Met recht een unieke kans.
Een 10 jaar oude Alfa Romeo 8C Spider die je eigenlijk geen occasion kunt noemen. Dat is dit prachtige exemplaar. Een unieke kans, want er zijn slechts 500 exemplaren gebouwd van de 8C Spider.
Dit exemplaar is in handen van FCA Heritage en zoekende naar een eerste eigenaar. Al die jaren bleef de Alfa Romeo in het bezit van de FCA Groep. Op een paar kilometers na is er niet gereden met de Spider en de auto heeft nooit de fabriek verlaten. Dit betekent niet dat de autogroep de toekomstige klassieker heeft laten verstoffen in een hoekje. Deze 8C Spider is door FCA Heritage met liefde netjes gehouden, waardoor de auto in feite klaar is om gereden te worden.
Of dat laatste ook gaat gebeuren is nog maar de vraag. Dit exemplaar heeft nu al een episch verhaal. Laat staan als de auto over 20 jaar opduikt bij een veiling en dat er in de tussentijd niet gereden is met het ding. Een droomscenario voor de serieuze autoverzamelaar. Mocht zo’n Spider niet je ding zijn dan heeft FCA Heritage goed nieuws voor je. Ze hebben ook een 8C Competitizione uit 2007 staan. Ook deze Alfa is nooit verkocht aan een klant en in handen gebleven van FCA.
Krijg je die uberhaubt nog wel op kenteken?
@zesinlijn: dat ligt er maar helemaal aan of de auto destijds al op kenteken is gezet. Want als voor deze auto nu pas de eerste toelating wordt aangevraagd, moet deze óók aan de regelgeving van 2019 voldoen. En dat kan een lastig verhaal worden.
@RRRobert: met het COC moet dat normaal geen probleem zijn. Daarin staat de euronorm enz van het model. En kan je hem inschrijven als een geïmporteerd model of iets. Maar deze is om op stal te zetten vind ik zelf.
@tortuga: op stal zetten? Dat meen je?!
@lithiumion: of in de huiskamer. Deze Alfa is kunst op wielen
@RRRobert: Welke regelgeving?
@basr32: toelatingseisen voor nieuwe voertuigen. En dan met name de alsmaar strenger wordende regels aangaande de uitstoot en de aanwezigheid van rijhulp- en veiligheidssystemen. Elke auto die voor het eerst op kenteken wordt gezet, moet voldoen aan de eisen die er op dat moment van toelating gelden, ook al is de auto al tien jaar eerder gebouwd.
@RRRobert: Wat een onzin weer zeg…
Koop liever een tweedehands gekentekend exemplaar eigenlijk. Betaal je tenminste geen BPM (meer)….
Wel echt dé droomauto voor mij. Wim Prins had er laatst 2 te koop staan. Kan me echt niet voorstellen dat je zo’n wagen ooit nog verkoopt als je er een hebt.
@trustmeiamanengineer: Hij is prachtig maar een GranTurismo S rijdt beter
@theblazerunner: Ook een pak lelijker..
@e90320d208pk: Nee joh!
Is de 8C al tien jaar oud?! ? pfff te tijd gaat veel te snel…
@thestino: Ouder zelfs. De Coupé was er al in 2007, de Spyder kwam in 2008. Dus respectievelijk al 12 en 11 jaar oud dus…
Mooiste auto ooit van alfa nog altijd vind ik! Ultimate dream car material, enorm underrated
@spykerboy: denk dat je wat alfa’s gemist hebt…
@spykerboy: underrated? Wat je er van leest is heeft Maserati (die de wagen voor Alfa ontwikkeld heeft) er niet zo erg goed hun best op gedaan. Wie bloedmooi wil rijden die moet pijn lijden zeg maar.
@spykerboy:
Underrated?
Bij wie dan? Ding werd al voor zijn introductie de hemel in geprezen…
@Rob: underrated wordt te pas en onpas gebruikt indd.
@spykerboy: idd prachtig maar de mooiste? Smaken verschillen natuurlijk maar het kan geen kwaad iets verder terug in de geschiedenis te kijken, naar de originele 8C’s etc. van voor WOII
@spykerboy: denk eerder overrated, zo heel geweldig schijnt ie qua wegligging niet te zijn en op mij komt ie op de een of andere manier iets te ‘ opgeblazen’ over.
Het gaat zo slecht met Fiat dat ze het museum leeg moeten verkopen?
@mashell: ach in handen van een liefhebber wordt er beter voor gezorgd dan in handen van FCA.
Dus de fabriek houdt er op voorhand al eentje achter om later voor het driedubbele te kunnen verkopen. Ook een manier om extra inkomsten te genereren
Op een paar kilometers na.. ?
@amphiby: ja, en heeft nooit de fabriek verlaten…?
@poekie: Flinke testbaan binnen de muren van die fabriek dan!
@amphiby: Fiat heeft een gave kombaan op het dak van de Lingotto fabriek in Turijn, dus wie weet.
@mashell: 2700 km op een kombaan. Splinternieuw ?
Haha wat een Blablabla fabrieksnieuw met maar 2750km test(rag)kilometers…. denk dat er wel een paar exemplaren bij verzamelaars staan die nog “nieuwer” zijn dan dit exemplaar…
Ben meer een liefhebber van coupé’s. Voor mij die dus maar.
Leuke auto, vind softops altijd afbreuk doen aan de lijn van auto’s. Zeker van deze Alfa, roof down blijft het een sexy ding
Kunst op wielen.
De normale vind ik mooier dan de spider, maar desalniettemin krijg ik direct zin in met de schakelpook te gaan spelen bij het zien van een 8C..
@sudbina: welke schakelpook..?
@vbarchetta: met mijn eigen schakelpook ;-)
Blijft toch lastig om welke Alfa dan ook verkocht te krijgen.