• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

WOW! Mustang Shelby Super Snake

Auteur: Wouter, gepost 26 augustus 2007 om 11:59 – 42 Reacties

Ford Shelby GT500 Super Snake


Het is zeker niet de meest spannende auto video die ik de laatste tijd zag, maar die 725 pk sterke V8 maakt toch indruk.

De naam Ford Shelby GT500 ‘Super Snake’ alleen al is natuurlijk fantastisch. Dan de specificaties: met hulp van een compressor wordt de 5,4L achtcilinder “opgekieteld” naar minimaal 600 pk en 800 Nm. Of als je niet hecht aan luxigheden als garantie, naar een verpletterende 725 pk. Dat zal ongetwijfeld hard gaan, maar klinkt het ook lekker?

De volgende video biedt het antwoord; en dit zijn alleen nog beelden van een Super Snake die voorzichtig een vrachtwagen in wordt gereden. (bron)

Ook interessant!

  • Shelby Super Snake Speedster
    Shelby Super Snake Speedster wil jij op je oprit hebben
  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, mustang, shelby, tuning, Video

Vorig bericht: « Acura wil concurreren met Maybach en Rolls-Royce
Volgend bericht: ZonMiRepo: Grand Prix de Monaco 1961 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alfaxa zegt

    26 augustus 2007 om 12:05

    Zeker dikke sound!!

    Login om te reageren
  2. aron zegt

    26 augustus 2007 om 12:12

    klinkt prima, vanwaar die bijnaam ‘super snake’?

    Login om te reageren
  3. dragonforce zegt

    26 augustus 2007 om 12:12

    zeer mooi wagen. alleen vind ik de sound van de porsche carrera gt beter (ok tis wel een heel ander klasse maar goed)

    http://youtube.com/watch?v=DDVB27h0wLE

    Login om te reageren
  4. Fastback zegt

    26 augustus 2007 om 12:14

    Sweet, jammer dat de kwaliteit van dit filmpje wat matig is.
    De velgen van deze “superslang” zouden ook wat spannender mogen, voorderest een super car.

    Login om te reageren
  5. xavier zegt

    26 augustus 2007 om 12:15

    Die persoon die binnenreed zal nog problemen gehad hebben om zonder veel schade uit de wagen te komen.

    Login om te reageren
  6. Skyline zegt

    26 augustus 2007 om 12:15

    Jammer dat hij alleen geen gebruik maakt in het fimpje van al die pk’s dan zou ik het geluid wel nog een keer willen horen;)

    Login om te reageren
  7. vla zegt

    26 augustus 2007 om 12:15

    mooi!!!
    600 pk uit een 5.4 liter is zeer netjes, zeker voor een amerikaan (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen)

    Login om te reageren
  8. Marc zegt

    26 augustus 2007 om 12:17

    Serieus, het geluid is erg lekker. Maar hoeveel variaties zijn er inmiddels in godsnaam niet? Ik word er een beetje flauw van hoor.. Ford Mustang “model dit”, Ford Mustang “model dat”..
    Niet te geloven.. Maar goed wellicht is menig Amerikaan en American Muscle liefhebber het niet met mij eens. I don’t care.

    Login om te reageren
  9. michiel zegt

    26 augustus 2007 om 12:17

    vette bak en mooi getuned!

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    26 augustus 2007 om 12:18

    deze kar leent zich zooooooo goed voor tunning en plastic fratsen.

    Login om te reageren
  11. Marc zegt

    26 augustus 2007 om 12:18

    @ aron: als je het logo van Shelby erbij pakt.. Daar zit namelijk een Cobra in verwerkt.. Vandaar Super Snake.. gewoon een über Shelby.

    Login om te reageren
  12. Benny1 zegt

    26 augustus 2007 om 12:25

    @ Aron ik weet het niet helemaal zeker maar, deze heet super Snake omdat je ook een ford mustang shelby GT500 heb met een slang in de grill ipv een mustangpaard en super zal wel met het vermogen te maken in vergelijking met een “normalë” GT500.

    Dodge is meer mijn ding…. hemi power ;), maar toch ziet deze super snake er erg mooi uit zeg. Ik zag in de trailer, bovenin, ook nog een zilvere staat met grijze strips.

    haha “filmt hij nog?… wacht ik ga er even voor staan .. big smile… “

    Login om te reageren
  13. Coolguy zegt

    26 augustus 2007 om 12:26

    @de vlaeminck

    Das met een compressor he.
    En met turbo’s en compressors kan je zoveel foefelen als je wilt.
    De kunt zit erin om veel pks/l te krijgen uit een NA blok.

