Zeg Fernando, rijdt zo’n Indycar leuker dan een F1-auto?

Auteur: , 12 Reacties

Oké oké, we passen de vraag iets aan. Rijdt zo'n Indycar leuker dan een F1-auto die het doet?

Zeg Fernando, rijdt zo'n Indycar leuker dan een F1-auto?

Wie rekent op heel verrassende antwoorden moeten we helaas teleurstellen, maar toch is het interessant om van the man himself te horen welke van de twee racers nou leuker is om in te rijden. Alonso heeft immers de nodige rondjes Brickyard achter de kiezen en weet waar hij het over heeft.

Fernando lijkt behoorlijk gecharmeerd te zijn van de Amerikaanse racers en dat heeft er vooral mee te maken dat ze (de auto’s) zo lekker simpel zijn. Je start de auto en je rijdt weg, zo eenvoudig is het. In de F1 duurt het volgens Alonso met gemak zes minuten om de auto aan de praat te krijgen. Er moeten immers steeds weer systemen worden gecheckt en -in het geval van de McLaren MCL32- kapotte onderdelen worden vervangen.

En het rijden in zo’n Indycar, is dat een beetje genieten geblazen? Fernando meent van wel. Door het gebrek aan (elektronische) gizmo’s creëer je meer gevoel met de auto en wordt het allemaal wat minder makkelijk, terwijl een F1-wagen juist heel veel voor je doet. Een Indycar is, zogezegd, een stukje rauwer en doet wat meer denken aan de raceklassen onder de Formule 1.

Onze interpretatie: Fernando Alonso amuseert zich helemaal de moeder met de Indycar (specs), maar moet natuurlijk nog het seizoen afmaken in een McLaren F1-wagen. Vandaar de ietwat diplomatieke taal. (via: ESPN)



12 reacties

En de vogels vinden het vast ook leuker….
Ik durf ‘m wel aan. Die vertrekt voor het einde van het seizoen uit de F1.
@pomoek: ik hoop het wel. vondt het altijd een grappige, goede coureur, totdat hij bij mclaren-honda kwam.
sinds dag 1 alleen maar aan het zeiken. dit is schijt, dat is k*t, zus is kl*te. er zijn coureurs zoals senna, die in een auto stappen, 1 rondje rijden, en de monteurs precies vertellen wat er niet klopt, wat er verbeterd kan worden, en wat er over 5687 meter mee ophoudt. alonso zit alleen maar te zeiken tegen het team, maar verteld niet wat er misschien verbeterd kan worden.

gp2 engine, this car has the least power i’ve ever driven with it, etc. hij is alleen maar bezig zijn team voor schut te zetten, niet om ze te helpen. hij zit enkel en alleen nog in de f1 voor het geld. 40 miljoen per jaar trouwens.

het zijn de mensen die hij belachelijk maakt die hem betalen. als betaler van hem zou je toch moeten denken: die zit ons uit te schelden, zeggen dat het allemaal bout is, waarom betalen we hem zoveel? opbokken met dat spaanse heethoofd.

zo, dat moest er even uit.
@gwnbmw: natuurlijk heeft Alonso al 1000 duizend maal aan het team vertelt wat er niet deugt (dat Honda een grasmaaiermotor in plaats van een F1 motor geleverd heeft). Maar als er niks veranderd dan ga je op een gegeven moment escaleren om druk druk op de ketel te zetten. Een formule 1 coureur doet dat door via de pers en de boordradio te zeggen wat er scheelt. Alonso zit niet voor het geld bij McLaren. Hij zit er omdat hij wil winnen. McLaren en Honda hebben allebei die potentie ook wel, maar op dit moment gaat dat niet en de progressie gaat veel te langzaam.
@mashell: senna 93. zijn contract werd race per race getekend. zodra er iets niet deugde aan de auto wat hij al wel had aangegeven, mocht hij hetzelfde weekend overstappen naar een ander team als hij daar wel een goede auto kon krijgen.
@pomoek: ja zegt ie
Tja, je moet de systemen van een F1 wel onder controle hebben..
F1 is verworven tot een raceklasse voor “pussies “, alles moet veiliger, de ventjes worden verwend met alle mogelijke elektronische hulpmiddelen , een beetje professionele gamer kan na wat practice zo instappen! Daarom zullen mannen als Hamilton, Rosberg en Verstappen “verzuipen ” in een Indycar.
@toniominestrone: Deels met je eens. De electronische hulpmiddelen lijken oneindig. Van de andere kant plukken wij van die ontwikkelingen wel de meeste vruchten. Dat kun je van de ontwikkeling bij de Indycars niet zeggen.
Maar dat de eerste de beste gamer zo kan instappen is in mijn optiek een te makkelijk statement. Spelen met je leven, op de centimeter rijden en een bocht nemen met 200+ en hopen dat de ander je de ruimte geeft voelt toch wel even anders in real live dan op de bank met een controller in je hand. En dat geldt overigens ook voor een Indycar. Constant die bochten met 300+ en op de centimter van de muur afblijven, en dat honderden rondes lang.
Die gamer zou een minuut later de finishlijn passeren na een ronde. En na een week oefenen nog steeds 45 seconden later.
hzr via Android app
Ha, Alonso en diplomatiek!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).