• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wit beest: Audi TT RS

Auteur: robbie, gepost 3 maart 2009 om 15:49 – 45 Reacties

Audi TT RS Geneve


We hadden natuurlijk al wat foto’s gezien van deze Cayman killer van Audi, maar live foto’s doen het vaak toch een stuk beter.

Nog even kort de specs op een rijtje? Een 5 cilinder turbo motor met 2.5 liter inhoud en maar liefst 340 pk & 450 Nm. Niet verkeerd toch? Echte dameskappers durven hier volgens mij niet eens in te stappen.


Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • Mijn Auto: Audi TT-RS van Menno
    Mijn Auto video: Audi TT-RS van Menno

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, geneve-2009, TT, tt-rs, wit

Vorig bericht: « BMW Z4 + Nederlandse prijzen (vanaf 48.500)
Volgend bericht: Lamborghini Murcielago LP670-4 SV + babes! »

Lees Interacties

Reacties

  1. WoutJan15 zegt

    3 maart 2009 om 15:50

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  2. Massarati zegt

    3 maart 2009 om 15:51

    doe mij toch de Cayman maar, de TT begint een beetje bejaard te worden…

    Login om te reageren
  3. Mathyz zegt

    3 maart 2009 om 15:51

    Wel mooi ding, en lekker aantal pk’s.

    Login om te reageren
  4. Thom zegt

    3 maart 2009 om 15:52

    Dus toch dwars geplaatst.

    Login om te reageren
  5. alberto de piento zegt

    3 maart 2009 om 15:55

    Begin hem ook beu te worden. Je ziet ze op elke hoek van de straat (natuurlijk de RS niet maar bon ;-))

    @Massarati
    euh de cayman? heb jij dan echt geen smaak? ;-)
    Neem maar een wagen van je naam, je zal er meer tevreden over zijn.

    Login om te reageren
  6. laurens324 zegt

    3 maart 2009 om 16:01

    ziet zo gewoon uit, net een een diesel met sportline programma

    jammer saai…..

    Login om te reageren
  7. Stijn zegt

    3 maart 2009 om 16:02

    Bij de keuze voor een dikkere motor zou ik zeker voor de Cayman gaan, zijn wegligging en het geleverde plezier (achterwielaandrijving) zijn legendarisch. Maar als 2.0 met 200 pk vind ik de TT nog steeds een schitterende en snelle coupé met het knapste interieur dat men zich kan inbeelden.

    Login om te reageren
  8. Willem zegt

    3 maart 2009 om 16:02

    @ Alberto de piento

    dat is bullshit met maserati. je moet iets vergelijken met iets wat in dezelfde klasse zit. Masserati kan je niet vergelijken met een Audi TT-RS
    een cayman is hetzelfde als een RS TT

    Login om te reageren
  9. Rik3 zegt

    3 maart 2009 om 16:05

    Ik vind dit echt niks, maar de vorige tt ook niet.
    Lelijkste audi die er is.

    Login om te reageren
  10. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 maart 2009 om 16:05

    Wit is zoooooo 2008…
    :D

    Wel leuk dat er weer een 5-cilinder inzit!
    Hebben ze toch weer wat ‘eigens’ ten opzichte van de Golfjes…
    Of zit deze motor daar ook al in??

    Login om te reageren
  11. Carmaster zegt

    3 maart 2009 om 16:10

    Gaaf!

    Gaan ze nu ook verder met de Vijfjes?
    Audi RS4 met 450 PK 5-cilinder??
    Lijkt me veel leuker dan zon oubollige V6….
    Leve het 5-cilinder geluid!

    Login om te reageren
  12. DenE zegt

    3 maart 2009 om 16:23

    Heerlijk zo’n 5-pitter !!!! Ben benieuwd hoe’ie klinkt !

