• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Yido Golf GTI Clubsport is uitgesproken krankzinnig

Auteur: willeme, gepost 23 augustus 2020 om 13:56 – 26 Reacties

Maar is de Yido Golf GTI Clubsport ook een beetje snel?

Het leuke van een Volkswagen Golf GTI is dat je niet de enige bent die er eentje heeft. De auto is in veel landen een fenomeen. De combinatie tussen praktische inzetbaarheid, comfort, sportiviteit, prestaties en fun is erg goed gekozen.

Yido Golf GTI Clubsport

De nieuwe generatie is net los. Vaak zie je dan dat er een hoop bedrijven komen met een hoop spulletjes voor het uitgaande model. In sommige gevallen zijn het subtiele upgrades of juist hele specifieke trackday upgrades. In dit geval gaat het om de Yido Golf GTI Clubsport en die is, eh: erg uitgesproken.

Velgenboer

Yido Performance is een Duitse tuner die zich voornamelijk bezighoudt met velgenupgrades, maar ze doen ook meer. De Yido Golf GTI Clubsport is uitgesproken krankzinnig en overduidelijk het resultaat van iemand die niet wist wanneer ‘ie moest stoppen.

Kleurstelling

De Yido Golf GTI Clubsport is voorzien een enorme voorspoiler, sideskirts met spoiler en nieuwe diffuser. Het meest opvallend is de kleurstelling. Het is overigens gewoon een wrap, dus mocht je het niets vinden, kun je het er altijd af halen. Onder de wrap is de auto namelijk gewoon Candy White.

Wrap

De wrap steekt lekker af bij de enorme velgen. Deze zijn worden door Yido Performance zelf gemaakt en zijn gesmeed, tweedelig en tweekleurig. Met een diameter van 20″ zijn ze wellicht iets aan de grote kant. Net als de duurtest-BMW zijn de velgen 9J breed. Wel is de Yido Golf GTI Clubsport een stuk lager. Dit komt dankzij een airride-installatie.

Sneller?

Nu horen wij jullie denken: “Leuk en aardig, maar is de deze Golf ook sneller dan origineel?”. Die vraag kunnen we bevestigend beantwoorden. Er zijn twee Stages mogelijk. Standaard heb je de beschikking over 265 pk en 350 Nm. Deze levert in overboost-functie 290 pk en 380 Nm. Er is een Stage 1 leverbaar, hoeveel power dat oplevert is niet bekend.

  • Yido Golf GTI Clubsport
  • Yido Golf GTI Clubsport
  • Yido Golf GTI Clubsport

Stage 2

Dus, ga dan meteen voor Stage 2. Dan worden de turbo, intake, intercooler en ECU aangepakt. Voor een beter geluid is er een Remus sportuitlaat. Het resultaat is een maximum vermogen van 420 pk en een bizar hoog koppel van 650 Nm. Overigens hoef je niet alles te kiezen. Als je alleen de motorische upgrades wenst, kan dat ook.

Ook interessant!

  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
  • Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
    Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
  • Volkswagen presenteert: een getunede Golf GTI
  • rijtest
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 8 GTI Clubsport van Sjors

Nieuwste artikelen

  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
  • Dit is de enige Nederlandse Giulia GTA met een achterbank
  • Dikke BMW op Marktplaats heeft een zeer smakelijke kleurencombo
FacebookTweetPinLinkedIn

clubsport, golf, golf-7, gti, tuning, velgen, verlaagd, Volkswagen, wrap

Vorig bericht: « Motoren Mercedes S-Klasse nu officieel bekend
Volgend bericht: Zo zag Rinus Veekay’s weg naar de Indy 500 eruit »

Lees Interacties

Reacties

  1. rob5nismo zegt

    23 augustus 2020 om 14:13

    Qua uitbouw en kleuren is het 15 jaar geleden

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      23 augustus 2020 om 14:37

      @rob5nismo: retro

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        23 augustus 2020 om 15:38

        @okdoei: idd komt vanzelf weer terug in de mode

        Login om te reageren
  2. scrmeagle zegt

    23 augustus 2020 om 14:15

    Wat moet je met zo’n kermis wagen op de openbare weg? Wel leuk dat dit kan.

    Login om te reageren
  3. soundgarden zegt

    23 augustus 2020 om 14:26

    Wat kots ik toch op die arride look. Snap het hele idee wel hoor, maar kom op man. Dinky toy zo

    Login om te reageren
    • dalmore zegt

      23 augustus 2020 om 14:31

      @soundgarden: ik vind het ook verschrikkelijk. De ronding van de wielkast moet gelijk zijn aan de ronding van de band. Dat je die opening zo klein mogelijk maakt kan mooi staan maar als er zelf een stuk velg niet meer zichtbaar is klopt het in mijn ogen gewoon niet meer

      Login om te reageren
      • soundgarden zegt

        23 augustus 2020 om 15:29

        @dalmore: proost mjong!

