Wouter neemt afscheid van de BMW M135i

Auteur: , 88 Reacties

Het moment waarvan je wist dat het zou komen. Want er staat inmiddels een nieuwe auto voor de deur.

Wouter neemt afscheid van de BMW M135i


Wouters BMW M135i, in den beginne

Ja, er moest een BMW M135i komen. Er zijn mensen die zeggen dat Wouter stad en land heeft afgezocht naar een handgeschakeld exemplaar. Anderen houden het erop dat hij gewoon de goedkoopste van Nederland zocht. Hoe dan ook, op een gegeven moment kocht Wouter een witte BMW 5-deurs M135i. Die werd direct gebruikt om er een occasion video en aankoopadvies M135i mee op te nemen

Vervolgens ging het snel met de upgrades van de Beemer. Om het echte potentieel te unlocken werden de volgende zaken aangepakt.

De avonturen van Wouter en witte 5-deurs verschijnen wellicht ooit in boekvorm, voor nu kan je terecht in het Autoblog Garage archief van de BMW M135i.

Hieronder de officiële afsluiting van Wouters fijne tijd met de BMW.

Te koop: BMW M135i, van oud vrouwtje geweest

Ja geen half werk, de BMW M135i is te koop. Omdat Wouter toch nooit thuis is om de deur open te doen staat de auto te koop bij Bart van BMWTOURINGKOPEN.NL .



88 reacties

Wat wordt de nieuwe auto?
@maarten020: 996
@dawid1: Uit de jaren 90. :)
@nissanfairladyz: Dat zijn wel de beste :)
@dawid1: Ow, ik had gedacht dat hij de Rolls van Joel Beukers (die gaat weg heb ik vernomen) ging overkopen.
@maarten020: waarschijnlijk tesla
Vaak zijn er autohandelaren die maar wát graag bij de advertentie vermelden dat dit exemplaar eigendom is geweest van een bekend persoon, zou dat bij deze ook werken ? ;-)
@gertjan2012: haha je moet hopen dat degene die zich meld voor deze auto niet gegoogled heeft op de auto… Drift dag en alles… Ik zou m niet kopen als ik dat zag
@rutger97: voor de laatste auto die ik verkocht waren er op twee dagen drie echt geïnteresseerden. Ze alledrie uitgenodigd op de eerste zaterdag. Op het eind van elke testrit werden ze elk getrakteerd op een drift op de afgsloten krappe parking van het industriegebouw. De bedoeling was om een goed thuis te vinden die de capaciteiten van de auto konden appreciëren en inderdaad, alledrie wouden kopen, kreeg meer dan geboden.

Ergo – u bent het verkeerde koperspubliek
@onehp: *gevraagd (uiteraard)
@Onehp: wouden???
@rhellema: geen idee, nederzweeds ofzo, veel wouden hier in ieder geval…
@Onehp: wat voor auto als ik zo vragen mag?
@nout: https://photos.smugmug.com/photos/i-DP6LXpw/0/3eedfc0e/X5/i-DP6LXpw-X5.jpg

