• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wordt dit de nieuwe BMW M1?

Auteur: Alwood, gepost 30 september 2009 om 19:55 – 64 Reacties

BMW M1 2012?


Best sportief uiterlijk voor een driecilinder diesel, ofnie?

Met de Vision ED-concept heeft BMW een duidelijke richting aangegeven waar ze heen willen met het imago en design. De titel van ‘groenste premiummerk’ staat blijkbaar hoog op het prioriteiten-lijstje. Het ‘groene’ is zelfs zo belangrijk dat dé langverwachte R8 en 911 concurrent een milieu-wonder wordt. De prestaties zullen er niet om liegen, maar wat gaan ze in Beieren doen aan het rij-plezier van hun diesel-hybride?

Het lijkt zeer onwaarschijnlijk dat deze BMW ooit de sensatie van een lekkere V8 of I6 kan bieden. Wel wordt het de lekkerste hybride ooit. Eindelijk staat er een merk op dat laat zien dat zuinig niet synoniem staat voor saai, lomp en lelijk. (bron: edmunds.com)

BMW M1 2012?

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Nieuwe BMW benzinemotoren én diesels op komst
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Officieel: dit wordt het nieuwe zelfstandige BMW M-model!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, concept, EfficientDynamics, Hybride, m1, milieu, Schetsen

Vorig bericht: « BMW 3 Serie is ‘Zakenauto van het Jaar 2010’
Volgend bericht: Lekker praktisch: Mitsubishi i-Miev Cargo »

Lees Interacties

Reacties

  1. BloodSeaker zegt

    30 september 2009 om 19:57

    Ie is net zo mooi als de concept :D
    Net iets minder futuristisch, maar dat was te verwachten. De lijnen zo mooi behouden ^^

    Login om te reageren
  2. Mota zegt

    30 september 2009 om 19:57

    Toch zonde, dat het een hybride wordt…

    Login om te reageren
  3. Prop zegt

    30 september 2009 om 19:58

    mmh .. dit is toch het plaatje wat al maanden geleden werd gepresenteerd als M1? Zei het in andere kleuren.

    Login om te reageren
    • AriM6 zegt

      30 september 2009 om 20:00

      @Prop:
      Jij bedoelt de M1 Hommage.
      Die zag er stukke anders uit dan dit ding hoor.

      Login om te reageren
  4. KippieKnaus zegt

    30 september 2009 om 19:59

    Is dit een impressie?

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      30 september 2009 om 20:08

      @KippieKnaus: Ik neem inderdaad aan dat een enthousiaste photoshopper de Vision-ED wat realistischer heeft gemaakt.

      Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      30 september 2009 om 20:43

      @KippieKnaus: uiteraard…

      Login om te reageren
  5. AriM6 zegt

    30 september 2009 om 19:59

    Ziet er heel mooit uit, alleen het is natuurlijk jammer dat er geen V8 ofzo in komt te liggen.
    Alleen dat ding ziet er heel kort en hoog uit, is niet de bedoeling denk ik.
    En dit is een photoshop zker ?

    Login om te reageren
  6. W0ut zegt

    30 september 2009 om 20:00

    De achterkant van de X6

    Login om te reageren
  7. JPM zegt

    30 september 2009 om 20:02

    Saai, lomp en lelijk? Wat dacht u van Fisker..

    Login om te reageren
  8. Benjamin1 zegt

    30 september 2009 om 20:04

    Vast niet maar ziet er leuk uit.

    Login om te reageren
  9. Davidov zegt

    30 september 2009 om 20:06

    16? :|

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      30 september 2009 om 20:10

      @Davidov:
      in plaats van zesinlijn… is geen “1” maar een “I” (ie), inline-six.

      Login om te reageren
  10. sven2 zegt

    30 september 2009 om 20:09

    vindt de achterkant niet echt gepast, de koffer had wat langer moeten zijn, denk ik…

    Login om te reageren
  11. DIPSHIT zegt

    30 september 2009 om 20:10

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  12. RJ zegt

    30 september 2009 om 20:18

    @Arim6 volgens mij lijkt dat hoog uiterlijk maar zo door de hoge deuren en de kleine raampjes!

    al met al een heel mooi concept!
    te mooi voor een driecilinder, daar hoort een V10 in !!!

    Login om te reageren
    • AriM6 zegt

      30 september 2009 om 20:33

      @RJ:
      Mee eens, maar ze kunnen moeilijk daar een V10 in lepelen als ze alles groener willen hebben.
      Tenzij ze een milieu vriendelijke V10 kunnen maken, maar dat gaat niet zo 1,2,3.
      Jammer van de 3 cilinder diesel, maar voor de rest een leuke bak natuurlijk.

