomstige klassiekers


We praten en schrijven regelmatig over klassiekers van weleer. Maar hoe zit dat met de toekomst?

De autowereld is in de afgelopen jaren natuurlijk wel flink veranderd. We leven in een tijdperk waar supercarmerken als paddestoelen uit de grond schieten. Waar vroeger 200 pk deftige taal was, is dat voor diverse hedendaagse auto’s de ‘instapper‘. Tevens zal de toekomst er ook weer heel anders uitzien dan we nu wellicht gewend zijn. Zo is de handbak langzamerhand aan het uitsterven. Ook zal het autonome rijden sprongen gaan maken, aangestuurd door auto’s met een hybride of elektrische aandrijving. Ons lijstje met voorspellingen van toekomstige klassiekers check je hieronder. Aanvullingen zijn natuurlijk onmisbaar als we over dit onderwerp spreken. Deel ze in de comments!

BMW 1M
Met 340 pk uit een geblazen zes-in-lijn een absoluut bommetje. Tevens een goede occasion wanneer je niet zo’n fan bent van afschrijving.
BMW 1M

Alfa Romeo 4C
Eindelijk kwam Alfa weer eens met een unieke auto buiten het reguliere gamma. Lichtgewicht, snel en serieus leuk sturend speelgoed.
Alfa 4c

Renault Clio V6
Een vreemde eend in de bijt en misschien daarom wel zo geniaal. Vooral als afgebeelde Phase 1 is de Fransoos niet te versmaden.
Clio V6

BMW M3 CSL
Zeer prijzig als occasion, maar oh wat is ‘ie lekker. De E46 BMW M3 CSL met dat unieke snerpende geluid. Een verdiende plaats in dit rijtje. BMW M3 CSL

Audi TT (1999)
De eerste generatie TT is nog steeds een guitig karretje om te zien. Kwam in genoeg varianten en dus voor ieder wat wils. De looks zijn over twintig jaar nog steeds cool. Let maar op.
Audi TT

Mercedes SLS AMG
De Gullwing van de 21ste eeuw.
SLS AMG

Mercedes SLR McLaren Stirling Moss
Een kunstwerk op wielen. Zal deze over dertig jaar voor krankzinnige prijzen worden verkocht op veilingen?
Stirling Moss

BMW Z8
‘Zo maken ze ze niet meer’ is op de Z8 wel van toepassing. Een auto die de term ‘klassieker’ absoluut waard zal zijn.
BMW Z8

Fiat Barchetta
Ja, er zijn ook betaalbare toekomstige klassiekers. Laten we de eigenwijze Fiat Barchetta daarom niet vergeten. Of de Italiaan mooi gaat rijpen voor de toekomst is een tweede.
Fiat Barchetta

Audi R8 (2007)
De eerste R8 zullen we niet gauw vergeten. De fijne V8, het unieke uiterlijk en natuurlijk de kenmerkende led-verlichting verwerkt in de koplampen.
Audi R8

Alfa Romeo 156 GTA
Geen uitleg nodig.
Alfa 156 GTA

Renault Avantime
Opnieuw een opvallende Renault in dit lijstje. De gezinsbak met bijzondere vormen zal niet gauw vergeten worden.
Renault Avantime

Nissan GT-R
Met de komst van de GT-R schopte Nissan tegen de schenen van Porsche in de 21ste eeuw. Het schoppen tegen Europese schenen door Nissan begon eigenlijk al eind jaren tachtig.
Nissan GT-R

MG MGF
De Brit is zeker niet onpopulair in Nederland. De betaalbare cabrio is nog best een geinig ding ook. In ieder geval qua looks.
MG F

Land Rover Defender
De icoon is met pensioen en dus kan de Defender gaan rijpen voor een ultieme klassieker-status
Land Rover Defender

Honda NSX
Een uiterlijk om van te smullen. De Honda NSX is een unieke Jap en draagt een bijzondere ontwikkelingsgeschiedenis met zich mee.
Honda NSX

Ook interessant!

  • BMW iX xDrive40 rijtest video
    BMW iX xDrive40 rijtest video
  • BMW M3 G80 Competition rijtest video
  • BMW M440i xDrive Cabrio rijtest
    BMW M440i xDrive Cabrio rijtest video
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

156, 1m, 4C, Alfa Romeo, amg, Audi, avantime, barchetta, BMW, clio-v6, csl, defender, Fiat, gt-r, gta, Honda, Klassiekers, Land Rover, lijstjes, M3, McLaren, Mercedes, MG, Nissan, nsx, R8, Renault, slr, SLS, stirling-moss, TT, z8

Vorig bericht: « Autoblog-advies: caravantrekker met hoge zit voor 35k
Volgend bericht: Deze boswachtersgroene E55 AMG is een puike gezinsbak »

Lees Interacties

Reacties

  1. misterdrogba zegt

    26 maart 2016 om 15:06

    Mooi lijstje, behalve de TT en Defender, die zie ik niet echt een klassieker worden.

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      26 maart 2016 om 16:05

      @misterdrogba: Ik zie de Defender ook niet zo snel een klassieker worden. Dat is ie namelijk al.

      Login om te reageren
    • dracae zegt

      26 maart 2016 om 16:05

      @misterdrogba:

      Goh.. de twee auto’s in de lijst die nu al het meest iconisch zijn..

      Niet mijn favorieten, dat is zonder twijfel de 1M, maar persoonlijke voorkeuren zeggen niks over wat wel en niet een klassieker is..