Foto van de dag zelf. De blauwe was de mijne, met diverse mods om hem zalig te laten rijden, misschien een van de best rijdende gt86/auto’s? De uiteindelijke koper wist hem alvast te appreciëren, want de zwarte was al de zijne (automaat, zoon kreeg hem). En de witte is van zijn collega en is de snelste auto in Zweden op de autocross, alle categorieën, ondanks orignele motor. Achteraf nog sms gekregen om te laten weten dat ie vond dat de nieuwe aanwinst erg fijn reed. Mis hem wel hoor maar heb enkel de ruimte voor één auto, de Cupra helemaal vanachter, ondertussen ook geen straf om te rijden…
@Onehp: die gele helemaal achterin? 😉
@enjoypunani: ja, de laatste Volvo Cupra, enkel wat zwaar maar veiligheid kost wat hé
@rutger97: Je denkt dat mensen die een M135i er mee gaan rijden als een oud wijf? Dan hadden ze wel een 118i gekocht. Dat het bij deze auto toevallig allemaal op video staat, so be it. Ik weet wel zeker dat Wouter er goed voor zorgt en hem trouw zijn beurtje geeft en ik hem best zou durven kopen, maar de M135i is niet mijn smaak. Verkeerde carrosserievorm, 2 turbo’s teveel en 2 cilinders te weinig. 😜
@nopetrolnofun: Je hebt liever -1 turbo? ;-)
@setz: hij heb liever atmosferisch idd, vind dat hij het mag zeggen als 370Z eigenaar.
@ghost: Snap ik zeker, heb zelf jaren een N52 130i gereden. De N55 motor van de 135i van Wouter heeft echter “maar” 1 (twinscroll) turbo, vandaar de opmerking (en knipoog).
@setz: ooops, dacht even dat het er 2 waren 😅
@rutger97: de gene die zich meld kiest deze waarschijnlijk boven alle andere ivm de nodige modificaties die zijn aangebracht. En uiteraard denkt die gene dat die modificaties (sperdifferentieel, tuning etc) zijn toegevoegd om alleen maar lekker rustig te cruisen🎉
Blijft voor mij gewoon de lekkerste auto uit dit segment/prijsklasse. Voor mij wel met automaat graag, al snap ik ook prima de purist die in een auto zoals deze liever zelf schakelt.
Hoop dat je een rode alfa Romeo giulia hebt gekocht
@alfarosso: Spoiler alert: de nieuwe Woutermobiel is niet rood, geen Guilia en zelfs geen Alfa Romeo
@alfarosso: 996
@dawid1: die heeft hij denk ik niet als dagelijks vervoer
Welkom 996 :)
@Diederik888: stap achteruit :/
@breakingpoint: Zelf ook mee gereden?
Had al gelezen dat het een Porsche zou zijn
“Want er staat inmiddels een nieuwe auto voor de deur.” — Noem dan tenminste ook welke auto dat is… Al heeft het al wel op de social kanalen gestaan, maar goed ;)
Wouter is wel iemand die luistert naar de goede adviezen van zijn collega’s, volgens mij wordt dit de 3e op rij die een andere AB’er ook op de oprit staan =))
Beemer???
@SimonMc: bimmer
@SimonMc: Hij heeft een motorfiets gekocht?
@simonmc: Ok boomer.
@gt1804: lol, 35 is tegenwoordig al boomer?
Ik hoorde in zijn podcast dat er nu een Porsche is aangeschaft….
KOOP DAN!!! Over een paar jaar kan je dik gaan cashen als deze wordt geveild bij Christie’s omdat tie van de enige echte Wouter Karssen is geweest!!
Had Wouter niet ooit ook nog een gele Audi S2? Heeft vrij lang te koop gestaan bij Hessel Terpstra, als ik het me goed herinner. Jammer dat -ie (ruim!) buiten mijn budget viel, want dat was ook wel een toffe auto.

Het enige wat ik nooit heb begrepen is de swap naar instelbare schokdempers en het toepassen van spacers. Er is bij mijn weten nog nooit een tuner geweest die daarmee de wegligging aantoonbaar beter heeft gekregen dan zoals de fabrikant dat al had uitgedokterd.
@RRRobert: hij had een gele S4
@carspotterwoerden: ah, dát was hem. Thx!
een 996…mwahh :(
Tja, je weet hoe er mee gereden is….. Nee gekkigheid natuurlijk, met iedere M135i is gejaagd, anders koop je deze niet. Het lijkt er op dat het onderhoud wel gewoon klopt, de modificaties zijn goed (waren ook niet de goedkoopste) Als @Wouter ook nog netjes heeft warm gereden en na een snelle rit de turbo heeft laten uitspoelen/afkoelen dan koop je er waarschijnlijk een top exemplaar mee.