      Login om te reageren
      • Mao zegt

        30 september 2009 om 21:06

        @AriM6:

        Of je neemt gewoon een CO2 neutrale V8 met 2 compressors met te veel pk. De koenigsegg CCXR rijdt ook op biobrandstof (E85 E100), dat is vrij groen en een dikke V8.
        Heb je geen last van gezoem en prutelende 3 cilinders.
        Bio brandstof vind ik wel een goede oplossing voor sportwagens (niet voor normale auto’s/ kilometer vreters)
        Pas deze techniek toe in een 3 serie en je hebt mn zege :)

        Elektrisch/hybride : woon/werk verkeer
        bi brandstof: sportwagens, klassiekers (ombouw?) racerij ed.

        Login om te reageren
        • AriM6 zegt

          30 september 2009 om 22:33

          @Mao:
          Lijkt me een geweldig idee, is een win win situatie.
          De mensen hebben een dikke V8 met genoeg vermogen en het is ook nog eens beter voor het milieu.
          Alleen ik ben bang dat die CO2 neutrale V8 er niet in komt te liggen.

          Login om te reageren
  13. Bobby Orlando zegt

    30 september 2009 om 20:26

    Het lijkt wel een Mitsuoka.

    Login om te reageren
  14. HDM zegt

    30 september 2009 om 20:28

    Dit lijkt wel een leuke concurrent voor mijn ontwerp van de CRK-AMG (niet CLK, lezen is niet moeilijk).

    Al dacht ik net als W0ut heel erg aan de X6/5GT bij die achterkant. Jammer. Die zijkanten lopen mij ook veel te dicht naar het wegdek, had hoger gekund…

    Login om te reageren
  15. Maarten zegt

    30 september 2009 om 20:28

    Ziet er erg mooi uit :D

    Login om te reageren
  16. louse zegt

    30 september 2009 om 20:34

    echt vergelijkings matriaal heeft u pas als u de nieuwe X1 heeft gereden

    Login om te reageren
  17. Vanquish zegt

    30 september 2009 om 20:47

    Ik kan geen goed woord zeggen over het merk die de koplampen van Alfa heeft gejat. Doe maar niet zou ik zeggen. Sowieso, de “angel eyes” horen rond.

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      1 oktober 2009 om 13:55

      @Vanquish:

      knuppel, denk je nu echt dat Alfa Romeo patent heeft op ronde koplampen??

      doe even realistisch, “vroegâh” had je niet anders, alle koplampen rond, dus je claim dat ronde koplampen alfastylo zijn raakt kant nog wal, sorry dikke onzin.
      ga jij maar eens goed rondkijken op straat, zat ronde lampen, ze liggen misschien niet allemaal met 3 tegelijk los onder de overhangende kap, maar f8ck ik vind het toch echt zwaar overtrokken om te claimen dat de lampen door BMW gekopieerd zijn..

      beetje Fanboy naïviteit..

      Login om te reageren
  18. Mr.V8 zegt

    30 september 2009 om 20:48

    FAP FAP FAP!!!!! Wauw wat een zieke bak!

    Login om te reageren
  19. Henk zegt

    30 september 2009 om 20:56

    Wat een verschrikkelijk lelijke neus heeft dat ding

    Login om te reageren
  20. Esprit_de_Flandre zegt

    30 september 2009 om 20:59

    We gaan erop vooruit…

    Login om te reageren
  21. clubbtraxx zegt

    30 september 2009 om 21:02

    Ik vind ‘m BEHOORLIJK lelijk anders…

    Login om te reageren
  22. mikkeeey zegt

    30 september 2009 om 21:02

    waarom maken ze die auto gwn neit
    hij is kei mooi

    Login om te reageren
  23. SAFARI zegt

    30 september 2009 om 21:04

    Pracht van een auto!
    Kan zo de productie in.
    BMW begint langzaam maar zeker zijn weg te vinden in het design…

    Login om te reageren
  24. spykerboy zegt

    30 september 2009 om 21:05

    word hij ook met V8 gemaakt dan? of dat niet? zoniet dan koop ik niet :) :P fuck hybride het is uiteindelijk net zo vervuilend als een V8 omdat na 2 jaar de battery vervangen en vernietigd moet worden…

    Login om te reageren
    • Mao zegt

      30 september 2009 om 21:11

      @spykerboy:

      http://www.autoblog.nl/archive/2008/07/30/prius-taxi-in-australie-met-550000-km-op-de-klok

      Nu jij weer ;)

      Of haal je dat wel in 2 jaar :)

      Login om te reageren
  25. Kris zegt

    30 september 2009 om 21:07

    Wat een geil ding moet ik hebben :p;)!