    Login om te reageren
  14. W1CK3D zegt

    26 augustus 2007 om 12:32

    oké verliefd…

    Login om te reageren
  15. Benny1 zegt

    26 augustus 2007 om 12:35

    dat is nou een mooi geluid ;)

    Login om te reageren
  16. Joen zegt

    26 augustus 2007 om 12:44

    @Benny1 & aron,

    Hij heet super snake (en dus ook de slang als logo) omdat het een Shelby cobra is, het logo is dus ook een Cobra slang… ik heb liever de oldschool supersnake

    de originele supersnake is een afgeleide van de GT500E (eleanor uit gone in 60 seconds) die weer door Chip Foose getekend is

    Login om te reageren
  17. jasper zegt

    26 augustus 2007 om 12:48

    ik snap dat mensen er van houden maar ik vind er niks aan , lijkt net een boot

    Login om te reageren
  18. Egon zegt

    26 augustus 2007 om 13:04

    Ok, het is echt wel een dikke bak. Maar kijk nou ’s goed naar die vormegeving. ook van achteren. Die auto lijkt wel al jaren geleden te zijn ontworpen. Begin jaren negentig ofzo…

    Login om te reageren
  19. Robin zegt

    26 augustus 2007 om 13:31

    @Joen

    Ja daar geef ik ook de voorkeur aan. Simpelweg omdat het in die tijd ook normaal was dat een auto een starre achteras en bladveren had. Tegenwoordig kan dat natuurlijk echt niet meer. Oke bladveren werken beter in een rechtelijn, maar ik wil ook wel eens een bocht om.

    Login om te reageren
  20. pj zegt

    26 augustus 2007 om 13:36

    @ dragonforce

    Het geluid van de fxx vind ik persoonlijk toch iets beter

    http://youtube.com/watch?v=vc1T4nYmMKE
    (eerst slide show)

    Login om te reageren
  21. JH zegt

    26 augustus 2007 om 13:56

    De GT500E : http://www.uniqueperformance.com/supersnakeGT500E.aspx
    is echt een gave restauratie met moderne techniek en heeft geen bladveren meer:

    Uitgerust met moderen vering, remmen, motor, etc. en het klassieke uiterlijk , wat wil je meer…

    Login om te reageren
  22. Robin zegt

    26 augustus 2007 om 14:06

    @JH

    Geweldig! Dat is zeg maar een moderne versie van de oude supersnake. Wist niet dat hij zo geupdate was. Dat is bijna on Amerikaans.

    De orginele had zelfs nog trommel remmen achter.

    Check:
    http://www.nvsaac.com/gallery/1967_shelby_gt500_18.htm

    Login om te reageren
  23. Dr. Bronx zegt

    26 augustus 2007 om 15:28

    heeeele mooie dikke bak.

    Doe mij er maar een

    Login om te reageren
  24. NLX zegt

    26 augustus 2007 om 16:53

    Zeer dikke auto, de nieuwe mustangs zijn veeeeel mooier dan de vorige generatie Mustangs. Ook leuk dat ze voor de verandering ook iets aan de handling hebben gedaan:)

    Login om te reageren
  25. Luc zegt

    26 augustus 2007 om 17:03

    lekkere sound zeg

    staat er nou een tweede in die o zo megalange vrachtwagen?
    hoe komt hij eigenlijk uit die auto als hij binnen rijdt?

    Login om te reageren
  26. NLX zegt

    26 augustus 2007 om 18:13

    @ Luc

    er zitten meerdere deuren of grote stukken die open kunnen klappen aan de zijkant, je moet alleen wel een ladder bij de hand hebben als je een dubbeldeks trailer hebt.

    Login om te reageren
  27. wideman zegt

    26 augustus 2007 om 19:53

    leuk dat die remlichten een voor een aangaan :P

    Login om te reageren
  28. Rob USA zegt

    26 augustus 2007 om 20:16

    Echt een super mooie auto en helaas hoor je hier alleen nog maar het geluid bij
    het stationair toerental als je wat gas geeft word het pas echt feest!!!!
    Kleur is alleen fout maar model is super eindelijk een auto die niet alleen in een
    windtunnel is ontwikkeld zoals de rest. Er zijn idd ook wel mooiere velgen bij te verzinnen vind ik.
    @ Marc het valt best mee hoor als je naar een gemiddelde duitser kijk die heeft veeeel meer uitvoeringen als deze , Ze hebben bv al gelukkig geen diesel !!!
    en maar 1 V6 4l,een 4.6 V8 en 5.4 V8 en die laatste dan alleen met een paar tuning sets. Wel tot 725 pk :) en dat allemaal zonder lelijke taartschep achterop.
    Wacht met plezier op een “echt” driving filmpje !!!

