• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Motoren Mercedes S-Klasse nu officieel bekend

Auteur: willeme, gepost 23 augustus 2020 om 09:57 – 38 Reacties

Motoren Mercedes S-Klasse

We weten nu welke motoren in de Mercedes-Benz S-Klasse komen te liggen.

Nog heel even wachten en dan komt ‘ie er: de beste auto ter wereld. De Mercedes S-Klasse is een auto die zijn segment bepaalt. Fanboys zullen de Audi A8 of BMW 7 Serie als favoriet bestempelen, maar het is de gewoon de S-Klasse die er toe doet. De S-Klasse is als The Beatles, de rest zijn de The Monkees, The Turtles en, eh, The Animals.

Populair

Natuurlijk qua verkoopcijfers, want de S-Klasse is ongeveer zo populair als al zijn concurrenten bij elkaar. Maar ook in aanzien. Het is de auto die een Rolls-Royce overbodig maakt. Als laatste: ondanks dat het huidige model in automobiele termen op leeftijd is, kan de W222 (dat eigenlijk een flink gefacelifte W221 is) erg goed mee komen met de concurrentie.

Overview

Motoren Mercedes S-Klasse

Voor nu zijn er al wat motoren voor de Mercedes S-Klasse bekend. Er gingen al de nodige geruchten, maar nu weten we er al een paar voor 100% zeker. Het gaat om dit geval voor motoren van de Mercedes S-Klasse voor de Amerikaanse markt, dus de dikkere varianten die wij eigenlijk ook altijd krijgen in Nederland. We hadden de geruchten al opgepikt, maar nu zijn ze officieel. De motoren van de Mercedes S-Klasse (W223) zijn bevestigd aan het vooraanstaande magazine Motor Trend, dat magazine is een tip als je op een luchthaven autotijdschriften gaat kopen!

Motoren Mercedes S-Klasse

S500 is instapper

Het begint met de S500. Dit is in feite de bekende ‘450’-motor, maar dan met wat meer pit. De zes-in-lijn heeft een slagvolume van 3 liter en levert 435 pk en 520 Nm. Uiteraard wordt de motor bijgestaan door een 48V-generator. Deze levert nauwelijks extra vermogen (amper 20 pk), maar wel een hoop trekkracht (250 Nm). Een stap hoger staat de S580. Deze heeft de bekende M176 onder de kap, een 4.0 biturbo die dienst doet in zo’n beetje alle grote en/of snelle Mercedessen.

Motoren Mercedes S-Klasse

S580 met V8

De S580 is goed voor 503 pk aan vermogen en 700 Nm aan koppel. Niet verkeerd. We gaan door met de nieuwe motoren van de Mercedes S-Klasse, want er is ook eentje die potentieel voor ons interessant is. De S580e is de plug-in hybride van de S-Klasse en combineert de zes-in-lijn met een elektrische motor. Deze elektromotor alleen al is goed voor zo’n 140 pk. Het systeemvermogen is 507 pk en het systeem koppel is eveneens 700 Nm.

Oude bakken

S580e plug-in hybride

De S580e heeft een accu waarmee het mogelijk is 96 kilometer per elektrisch te rijden. Kijk, op deze manier wordt plug-in hybride rijden wel heel interessant. Er zullen twee AMG-motoren zijn, een S63 AMG met 4.0 V8 (met zo’n 650 pk) en een S73 AMG (met 800 pk), met dezelfde V8 plus een elektromotor. Een beetje zoals Porsche doet met de Panamera Turbo en Panamera Turbo S e-Hybrid. Voor de veelrijder staan de S350d en S400d klaar. Deze motoren zijn relatief nieuw en zullen slechts een milde makeover krijgen.

Oud en nieuwe

V12 alleen als Maybach

Voor de liefhebbers van Das Beste Oder Nichts is er goed nieuws, want de V12 maakt een comeback. Dan moet je de wel de Mercedes-Maybach S-Klasse bestellen. Nu deden de meeste die voor een V12 gingen sowieso wel.

Motoren Mercedes S-Klasse

De Mercedes-Benz S-Klasse (inclusief de motoren) wordt onthuld op 2 september. Lees hier alle andere informatie die we al hebben over de nieuwe S-Klasse.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Dit is de goedkoopste nieuwe G-Klasse van Marktplaats
  • Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
    Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

4matic, amg, Hybride, Maybach, Mercedes, plug-in, s-klasse, V12, V8, w223

Vorig bericht: « Waarom de Formule E beter is dan Formule 1
Volgend bericht: Yido Golf GTI Clubsport is uitgesproken krankzinnig »

Lees Interacties

Reacties

  1. wimof zegt

    23 augustus 2020 om 10:21

    Zet liever hun levensduur erbij.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      23 augustus 2020 om 10:38

      @wimof: wat bedoel je?