Persoonlijk vooral erg benieuwd naar de introductie van de 911 van zowel @Casperh als die van @Wouter op video.
@dutchdriftking: Ik heb een M240i en jaag er anders helemaal niet mee…
@felixff: Dan had je beter een 220i kunnen kopen. En hoop euro’s in je zak kunnen houden.
@dutchdriftking: wat versta je onder “jagen”? Op de openbare weg ga je snel te hard met veel vermogen en dat is niet slecht voor een auto. Burn-out’s is leuk maar hoe vaak doe je dat? Net zoals driften. Als je regelmatig track-Days doet dan gaat het slijtage proces harder ja….ik denk dat je beter een dikke motorisering kunt kopen dan een ex lease 114i of 118i of 120i waar iemand elke dag koud mee weg “jaagt”.
Voor een paar duizend meer heb je er een met 100k minder kilometers op de teller.
@langejohn: Doe er nog 5k bij en dan heb je de upgrades die ook op deze auto zitten…
180k km… hmm ik pas. Zo’n m135 i / m140i of a45 komt er bij mij ook zeker en vast.
Beetje hetzelfde als auto’s kopen bij Hoefnagels. Zodra je dat bedrijf onderop de kentekenplaathouder ziet weet je ook meteen dat die hoogstwaarschijnlijk afgeragd is.
Voor dat geld heb je er toch een met een aanzienlijk lagere km stand. Maar veel succes met de verkoop!
Daar is zo’n auto toch voor om mee te planken. Moet hij tegen kunnen. Mooi aangepast allemaal.
Mooie auto, maar het valt me nu pas op dat die versnellingspook uit een auto van 20 jaar oud lijkt te komen..
Een 996 wat? Ik ben niet enthousiast
Wat een gaaf concept is deze auto eigenlijk ook! Veel vermogen op de achterwielen in een kleine compacte auto. Naar mijn menig is de 996 een behoorlijke stap terug.
@bimmerfan: Dat kan je alleen zeggen als je nog geen ervaring hebt met Porsche. Een Bmw is een heel fijn sturende auto, maar een Porsche voelt en rijdt tóch wat specialer.
@johnhert: dan liever een 993 voor de looks, als je toch voor een oude auto kiest.
@johnhert: gelukkig kan ik mijn mening baseren op meerdere ervaring met de Porsche 996. ben zelf ooit ook 996 bezitter geweest van een zwarte handgeschakelde Carrera cabrio!
Ook heb ik het geluk gehad om meerdere malen in een witte 996 gt3 te hebben gereden, wat natuurlijk een fantastische auto is.
Gaaf die niet zo heel mooie BMW eruit en zo’n gave Ducati 996 erin, goede keus. #troll.
Bedankt voor de filmpjes, mooie afsluiter. Wel jammer dat deze bimmer eruit gaat.
Krijg we dan wel nieuwe vloermatten?
Ik zou zelf nog het stuur aanpassen naar het M-sport stuur die je krijgt bij de volledige M-sport uitvoering
Waarom geen Alpina B3s Touring?
Ik ben benieuwd naar Wouter zijn nieuwe auto. Destijds was (als ik het goed heb) de doorslaggevende reden voor deze bimmer de noodzakelijke ruimte in de kofferbak. Dus de keuze voor een Porsche 996 behoeft in dat opzicht wel wat toelichting! De Mini cabrio van mevrouw Karen lijkt me op dat punt ook niet bijzonder geschikt ;)
@mark383: ik denk dat het fiscale aspect een grote rol heeft gespeeld. Dit omdat de gekochte 996 een youngtimer is en het om een btw auto gaat.
Weinig liefde voor de 996 hier. Niet terecht, het is een zwaar ondergewaardeerde auto die misschien wel het leukste rijdt van alle watergekoelde Porsches. Wel modern, maar tegelijk ook nog analoog. Ik snap de keuze wel!
@frederik: Op grond waarvan zou de 996 de leukst rijdende vloeistofgekoelde 911 zijn ?
@amghans: De 997 introduceerde elektronische foefjes zoals PASM, de 991 elektrische stuurbekrachtiging, etc etc. Elke generatie is sneller, stiller, zuiniger, maar de rijbeleving wordt ook steeds afstandelijker. De 996 voelt nog behoorlijk analoog aan: je hebt wel ABS en (vaak) PSM maar daar blijft het ook bij. Tegelijk is het wel een vrij moderne auto met meerdere airbags, goede airco en verwarming, dus een mooie combinatie van rijbeleving en comfort.
@frederik: Wel eens met een 991 gereden ? Kan het me haast niet voorstellen. Van afstandelijkheid van de electrisch bekrachtigde stuurinrichting is geen sprake, al is-ie een fractie minder ‘vlezig’ dan een hydraulisch bekrachtigde installatie. Maar met veel gevoel en precisie, de auto laat zich heel precies plaatsen. Lijkt me niet erg waarschijnlijk, dat een 996 dat beter doet. Maar zal het bij gelegenheid eens uitproberen.
@amghans: Nee helaas! Mijn mening is gebaseerd op eigen ervaringen met eerdere Porsches en allerlei andere auto’s, plus wat er over geschreven is. Mocht iemand zijn 991 ter beschikking willen stellen voor een vergelijkend onderzoek met mijn 996, dan sta ik daar voor open. :)
@frederik: onterecht? Toch fijn dat we dat zelf mogen bepalen. Minst aantrekkelijke 911 om te zien naar mijn bescheiden mening
@maarten020: Smaak is persoonlijk natuurlijk, en ik ben het heel lang met je eens geweest, maar de laatste tijd vind ik de 996 eigenlijk steeds mooier worden. De slanke zijschermen doen terugdenken aan de oer-911 uit 1964, de kont ziet er zeer fraai uit, en de koplampen zijn eigenlijk ook gewoon cool. De 997 is op een bepaalde manier minder in harmonie: de voorschermen staan op een rare manier naar buiten wat niet helemaal aansluit bij de portieren en de ronde koplampen lijken niet helemaal te passen.
97-KPJ-2

