• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wow! Porsche 996 GT2 R Flat van Albert Motorsport

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 januari 2012 om 09:14 – 57 Reacties

Porsche 997 GT2 R Flat
Heeft er iemand een doekje voor me?

Gisteren werden we op autojunk verwend met foto’s van een wel heel strakke 997-racer van de Duitse firma Albert Motorsport. Dit bedrijf uit Oberhausen draait al de nodige jaren mee in de racerij, en Elfjes zijn hun weapon of choice. Hun nieuwste project is een extra platgeslagen Porsche 996 GT2.

Niet alleen het uiterlijk onderging een grondige wijziging, ook aan het boxerblok achterin zal een en ander gebeurd zijn. De dikke titanium pijpen ogen in elk geval heerlijk.

Meer informatie volgt, tot die tijd kan je je vergapen aan een 202 foto’s tellende gallery, waarin het bouwproces aardig gedocumenteerd is. Komend weekend schijnt de GT2 R zijn debuut te maken tijdens de Nieuwjaarsrace op Zandvoort. En kijk ook eens onderstaande video, ondersteund door wat onconventionele operamuziek (Puccini):

Update 06-01: in de basis is dit geen 997, maar 996, zo ontdekten we later. Laat je niet in de war brengen door de nieuwe koplampen!

Ook interessant!

  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
  • Op welke Porsche 911 GT2 sla jij 180k stuk?
  • Porsche zet ronderecord op Zandvoort met GT2 RS
  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, gt2, Porsche, Racing, Video

Vorig bericht: « Video: dikke fik in de Dakar
Volgend bericht: Volvo gaat doorrr: XC60 Plug-in Hybrid Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. sir_smokalot zegt

    4 januari 2012 om 09:15

    Moeten we die auto nou Fat Albert (hey, hey, hey) of Flat Albert noemen?

    Login om te reageren
    • bruinbeer zegt

      4 januari 2012 om 10:21

      @sir_smokalot: Fat Albert is wel heel gaaf :D

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      5 januari 2012 om 03:30

      @sir_smokalot:

      Nah.
      Doe dan Flat Eric!
      Wie kent m niet?

      Login om te reageren
  2. kaasboerin zegt

    4 januari 2012 om 09:17

    My son, what have ye done..

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      4 januari 2012 om 09:34

      @kaasboerin: :llol: … het is toch ‘brr’ met die tuningbedrijfjes hae ?!

      Login om te reageren
  3. midasracer zegt

    4 januari 2012 om 09:22

    Geinig, maar in wat voor klasse rijden ze dan? Ik neem aan dat de Porsche races uit eenheidsklasses bestaan en daar valt deze buiten.

    Login om te reageren
    • gschoots zegt

      4 januari 2012 om 12:12

      @midasracer: De nieuwjaarsrace is een endurance race met vier verschillende klassen(op basis van motorcapaciteit), er rijdt dan echt van alles door elkaar. Als bezoeker is het dan ook maar moeilijk te volgen als race en eerder een leuk evenement om raceauto’s te zien in het donker op Zandvoort, let wel dat is mijn persoonlijke mening dus laat je niet weerhouden om die dikke 997 te gaan bekijken.

      Login om te reageren
  4. Carreza zegt

    4 januari 2012 om 09:26

    Wordt 2012 het jaar van de platgeslagen auto’s? Eerst die 300C en nou dit…

    In tegenstelling tot die 300C vind ik hier niks aan :s

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      4 januari 2012 om 09:28

      @Carreza: Kijk maar eens hoe vliegensvlug dit apparaat is..

      Login om te reageren
      • Carreza zegt

        4 januari 2012 om 09:33

        @kaasboerin: snelheid is natuurlijk top!

        Maar het heeft meer met die 911 carrosserie te maken denk ik…

        Login om te reageren
  5. Jappio zegt

    4 januari 2012 om 09:29

    @midasraces Er zijn nog best wel wat raceklassen die dit soort auto’s toelaten, zoals de Dutch Supercar Challenge en het VLN. Wat dat betreft mogelijkheden genoeg met deze wagen!

    Login om te reageren
    • ericc zegt

      4 januari 2012 om 11:36

      @Jappio: Albert Vanierschot wou ook een op basis van 997 in de 24h van Zolder meedoen, maar één dag voor de start werd de auto gediskwalificeerd omdat hij geen crashtest kon voorleggen. (lees : de concurrentie was bang dat ze geen kans maakten en hebben alle registers opengetrokken (met hulp van de KACB) om de wagen te weren) In de VLN kan hij nog terecht maar niet in België!

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        4 januari 2012 om 14:07

        @ericc:

        Dat is wel niet het hele verhaal (dat van achter de schermen overigens wel), die ‘porsche’ van Vanierschot (op basis van de 993 geloof ik trouwens) is een sihouette.
        Volledig zelf ontwikkeld buizenframe.
        Dan kan je problemen verwachten? Dit is een carrosserie met nog een kooi erin.