    En @ Massarati:
    Cayman ? TT bejaard ?…. dit model van Audi TT loopt korter als de Cayman van Porsche. Natuurlijk heeft de Cayman net een face-lift gehad, maar deze TT is een nieuwe auto met lijnen die afgelied zijn van het vorige type TT. En dan, een Bejaard model?…. ik geloof dat de lijnen van de cayman ergens rond de 40-50-er jaren zijn oorsprong gevonden hebben.
    Smaken verschillen -gelukkig- maar dit soort commentaar is gewoonweg war-taal

    Login om te reageren
  13. Chief_S5 zegt

    3 maart 2009 om 16:24

    @ Carmaster: Oubollige V6? De RS4 (B7) heeft een 4.2 V8 motor. Een echt beest. :D En trouwens, die nieuwe V6T van Audi is toch wel een erg leuke motor.. :)

    Tja, erg leuk om te zien dat de 5-cilinders (+turbo) weer terug zijn! :) Ook in een erg mooie verpakking. Alleen blijft het jammer van die spoiler, die is toch net iets te.

    Cayman, eat your heart out! ;)

    Login om te reageren
  14. Vinny_93 zegt

    3 maart 2009 om 16:30

    Cayman, eat my heart out. Geef mij de Cayman S maar, liever dan dit…

    ding.

    Login om te reageren
  15. BananaFlip zegt

    3 maart 2009 om 16:41

    Voor mij is de TT nu eindelijk een echte auto geworden.
    Het vorige model was een beetje zo’n net-niet-wannabe sportwagen,
    maar dit maakt het weer helemaal goed!

    Login om te reageren
  16. Fenrir zegt

    3 maart 2009 om 16:43

    Wat een schitterende auto en echt een stuk mooier dan bijna elke porsche. Dit ziet er gewoon echt vet uit!!

    Login om te reageren
  17. Hanse zegt

    3 maart 2009 om 16:56

    Doe mij maar een zwarte….

    Login om te reageren
  18. Arnoud zegt

    3 maart 2009 om 17:10

    Een TT als Cayman killer? Is een Opel Calibra met Autostyle spoilers dan ook een Lotus Omega killer? Kom op zeg! Er is niets dat een Porsche overtreft. De zogenaamde Porsche concurrenten zijn ofwel van bagger kwaliteit, rijden voor geen meter of het zien er niet uit. Maar meestal alledrie.

    Login om te reageren
  19. sperwin zegt

    3 maart 2009 om 17:38

    die velgen zijn nou niet echt dat je zegt.. jeeuuuuj
    kunnen beter de velgen van de s5 eronder leggen ofzo

    Login om te reageren
  20. CrazyHenkie zegt

    3 maart 2009 om 17:48

    Ziet er zo in het wit beter uit dan op de persfoto´s, wss vooral omdat de spoiler zo niet zo opvalt? Hoe dan ook, doemijdezema, zo´n Candyweiße TT RS!

    Ben ik trouwens de enige die vindt dat de styling van het motorblok (ja dat klinkt vreemd :P) lijkt op dat van die TT Speedster Concept? (a)

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    3 maart 2009 om 17:58

    Zouden ze echt met die donkere velgen komen?

    @ sperwin; Droog… xD Met je jeeuuuj.

    Login om te reageren
  22. M-lover zegt

    3 maart 2009 om 18:04

    leuk ding!
    Het begin van de turbo-pk oorlog op middelmatige motoren is volgens mij nabij.
    alhoewel, de motoren zullen wss kleiner worden, 340pk is al niet nix…

    Login om te reageren
  23. Cantago zegt

    3 maart 2009 om 18:08

    Gaaf ding! Echt leuk speelgoed, ga zo door Audi!

    Login om te reageren
  24. Carenthousiast zegt

    3 maart 2009 om 19:10

    Ik begrijp al deze “ik vind hem niet mooi” reacties niet. Heb je als eens goed de achterflanken van een Cayman bekeken? Samen met de TTS is dit toch één van de mooiste coupés die er op dit moment worden gebouwd. De velgen zijn inderdaad niet super. Zou beter staan met een 20″ S8 velg eronder.

