• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ZAP Alias: elektrische revolutie steeds dichter bij

Auteur: Alwood, gepost 27 januari 2009 om 13:52 – 20 Reacties

lekker zappen


Het zal toch niet aantrekkelijk worden om elektrische te gaan rijden? Er gaat niks boven een lekkere V8 roffel maar elektrisch heeft een hoop voordelen, zeker als het om dagelijks vervoer gaat. Zelfs het uiterlijk van elektrische voertuigen wordt steeds aantrekkelijker…

Echt slecht ziet deze ZAP er niet uit. De naam mag wellicht herzien worden, de neus wat bijgeschaafd en de kleur wat minder expressief maar dan zou je er ook haast in gaan zitten. Het autootje heeft zelfs LamborghiniAston Martin V8 deuren! Ondanks dit alles kost de ZAP Alias slechts $35.000,-.

Het project zelf is minder mooi uitgevallen dan gepland. Eigenlijk hadden de ontwerpers een acceleratie naar de 100km/u voor ogen van slechts 5,7 seconden en wilden zij een reikwijdte van maar liefst 150 mijl. De toekomstvisie van iets meer dan een jaar geleden was weliswaar iets te rooskleurig, er is alsnog een leuke driewieler gemaakt. De elektromotor stuwt de ZAP nu in net geen acht seconden naar de honderd kilometer per uur. De topsnelheid bedraagt een nette 169km per uur. Bij normaal rijden komt de ZAP ongeveer 100 mijl ver op één keer laden, dit komt neer op ongeveer 160km. (bron: worldcarfans.com)

Zapppp!!!

aston deuren!

Ook interessant!

  • Zo wil België alleen nog maar elektrische bedrijfswagens
  • Enkel elektrische primeurs voor dit premium luxemerk
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • BREEK: BMW i3 wordt elektrische 3 Serie!

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Vleugeldeuren, zap

Vorig bericht: « Jaguar: geen supercar, wel een budgetcar?
Volgend bericht: BMW redt de onoplettende automobilist »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ziggy zegt

    27 januari 2009 om 13:59

    dit is toch niet de toekomst !!!!!
    lelijk ding

    Login om te reageren
  2. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    27 januari 2009 om 14:05

    Tja, mooi is anders…
    Maar de specs zijn echt niet mis!!
    Zeker de reikwijdte zal een belangrijke go-or-no-go worden voor electrische auto’s, en dan is 160 km niet verkeerd

    Login om te reageren
  3. Fritschy zegt

    27 januari 2009 om 14:16

    In Nederland mag het de weg niet op omdat er niets over het achterwiel zit. Dus een onbescherm wiel…….niet echt APK waardig zo.

    Login om te reageren
  4. Rick zegt

    27 januari 2009 om 14:26

    Ik dacht, hé een driewieler Veyron.

    Login om te reageren
  5. elcaminokid zegt

    27 januari 2009 om 14:32

    Zelf vind ik de Aptera mooier, maar prestaties zijn zeker niet slecht

    Login om te reageren
  6. Graafke zegt

    27 januari 2009 om 15:50

    Lijkt wel een auto uit dat programma op Discovery van die garage in India. Niet mijn smaak ;)

    Login om te reageren
  7. Bas zegt

    27 januari 2009 om 16:15

    @ziggy

    moet jij s opletten of dat de toekomst wordt :)

    Wat mij betreft komt dit ding morgen op mijn parkeerplaats staan…en dan zie ik de sleutels wel in de brievenbus :)

    Dan maak ik zelf wel uit waar ik mijn brandstof vandaan haal…..uit de tuin bijvoorbeeld :)

    Kleinschalig, onafhankelijk en gedecentraliseerd….dat is de toekomst!

    Login om te reageren
  8. Emile_Benz zegt

    27 januari 2009 om 16:16

    Lijkt wel ’n insect…

    Login om te reageren
  9. spykerboy zegt

    27 januari 2009 om 16:37

    wat een tering lelijk ding.. daar zou ik dus nooit in gezien willen worden… nog liever een punto dan ofzo.. :S

    Login om te reageren
  10. Bas zegt

    27 januari 2009 om 18:33

    Ik rij dus liever in iets wat iedereen lelijk vindt…dan dat ik 60% van de waarde van mijn auto aan de overheid schenk.
    Om vervolgens bankdieven (zoals die van de ING) mee uit de brand te helpen ;)

    Login om te reageren
  11. JanJansen zegt

    27 januari 2009 om 19:12

    Hopelijk weegt deze minder dan 400kg dan zou hij hier als motorfiets de weg op kunnen met alle voordelen die hierbij horen. Echter dit lijkt me onwaarschijnlijk gezien het zware accu-pakket.
    Maar laten we eerlijk wezen, 160 km actieradius is gewoon ruim voldoende voor woon-werk verkeer voor 95% van de mensen en 27.100 euro is spotgoedkoop voor een elektrische auto.
    Ik ben het helemaal eens met Alwood dat er met een beetje bijschaven een leuke auto kan worden neergezet.

    @ Ziggy, Om hem als lelijk te bestempelen is wel erg makkelijk, kan je de volgende keer ook uitleggen waarom je dit vindt en wat je zou willen veranderen.

    Login om te reageren
  12. jeroen zegt

    27 januari 2009 om 19:53

    Ik zou hier dus zeker wel gezien in willen worden. Dit is de toekomst, en ik ben de trendsetter! Haha! Maar eerlijk, ik hoop dat deze auto’s snel de weg op komen.

    Login om te reageren
  13. disco3 zegt

    27 januari 2009 om 20:54

    @rick
    ja dat was ook mijn eerste gedachte:P

    Login om te reageren
  14. autoblogger zegt

    27 januari 2009 om 21:34

    Filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=h7rQE4pyID0

    Login om te reageren
  15. Ziggy zegt

    27 januari 2009 om 23:32

    als het nou een vier-wieler was geweest, dan misschien nog!
    ik begrijp niet wat het voordeel van een 3-wieler is.
    misschien minder gewicht maar toch zeker een mindere wegligging.

    Login om te reageren
  16. CRASH zegt

    28 januari 2009 om 03:02

    asymmetrische achterkant!
    niet goed

    Login om te reageren
  17. Buyck zegt

    28 januari 2009 om 11:51

    Whoaa lekker futuristisch!!!

    Login om te reageren
  18. elcaminokid zegt

    28 januari 2009 om 12:03

    @ziggy
    voordelen zullen er zeker wel zijn…minder mass, want 1 wiel minder, en daardoor ook beter de druppel vorm te evenaren dus betere aerodynamica, dus minder weerstand = minder verbruik.

    Login om te reageren
  19. alfa freak zegt

    12 maart 2009 om 18:21

    kopen en in de garage laten staan da’s om u belachelijk te maken :d

    Login om te reageren
  20. Lex Schiebaan zegt

    18 september 2009 om 10:56

    Wie weet of de ZAP goedgekeurt kan worden in Nederland? Ik zou hem zo kopen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North