
Heeft er iemand een doekje voor me?
Gisteren werden we op autojunk verwend met foto’s van een wel heel strakke 997-racer van de Duitse firma Albert Motorsport. Dit bedrijf uit Oberhausen draait al de nodige jaren mee in de racerij, en Elfjes zijn hun weapon of choice. Hun nieuwste project is een extra platgeslagen Porsche 996 GT2.
Niet alleen het uiterlijk onderging een grondige wijziging, ook aan het boxerblok achterin zal een en ander gebeurd zijn. De dikke titanium pijpen ogen in elk geval heerlijk.
Meer informatie volgt, tot die tijd kan je je vergapen aan een 202 foto’s tellende gallery, waarin het bouwproces aardig gedocumenteerd is. Komend weekend schijnt de GT2 R zijn debuut te maken tijdens de Nieuwjaarsrace op Zandvoort. En kijk ook eens onderstaande video, ondersteund door wat onconventionele operamuziek (Puccini):
Update 06-01: in de basis is dit geen 997, maar 996, zo ontdekten we later. Laat je niet in de war brengen door de nieuwe koplampen!





Moeten we die auto nou Fat Albert (hey, hey, hey) of Flat Albert noemen?
@sir_smokalot: Fat Albert is wel heel gaaf :D
@sir_smokalot:
Nah.
Doe dan Flat Eric!
Wie kent m niet?
My son, what have ye done..
@kaasboerin: :llol: … het is toch ‘brr’ met die tuningbedrijfjes hae ?!
Geinig, maar in wat voor klasse rijden ze dan? Ik neem aan dat de Porsche races uit eenheidsklasses bestaan en daar valt deze buiten.
@midasracer: De nieuwjaarsrace is een endurance race met vier verschillende klassen(op basis van motorcapaciteit), er rijdt dan echt van alles door elkaar. Als bezoeker is het dan ook maar moeilijk te volgen als race en eerder een leuk evenement om raceauto’s te zien in het donker op Zandvoort, let wel dat is mijn persoonlijke mening dus laat je niet weerhouden om die dikke 997 te gaan bekijken.
Wordt 2012 het jaar van de platgeslagen auto’s? Eerst die 300C en nou dit…
In tegenstelling tot die 300C vind ik hier niks aan :s
@Carreza: Kijk maar eens hoe vliegensvlug dit apparaat is..
@kaasboerin: snelheid is natuurlijk top!
Maar het heeft meer met die 911 carrosserie te maken denk ik…
@midasraces Er zijn nog best wel wat raceklassen die dit soort auto’s toelaten, zoals de Dutch Supercar Challenge en het VLN. Wat dat betreft mogelijkheden genoeg met deze wagen!
@Jappio: Albert Vanierschot wou ook een op basis van 997 in de 24h van Zolder meedoen, maar één dag voor de start werd de auto gediskwalificeerd omdat hij geen crashtest kon voorleggen. (lees : de concurrentie was bang dat ze geen kans maakten en hebben alle registers opengetrokken (met hulp van de KACB) om de wagen te weren) In de VLN kan hij nog terecht maar niet in België!
@ericc:
Dat is wel niet het hele verhaal (dat van achter de schermen overigens wel), die ‘porsche’ van Vanierschot (op basis van de 993 geloof ik trouwens) is een sihouette.
Volledig zelf ontwikkeld buizenframe.
Dan kan je problemen verwachten? Dit is een carrosserie met nog een kooi erin.
@Jappio:
In Deutschland hebben ze ook nog de Spezial Tourenwagen Trophee.
Heb even op de site van albert-motorsport.de gekeken en zie een aantal races voor het NL Winter Endurance Kampioenschap en een Porsche weekendje in België. Die evenementen lijken me niet voldoende om een nieuwe wagen voor te bouwen, dus misschien volgt er nog iets.
Gruwelijk mooi!
Lol, is weer eens wat anders. Lijkt haast wel op de panamera gebaseerd te zijn!
Zozo, een platgeslagen platgeslagen Kever dus…
@Svenska_Aeroplan_AB: Damn, verveelt dat nou nooit?
@kaasboerin: ja flauw he! Maar was zo’n inkoppertje… ;)
Wat een geweldige auto,nu nog matzwart spuiten,dan is hij af met die gouden wielen.Hij ziet er heel mooi uit zo plat.Misschien is het wel de gaafste raceauto die ik heb gezien.
@nissangtr: Gouden = magnesium?
@kaasboerin: denk dat hij kleurtje goud bedoelt :p
@jzaero: Ja.
Zo “WOW!” vind ik het toch niet. Als je een dagje naar de Nurburgring gaat zie je wel meerdere Porsches getuned voor het circuit.