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        23 augustus 2020 om 11:41

        Blijkbaar zijn hedendaagse motoren goed voor 140.000km en dan beginnen de revisies.
        En dat voor het geld wat ze ervoor vragen.
        Triestige boel, en dit is niet alleen geldig voor Mercedes, zowat alle Europese constructies zijn in hetzelfde bedje ziek.

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          23 augustus 2020 om 12:23

          @wimof: gevolg van de emissie eisen. Kun je de fabrikanten niet kwalijk nemen.

          Login om te reageren
          • slickrick zegt

            23 augustus 2020 om 20:47

            @benja01: heeft niet zo zeer met emmissie eisen te maken, maar met downsizing en turbos, I.e toegenomen belasting op componenten en toegenomen complexiteit…… dat is nooit gunstig voor betrouwbaarheid Daarnaast heeft een fabrikant geen enkel belang bij als een motorblok probleemloos de 1 miljoen km’s haalt.

            Login om te reageren
            • Richmond zegt

              25 augustus 2020 om 16:07

              @slickrick: klopt en dat is een gevolg van de strengere emissie eisen.. alles om de interne wrijving te verminderen. Daarom ook natte riemen, dunne olie, dubbele kat, ad-blue etc etc

              Login om te reageren
        • dwfc zegt

          23 augustus 2020 om 12:27

          De S klasse is Nooit goedkoop geweest, Zo is het leven nu eenmaal Wimof ,voor kwaliteit, status heb je een grote portemonnee nodig.

          Login om te reageren
        • lekbak zegt

          23 augustus 2020 om 12:30

          @wimof: dat komt soms voor ja, tegenwoordig wat vaker dan 15 jaar geleden. Maar 30 jaar geleden kwam het ook gewoon vaak voor. En 40 jaar geleden was het zelfs heel normaal als je geen Mercedes of Volvo had.

          Login om te reageren
        • rrfm zegt

          23 augustus 2020 om 12:52

          Deze motoren zijn amper ingereden op 140k.
          4-5 ton is makkelijk haalbaar zonder problemen.

          Login om te reageren
        • herve11f zegt

          23 augustus 2020 om 13:40

          @wimof: De motor zal wel snor zitten bij Mercedes; de plug-in troep is het gevaar; ga maar eens lezen: https://www.mercedes-benz.be/nl_BE/passengercars/being-an-owner/repair-and-warranty/battery/_jcr_content/par/productinfotextimage/interactions.attachments.1.PHEVbattery_04022020.pdf

          Login om te reageren
    • laptom zegt

      23 augustus 2020 om 13:36

      @wimof: Heb je het nu niet over de VW TSI? Dit zijn geen 3 cilinders, maar volwaardige Merc motoren.

      Login om te reageren
      • Dutchcarwizard zegt

        23 augustus 2020 om 15:38

        @laptom: ook volwaardige Mercedes motoren zitten vol problemen.

        Login om te reageren
  2. superman zegt

    23 augustus 2020 om 10:24

    Goed alternatief voor de milieu vriendelijke taxi.

    Login om te reageren
  3. phaeton zegt

    23 augustus 2020 om 10:57

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      23 augustus 2020 om 11:04

      Niet meer dus… Scania heeft zijn type-aanduidingen juist daarom gewijzigd.

      Login om te reageren
  4. quinn zegt

    23 augustus 2020 om 11:11

    Je zal maar zo’n laatste S V12 final edition hebben gekocht of nog hebben staan als dealer….

    Login om te reageren
    • renskuhh zegt

      23 augustus 2020 om 12:03

      @quinn: ik denk niet dat die mensen het heel erg gaan vinden

      Login om te reageren
  5. thomasthomas zegt

    23 augustus 2020 om 11:24

    Een 500 dat moet toch eigenlijk een 8 cilinder zijn.

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      23 augustus 2020 om 11:30

      @thomasthomas: yep, al die getallen zeggen bijna niks meer.. geldt ook voor Audi en BMW..

      Login om te reageren
      • unknown32 zegt

        23 augustus 2020 om 11:40

        @punicaoase: triest inderdaad

        Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        23 augustus 2020 om 12:33

        @punicaoase: Hetzelfde heb ik met uitlaten. Tegenwoordig heeft elke auto twee of meerdere uitlaatpijpen. Vroeger kon je aan de pijpen zien welke uitvoering het was. Tegenwoordig heeft elke 4-pitter boodschappenwagen al 2 pijpen onder de bumper steken.