    Login om te reageren
  29. GOD zegt

    26 augustus 2007 om 20:28

    haha wat een drama filmpje, knal dat ding toch gewoon de trailer in
    maar verder wel agressief ding maar totaal geen x-factor

    Login om te reageren
  30. tweaker zegt

    26 augustus 2007 om 21:48

    iemand ooit al es in zo’n wrak gereden? kan je zelfs niet eens automatische airco op krijgen… excuus van ford? is een goedkoper wagen meneer

    nee dank u, ik koop wel een deftige wagen

    Login om te reageren
  31. Boriz zegt

    26 augustus 2007 om 22:23

    Mustang hoort gewoon bij Amerika…

    Ik vind die velgen er best wel mooi bij passen:)

    Login om te reageren
  32. Rob USA zegt

    26 augustus 2007 om 22:57

    @tweaker nee in deze nog niet hij is nog niet op de markt en ehhh hoezo wrak?
    Die staan op de sloop en deze is gloednieuw ???Ik heb wel het genoegen gehad om in de V8 4.6l te rijden en dat rijd echt super vind ik en airco hoeft niet echt,
    gooi gewoon het dak open, maar een gewone airco zit er tegen een kleine vergoeding op en die zijn echt wel ok !!!Het is in de states een goedkope wagen ja,daar kan iemand met een kleine beurs tenminste een leuke aparte wagen met een dikke V8 kopen !!! Wat versta jij dan onder deftig ???
    @God geen X factor zeg je … de duitse massa wel dan ??? De X factor houd ook in dat hij anders is dan deze massa en dat is hij gelukkig met die rechte neus bv en die dikke motorkap en dikke lekkere kont en bijbehorende lichtbalk
    die van honderden meters duidelijk herkenbaar is en dat gecombineerd met een heerlijke V8 sound uit de 2 uitlaten!!!

    Login om te reageren
  33. pipil zegt

    26 augustus 2007 om 23:45

    “klinkt prima, vanwaar die bijnaam ’super snake’?”

    een oude bijnaam uit de racery. slechts 1 of 2 modellen ooit van gemaakt in the sixties. 7500 rpm 7 liter V8. unique performance heeft hommage gebracht aan die wagen door de GT500E SS. te bouwen

    Login om te reageren
  34. Robin zegt

    27 augustus 2007 om 00:00

    @RobUSA,

    Die nieuwe mustang is ook enkel een massa product waar men geld mee wil verdienen hoor. Kom alsjeblieft niet aan dat het meer X-factor heeft dan een audi of bmw. Pak een snelle BMW, bijvoorbeeld een M3, en wedden dat je iets exclusiefs, degelijks en bruut snels rijdt met een boel meer allure. Wat ook geen 26 liter blok nodig heeft voor 350 pk (bij wijze van).

    Het ding heeft standaard bladveren en blijkbaar ook al geen climate control. Als het door moet voor een poor mans racer, dan heeft de Skoda Octavia RS ook de X-factor en die heeft wel automatische airco en bijtijdse componenten.

    Daarnaast is bovenstaande ford alleen maar ruig omdat hij zo dik getuned is, mijn mening. Het origineel vind ik eerder een karikatuur van zichzelf.

    Login om te reageren
  35. GOD zegt

    27 augustus 2007 om 09:34

    @Robin

    voledig met je eens, hij ziet er zeker wel vet uit maar dan heb je het ook wel gehad
    het is niet zo dat ik de wagen afkraak maar hij heeft gewoon geen x-factor
    het is moeilijk uit te leggen wat de x-factor is (hoor mij lullen ;) )
    maar de mustang lijkt op een uitgeboude getunede bak
    en is een echte aandacht trekker maar verder heeft ie niks speciaals

    Login om te reageren
  36. Rob USA zegt

    27 augustus 2007 om 10:32

    @Robin :Het lijkt mij dat ieder automerk er is om geld te verdienen en de meeste met massa productie ( want daar verdien je het ook mee )
    Het hier in NL bekeken (logisch) vind ik dat een Mustang zeker meer een X factor heeft alleen al omdat ze zeer exclusief zijn en je ze bijna niet ziet rijden en qua design op niks anders lijkt !! De vergelijking met een M3 is het bekende appels met …. de M3 is hier bijna 2 x duurder en in de States 3x.Dus vergelijk hem met een gewone 3 en dan kies ik zeker voor de Mustang want de gewone 3 heeft zeg maar geen allure en zie op elke hoek van de straat en heeft geen V8 met 350 pk en lijkt van de achterkant net op een jap,is krap bemeten en de coupe lijkt op de A5 en de 3 staat dadelijk/nu ook al, in wijken waar je je dochter s’avonds liever niet heen laat gaan.( netjes omschreven he )
    By the way als je toch de M3 wil vergelijken met de Mustang dan komt uit de Mustang een veeeel mooiere V8 sound dan de M3 en deze Super Snake verpulvert hem in de sprint en bij tussen acceleraties. En dat voor minder geld.

