• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wiesmann GT MF4-CS debuteert in Genève

Auteur: ricardo, gepost 6 maart 2013 om 10:00 – 14 Reacties

Wiesmann GT MF4-CS


Vind je zaken als navigatie, radio en airconditioning maar overbodige meuk in Wiesmannetjes? Komt dat even uit. Er is een Clubsport – gelimiteerd tot 25 stuks – die het ontbeert aan dergelijke zaken, en daarmee een stukje lichter wordt.

Terwijl hij afscheid neemt van een paar opties, krijgt de Wiesmann GT MF4-CS daar een rolkooi en brandblusser voor terug. Het leeggewicht ging uiteindelijk van 1.370 naar 1.350 kilo. Onder de kap ligt BMW’s 4.0-liter V8 met 420 pk en 400 Nm aan koppel, die deze Clubsport in 4,4 tellen naar de honderd jaagt. De top van de 4,22 meter lange Duitser is 293 km/u. De hardere demping, een stijver chassis en meer downforce maken dit uiteindelijk tot de ultieme track-Wiesmann.

De rauwe specs tot slot, want daar draait het om:

BODY
high-quality, glass fibre bodyshell, green tinted multilayer glass front window, arbitrary exterior paint, rear wing (carbon)

FRONT SUSPENSION
Aluminum double wishbone suspension with coil springs and anti-roll bar

REAR SUSPENSION
aluminum double wishbone and trailing arm suspension with coil springs and anti-roll bar

ENGINE / DRIVE TRAIN CONCEPT
V8 / front mid-engine with rear-wheel drive

ENGINE CAPACITY, BORE/STROKE
3 999 cm³, 92.0/75.2 mm

NOMINAL POWER OUTPUT, NOMINAL SPEED, MAX. TORQUE / SPEED
420 HP, 8 300 1/min, 400 Nm / 3 900 1/min

GEARBOX
7-speed double clutch transmission (steering wheel paddle shifters)

COMBINED, URBAN, EXTRA-URBAN
12.2 l/100 km, 17.9 l/100 km, 9.0 l/100 km

CO2-EMISSIONS
275 g/km (combined)

TOP SPEED, ACCELERATION 0 –100 KM/H
293 km/h, 4.4 s

SELF LOCKING DIFFERENTIAL
100 % (fully variable)

LENGTH, WEIGTH, HEIGTH
4.22 m, 2.00 m, 1.20 m

WHEELBASE
2.507 mm

KERB WEIGHT EU, LADEN WEIGHT
1 350 kg, 1 620 kg

PETROL TANK CAPACITY
ca. 70 l

WHEEL RIM DIMENSIONS
VA 8,5 x 19″, HA 10,0 x 19″

TYRE DIMENSIONS
VA 245/40 ZR 19″, HA 275/35 ZR 19″


Ook interessant!

  • Wiesmann
    Onthulling nieuwe Wiesmann uitgesteld, andere strategie
  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, clubsport, geneve, geneve-2013, mf4, Wiesmann

Vorig bericht: « Autoblog video: autoshow Geneve 2013 (deel 3)
Volgend bericht: De nieuwe koplampen van de Volvo V60 facelift »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    6 maart 2013 om 10:04

    Niet alleen airco en satnav vind ik overbodig op een Wiesmann, die onooglijke spoiler mogen ze ook houden. Nu krijg ik het gevoel van “klassieke sportwagen meets NFS”.
    Ik snap ook wel dat de carroserievorm zeker achter veel lift genereerd maar ik vind het geen gezicht zo.

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      6 maart 2013 om 10:32

      @jrk68: Inderdaad. Als ze wat slimmer over de bodemaerodynamica nadenken, heb je die spoiler helemaal niet meer nodig. Gewoon zorgen dat je onder de auto meer negatieve druk krijgt dan erboven.

      Login om te reageren
  2. gregorius zegt

    6 maart 2013 om 10:06

    Leuk, prachtig, genieten als je er een hebt. Sorry, wat zei je? Kost het zelfde als een 911-Turbo of instap R8? Oh, dank.

    Wel knap van BMW dat ze het oude M3 blok (geweldig blok!!) weer aan Wiesmann hebben kunnen slijten! Als het nou ook ong hetzelfde klinkt, prima!

    Login om te reageren
  3. toroloco zegt

    6 maart 2013 om 10:25

    sex on wheels! Hebben! LENGTH, WEIGTH, HEIGTH 4.22 m, 2.00 m, 1.20 m? Maak er Lenght, width, height van!

    Login om te reageren
  4. midasracer zegt

    6 maart 2013 om 10:29

    Mooi hoor. Ik ben blij dat ze de achterkant wat rustiger hebben gemaakt. Die was wat over de top met die triple achterlichten. Bijna een perfecte auto nu.

    Login om te reageren
  5. Den zegt

    6 maart 2013 om 10:42

    Geniale bak van Wiesmann! Jammer dat je ze hier in NL zelden ziet

    Login om te reageren
  6. baasbas zegt

    6 maart 2013 om 10:44

    Nog steeds zwaar..

    Login om te reageren
  7. Raikkonen zegt

    6 maart 2013 om 11:19

    hij is te zwaar en te rood!!
    voor de rest een onwijs gaaf ding

    Login om te reageren
  8. lambo4all zegt

    6 maart 2013 om 11:37

    altijd al een zwak gehad voor wiesmann! heerlijke wagen dit weer, de achterspoiler is wat discutabel maar op een clubsport versie kan het wel.

    Login om te reageren
  9. Vanquish zegt

    6 maart 2013 om 12:27

    Ik heb Wiesmanns nooit mooie auto’s gevonden. Té grove vormen.

    Login om te reageren
  10. thomcarspotter zegt

    6 maart 2013 om 13:02

    Zo zo!
    Ik zeg op naar het productie stadium!

    Login om te reageren
  11. toyotafortuner zegt

    6 maart 2013 om 14:42

    Spoilert eraf, die pr0nkleur houden und gehen! Wiesmanns zijn enorm lekkere wagens!

    Login om te reageren
  12. ropbp zegt

    6 maart 2013 om 19:01

    Doe mij maar een kale uitvoering. Te is nooit goed

    Login om te reageren
  13. meneersander zegt

    6 maart 2013 om 19:32

    Oeee, wat wil ik dit gaag!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North