• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zeg Fernando, rijdt zo’n Indycar leuker dan een F1-auto?

Auteur: Author, gepost 5 mei 2017 om 15:01 – 12 Reacties

Zeg Fernando, rijdt zo


Oké oké, we passen de vraag iets aan. Rijdt zo’n Indycar leuker dan een F1-auto die het doet?

Wie rekent op heel verrassende antwoorden moeten we helaas teleurstellen, maar toch is het interessant om van the man himself te horen welke van de twee racers nou leuker is om in te rijden. Alonso heeft immers de nodige rondjes Brickyard achter de kiezen en weet waar hij het over heeft.

Fernando lijkt behoorlijk gecharmeerd te zijn van de Amerikaanse racers en dat heeft er vooral mee te maken dat ze (de auto’s) zo lekker simpel zijn. Je start de auto en je rijdt weg, zo eenvoudig is het. In de F1 duurt het volgens Alonso met gemak zes minuten om de auto aan de praat te krijgen. Er moeten immers steeds weer systemen worden gecheckt en -in het geval van de McLaren MCL32- kapotte onderdelen worden vervangen.

En het rijden in zo’n Indycar, is dat een beetje genieten geblazen? Fernando meent van wel. Door het gebrek aan (elektronische) gizmo’s creëer je meer gevoel met de auto en wordt het allemaal wat minder makkelijk, terwijl een F1-wagen juist heel veel voor je doet. Een Indycar is, zogezegd, een stukje rauwer en doet wat meer denken aan de raceklassen onder de Formule 1.

Onze interpretatie: Fernando Alonso amuseert zich helemaal de moeder met de Indycar (specs), maar moet natuurlijk nog het seizoen afmaken in een McLaren F1-wagen. Vandaar de ietwat diplomatieke taal. (via: ESPN)

Ook interessant!

  • Zo gaat het nu met Fernando Alonso na fietsongeluk
  • Alonso aangereden, mist mogelijk seizoensstart
  • Alonso beter dan Verstappen en Hamilton, aldus Alonso
  • Video: Verstappen voorbij aan Alonso

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Fernando Alonso, Formule 1, indycar, Racing, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Deze M3 is zo HEET dat de velgen gratis zijn
Volgend bericht: Porsche gaat Tesla stalken »

Lees Interacties

Reacties

  1. turboboy zegt

    5 mei 2017 om 15:35

    En de vogels vinden het vast ook leuker….

    Login om te reageren
  2. pomoek zegt

    5 mei 2017 om 15:35

    Ik durf ‘m wel aan. Die vertrekt voor het einde van het seizoen uit de F1.

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      5 mei 2017 om 17:07

      @pomoek: ik hoop het wel. vondt het altijd een grappige, goede coureur, totdat hij bij mclaren-honda kwam.
      sinds dag 1 alleen maar aan het zeiken. dit is schijt, dat is k*t, zus is kl*te. er zijn coureurs zoals senna, die in een auto stappen, 1 rondje rijden, en de monteurs precies vertellen wat er niet klopt, wat er verbeterd kan worden, en wat er over 5687 meter mee ophoudt. alonso zit alleen maar te zeiken tegen het team, maar verteld niet wat er misschien verbeterd kan worden.

      gp2 engine, this car has the least power i’ve ever driven with it, etc. hij is alleen maar bezig zijn team voor schut te zetten, niet om ze te helpen. hij zit enkel en alleen nog in de f1 voor het geld. 40 miljoen per jaar trouwens.

      het zijn de mensen die hij belachelijk maakt die hem betalen. als betaler van hem zou je toch moeten denken: die zit ons uit te schelden, zeggen dat het allemaal bout is, waarom betalen we hem zoveel? opbokken met dat spaanse heethoofd.

      zo, dat moest er even uit.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        5 mei 2017 om 17:58

        @gwnbmw: natuurlijk heeft Alonso al 1000 duizend maal aan het team vertelt wat er niet deugt (dat Honda een grasmaaiermotor in plaats van een F1 motor geleverd heeft). Maar als er niks veranderd dan ga je op een gegeven moment escaleren om druk druk op de ketel te zetten. Een formule 1 coureur doet dat door via de pers en de boordradio te zeggen wat er scheelt. Alonso zit niet voor het geld bij McLaren. Hij zit er omdat hij wil winnen. McLaren en Honda hebben allebei die potentie ook wel, maar op dit moment gaat dat niet en de progressie gaat veel te langzaam.

        Login om te reageren
        • gwnbmw zegt

          5 mei 2017 om 18:57

          @mashell: senna 93. zijn contract werd race per race getekend. zodra er iets niet deugde aan de auto wat hij al wel had aangegeven, mocht hij hetzelfde weekend overstappen naar een ander team als hij daar wel een goede auto kon krijgen.

          Login om te reageren
    • camber24 zegt

      5 mei 2017 om 17:45

      @pomoek: ja zegt ie

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    5 mei 2017 om 16:01

    Tja, je moet de systemen van een F1 wel onder controle hebben..

    Login om te reageren
  4. toniominestrone zegt

    5 mei 2017 om 17:12

    F1 is verworven tot een raceklasse voor “pussies “, alles moet veiliger, de ventjes worden verwend met alle mogelijke elektronische hulpmiddelen , een beetje professionele gamer kan na wat practice zo instappen! Daarom zullen mannen als Hamilton, Rosberg en Verstappen “verzuipen ” in een Indycar.

    Login om te reageren
    • ruud1954 zegt

      6 mei 2017 om 08:57

      @toniominestrone: Deels met je eens. De electronische hulpmiddelen lijken oneindig. Van de andere kant plukken wij van die ontwikkelingen wel de meeste vruchten. Dat kun je van de ontwikkeling bij de Indycars niet zeggen.
      Maar dat de eerste de beste gamer zo kan instappen is in mijn optiek een te makkelijk statement. Spelen met je leven, op de centimeter rijden en een bocht nemen met 200+ en hopen dat de ander je de ruimte geeft voelt toch wel even anders in real live dan op de bank met een controller in je hand. En dat geldt overigens ook voor een Indycar. Constant die bochten met 300+ en op de centimter van de muur afblijven, en dat honderden rondes lang.
      Die gamer zou een minuut later de finishlijn passeren na een ronde. En na een week oefenen nog steeds 45 seconden later.

      Login om te reageren
  5. dedokter zegt

    5 mei 2017 om 17:28

    Maar hij zit wel indycar. En wij niet.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      5 mei 2017 om 18:46

      @dedokter: http://memeshappen.com/media/created/EYYY–meme-42019.jpg

      Login om te reageren
  6. HzR zegt

    6 mei 2017 om 09:02

    Ha, Alonso en diplomatiek!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North