        Login om te reageren
    • ramshoek zegt

      4 januari 2012 om 11:55

      @Jappio:
      In Deutschland hebben ze ook nog de Spezial Tourenwagen Trophee.

      Heb even op de site van albert-motorsport.de gekeken en zie een aantal races voor het NL Winter Endurance Kampioenschap en een Porsche weekendje in België. Die evenementen lijken me niet voldoende om een nieuwe wagen voor te bouwen, dus misschien volgt er nog iets.

      Login om te reageren
  6. henk123456 zegt

    4 januari 2012 om 09:37

    Gruwelijk mooi!

    Login om te reageren
  7. bosje zegt

    4 januari 2012 om 09:38

    Lol, is weer eens wat anders. Lijkt haast wel op de panamera gebaseerd te zijn!

    Login om te reageren
  8. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    4 januari 2012 om 09:38

    Zozo, een platgeslagen platgeslagen Kever dus…

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      4 januari 2012 om 10:06

      @Svenska_Aeroplan_AB: Damn, verveelt dat nou nooit?

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        4 januari 2012 om 10:28

        @kaasboerin: ja flauw he! Maar was zo’n inkoppertje… ;)

        Login om te reageren
  9. nissangtr zegt

    4 januari 2012 om 09:39

    Wat een geweldige auto,nu nog matzwart spuiten,dan is hij af met die gouden wielen.Hij ziet er heel mooi uit zo plat.Misschien is het wel de gaafste raceauto die ik heb gezien.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      4 januari 2012 om 09:44

      @nissangtr: Gouden = magnesium?

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        4 januari 2012 om 09:49

        @kaasboerin: denk dat hij kleurtje goud bedoelt :p

        Login om te reageren
        • nissangtr zegt

          4 januari 2012 om 13:43

          @jzaero: Ja.

          Login om te reageren
  10. vale46 zegt

    4 januari 2012 om 10:01

    Zo “WOW!” vind ik het toch niet. Als je een dagje naar de Nurburgring gaat zie je wel meerdere Porsches getuned voor het circuit.

    Wel leuk dat ze hem nog wat platter hebben geslagen, maar nu vind ik uit sommige hoeken de kont wat lijken op een Panamera(=géén compliment)

    & de foto’s zitten in een volstrekt onlogische volgorde.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      4 januari 2012 om 10:45

      Everybody’s a critic…En van die Panamera komt binnenkort een facelift, dus dan lijkt ’t weer minder :)

      Login om te reageren
  11. yannick-s zegt

    4 januari 2012 om 10:06

    Erg gaaf deze auto. Ik vind hem mooier zo.

    Login om te reageren
  12. spotu2 zegt

    4 januari 2012 om 10:19

    Niet geschikt voor personen onder de 1m30!

    Login om te reageren
  13. birdboy zegt

    4 januari 2012 om 10:28

    Lijkt opeens verdacht veel op een Panamera. Heb liever de GT3 in Martini kledij die op de achtergrond staat.

    Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      4 januari 2012 om 12:37

      @birdboy: Met veel fantasie zie ik er nog steeds geen panamera in.

      Login om te reageren
  14. E34M5Touring zegt

    4 januari 2012 om 10:35

    Wat een Comedy Capers auto.

    Login om te reageren
  15. mightymike zegt

    4 januari 2012 om 10:37

    Zo ja vet snel hij rijd de Swift en 1 series er uit;) vet goed

    Login om te reageren
  16. The360box zegt

    4 januari 2012 om 10:42

    Die velgen zijn zo cliche, zet er dan nog mooiere BBS’ers onder, konden ze niet beter een GT3 nemen die ze er uitstekend voor uitleend?(GT3 Cup, GT3 RSR RS, GT3 Cup GT3 RSRRS)

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      4 januari 2012 om 17:02

      @The360box:

      Goh, ik denk dat ze daar gewoon niet over nagedacht hebben. Ze hebben gewoon een porsche zien staan en zijn eraan beginnen werken. Misschien moet je ze eens laten weten wat voor stompkoppen het geweest zijn, staat er geen telefoonummer of mailadres op hun site?

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        4 januari 2012 om 17:06

        @Hupke: Even serieus, zou jij een duurdere auto nemen om het vervolgens toch weer kaal te strippen. En ik neem toch aan dat de turbo’s of verwijderd zijn of er grotere op gezet zijn.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          4 januari 2012 om 17:35

          @The360box:

          De GT2 is goedkoper dan een circuit klare GT3 (RSR) als je er al een te pakken hebt gekregen.