        Login om te reageren
      • geelbarrel zegt

        23 augustus 2020 om 17:33

        @dalmore: ieder zn eigen OCDtje… hihi

        Login om te reageren
  4. monsieurleloure zegt

    23 augustus 2020 om 14:30

    Gaaf ding!!!!

    Login om te reageren
  5. spacemoon24 zegt

    23 augustus 2020 om 14:57

    Blugh wat een overdreven ding. En 420 pk over de voorwielen? Veel succes. Misschien kan je in z’n 4 eindelijk volgas geven.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      23 augustus 2020 om 20:17

      @spacemoon24 420pk krijg je neer in zn 3 met goede banden en dankzij de sper. Echter 650Nm zal niet lukken…. En met dat koppel zal je snel de turbo en zuigers om zeep rijden, is te veel… Net als de rest dus.

      Login om te reageren
  6. hiacelove zegt

    23 augustus 2020 om 15:10

    Jammer van de airride en pauper velgen. Met een normale stance en een setje retro velgen had ik het wel kunnen waarderen als semi autostyle hommage.

    Login om te reageren
  7. Poulusma zegt

    23 augustus 2020 om 16:39

    “Deze zijn worden door Yido Performance zelf gemaakt en zijn gesmeed, tweedelig en tweekleurig.” Nice ??

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      23 augustus 2020 om 17:40

      @paulusma: zo zie je maar, smaak is subjectief.

      Dus, 420 pk op de voorwielen. En werkelijk alles qua wielgeometrie, ophanging en spoorbreedte is aangepast op de ‘looks’. Het zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat de eigenaar deze, eh… kleurrijke verschijning tegen een vangrail, om een boom of in een sloot heeft doen belanden vanwege die modificaties.

      Login om te reageren
  8. leonardodiecabrio zegt

    23 augustus 2020 om 16:51

    Hiermee ben je wel de baas van de mcdonalds

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      23 augustus 2020 om 17:45

      Dat zal toch niet de MC Donalds zijn waar ik gisteren was.
      De drempel daar is voor dit ding onneembaar…

      Login om te reageren
      • maferick74 zegt

        23 augustus 2020 om 18:08

        @tjorque: wist je dat je met airride ook de hoogte kan aanpassen?

        Login om te reageren
        • tjorque zegt

          23 augustus 2020 om 19:29

          En dan helemaal niet cool aankomen?
          Dat kan toch niet…

          Login om te reageren
          • crosske zegt

            23 augustus 2020 om 20:35

            @tjorque: naar de McDo in Tiguan Mode

            Login om te reageren
  9. F1Tim zegt

    23 augustus 2020 om 17:33

    Mis ik iets? Waarom komt al die rommel pas naar boven drijven bij een uitgaand model?

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      23 augustus 2020 om 17:46

      @F1Tim: is marketing. Dit soort heftige modificaties worden meestal niet uitgevoerd op splinternieuwe auto’s. Die markt is gewoon te klein. Er zullen genoeg gasten rondlopen die geen 35-40 mille willen stukslaan op een nieuwe auto, maar wel 15-30 mille op een niet zo heel oude tweedehands en daar dan nog eens enkele (lees: vele) duizenden euro’s aan de ‘personal touch’ willen besteden.

      Geef het twee, drie jaar, en de markt zal worden overspoeld met soortgelijke aanpassingen voor de Golf VIII.

      Login om te reageren
    • tjorque zegt

      23 augustus 2020 om 17:46

      Nog ff inkomsten genereren om de volgende reeks te ontwikkelen?

      Login om te reageren
  10. cossiekiller zegt

    23 augustus 2020 om 20:08

    650Nm uit een 2 Liter is wel flink gewerkt!

    Login om te reageren
    • jajeroenja zegt

      23 augustus 2020 om 21:05

      @cossiekiller: Denk ook dat het een foutje is…

      Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    24 augustus 2020 om 10:19

    Tja, de GTI clubsport is een auto die mij bijzonder hebberig maakt. Maar deze uitvoering is mij toch een beetje te gortig.

    Login om te reageren
  12. edvandenberghe zegt

    24 augustus 2020 om 19:53

    VW’s basis is er.
    Het pk/koppel, top.
    Hopelijk een dubbele koppeling: logisch.
    Pistons die erdoor zullen gaan, nope.
    Jammer, de ophanging. H&R en Bilstein hadden samen met een stel Yokohama super soft.
    Dan kon je in z’n 3 volledige doorgaan.
    Super velgen (top)
    Mooie bolide waardig.
    signed,
    Moi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North