      Login om te reageren
      • dracae zegt

        26 maart 2016 om 16:07

        @dracae: Ps.. ik vergat de Honda…

        Login om te reageren
    • benzboy zegt

      26 maart 2016 om 16:49

      @misterdrogba: R8 ook niet

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        26 maart 2016 om 16:54

        @benzboy: De r8 wordt zeker wel een klassieker. Wat hij met zijn aparte vormen teweeg heeft gebracht maakt hem straks een klassieker, ookal zijn er behoorlijk veel van gemaakt

        Login om te reageren
  2. wildewesten zegt

    26 maart 2016 om 15:07

    Zie de prijzen van de sls al sinds de productie gestopt is stijgen.

    Login om te reageren
    • italia007 zegt

      26 maart 2016 om 15:09

      @wildewesten:
      Helaas wel, had er graag later eentje gewild

      Login om te reageren
      • bmwm3gtr zegt

        26 maart 2016 om 21:22

        @italia007:
        Wie niet ???

        Login om te reageren
  3. moondustfocus zegt

    26 maart 2016 om 15:10

    Mis de Ford Focus RS500

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      26 maart 2016 om 15:11

      @moondustfocus: je ‘mist’ niks ;) In het artikel staat aangegeven dat aanvullingen in de comments kunnen worden gedeeld. Natuurlijk zijn er meer dan 16 toekomstige klassiekers!

      Login om te reageren
  4. dionijsb zegt

    26 maart 2016 om 15:11

    Kan iemand mij uitleggen hoezo die renault Avantime in hier ook in staat?

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      26 maart 2016 om 15:16

      @dionijsb: Omdat het een klassieker wordt.

      Login om te reageren
      • dionijsb zegt

        26 maart 2016 om 15:46

        @Donstil: ik snap dat jullie dat denken (anders zou hij niet in het lijstje staan), maar ik ben nog niet heel lang zo geïnteresseerd in auto’s en vraag gewoon oprecht waarom?

        Login om te reageren
        • pixeltrooper zegt

          26 maart 2016 om 15:59

          @dionijsb: heel aparte auto en zeldzaam (ookal is dit omdat niemand m wil). Er zijn mensen die houden van een oude aparte en zeldzame auto, ookal is ie zo lelijk

          Login om te reageren
          • dionijsb zegt

            26 maart 2016 om 16:21

            @pixeltrooper: danku!

            Login om te reageren
        • audiisthebest zegt

          26 maart 2016 om 16:03

          @dionijsb: de Avantime is gewoon een heel aparte auto, hij zag er heel anders uit dan de andere Renaults uit die tijd, ook had hij het grootste glazen dak dat ooit in een auto is gebruikt, verder is de Avantime heel zeldzaam, er zijn er nog geen 9000 van gemaakt. Je kon de Avantime zelfs krijgen met een 3.0L V6

          Login om te reageren
          • 9000cse zegt

            27 maart 2016 om 18:46

            @audiisthebest:
            Voor een gedeelte heb je gelijk. Wat ik merkwaardig vind is wel dat -ondanks het geringe succes van de Avantime- de Megane phase I, die van 2003 tot 2006 werd gebouwd, veel trekjes had overgenomen van het design van die Avantime. In het bijzonder “le derrière”.

            Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          26 maart 2016 om 16:04

          @dionijsb:

          Bijzonder Concept

          Vernieuwend

          Out-of-the-box

          Doodgeboren (altijd de MOOISTE auto’s kijkmaar naar Zagato creaties)

          Lef het te doen van een volume fabrikant, vergeet niet wat een moed je nodig hebt om in dit geval te zeggen Oui, on va le produire !

          Login om te reageren
          • dionijsb zegt

            26 maart 2016 om 16:46

            @desjonnies: En danku! zo’n reactie is een stuk hulpvoller dan iemand die plusjes probeert te pakken met een ‘leuke’ opmerking!

            Login om te reageren
  5. stephano zegt

    26 maart 2016 om 15:12

    Wellicht de Citroën C6 nog eentje voor het lijstje? Aangezien de Renault Avantime er ook op staat.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      26 maart 2016 om 15:15

      @stephano: lijkt teveel op de Peugeot 607. De Renault is anders op basis van alles.

      Login om te reageren
    • parker zegt

      26 maart 2016 om 16:51

      @stephano: dan was de CX nu ook veel meer waard geweest..

      Login om te reageren
  6. rijnounsdoor zegt

    26 maart 2016 om 15:12

    16 maar? Ik had verwacht dat jullie er minstens 159 uit jullie mouw konden schudden.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      26 maart 2016 om 15:15

      @rijnounsdoor: ….ik ben een beetje klaar met die grap. Tenzij je zelf een 159 hebt natuurlijk.

      Login om te reageren
      • Homer55 zegt

        26 maart 2016 om 19:47

        @xiran: Ik was al moe vanaf het begin…Ik snap ook niet waarom mensen zo emotioneel worden gepaard met een harde knobbel in de broek van maakt niet uit welke Alfa…..

        Login om te reageren
  7. xiran zegt

    26 maart 2016 om 15:14

    Alleen de Honda nsx is de moeite waard om nu te gaan verzamelen.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      26 maart 2016 om 18:38

      @xiran: ik zag net nog een rode NSX rijden in Rotterdam. Misschien al eens gespot?

      Login om te reageren
  8. schreute01 zegt

    26 maart 2016 om 15:14

    Aanvulluhh!!! Jaguar XJR type X300

    Login om te reageren
  9. biohazardracer zegt

    26 maart 2016 om 15:15

    De Clio V6, M3 CSL en de Z8 zijn toch wel mijn 3 favorieten. NSX vind ik een klasse apart en blijft een absolute prachtwagen. De R8, GTR en de 1M coupe zijn de laatste 3 uit het rijtje die ik super vind.