    Login om te reageren
  26. cheetacars zegt

    30 september 2009 om 21:08

    Dit zou BMW wel een stuk beter maken! Alhoewel een M1 met een 3 cilinder :| iig beter dan een 5GT of een X6

    Login om te reageren
  27. Esprit_de_Flandre zegt

    30 september 2009 om 21:13

    @Vanquish: koplampen van Alfa gejat? Ben zelf een grote Alfa-fan, en niet echt geëmotioneerd door BMW, maar eerlijk is eerlijk.
    De vorige keer zei iemand (weet niet meer of jij het was) dat koplampen onder de motorkap van Alfa waren.

    Alfa was heus niet de eerste en ook niet de enige. In feite is het zelfs een oud stijlkenmerk dat de laatste tijd terug komt. Retro dus.

    Login om te reageren
  28. Henk zegt

    30 september 2009 om 21:25

    met een v12 of desnoods een v8 en 2 dikke uitlaten aan de achterzijde mag die in productie

    Login om te reageren
  29. lincoln zegt

    30 september 2009 om 22:39

    zo,n V8 zit tegenwoordig meer in ieders hoofd dan onder de motorkap ..

    zwaar overschatte prietpraat ..
    en ik kan het weten .. ik heb er op moment 4 onder de motorkap ..

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      30 september 2009 om 23:00

      @lincoln:

      klopt! maar dat is vooral omdat moderne auto’s te stil en soepel zijn… met mijn vier cilinders onder de motorkap mis ik soms toch wat.

      Ooit lang geleden, de auto waar ik mijn eerste kilometers in maakte, dat was een V8 :D (’72 Range Rover) niks sterker dan m’n oude Volvo, maar toch lekkerder. (behalve het verbruik)

      Login om te reageren
  30. floepigg zegt

    30 september 2009 om 22:57

    waarom toch altijd die concepts met 40″ velgen die nooit in het uiteindelijk design terecht komen.

    Login om te reageren
  31. MattCurlew zegt

    30 september 2009 om 23:09

    Als je een productiemodel gaan shoppen, monteer er dan wel realistische velgen onder en meer ruimte tussen onderkant en vloer.. nog weinig realistisch dus dus nutteloos bericht

    Login om te reageren
  32. Yabbanoname zegt

    30 september 2009 om 23:17

    t lijkt wel op deze, ook wel M0 genoemd een tijdje terug

    Login om te reageren
  33. KeesB zegt

    1 oktober 2009 om 00:04

    Die M0 hierboven is een slechte photoshop ofzo?

    Login om te reageren
  34. KoFFiE zegt

    1 oktober 2009 om 01:04

    Zou iets minder “gedeukt” en wat meer gestroomlijnd moeten zijn. Heb het liever iets subtieler, dit is gewoon de Lambo tour opgaan en heel schreeuwerig om aandacht vragen. Maar t’is allesinds een van de betere BMW designs sinds jaaaaren.

    Login om te reageren
  35. Cantago zegt

    1 oktober 2009 om 01:25

    Zo! Dat ziet er een partij gaaf uit zeg:O Gruwelijk! Hybride of niet, ik wil er zo in rijden! De achterkant is niet helemaal perfect, maarja… de rest komt dicht in de buurt! Ook het plaatje net boven mij mag er wezen hoor;)

    Login om te reageren
  36. Yabbanoname zegt

    1 oktober 2009 om 06:08

    Nog een pshop dan ;-), maar dan de m-zero

    Login om te reageren
  37. SeeQ zegt

    1 oktober 2009 om 07:57

    @ alle V8 fans

    Ik zou ook het liefst willen dat we in 1970 leefden, toen de lucht nog schoon was en brandstof oneindig, maar dat is nou eenmaal niet meer zo. BMW lacht iedereen uit die zeurt op Hybride, als zij er straks een goeie zak geld mee gaan verdienen, want daar is het uiteraard allemaal om bedoeld.

    Daarnaast: Laat ze hiermee maar rustig experimenteren met moderne hybride techniek. Dit komt vanzelf in een auto te liggen die wij wel kunnen betalen.