        Login om te reageren
        • johnhert zegt

          23 augustus 2020 om 13:01

          @viezefreddyw: Zat gisteren achter een Kia Rio GT-Line met een uitlaat waar een e36 m3 jaloers op zou zijn. Bleek een 1.0 tgi met gt-line pakket. 12 sec. Op de 100 ofzo…

          Login om te reageren
          • henkp1 zegt

            23 augustus 2020 om 14:44

            Kia/Hyundai zijn natuurlijk sowieso nepwagens. Zeg maar net zo interessant als een gemiddelde stofzuiger, hoe zeer ze ook hun best doen om ‘erbij te horen’. Dat ze er wereldwijd heel veel van verkopen en niet slecht zijn, doet niks af aan mijn stelling, maar zegt (helaas) meer over de gemiddelde consument.

            Login om te reageren
        • lekbak zegt

          23 augustus 2020 om 13:03

          @viezefreddyw: vroeger had je een 6 cilinder met 180pk, nu heb je een 4cilinder met 250pk. Aangezien een liter benzine in beide motoren evenveel lucht nodig heeft om te verbranden en de efficiëntie met hooguit 10% is toegenomen hebben kleinere motoren nu naar verhouding grotere uitlaten nodig. Vaak is het inderdaad wel overdreven, maar het is zeker voor een groot deel verklaarbaar.

          Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          23 augustus 2020 om 16:56

          @viezefreddyw: je ziet tegenwoordig zelfs Canta’s met uitlaten.

          Login om te reageren
  6. Estate_of_mind zegt

    23 augustus 2020 om 11:37

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  7. henkp1 zegt

    23 augustus 2020 om 12:13

    Nah zo goed waren de Beatles nou ook weer niet. Je kan beter vergeleken worden met de Rolling Stones, onverwoestbaar en altijd prima kwaliteit.

    Login om te reageren
    • dwfc zegt

      23 augustus 2020 om 12:22

      Idd !

      Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      24 augustus 2020 om 17:57

      @henkp1: eensch

      Login om te reageren
  8. Pascal zegt

    23 augustus 2020 om 12:15

    Ik kan nog zo’n BMW-fan zijn, maar zo’n dikke S-Klasse Benz is en blijft gewoon de standaard in deze klasse. Audi hoort niet in dit rijtje thuis trouwens.

    Login om te reageren
  9. dwfc zegt

    23 augustus 2020 om 12:31

    Zoals Willeme omschrijft, 96 km elektrisch, in de realiteit 70 is voor 90 % van de dagelijkse verplaatsingen voldoende.

    Login om te reageren
  10. fconderkantlat zegt

    23 augustus 2020 om 16:46

    ik ben een bmw fan, misschien wel wat minder sinds FWD, verdwijning hofmeisterknik en de lelijke 4 GC grille.
    echter ben ik het volledig mee eens dat de S-klasse de baas is in zijn segment, dus fanboys, shutup!

    Login om te reageren
  11. cdlop01 zegt

    23 augustus 2020 om 17:07

    Een S klasse is en blijft het beste wat er in de koningsklasse te koop is, ook de Lexus LS moet zich gewonnen geven want veel minder keuze. En dat zeg ik als Lexus fanboy en eigenaar, eerlijk is eerlijk. Vind alleen het interieur, dashboard, een grote misser , uiterlijk nieuwe S echter zeer fraai, herkenbaar S klasse en zeer rustig vormgegeven, gelukkig…. .

    Login om te reageren
  12. mustang750supersnake zegt

    23 augustus 2020 om 22:51

    de uitstraling van de w140 zullen ze nooit meer gaan krijgen ben ik bang…ja lomp en log….maar voor mij nog steeds dé ultieme mercedes!

    Login om te reageren
    • dwfc zegt

      24 augustus 2020 om 21:30

      Een Tank , in de positieve zin dan

      Login om te reageren
  13. arias zegt

    24 augustus 2020 om 01:05

    Waarom komt Mercedes niet met een S300 of een S350 ? Benzine instappen voor de S-Klasse is te duur. Dat jaagt privé kopers weg. Vooral de VS, Canada, China Rusland, Arabische landen, Zuid-Korea en Japan houdt men veel meer van benzine dan diesels. En juist deze landen zijn grote markten voor de S-Klasse buiten Europa. Voor China heeft Mercedes volgens mij wel een dergelijke instap. Maar internationaal lopen ze hierin veel potentie mis

    Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      24 augustus 2020 om 17:59

      @arias: Die komen heus nog wel. Zou mij niets verbazen als en er zelfs een S250e oid komt.

      Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    24 augustus 2020 om 10:51

    Het zal weer een geniale auto worden. Vooral jammer dat dankzij alle diesel ellende er geen fijne V8 diesel komt. Dat is tenslotte toch wat het beste past bij een dergelijke auto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North