    Login om te reageren
  10. dutchcarguy zegt

    26 maart 2016 om 15:16

    159?

    Login om te reageren
    • Homer55 zegt

      26 maart 2016 om 19:49

      @dutchcarguy: Nee, Nissan Micra…

      Login om te reageren
  11. KEV9 zegt

    26 maart 2016 om 15:18

    waar is de mehari?

    Login om te reageren
    • gt500eleanor zegt

      26 maart 2016 om 15:35

      @Soulmaster: is al een klassieker, tenzij jij de e-mehari bedoelt ?

      Login om te reageren
  12. thesis zegt

    26 maart 2016 om 15:22

    Fiat Coupé!

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      26 maart 2016 om 16:14

      @thesis: coupe FIAT

      Login om te reageren
      • thesis zegt

        26 maart 2016 om 16:59

        @eklasse: inderdaad, excuses :)

        Login om te reageren
  13. spykerboy zegt

    26 maart 2016 om 15:22

    Ik mis een auto zoals een 360 challenge en de F355, worden in ferrari kringen toch wel als de speciale autos gezien (zie ook de prijzen ervan) en wat dachten we van een e60 m5 met ee v10 erin (al helemaal met handbak uit amerika) of van een “normale” SLR? Er zal denk ik niet gauw meer een auto gebouwd worden door merc en mclaren samen gok ik laat staan met zo een beul van een motor…

    Login om te reageren
  14. tvklarenbosch zegt

    26 maart 2016 om 15:23

    Alfa GT

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      27 maart 2016 om 00:53

      @tvklarenbosch: ik miste m ook op het lijstje. Met busso v6 graag.

      Login om te reageren
      • tvklarenbosch zegt

        27 maart 2016 om 08:16

        @dondeboer: je moet altijd wat te dromen houden. Ik heb m nu met de diesel, fantastische wagen.

        Login om te reageren
  15. desjonnies zegt

    26 maart 2016 om 15:26

    Renault Twingo I
    ’s wereld eerste kleine monospace, goedkoop vriendelijk en probeer zijn illustere voorganger de R4 maar eens voor een redelijke prijs te vinden :

    Zo gewoon dat’ie daardoor weer bijzonder is !

    http://www.parts-specs.nl/photos/0511786-Renault-Twingo-1998.jpg

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      26 maart 2016 om 23:17

      @desjonnies: die ís toch al een klassieker…?

      Login om te reageren
  16. alfaitak zegt

    26 maart 2016 om 15:26

    R32 GTR?

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      26 maart 2016 om 15:37

      @alfaitak:

      zeker en vast !

      Login om te reageren
  17. sracert zegt

    26 maart 2016 om 15:26

    Het ironische is waarschijnlijk dat je met deze auto’s (en ook een hoop andere potentiele klassiekers) in de toekomst niet meer de openbare weg op mag door toedoen v/d regelgeving.
    Dan mag je er alleen nog naar kijken maar niet rijden…

    Login om te reageren
  18. mercedesclk350 zegt

    26 maart 2016 om 15:26

    -M5 E60
    -Zo’n beetje alles van Alfa
    -Citroën (of DS) DS 5
    -Tesla Model S
    -Lexus LFA
    En nog wel een paar.

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      26 maart 2016 om 16:28

      @mercedesclk350: Tesla Model S? Daar wordt je mee doodgegooid zoveel rijden ervan rond, is geen begeerlijke auto voor bekend en die accu’s gaan echt geen 30 jaar mee. Zie ik beslist geen klassieker worden.

      Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        26 maart 2016 om 18:19

        @audir8v10: Eerste echte goede elektrische auto, en zo veel zijn er nou ook weer niet.

        Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        27 maart 2016 om 00:54

        @audir8v10: juist omdat die accu’s niet zo lang meegaan, zou het op termijn best een bijzondere klassieker kunnen worden.

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        27 maart 2016 om 09:44

        @audir8v10: hoe vaak zie jij een kadett van 40 jaar oud? Werd je vroeger mee dood gegooit maar is nu echt wel een klassieker. Was niks bijzonders in zijn tijd…

        Login om te reageren
  19. desjonnies zegt

    26 maart 2016 om 15:27

    Honda S 2000 geen commentaar !

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/94/Honda_S2000.jpg

    Login om te reageren
  20. desjonnies zegt

    26 maart 2016 om 15:28

    Impreza, Impreza IMPREZA !!!

    http://www.autolifers.com/wp-content/uploads/2013/10/Autolifers-Subaru-Impreza-GC8-Type-R-STI-WRX-VersionVI-1.jpg

    Login om te reageren
    • pixeltrooper zegt

      26 maart 2016 om 16:01

      @desjonnies: ik zie de hele nette WRX STI’s later zeker in prijs stijgen. Icoon in wording

      Login om te reageren
  21. alcantara zegt

    26 maart 2016 om 15:29

    Suzuki Wagon R

    Login om te reageren
  22. brabussb1 zegt

    26 maart 2016 om 15:29

    De Defender is al een klassieker.
    Maar ik kijk even verder in deze inspiratie arme lijst en zie de Barchetta en de 4C, die maken een kans.
    De Clio V6, M3 CSL en de Z8 geef ik ook een kans.
    Persoonlijk denk ik dat er teveel elektronica in de meeste auto’s zit om ooit de klassiekerstatus te halen.

    Daarom mis ik er 1 die 100% zeker de klassiekerstatus gaat halen, de Lotus Elise/Exige mkI.