    Login om te reageren
  25. Erik zegt

    3 maart 2009 om 19:22

    Dit ding zit in 4,7s op 100km per uur en is dus volgens mij sneller dan elke Cayman. Daarnaast denk ik dat hij qua stuurgedrag niet onder doet voor de Cayman. Dit is gewoon in superauto met een super motor!

    Login om te reageren
  26. Carmaster zegt

    3 maart 2009 om 20:01

    @ Chief S5

    Ik had het dan ook over de nieuwe.

    Maar V6 is gewoon oud nieuws, al gedaan in de eerste generatie S4.
    Kom eens met wat nieuws Audi!
    Er zijn al genoeg V6en op de wereld.
    De 5-cilinder lay-out verdient een grootschalige comeback!

    Login om te reageren
  27. Carmaster zegt

    3 maart 2009 om 20:09

    @ Arnoud

    Fanboys trekken zulke onlogische vergelijkingen….

    …….Calibra’s tegen Lotus Omega’s pfff…

    ……..die auto’s zijn totaal niet eens aan elkaar gewaagd….

    ……laat dat nou met Caymans en TTs net wel zo zijn…..

    Login om te reageren
  28. thomas zegt

    3 maart 2009 om 20:13

    de audi tt is back !!!!!
    en nu zo’n monsterlach waarvan het onmogelijk is om te typen.

    Login om te reageren
  29. Windhoos zegt

    3 maart 2009 om 20:29

    @BananaFlip

    “Het vorige model was een beetje zo’n net-niet-wannabe sportwagen,”

    Daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens, dit model heeft iig minder ronde lijnen dan zijn voorganger, en als er dan ook nog eens een geblazen 5 cilinder met 340pk in komt te liggen….. :twisted:

    Login om te reageren
  30. Windhoos zegt

    3 maart 2009 om 20:31

    @Thomas,

    Dan typ je het toch niet? —> :mrgreen:

    Login om te reageren
  31. EJS zegt

    3 maart 2009 om 20:39

    Ik vind ‘m mooi! En denk dat de keuze een tussen een Cayman S of deze een kwestie van smaak is, alhoewel deze ruimschoots sneller is. De Cayman heeft echter veel meer een sportwagen-karakter waar de tt-rs meer naar de GT kant neigt;)

    Login om te reageren
  32. Nanning zegt

    3 maart 2009 om 21:05

    Met Peugeot 406 achterlichtuntits!

    Mooi merk dat Audi. Überkwaliteit, maar het is het altijd net niet….

    Het blijft een rationeel in plaats van een emotioneel gedreven merk.

    Vette 5 cilinder trouwens, mag Fords’ RS zich toch een beetje gaan schamen….

    Login om te reageren
  33. EJS zegt

    3 maart 2009 om 21:08

    @Nanning
    wat heeft een hatchbak met een coupé te maken? in dit geval zeer weinig, en ik zou zo nog geen enkele hatchbak weten die standaard 340pk heeft, zoveel als de RS heeft is volgens mij op dit moment aardig de max van wat je kan krijgen.;)

    Login om te reageren
  34. Jef zegt

    3 maart 2009 om 21:23

    Persoonlijk vind ik de TTS qua uiterlijk mooier.
    Waarom moeten ze dat prachtig rooster met die dubbele lamellen van de S modellen nu weer weglaten…

    Login om te reageren
  35. Chief_S5 zegt

    4 maart 2009 om 21:49

    @ Carmaster: Met “Ik had het dan ook over de nieuwe” neem ik aan dat je de nieuwe RS4 bedoelt? Die is er nog niet. :) Tja, ben het wel met je eens dat er al zat V6 motoren zijn, maar ze zijn dan ook erg mooi.. :D Om eerlijk te zijn denk ik dat je niet moet verwachten dat Audi weer terug gaat komen met veel 5-cilinders, ik denk dat ze het bij dit model/sommige modellen gaan houden.

