• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Winnaar LMP2-klasse Le Mans gediskwalificeerd

Auteur: RubenPriest, gepost 19 juni 2018 om 08:30 – 18 Reacties

G Drive


En daarmee scoort Racing Team Nederland een nog mooier resultaat.

Na de overwinning in de LMP2-klasse was het vermoedelijk een feest van jewelste voor team G-Drive-Oreca met rijders oman Rusinov, Andrea Pizzitola en Jean-Eric Vergne. Het feest zal ongetwijfeld gister nog zijn doorgezet, maar gisteravond klonk er heel ander nieuws vanuit de FIA.

Na een technische inspectie van de auto’s is geconcludeerd dat het LMP2-team vals heeft gespeeld. Beide auto’s, nummer 26 G-Drive Racing ORECA 07 Gibson en nummer 28 TDS Racing ORECA 07 (vierde plaats), beschikten over een niet toegestaan onderdeel. De tankinstallatie was zo aangepast dat het team tankstops sneller kon uitvoeren dan de andere teams. De FIA kon niet anders dan tot een diskwalificatie komen.

Het LMP2-team heeft 96 uur de tijd om in beroep te gaan tegen de beslissing. Door de diskwalificatie is Signatech-Alpine nu de winnaar in de LMP2-klasse. Met de diskwalificatie schuift ook Racing Team Nederland twee plekjes op. De Nederlanders eindigen op de zevende plaats.

Diskwalificaties zijn niet ongewoon voor Le Mans. Vorig jaar werd het LMP2-team van Rebellion gediskwalificeerd, omdat ze hadden geboord in de body van de auto. De motorkap kon daardoor sneller worden verwijderd. Ze raakten toen de tweede plaats kwijt.

Ook interessant!

  • Waarom de 24u van Le Mans is uitgesteld
  • Ferrari gaat meedoen aan de Le Mans Hypercar klasse
  • Porsche LMDh
    Een eerste blik op de gloednieuwe Porsche Le Mans auto
  • Video: Robin Frijns verhoogt hartslag van man met vlag

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

le-mans, le-mans-2018, lmp2, oreca, Racing

Vorig bericht: « Elon Musk: Tesla had te maken met een saboteur
Volgend bericht: Politie treft gestripte auto’s aan in bos Noord-Brabant »

Lees Interacties

Reacties

  1. ikleesookoverautos zegt

    19 juni 2018 om 08:44

    Eerlijk zijn duurt het langst.

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      19 juni 2018 om 09:02

      @ikleesookoverautos: klopt, degenen die eerlijk speelden waren langer onderweg.

      Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        19 juni 2018 om 12:27

        @thijsj: Was niet iedereen gewoon 24 uur onderweg, sjoemel of niet?

        Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        19 juni 2018 om 12:31

        @thijsj: Voor zowel sjoemels als brave borsten duurde de race 24 uur toch?

        Login om te reageren
        • baardmijt zegt

          19 juni 2018 om 14:02

          @baardmijt: Excuus voor dubbele reactie.

          Login om te reageren
    • occasiefapper zegt

      19 juni 2018 om 09:20

      @ikleesookoverautos: je krijgt te weinig likes voor je opmerking of niet iedereen is wakker

      Login om te reageren
    • internetgekkie zegt

      19 juni 2018 om 10:10

      @ikleesookoverautos: Ja, hoe lang Toy

      Login om te reageren
  2. ruud1954 zegt

    19 juni 2018 om 09:11

    Dat je de grenzen van het toelaatbare opzoekt is geen probleem. Maar er wellicht duidelijk overheen gaat is stom. Toch maar even hun eventuele beroep afwachten. Want misschien zijn de regels voor meerdere uitleg vatbaar.

    Login om te reageren
  3. gregorius zegt

    19 juni 2018 om 09:17

    Een gat boren in de motorkap; die verder weinig te doen heeft met de kreukelzone (veiligheid); lekker boeiend.
    Je tank installatie zo aanpassen dat je sneller benzine in je hete auto kan krijgen… hmm Verstappen 1994 Hockenheim? Da’s wel onveilig; omdat je erg snel in de buurt van ‘kan wel’ komt.
    Het is gewoon stom van ze en ik vraag me af of het echt nodig was geweest.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      19 juni 2018 om 09:31

      @gregorius: True, maar gaat er meer om dat iedereen zich gewoon aan hetzelfde moet houden, en zoals er staat kunnen zij daardoor hun motorkap sneller verwijderen.

      Login om te reageren
  4. transaxleman zegt

    19 juni 2018 om 09:21

    Het is gewoon zo stom, want iedereen kon zien dat die auto sneller tankte dan de rest. De tactiek kan natuurlijk zijn dat je minder tankt om sneller te pitten, maar als je vervolgens net zo lange stints rijdt als de rest dan weet iedereen dat het niet in de haak is.

    Login om te reageren
  5. VeniVidiVici zegt

    19 juni 2018 om 09:37

    –edit: dank je, we zijn er al mee bezig, tips voortaan aub via ons formulier–

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      19 juni 2018 om 10:08

      @venividivici: Waar vind ik dat formulier op de Android app?

      Login om te reageren
      • robbert166 zegt

        19 juni 2018 om 10:56

        @venividivici: 3 puntjes in de hoek rechts boven

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          19 juni 2018 om 13:16

          @robbert166: Thnx, nooit geweten haha

          Login om te reageren
  6. mashell zegt

    19 juni 2018 om 09:50

    Een tankinstallatie aanpassen om sneller te tanken bij een endurance race?

    Login om te reageren
    • transaxleman zegt

      19 juni 2018 om 11:35

      @mashell: Ja er zijn strenge regels omtrent hoeveel brandstof je mee mag nemen en mag tanken per keer. Dus er wordt regelmatig een pitstop gemaakt, en als je ziet hoe dicht sommige deelnemers bij elkaar lagen dan kan dit het verschil maken

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      19 juni 2018 om 14:09

      @mashell:

      Uh, ja. Want hoe korter je in de pits staat hoe minder tijd je verliest. Dat is bij elke vorm van racen hetzelfde. Best simpel eigenlijk.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North