    Login om te reageren
  23. desjonnies zegt

    26 maart 2016 om 15:31

    EVO VI Tommi Makinen, ik weet het duur maar hetzelfde geldt voor de Impreza GC8, ga voor de R-type 2 deurs van de Impreza en de Makinen van de EVO!

    http://www.todoautos.com.pe/attachments/f54/388984d1287685800-evo-vi-tommi-makinen-edition-o7.jpg

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      26 maart 2016 om 15:38

      @desjonnies:

      De Impreza 22B STI, Impreza RB5 en Impreza P1 mogen we niet vergeten. Plus alle Spec-C modellen ;-).

      Login om te reageren
  24. desjonnies zegt

    26 maart 2016 om 15:32

    Peugeot 405 T16

    http://media.autoweek.nl/m/m1nyb5kbsb58.jpg

    Très Sexy Yes?

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      26 maart 2016 om 15:53

      @desjonnies: dat is al een onbetaalbare klassieker.

      Login om te reageren
  25. michiel911 zegt

    26 maart 2016 om 15:33

    Bmw e30 325i? Of is dit al een klasiekkert

    Login om te reageren
    • gieltj zegt

      26 maart 2016 om 15:39

      @michiel911: neem dan de e30 M30

      Login om te reageren
      • michiel911 zegt

        26 maart 2016 om 15:45

        @gieltj: die dingen zijn nu al onbetaalbaar

        Login om te reageren
      • gieltj zegt

        26 maart 2016 om 18:26

        @gieltj: jullie begrijpen uiteraard wel dat ik M3 bedoel ipv M30

        Login om te reageren
  26. pomoek zegt

    26 maart 2016 om 15:34

    Ik vermoed dat met het stijgen van de brandstofprijzen over een jaar of 20 het rijden met klassiekers met name door de wat rijkere liefhebbers zal worden gedaan. De goedkopere hier genoemde future classics, zoals de MGF en de Barchetta, zullen daarom wat minder kans maken om daadwerkelijk een klassieker te worden.

    Login om te reageren
  27. desjonnies zegt

    26 maart 2016 om 15:34

    Peugeot 106 Rallye Phase I, omdat ik hem zelf ook heb in het wit (bevoordeeld)

    http://www.youngtimers.fr/images/fichesvehicules/peugeot/PEUGEOT-106-rallye.jpg

    Login om te reageren
  28. desjonnies zegt

    26 maart 2016 om 15:35

    Escort Cosworth : zie de Impreza en de EVO !

    http://s1.blomedia.pl/autokult.pl/images/2011/07/Ford-Escort-RS-Cosworth-5.jpg

    Login om te reageren
  29. desjonnies zegt

    26 maart 2016 om 15:36

    Les Zwei evergreens, immer plus vite wie l’autre ist mon amour !

    http://www.telegraph.co.uk/cars/images/2016/01/14/86439516_May0067381_Classic_GTIs_for_DT_Motoring_Picture_to_illustrate_an_article_about_early_Go-large_trans++k-YAizA-Dj7fvNovPOrGW5TBHVQ0cF2epyT-zhWoOqE.jpg

    Login om te reageren
  30. sjeemsbond zegt

    26 maart 2016 om 15:37

    Audi TT en R8 horen niet in dit rijtje thuis. Dingen worden enkel maar minder waard.

    Login om te reageren
  31. desjonnies zegt

    26 maart 2016 om 15:39

    En
    Eigenlijk
    Van al het hypermoderne spul, een Kei karretje uit Japan zoals Daihatsu die er goed in is en die tegendraadse love-it or-hate-it C4 Cactus soort van spiritueel Twingo 1 opvolger ! .

    Dit omdat eigenlijk de meeste klassiekers love-it or hate-it voertuigen waren in hun eigen productie periode !

    Login om te reageren
  32. escort77 zegt

    26 maart 2016 om 15:43

    Nog wat betaalbare aanvullingen:

    Mazda MX3 V6
    Peugeot 205 1.9 GTI
    Peugeot 406 Coupe
    Volkswagen Golf 1-2 GTI
    Volkswagen Golf 3 VR6
    Volvo 480

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      26 maart 2016 om 20:23

      @escort77: ik doe mee:
      Daihatsu’s Materia en Move
      Nissan’s Juke en Cube
      Xedos 6 en 9
      Chrysler HHR, PT Cruiser en 300C
      Audi A2
      VW Lupo 3L

      Login om te reageren
    • mynameisjeroen zegt

      26 maart 2016 om 22:27

      @escort77: kon je niet 10 jaar eerder met dit lijstje komen? Mijn 205 1.9 en MX-3 V6 heb ik jaren geleden voor een appel en een ei verkocht.

      Login om te reageren
      • realt zegt

        27 maart 2016 om 16:08

        @mynameisjeroen: je groene cabriootje! Mijn rode 1.9GTI had ik ook beter kunnen stallen. Mijn huidige e46 3.0i touring zal geen klassieker worden ben ik bang.

        Login om te reageren
        • mynameisjeroen zegt

          27 maart 2016 om 22:47

          @realt: Ja het groene cabriootje. Fijne auto was dat zeg! Een e46 3.0i touring heeft nog best wat liefhebbers denk ik. Meer dan mijn huidige Lexus. Geen klassieker in de dop, maar als ik er mee onderweg ben voel ik me King of the road. En dat is ook wat waard.