Voor iedereen die Wouter Karssen niet op instagram volgt, tijd om dat te gaan doen. 👍🏼
@ghost: leuke a160… je bedoelt natuurlijk 97-KJP-2
@patrick043: 10 eigenaren in de afgelopen 9 jaar? Hopelijk is de historie wel volledig bekend en heeft het beestje ook onderhoud gekregen, kan anders nog een dure worden. Benieuwd naar de intro!
Nieuwe 3 serie straks voor wouter? Of terug naar Alfa en een Giulia ophalen?
En nu maar hopen dat er geen tik in de motor zit , dat is geen stoterstang zoals de verkoper een collega van mij wijs had gemaakt maar een kantelende zuiger
Kost een 8000€ voordat je daarvan af bent
@supertjeduc: Ik had inderdaad wel eens gehoord dat de 996 een tijdje een probleemmotor heeft gehad. Ik ga er wel van uit ( zeker omdat het Porsche is ), dat dit gefixt is, of dat er een terugroepactie is geweest.
Toevallig zag ik onlangs in de verte een auto vertrekken, met een gigantische witte rookpluim. Bleek zo’n 996 te zijn. Toeval? Misschien wel.
@simonmc: Nou dan zou ik maar eens op 996 en ploffen googlen.
Sorry maar….. dit ‘eentje’ vind ik nog steeds een goed te pruimen ontwerp en all in all een heerlijke wagen, 95% omwille vd geniale aandrijflijn natuurlijk.
Dan vind ik de 996 maar een schrale opvolger, een model die toch redelijk hard voorbijgestreefd is door z’n ondertussen 2 opvolgers. In het Vlaams zeggen we: ‘ik wil wel maar ik kan niet’
@lowlow: wat een armoede is zo’n Autoblog dan eigenlijk…dat moet toch veel meer kunnen opbrengen.
Een 993 was 15j geleden ook door niemand gewild. 15/16/17/18j oude auto’s zitten meestal aan hun laagste prijs. De rotte gaan er dan van tussen en de rest word vertroeteld. Beter nu een 996 dan later/ooit iets specialers. Ik hen ook een maat die al 15j een M3 zal kopen maar ik zou al die dromers online geen eten willen geven. Een 996 rijd zeker niet slecht.
Bwa. Een 996 C4S, een turbo, GT3 of een GT2 zijn toch wel echt droombakken. Voor mij toch!
Een 996 is prima. Of het nou een Ducati of Porsche is :-) Maar in dit geval gaat het om de Porsche begrijp ik. Hele fijne auto, veel aantrekkelijker dan de BMW. Alleen de kwaliteit van het interieur valt een beetje tegen.
Als het een coupe was, had ik ‘m gekocht!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).