    O ja, bijzonder strakke bak, deze kan die kont veel beter hebben dan de X6

    Login om te reageren
  38. joost zegt

    1 oktober 2009 om 08:56

    bij het concept: geen uitlaten meer ? :P

    Login om te reageren
  39. RJ zegt

    1 oktober 2009 om 09:29

    Ik zou het ook geweldig vinden als er een V8/V10 in kwam te liggen.
    maar van de andere kant; het benzine/diesel rijden gaat ooit toch wel op de schop dus laat BMW dan maar mooie zuinige wagens bouwen in tegenstelling tot sommige andere merken!

    Login om te reageren
  40. Ibanez zegt

    1 oktober 2009 om 09:43

    wie is de eerste die hier een hobbyproject van maakt a la e30 V10?

    Login om te reageren
  41. mhijnen zegt

    1 oktober 2009 om 10:37

    Mooi ding, maar alleen met de gedachte dat er een dikke V10 in het vooronder ligt. De hybride gedachte verpest het hele project.

    Login om te reageren
  42. Treff zegt

    1 oktober 2009 om 10:47

    Het ziet er ontzettend mooi uit! Dit kan zeker een goede en zuinige wagen worden!! BMW lukt dat wel aardig de laatste tijd!!
    Maar .. ze hebben al meerdere concepten voor de M0 en M1 uitgebracht! en die zijn nog niet in productie genomen, dus ik ben benieuwd of dit alleen weer een impressie is! OF dat hij ook echt een concept (misschien productie) gaat worden!

    Login om te reageren
  43. Ruben zegt

    1 oktober 2009 om 11:39

    Ik hoop het niet

    Login om te reageren
  44. TVR zegt

    1 oktober 2009 om 12:37

    Waar is dat wonder van villa de Este, de echte retro M1!

    http://images.cardomain.com/sites/cardomain/features/john/M1-Concept/004.jpg

    Login om te reageren
  45. TVR zegt

    1 oktober 2009 om 12:39

    vond het homage model mooier,

    http://images.cardomain.com/sites/cardomain/features/john/M1-Concept/004.jpg

    Login om te reageren
  46. Sorcerer zegt

    1 oktober 2009 om 13:35

    Hoe breed zijn die wielen wel niet? Past er nog een motor in, én is de draaicirkel kleiner dan 15 meter? :P

    Login om te reageren
  47. bakkerst zegt

    1 oktober 2009 om 13:49

    leuk dat beieren mee doet, maar die laatste zin van het artikel steekt me een beetje, dat hybrides niet saai lomp en lelijk hoeven te zijn heeft Giugairo allang laten zien:

    voor meer info:
    http://seriouswheels.com/cars/2009/top-2009-Italdesign-Giugiaro-Namir-Concept.htm

    Login om te reageren
  48. Waus zegt

    1 oktober 2009 om 16:38

    Dit zou anders niet misstaan in de portfolio van Mitsuoka.

    Login om te reageren
  49. LH zegt

    1 oktober 2009 om 19:28

    mooiste BMW op aarde mischien zijn ze op mars beter i dont know

    Login om te reageren
  50. BananaFlip zegt

    1 oktober 2009 om 20:57

    BMW neigt toch langzaam naar een steeds tammer design…
    Jammer, het zou echt getuigen van een hele hoop lef als ie gewoon zo de weg op komt.

    Login om te reageren
  51. Rick dos zegt

    1 oktober 2009 om 21:02

    “Wordt dit de nieuwe BMW M1?”

    Zelfde antwoord op de vragen:

    Wordt Autoblogger ooit een man?
    Wordt Wouter ooit knap?
    Wordt Alwood ooit serieus genomen?
    Wordt Robbie ooit betaald door Autoblog?

    Het antwoord is: Nee, nee, nee en nog eens nee!

    Login om te reageren
    • AriM6 zegt

      1 oktober 2009 om 22:42

      @Rick dos:
      Klopt, maar vergeet niet dat ook bijna niemand jouw serieus neemt he ;)

      Login om te reageren
  52. Vroegwakker zegt

    2 oktober 2009 om 15:43

    Spykerboy,

    Hey slimme jongen, dus de accu van een hybride moeten ieder 2 jaar vervangen worden?

    Dank je voor deze info, die van mij heb ik al 8,5 jaar en had deze dan dus al 4 maal moeten vervangen!
    Shit, heb ik nog nooit gedaan.

    Vraagje nog, waarom zou ik ze eigenlijk vervangen?

    Login om te reageren
  53. Windhoos zegt

    3 oktober 2009 om 10:54

    @KeesB,

    Wat is er zo slecht aan die photoshop dan? Grafisch gezien is hij imo perfect uitgevoerd. En alles lijkt ook nog eens te kloppen, wat wil een mens nog meer….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North