    Login om te reageren
  37. Robin zegt

    27 augustus 2007 om 11:36

    @Rob USA

    Oke een Mustang is veel voor weinig en een M3 is duur (heb je helemaal gelijk in). Maar zegt dat iets over de X-factor, dan zouden veel koreaanse auto’s ook een x-factor moeten hebben en zijn de Chinese super hot?

    Wellicht had ik hem beter kunnen vergelijken met een Impreza WRX (wel de oude, want de nieuwe is afzichtelijk) of een dergelijk soort auto. Ook veel voor weinig, met een karakteristieke boxer motor, vier wiel aandrijving, een rally afkomst en goed te tunen. Daarnaast zit er zeer moderne techniek in. Gebleken is wel dat deze auto duidelijk de X-factor heeft.

    Ik kan een auto waar teveel beperkingen bij zitten geen X-factor geven. Er is teveel bespaard op kosten en men moet het vooral hebben van de geschiedenis van het model.

    Daarnaast denk ik dat je zo’n auto net zo goed in een aso wijk kunt vinden als een oude bmw. Vooruit dan ligt er een gas tank in. En bovenstaande supersnake, onderstuurd tegen een boom aan in de eerste bocht en dan maakt die voorsprong van 2 sec. op een standaard m3 ook geen verschil meer.

    Nee ik zou het bij een oude klassieker uit de jaren 60, 70 houden wanneer je een mustang wilt. Die hebben duidelijk een X-factor.

    Login om te reageren
  38. Rick dos zegt

    27 augustus 2007 om 16:13

    “en dan kies ik zeker voor de Mustang want de gewone 3 heeft zeg maar geen allure en zie op elke hoek van de straat”

    Duidelijk dat jij niet in de States moet wonen, want dan zou je dat met de Mustang hebben en niet met de 3 serie. ;)

    Hele gave en brute wagen. Alleen niet voor Europa, hier rij je er zo voor Joker mee…..

    Login om te reageren
  39. Rob USA zegt

    27 augustus 2007 om 18:43

    @ Rick Dos : Als ik in de States zou wonen dan zou ik misschien een BMW overwegen om aan de grijze massa te ontsnappen en vandaar doe ik het hier dus andersom !!
    PS Heb nog een mooi antwoord op jou gala avond auto !!! :)

    Login om te reageren
  40. 1BADGT500 zegt

    3 september 2007 om 14:19

    Ik heb zo’n ding en je rijdt er een BMW M3 mee om zijn oren. Op dit moment heb ik 520 pk aan de achterwielen en 750nm koppel. Het is wel zo dat je eerst 1500 Euro moet uitgeven om hem te verlagen met instelbare schokbrekers en stuggere veren om de wegligging te verbeteren. Ondanks dat hij 200kg zwaarder is dan een 2007 M3 is hij verbazingwekkend lichtvoetig. Ook op het circuit. Zelf getest.

    In de USA is de auto een compromis tussen sportief rijden en comfortabel. Hij kost maar 43000 US Dollar en de M3 op een haar na 100000 Euro. Natuurlijk heeft de M3 de meest moderne snufjes maar dat alles heeft wel zijn prijs. Voor dat geld extra koop ik er liever een tweedehands M3 E30 bij.

    Als ik voor elke foto een euro kreeg. Je moet de mensen eens zien op de snelweg om foto’s te maken met hun mobieltjes. Een Shelby hier is uniek.

    Groet,
    ook BMW gek.

    Login om te reageren
  41. rb zegt

    3 december 2008 om 18:41

    oja en nog een lachgas flesje toevoegen voor een kleine boest in pk als dat nodig is het scheelt zon 150pk

    Login om te reageren
  42. rb zegt

    3 december 2008 om 18:43

    oja nog een klein flesje lachgas toevoegen voor als er effen wat meer pk´s nodig zijn
    het scheelt toch zon 150pk met die mooienb v8

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North