          Login om te reageren
  33. maxidyne zegt

    26 maart 2016 om 15:45

    Zou mijn RS2 ook een klassieker worden? Op dit moment ligt de waarde niet echt hoog. Mijn ’02 330ci kocht ik in 2004 voor 32.500,-, laatste taxatie van 2014 is 11.500,- (uiteraad niet de verkoopprijs, deze ligt veelal lager) De RS2 kocht ik in 2000 voor 18.500,- gulden, in 2014 getaxeerd op 25.000,- euro. Allebei 100% origineel en geen schade of mankementen. Lage kilometerstanden, dealer onderhouden. Fiets altijd na het werk, alleen als het heel slecht weer is pak ik de auto.

    Zie net dat ik al 12 jaar geen andere auto heb gekocht…

    Login om te reageren
    • rovadepo zegt

      26 maart 2016 om 15:56

      @maxidyne: tijd voor iets erbij dus. Met jouw smaak zal dat vast leuk zijn

      Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      26 maart 2016 om 16:24

      @maxidyne: je fiets is straks ook een klassieker

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      26 maart 2016 om 18:27

      @maxidyne:

      Houden die hap, volg jezelf niet een ander, anderen zijn in deze altijd slimmer !
      (hun auto’s zijn ook stantepede sneller en zuiniger en ze rijden niet als een oud wijf zoals jij )

      Login om te reageren
  34. hans75 zegt

    26 maart 2016 om 15:48

    Fiat Multipla

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      26 maart 2016 om 16:06

      @hans75:

      Zeker weten, zag van de week een perfecte serie 1 rijden en ik was op slag verliefd !

      http://media.autoweek.nl/m/m1by0e9b6o54_800.jpg

      Login om te reageren
  35. c7 zegt

    26 maart 2016 om 15:55

    Vergeet de V60 Polestar niet

    Login om te reageren
  36. aj26sc zegt

    26 maart 2016 om 15:58

    Maserati 3200GT is nu al schaars aan het worden en gaat zeker een toekomstige klassieker worden. Is ook een gedenkwaardige auto: eerste Maserati GT onder Ferrari management, tijdloos elegant design en stukken betere kwaliteit dan zijn voorgangers.

    Overigens is volgens “de experts” een goede Jaguar x308 XJR ook een klassieker van de toekomst. Ik heb de mijne een paar geleden voor een appel en een ei gekocht.. Dus zou leuk zijn. Maar ik wil er toch vooral nu van genieten. Zo zonde om een auto stil te laten staan…

    Login om te reageren
  37. norge zegt

    26 maart 2016 om 16:07

    Smart Roadster en Hyundai Genesis coupe….

    Login om te reageren
  38. desjonnies zegt

    26 maart 2016 om 16:10

    Eigenlijk is de enige interessante AUDI de A2, die verdient het om een klassieker te worden, de built quality , de innovaties en DE idee die achter de A2 zaten waren eerder des Frans in plaats van des Duits.

    De A2 was een auto met een missie en een idee, de TT is een niche product leuk maar meer a la MGF, de R8 is eigenlijk, ondanks dat het een stuk kwaliteit is, helemaal nix in vergelijking tot de Italiaanse en Britse concurrenten, daar steekd de R8 niet met kop en schouders boven uit !

    http://img.automobile.de/modellbilder/Audi-A2-34995_autos_90er_kw02-2014_32.jpg

    (Geinspireerd op @hans75 Fiat Multipla reactie ! )

    Login om te reageren
  39. vondudenstein zegt

    26 maart 2016 om 16:15

    Een 1M? Serieus?
    Doe mij een Lexus LFA.
    F-type
    En waaris de DB9. De DB die de boeken in gaat als 1 van de mooiste auto’s ooit. Talk about instant classics.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      26 maart 2016 om 16:46

      @vondudenstein:

      Sorry maar eigenlijk noem je de dooddoeners; auto’s die al bij hun introductie het predikaat opgeplakt krijgen.

      Voo rmij is het eels vokse veel interessaner, dat is de sport om het zo te zeggen, mijn ooit verwaarloosde 105 Rallye, mijn naar links omgebouwde Impreza WRX Sti type R Version V limited edition (zo heet ‘ie echt) waarvan er in 1998 net een goede 400 stuks van zijn gebouwd ( dit is een Groep N rallywagen in gewone livery), mij oude Renaultje R8S, een autootje wat er gewoon niet meer is !

      Ik heb op het laatste concours in Como ? (een van de Italiaanse meren) leukere gesprekken gehad met de eigenaren van een Autobianchi Abarth en een Innocenti Cooper 1300 en een perfect Alfa Giuliaatje dan met de sneuneuzen die patserig lopen te doen met hun onbetaalbare klassiekers en er de helft niet vanaf weten (de echte die- hard staat daar in een gekreukt hempie omdat er een bougie wer vet sloeg !)

      Login om te reageren
      • vondudenstein zegt

        27 maart 2016 om 17:18

        @desjonnies: mmm vaag verhaal.
        LFA. Eindbaasauto. Niks dood aan. En al helemaal niet petserig. Japanse geekkunde. Super nice. Lekker de boeken in met de GTR. Maar vind een WRX sti ook absurd vet.

        Login om te reageren
  40. thomasthomas zegt

    26 maart 2016 om 16:23

    Avantime heb ik altijd wel gedacht ook omdat er niet zoveel gebouwd zijn.

    Login om te reageren
  41. scooper zegt

    26 maart 2016 om 16:31

    Ik zie de M3 E90 serie ook een klassieker worden, eerste en laatste keer dan wij een V8 in de M3/4 serie gaan tegenkomen ivm de steeds zwaarder wordende emissie eisen

    Login om te reageren
  42. bogey zegt

    26 maart 2016 om 16:35

    Weet er iemand wat meer in verband met de 1er M coupe? Betrouwbaarheid, ervaringen, waarvoor op te letten?