    Login om te reageren
  36. Ash zegt

    5 maart 2009 om 12:44

    Ik vond de oude ook al mooi en deze doet het ook heel goed!
    Alleen vind ik wit niet echt een mooie kleur… Maar that’s my opinion..

    Login om te reageren
  37. japp zegt

    5 maart 2009 om 17:33

    eerlijk gezegt zou ik deze nog liever hebben dan een R8.. iets klein.. maar de styling is zeker goed..

    (y) i love audi :p

    gr. japp

    Login om te reageren
  38. sash zegt

    19 maart 2009 om 18:58

    Prachtige wagen.
    De TTs is misschien wel wat mooier maar zijn exclusiviteit zal deze toch legendarisch maken en laat ons eerlijk zijn, karakter is toch veel verleidelijker dan schone franjes. Charisma heeft hij zeker en dat fallussymbool van een spoiler zal dus wrs ook nog wel aardig ogen.

    Het is ook wel dégelijk een porsche-killer ;) .
    de standaard 911 kan nog niet aan z’n kont komen rieken als je ze laat spurten en de coxster en consorten tellen dan al helemaal niet mee.
    Uiteindelijk spelen die laatste pur sang al zowiezo niet mee want de boxter/cayman zijn slappe afkooksels van de 911 en dus veel meer wannabe sportscar dan een TT, die z’n eigen karakter ten minste kan definieren en niet op het elan van z’n grote broer moet rekenen om verkoopcijfers te halen.

    en audi geen passie ? Audi = ‘Vorsprung durch technik’ en dat merk je wel als je je jaarlijkse verkeersbelasting mag gaan betalen.

    conclusie :
    TTS trumps cayman zelfs de s
    TT RS trumps 911 zelfs de s ;)

    Login om te reageren
  39. Windhoos zegt

    19 maart 2009 om 19:04

    Ik zou de TT met alle respect nou ik niet bepaald een sportcar durven te noemen, de R8 wel…..

    Login om te reageren
  40. sash zegt

    19 maart 2009 om 19:11

    zolang er maar respect is, dan mag je zo’n subjectieve onwaarheden verkondigen.

    Login om te reageren
  41. Windhoos zegt

    19 maart 2009 om 19:14

    Jij kent mij overduidelijk niet.

    Als er hier 1 iemand is die zich hier lichtelijk een Audi kenner mag noemen, dan ben ik dat wel (samen met een paar anderen, dat wel). Mijn mening is dus geheel objectief….

    Login om te reageren
  42. sash zegt

    19 maart 2009 om 19:18

    Ik ken u inderdaad niet, dus over de rest kan ik u niet tegenspreken.

    Maar als je de TT rs geen sportwagen gaat noemen dan frons ik m’n wenkbrouwen toch.

    Login om te reageren
  43. Windhoos zegt

    19 maart 2009 om 19:21

    Bij echte sportscars worden lichtgewicht materialen gebruikt, hebben een zeer goeie gewichtsverdeling en vaak een middenmotor (al gaat dat laatste niet altijd op).

    Tussen een sportwagen of een rasechte “sportscar” zit mijn inziens dus een groot verschil, wat zich vooral laat blijken op een circuit….

    Login om te reageren
  44. sash zegt

    19 maart 2009 om 19:37

    dat is kwestie van interpretatie eh.
    Ik heb het met sportwagen ook niet over circuit auto’s of dan wel semi circuit. Dat begrip valt toch wel wat ruimer te omschrijven denk ik , hoop ik !

    Voor mij is het in ieder geval een echte sportwagen.
    Bij de slk55 amg krijg je ook nog al ns te horen dat het toch wel geen echte sportwagen is, het is geen mclaren neen , maar je moet toch geen rafael nadal zijn om een professioneel tennisser genoemd te worden.

    Login om te reageren
  45. reinert zegt

    26 augustus 2009 om 11:18

    Alle audis zijn nice maar deze en de r8 zijn the nice.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North