Wel leuk dat ze hem nog wat platter hebben geslagen, maar nu vind ik uit sommige hoeken de kont wat lijken op een Panamera(=géén compliment)
& de foto’s zitten in een volstrekt onlogische volgorde.
Everybody’s a critic…En van die Panamera komt binnenkort een facelift, dus dan lijkt ’t weer minder :)
Erg gaaf deze auto. Ik vind hem mooier zo.
Niet geschikt voor personen onder de 1m30!
Lijkt opeens verdacht veel op een Panamera. Heb liever de GT3 in Martini kledij die op de achtergrond staat.
@birdboy: Met veel fantasie zie ik er nog steeds geen panamera in.
Wat een Comedy Capers auto.
Zo ja vet snel hij rijd de Swift en 1 series er uit;) vet goed
Die velgen zijn zo cliche, zet er dan nog mooiere BBS’ers onder, konden ze niet beter een GT3 nemen die ze er uitstekend voor uitleend?(GT3 Cup, GT3 RSR RS, GT3 Cup GT3 RSRRS)
@The360box:
Goh, ik denk dat ze daar gewoon niet over nagedacht hebben. Ze hebben gewoon een porsche zien staan en zijn eraan beginnen werken. Misschien moet je ze eens laten weten wat voor stompkoppen het geweest zijn, staat er geen telefoonummer of mailadres op hun site?
@Hupke: Even serieus, zou jij een duurdere auto nemen om het vervolgens toch weer kaal te strippen. En ik neem toch aan dat de turbo’s of verwijderd zijn of er grotere op gezet zijn.
@The360box:
De GT2 is goedkoper dan een circuit klare GT3 (RSR) als je er al een te pakken hebt gekregen.
Waarom ze niet gestart zijn van een basis porsche 997 ofzo weet ik ook niet, maar ze zullen er echt wel hun redenen voor gehad hebben. Misschien dat het totaalpakket dat bij een GT2 zit goedkoper is dan alles in tuning onderdelen te moeten gaan kopen. Misschien hebben ze deze goedkoop 2e hands kunnen kopen,…
Daarbovenop zit in een GT3 een rolkooi in die ze er dan moesten uitslopen, in een GT2 zit dat niet.
elke 911 zou evenveel platgeslagen moeten zijn as dit , ziet er gelijk een stuk exotischer uit,
Supergaaf!! Zal een ongelofelijk lage cw waarde hebben.
@audir8v10:
nou ik denk vooral een klein frontaal oppervlak… Maar goed, ik snap wat je bedoelt.
@BananaMan: Door een klein frontoppervlak én de manier waarop hij afloopt achter, dus cw.
@audir8v10:
okee, dan vergeten we die enorme spoiler even :-)
@BananaMan: hehe je hebt gelijk! In gedachten had ik die er al afgetrokken haha…
Superbak! Hoop het monster zondag wel te zien op Zandvoort! Nu alleen hopen op een beetje fatsoenlijk weer.. Vorig jaar was het zo koud op Zandvoort tijdens de nieuwjaarsraces op de duinen… Bohh
Niet mooi..
nice nice!
Dit maakt het voor mij toch een stuk aantrekkelijker om naar de Nieuwjaarsraces te gaan :P
Teiltje graag… en niet om in te kotsen maar om in te kwijlen. Man wat een retegave wagen is dat!
Leuk enzo, maar op de video doe hij ongeveer 1.48 over een rondje en dat valt een beetje tegen, een ‘gewone’ porsche gt3 cup doet dat ook.
Op de video wordt nog gereden in de oude Sotrax GT3. De GT2 heeft nog geen snelle ronde op Zandvoort gereden.
@Designbrouwerij: Wat staat er in de tekst? ” Komend weekend schijnt de GT2 R zijn debuut te maken tijdens de Nieuwjaarsrace op Zandvoort. En kijk ook eens onderstaande video, ondersteund door wat onconventionele operamuziek”
Zo, dat is pas een 911!
Als je de 911 wilt verbeteren moet je niet het dak verlagen maar de motor naar voren halen. Gewoon een Cayman kopen kan natuurlijk ook.
@mashell:neee! Gewoon laten zitten waar die zit,wel de waterkoeling er weer afslopen.
Vet! Doet me denken aan de “oude” gt1:D
Wat doet het neefje van Flatbert in die foto serie?
Heb je daarvoor een doekje nodig smokey?
geneog porsche op de parkeerplaats daar..
maar kan porsche niet even meekijken?
ik vindt hem zonder al die uitbouwsels qua daklijn veel strakker dan de gewone..
Ik vind Porches foeilelijk, maar als ik dan toch een zou moeten kiezen, dan is dit ‘m wel.
Mooie bak!
Heb em niet gezien vandaag…. Jammer!