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      26 maart 2016 om 17:16

      @bogey:

      Verdiep je er in !

      Lezen, lezen en nog eens lezen !

      Een enorm voordeel van de tijd waarin wel even, vooral Britse forums zijn vaak bijzonder uitgebreid en goed geïnformeerd als het over snelle auto’s gaat.

      En dan komt de tijd van het kiezen van de uitvoering, de kilometerstand de prijzen,
      Autoscout.nl op uitgebreid zoeken instellen en ALLE landen invullen waar’ie voor komt !

      De dag is aangebroken om er eentje in Duistland op te pikken,
      Vooraf goed geïnformeerd waar je vooral op moet letten bij in Duitsland geleverde 1M’s ga je op pad, de auto-trailer dansend achter de bestelbus
      Op de plaats aangekomen na 890kilometer blijkt de 1M een rampenplan te zijn de TüV brief klopt niet en de geschiedenis is vaag

      LATEN STAAN PECH, GEWOON WEER TERUG RIJDEN!

      4 weken later vind je de mooiste, daar net even onder Barcelona, je vliegt er naartoe en je hebt het chassisnummer al van de BMW dealer in Castelldefells gekregen, het ding blijkt een droom, vijf mille boven budget maar het is een echte !
      De hele 2200 kilometers terug naar Nederland leef je op de grootste roze wolk die de autoroute du soleil ooit heeft gekend !

      (een ervarings deskundige)

      Login om te reageren
      • sjeemsbond zegt

        27 maart 2016 om 11:12

        @desjonnies: nu hoop ik dat je auto buigas in Sant Boi bedoeld ( das de enige bmw dealer in de buurt) mocht je hem toch in castelldefells hebben gekocht bij Mundi Auto dan vrees ik het ergste. Desalniettemin top wagen en dito ervaring! Groeten vanuit Barna.

        Login om te reageren
      • bogey zegt

        27 maart 2016 om 14:05

        @desjonnies: Bedankt voor de reply/ tips!
        Ben ook al op zoek geweest in Duitsland en het zou me niet storen om van een kale reis terug te komen. Elke roadtrip is een ervaring op zich. Ook maar eens uitbreiden tot andere landen dan.
        Dat je een ervaringsdeskundige was had ik al begrepen ;). Een idee van hoeveel auto’s je hebt gehad? Blijkbaar allemaal iconen ook nog?

        Login om te reageren
  43. DutchCars1999 zegt

    26 maart 2016 om 16:49

    Mazda MX-5 NA, VW Golf R32, Nissan 350Z, Ford Mustang S197, Dodge Viper en BMW Z3 M Coupé

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      26 maart 2016 om 16:51

      @dutchcars1999: Waarom wel een MX-5 en geen RX-8?

      Login om te reageren
      • DutchCars1999 zegt

        26 maart 2016 om 23:24

        @alcantara: Dit was gewoon het eerste wat er in me op kwam, maar de RX-8 (en RX-7) horen er natuurlijk ook bij

        Login om te reageren
        • mazdarx zegt

          30 maart 2016 om 15:57

          @dutchcars1999: Ik gok dat de RX-8 de aller laatste productie auto ooit zal blijken waarin een 2 schijfs, ongeblazen, benzine wankel motor ligt. Dit zal binnen pakweg 10 a 20 jaar een heel bijzondere en zeldzame verschijning worden. Je kan ze nu al op pikken voor rond de 5000 euro (met goede reden)… Daar zullen wij over 20 jaar echt versteld van staan!

          Login om te reageren
  44. knipperlichtje zegt

    26 maart 2016 om 16:56

    Puur op basis van z’n extreem korte levensduur (slechts 10 maanden leverbaar!) zou de Aston Martin Virage nog wel eens flink wat waard kunnen worden. En natuurlijk zullen de P1, DeFerrari en 918 hun geld waard blijven.

    Login om te reageren
  45. Dutchdriftking zegt

    26 maart 2016 om 17:02

    Mooi lijstje. Ik mis nog wel de golf 4 r32. Al stijgt die al behoorlijk.

    Login om te reageren
  46. tazmania zegt

    26 maart 2016 om 17:05

    BMW E60 M5 (Touring zelfs nog geen 1.000 stuks van gemaakt)

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      26 maart 2016 om 23:25

      @tazmania: E60 Touring bestaat niet. E61 daarentegen… ?

      Login om te reageren
  47. Rob zegt

    26 maart 2016 om 17:17

    Opel Cascada, omdat iedereen die ongekende schoonheid nu al lijkt te zijn vergeten..
    http://s1.na-pc.cz/Opel_2013cascade_007_1920x1200.jpg

    Login om te reageren
  48. Rob zegt

    26 maart 2016 om 17:20

    Of de Renault Laguna coupe. Heeft ook nooit het grote publiek weten te bereiken.
    http://media.renault.nl/wp-content/uploads/2011/12/LagunaCoupeVZ-1500×1133.jpg

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      26 maart 2016 om 17:24

      Of twee Peugjes, prachtige wagens:
      http://4.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/S9mvya87LQI/AAAAAAACy08/mAz5giv5ZDU/s1600/Peugeot-406-Coupe-4.jpg
      http://carinpicture.com/wp-content/uploads/2013/03/Peugeot-306-cabriolet-1997-2002-Photo-11-800×600.jpg

      Login om te reageren
  49. allesmetturbo zegt

    26 maart 2016 om 17:34

    159! Euh.. 156!!! Fantastisch!