          Waarom ze niet gestart zijn van een basis porsche 997 ofzo weet ik ook niet, maar ze zullen er echt wel hun redenen voor gehad hebben. Misschien dat het totaalpakket dat bij een GT2 zit goedkoper is dan alles in tuning onderdelen te moeten gaan kopen. Misschien hebben ze deze goedkoop 2e hands kunnen kopen,…

          Daarbovenop zit in een GT3 een rolkooi in die ze er dan moesten uitslopen, in een GT2 zit dat niet.

          Login om te reageren
  17. bpc zegt

    4 januari 2012 om 11:13

    elke 911 zou evenveel platgeslagen moeten zijn as dit , ziet er gelijk een stuk exotischer uit,

    Login om te reageren
  18. DennisS65B40 zegt

    4 januari 2012 om 11:17

    Supergaaf!! Zal een ongelofelijk lage cw waarde hebben.

    Login om te reageren
    • BananaMan zegt

      4 januari 2012 om 19:24

      @audir8v10:
      nou ik denk vooral een klein frontaal oppervlak… Maar goed, ik snap wat je bedoelt.

      Login om te reageren
      • DennisS65B40 zegt

        5 januari 2012 om 08:05

        @BananaMan: Door een klein frontoppervlak én de manier waarop hij afloopt achter, dus cw.

        Login om te reageren
        • BananaMan zegt

          5 januari 2012 om 10:20

          @audir8v10:
          okee, dan vergeten we die enorme spoiler even :-)

          Login om te reageren
          • DennisS65B40 zegt

            5 januari 2012 om 11:34

            @BananaMan: hehe je hebt gelijk! In gedachten had ik die er al afgetrokken haha…

            Login om te reageren
  19. jerome zegt

    4 januari 2012 om 11:26

    Superbak! Hoop het monster zondag wel te zien op Zandvoort! Nu alleen hopen op een beetje fatsoenlijk weer.. Vorig jaar was het zo koud op Zandvoort tijdens de nieuwjaarsraces op de duinen… Bohh

    Login om te reageren
  20. bennyblisto zegt

    4 januari 2012 om 11:34

    Niet mooi..

    Login om te reageren
  21. spykerboy zegt

    4 januari 2012 om 12:11

    nice nice!

    Login om te reageren
  22. syliaca zegt

    4 januari 2012 om 12:36

    Dit maakt het voor mij toch een stuk aantrekkelijker om naar de Nieuwjaarsraces te gaan :P

    Login om te reageren
  23. xilver zegt

    4 januari 2012 om 12:42

    Teiltje graag… en niet om in te kotsen maar om in te kwijlen. Man wat een retegave wagen is dat!

    Login om te reageren
  24. imdoctorbob zegt

    4 januari 2012 om 13:56

    Leuk enzo, maar op de video doe hij ongeveer 1.48 over een rondje en dat valt een beetje tegen, een ‘gewone’ porsche gt3 cup doet dat ook.

    Login om te reageren
  25. Designbrouwerij zegt

    4 januari 2012 om 14:05

    Op de video wordt nog gereden in de oude Sotrax GT3. De GT2 heeft nog geen snelle ronde op Zandvoort gereden.

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      4 januari 2012 om 17:02

      @Designbrouwerij: Wat staat er in de tekst? ” Komend weekend schijnt de GT2 R zijn debuut te maken tijdens de Nieuwjaarsrace op Zandvoort. En kijk ook eens onderstaande video, ondersteund door wat onconventionele operamuziek”

      Login om te reageren
  26. meneersander zegt

    4 januari 2012 om 14:48

    Zo, dat is pas een 911!

    Login om te reageren
  27. mashell zegt

    4 januari 2012 om 15:06

    Als je de 911 wilt verbeteren moet je niet het dak verlagen maar de motor naar voren halen. Gewoon een Cayman kopen kan natuurlijk ook.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      4 januari 2012 om 21:02

      @mashell:neee! Gewoon laten zitten waar die zit,wel de waterkoeling er weer afslopen.

      Login om te reageren
  28. urtarget1992 zegt

    4 januari 2012 om 15:38

    Vet! Doet me denken aan de “oude” gt1:D

    Login om te reageren
  29. p993 zegt

    4 januari 2012 om 16:57

    Wat doet het neefje van Flatbert in die foto serie?
    Heb je daarvoor een doekje nodig smokey?

    Login om te reageren
  30. wimbers zegt

    4 januari 2012 om 17:15

    geneog porsche op de parkeerplaats daar..
    maar kan porsche niet even meekijken?
    ik vindt hem zonder al die uitbouwsels qua daklijn veel strakker dan de gewone..

    Login om te reageren
  31. a3aan zegt

    5 januari 2012 om 00:10

    Ik vind Porches foeilelijk, maar als ik dan toch een zou moeten kiezen, dan is dit ‘m wel.

    Mooie bak!

    Login om te reageren
  32. RobinM zegt

    8 januari 2012 om 22:57

    Heb em niet gezien vandaag…. Jammer!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North