
Maar is de Yido Golf GTI Clubsport ook een beetje snel?
Het leuke van een Volkswagen Golf GTI is dat je niet de enige bent die er eentje heeft. De auto is in veel landen een fenomeen. De combinatie tussen praktische inzetbaarheid, comfort, sportiviteit, prestaties en fun is erg goed gekozen.
Yido Golf GTI Clubsport
De nieuwe generatie is net los. Vaak zie je dan dat er een hoop bedrijven komen met een hoop spulletjes voor het uitgaande model. In sommige gevallen zijn het subtiele upgrades of juist hele specifieke trackday upgrades. In dit geval gaat het om de Yido Golf GTI Clubsport en die is, eh: erg uitgesproken.

Velgenboer
Yido Performance is een Duitse tuner die zich voornamelijk bezighoudt met velgenupgrades, maar ze doen ook meer. De Yido Golf GTI Clubsport is uitgesproken krankzinnig en overduidelijk het resultaat van iemand die niet wist wanneer ‘ie moest stoppen.

Kleurstelling
De Yido Golf GTI Clubsport is voorzien een enorme voorspoiler, sideskirts met spoiler en nieuwe diffuser. Het meest opvallend is de kleurstelling. Het is overigens gewoon een wrap, dus mocht je het niets vinden, kun je het er altijd af halen. Onder de wrap is de auto namelijk gewoon Candy White.

Wrap
De wrap steekt lekker af bij de enorme velgen. Deze zijn worden door Yido Performance zelf gemaakt en zijn gesmeed, tweedelig en tweekleurig. Met een diameter van 20″ zijn ze wellicht iets aan de grote kant. Net als de duurtest-BMW zijn de velgen 9J breed. Wel is de Yido Golf GTI Clubsport een stuk lager. Dit komt dankzij een airride-installatie.

Sneller?
Nu horen wij jullie denken: “Leuk en aardig, maar is de deze Golf ook sneller dan origineel?”. Die vraag kunnen we bevestigend beantwoorden. Er zijn twee Stages mogelijk. Standaard heb je de beschikking over 265 pk en 350 Nm. Deze levert in overboost-functie 290 pk en 380 Nm. Er is een Stage 1 leverbaar, hoeveel power dat oplevert is niet bekend.
Stage 2
Dus, ga dan meteen voor Stage 2. Dan worden de turbo, intake, intercooler en ECU aangepakt. Voor een beter geluid is er een Remus sportuitlaat. Het resultaat is een maximum vermogen van 420 pk en een bizar hoog koppel van 650 Nm. Overigens hoef je niet alles te kiezen. Als je alleen de motorische upgrades wenst, kan dat ook.










Qua uitbouw en kleuren is het 15 jaar geleden
@rob5nismo: retro
@okdoei: idd komt vanzelf weer terug in de mode
Wat moet je met zo’n kermis wagen op de openbare weg? Wel leuk dat dit kan.
Wat kots ik toch op die arride look. Snap het hele idee wel hoor, maar kom op man. Dinky toy zo
@soundgarden: ik vind het ook verschrikkelijk. De ronding van de wielkast moet gelijk zijn aan de ronding van de band. Dat je die opening zo klein mogelijk maakt kan mooi staan maar als er zelf een stuk velg niet meer zichtbaar is klopt het in mijn ogen gewoon niet meer
@dalmore: proost mjong!
@dalmore: ieder zn eigen OCDtje… hihi
Gaaf ding!!!!
Blugh wat een overdreven ding. En 420 pk over de voorwielen? Veel succes. Misschien kan je in z’n 4 eindelijk volgas geven.
@spacemoon24 420pk krijg je neer in zn 3 met goede banden en dankzij de sper. Echter 650Nm zal niet lukken…. En met dat koppel zal je snel de turbo en zuigers om zeep rijden, is te veel… Net als de rest dus.
Jammer van de airride en pauper velgen. Met een normale stance en een setje retro velgen had ik het wel kunnen waarderen als semi autostyle hommage.
“Deze zijn worden door Yido Performance zelf gemaakt en zijn gesmeed, tweedelig en tweekleurig.” Nice ??
@paulusma: zo zie je maar, smaak is subjectief.
Dus, 420 pk op de voorwielen. En werkelijk alles qua wielgeometrie, ophanging en spoorbreedte is aangepast op de ‘looks’. Het zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat de eigenaar deze, eh… kleurrijke verschijning tegen een vangrail, om een boom of in een sloot heeft doen belanden vanwege die modificaties.
Hiermee ben je wel de baas van de mcdonalds
Dat zal toch niet de MC Donalds zijn waar ik gisteren was.
De drempel daar is voor dit ding onneembaar…
@tjorque: wist je dat je met airride ook de hoogte kan aanpassen?
En dan helemaal niet cool aankomen?
Dat kan toch niet…
@tjorque: naar de McDo in Tiguan Mode
Mis ik iets? Waarom komt al die rommel pas naar boven drijven bij een uitgaand model?
@F1Tim: is marketing. Dit soort heftige modificaties worden meestal niet uitgevoerd op splinternieuwe auto’s. Die markt is gewoon te klein. Er zullen genoeg gasten rondlopen die geen 35-40 mille willen stukslaan op een nieuwe auto, maar wel 15-30 mille op een niet zo heel oude tweedehands en daar dan nog eens enkele (lees: vele) duizenden euro’s aan de ‘personal touch’ willen besteden.
Geef het twee, drie jaar, en de markt zal worden overspoeld met soortgelijke aanpassingen voor de Golf VIII.
Nog ff inkomsten genereren om de volgende reeks te ontwikkelen?
650Nm uit een 2 Liter is wel flink gewerkt!
@cossiekiller: Denk ook dat het een foutje is…
Tja, de GTI clubsport is een auto die mij bijzonder hebberig maakt. Maar deze uitvoering is mij toch een beetje te gortig.
VW’s basis is er.
Het pk/koppel, top.
Hopelijk een dubbele koppeling: logisch.
Pistons die erdoor zullen gaan, nope.
Jammer, de ophanging. H&R en Bilstein hadden samen met een stel Yokohama super soft.
Dan kon je in z’n 3 volledige doorgaan.
Super velgen (top)
Mooie bolide waardig.
signed,
Moi.