    Login om te reageren
  50. MCK zegt

    26 maart 2016 om 17:37

    Als de SLR Sterling Moss erbij mag, mogen deze ook niet missen.
    Buiten de genoemde voorbeelden (behalve de Barchetta, Avantime en MGF):

    Alfa Romeo 8C Competizione
    Aston Martin V12 Vantage Zagato
    BMW M3 CRT (E90)
    Ferrari 599 GTB met handbak
    Ferrari 458 Speciale A
    Ford Focus RS500
    Ford GT
    Lamborghini Gallardo LP550-2 Valentino Balboni

    Investerings-tip: op dit moment is de Porsche 997 (C2S en GT-versies) ook relatief betaalbaar. Die zullen ongetwijfeld ook in waarde gaan stijgen in de toekomst!

    Login om te reageren
  51. scaglietti612 zegt

    26 maart 2016 om 17:51

    Cool… Maar stel me echter de vraag hoe lang je nog kan genieten van toekomstige klassiekers. We gaan steeds meer richting de EV kant op. Wanneer het overgrote deel van de bevolking niet meer op benzine of diesel rijdt vraag ik mij af hoelang de huidige benzine-stations nog open zullen blijven. Als je bijna nergens meer kunt tanken hoe kan je dan nog met je goeie ouwe klassieker rijden? Misschien dat waterstof kan doorbreken en zijn laatste negatieve eigenschappen kan wegwerken dan kunnen we deze ‘oudjes’ nog laten rijden. Een traditionele verbrandingsmotor kan mits aanpassingen van o.a de injectoren en cillinderkoppen prima waterstof verbranden. In de states rijden er al een paar rond die waterstof door hun V8 jagen. Blijkt dat het verbruik veel lager ligt dan. Hopelijk dat het die kant uit kan gaan, want deze pareltjes horen op de baan en niet in je woonkamer.

    Nu door de wetgeving ze verbieden geloof ik niet echt, zou niet logisch zijn. Je mag nu immers toch ook met een pre-war wagen rijden. Ik zie hier regelmatig een oude wagen rijden van de jaren 10. Wagens zonder veiligheids-glas, veel te smalle bandjes, remmen die niet kunnen tippen met de huidige techniek en vooral geen veiligheid-functies. Toch mag je daar mee de baan op. Denk slechtste geval een verbod voor oude wagens in het centrum van de steden kwestie van de veiligheid met de vele voetgangers en drukte. Of een verbod tijdens de drukke weekdagen, zodat je enkel ermee in het weekend mag rijden. Kortom oude wagens worden toegelaten zolang ze in orde zijn met de wetgeving van hun bouwjaar. Anders zal je tegen de huidige eigenaars mogen zeggen dat ze hun wagen niet meer mogen verkopen of zelf meer mogen rijden op de weg, kunnen ze je dan nog bedanken voor de BIV en de jaarlijkse wegentax en het feit dat je altijd netjes aan de regels hebt gehouden.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      26 maart 2016 om 19:34

      @scaglietti612: Ik denk niet dat het zo’n vaart zal lopen. Het zal nog wel een paar decennia duren voordat tankstations uit het straatbeeld verdwenen zijn.

      En anders bouwen we ze gewoon om op aardgas.

      Login om te reageren
  52. speklap zegt

    26 maart 2016 om 17:52

    En wat dachten we van de coupe fiat?

    Zie je niet veel, en worden steeds duurder

    Net zo als de Volkswagen corrado, dan wel een g60

    Login om te reageren
  53. mperformance zegt

    26 maart 2016 om 17:54

    M5 e39

    Login om te reageren
  54. fts9 zegt

    26 maart 2016 om 18:36

    Saab 9-5 ( die laatste) m.n. De stationcar variant.

    Login om te reageren
  55. skylinefan zegt

    26 maart 2016 om 18:36

    RX-7?

    Login om te reageren
  56. Rohrl-fan zegt

    26 maart 2016 om 18:39

    En wat met een speciale uitvoering van een gewone auto? Ik denk dan bijvoorbeeld aan de BMW E90 320si…

    Login om te reageren
  57. moveyourmind zegt

    26 maart 2016 om 18:55

    Leuk item!

    Ik zet onder meer in op de Alfa Romeo GTV uit de nineties. Die met die rare dikke kont met doorlopende achterlichten en rare vouwen op de flank. En niet te vergeten die kleine gemeen kijkende koplampen. Op dit moment nog voor bodemprijzen te koop en zwaar ondergewaardeerd. Maar als de meeste over een paar jaar op de sloop belandt zijn en de liefhebber het model herontdekt heeft niet meer te betalen.

    Onder meer de 75 en 164 zijn de GTV voorgegaan. Tien jaar terug wilde niemand ze van ellende hebben… Probeer nu nog maar eens een mooie 75 of 164 te vinden. Zeker voor de dikste uitvoeringen betaal je fors, als je ze al kan vinden…

    Een andere toekomstige klassieker de Citroën C6, al moeten er nog wat jaren overheen gaan voordat deze schoonheid nog begeerlijker wordt dan ze al is… Want als de C6 écht oud is en zich nog meer distantieert van alle andere auto’s in het straatbeeld zal de aantrekkingskracht op de ware non-conformistische Citroën liefhebber onweerstaanbaar zijn…

    En om af te sluiten gok ik op mijn eigen auto, een Jaguar S-type. Net als de Alfa GTV een auto je per kilo kan kopen voor de oud-ijzerprijs. Helaas heb ik geen R, of nog mooier een R die door het Duitse Arden onder handen genomen is.

    Login om te reageren
  58. toniominestrone zegt

    26 maart 2016 om 18:56

    M coupe

    Login om te reageren
  59. mrbasa zegt

    26 maart 2016 om 20:03

    Z4M en Z3M coupes
    De eerste Tesla roadster, ruk auto maar toch het begin van een revolutie en de eerste auto van wellicht in de toekomst een van de grootste spelers in autoland

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      26 maart 2016 om 23:18

      @mrbasa:

      Ik denk het wel, zo’n z4 M coupe gaat legendarischer worden dan een 1M coupe denk ik.

      Login om te reageren
  60. hahaha zegt

    26 maart 2016 om 21:02

    Zitten er een paar bij waar ik echt mijn vraag tekens bij zet.

    Een paar toekomstige klassiekers van ongeveer de leeftijd van de NSX:

    R34, R33, R32 GTR (en ouder maar die zijn al klassieker)
    Pas is er al een R32 voor iets van 70K afgetikt.
    Mazda RX7 vooral de FD3S, de facelift versie is echt een van de meest tijdloze wagens ooit.
    Toyota Supra MK4
    Subaru Impreza GC8, maar voor al de 22B die gaat echt onbetaalbaar worden voor de meeste.
    Toyota Celica GT-Four
    En zo zijn er nog veel meer van dit soort wagens, meeste beginnen nu best prijzig te worden.

    Login om te reageren
  61. toyotafortuner zegt

    26 maart 2016 om 21:40

    Eigenlijk, net als de NSX ook:

    RX-7
    Supra MKIV
    3000GT
    Oudere GT-Rs, ik zelf hoop ook op een paar van de ZX serie.

    Login om te reageren
  62. alterego zegt

    26 maart 2016 om 22:05

    i8? In mijn ogen de eerste elektrische auto die denkt in de mogelijkheden van elektrisch (hybride) rijden i.p.v. de nadelen. Hij omarmt als het ware de toekomst. Tel daar bij op dat het binnen het tijdsbeeld van nu echt 10-20 jaar vooruit lijkt te lopen en je hebt m.i. een flinke kans.

    Login om te reageren
  63. ruben_vandensande zegt

    26 maart 2016 om 22:54

    ik mis de Ford Puma
    of wel de 1.7 die deels door yamaha is gebouwd of wel de enkel in UK geleverde Ford Racing Puma

    Login om te reageren
  64. e1000bmw zegt

    26 maart 2016 om 23:13

    E39 anyone…?

    Login om te reageren
  65. coldasicemark zegt

    26 maart 2016 om 23:20

    147 GTA?

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      27 maart 2016 om 01:01

      @coldasicemark: jummie

      Login om te reageren
  66. MrHyde zegt

    26 maart 2016 om 23:31

    Twee die ik nog graag toen zou voegen zijn:

    De Aston Martin Rapide. Een buitenbeentje, eigenlijk helemaal niet functioneel (want geen luxe slee, te weinig comfort, maar ook niet om zelf te rijden), en maar in beperkte aantallen gebouwd. Wat de A7 en CLS zijn, maar dan in de super-de-luxe klasse.

    De Nissan Qube. Net als vroeger de Fiagaro, design-wise z’n tijd ver vooruit. Waar de Figaro retro was voordat de term retro bestond, is de Nissan Qube spacy (zowel letterlijk ruim, als lijkt wel een ruimte schip), voordat we beseffen dat spacy auto’s cool zijn.

    Login om te reageren
    • rd1991 zegt

      27 maart 2016 om 01:41

      @MrHyde: en dan heb je nog de S-Cargo bestelbus, en de PAO.. de 3 Nissan retrokarretjes!

      Ik ga natuurlijk kiezen voor mijn eigen auto; de Coupé Fiat. In zijn eigen tijd pakte die het record voor snelste FWD auto mee (220pk, 310Nm: 2.0 20v turbo (5 cilinder) met een 0-100 tijd in 6.5 seconde en een topsnelheid van 250km/h. Jup, voor een Fiat, en ja, de eerste 20vt’s gaan de 20 jaar bijna passeren. Het is een hate or love it auto, ik houd er van, degene met een gemiddelde hot hatch haat ‘em…

      Login om te reageren
  67. Joost zegt

    27 maart 2016 om 09:01

    Leuk topic! Natuurlijk alles wat nu al exclusief is en dus niet te betalen, zoals een Alfa Romeo 8C, alle Aston Martin’s, Ferrari’s en dat spul. Van het “normalere”….

    BMW 8-serie
    BMW E34 540i
    Volvo 850 T-5R Cream Yellow
    Citroen Pluriel?
    Clio Williams (al is een V6 nog gaver!)
    Peugeot RCZ
    Fisker Karma?

    Login om te reageren
  68. nefkens zegt

    27 maart 2016 om 10:44

    En niet te vergeten de XM.

    Login om te reageren
  69. eron zegt

    27 maart 2016 om 13:11

    En nu maar hopen dat mijn barchetta mooi rijpt

    Login om te reageren
  70. grandmasterb zegt

    28 maart 2016 om 23:06

    Audi TT was en is nooit wat geweest, zo ook de R8 qua uiterlijk. Maar zelfs de oerlelijke Karmann Ghia, de eerste echte vrouwenauto met kevermotor en een topsnelheid van maar liefst 135 km/h, heeft tegenwoordig liefhebbers, dus wie weet? ,

    Login om te reageren
  71. Hubert zegt

    19 februari 2020 om 12:12

    de 156 1.6 sedan in baby blauw.

    Klassiekerstatus heeft niets met nieuwprijs of motorvermogen te maken.
    En natuurlijk de Multipla met dolfijnsnuit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North