• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Trajectcontrole A2 volkomen onze eigen schuld

Auteur: willeme, gepost 17 december 2019 om 18:01 – 46 Reacties

A2 Race Autoblog

Met ‘eigen’ doelen wij op de automobilisten.

Het zal jullie inmiddels wel duidelijk zijn. De trajectcontroles bij de A2 zijn uitgebreid. De beslissing was uiteraard niet onomstreden. Het is er overzichtelijk en de weg is erg breed. Kortom, het is niet een traject waar langzaam rijden enorm veel bijdraagt aan de veiligheid.

Want op het moment dat zelfs Koos Spee zegt dat het ordinaire geldklopperij is, weet je voldoende. Koos Spee stelt veiligheid boven alles. Zelfs bij een steriele deerne zal Spee nog een preservatief gebruiken. Het lijkt dus te gaan om het geld. Of het milieu, uiteraard. Maar volgens Marloes van Kessel hebben wij het ons onszelf te danken. Van Kessel is van het Parket CVOM, waarbij de afkorting staat voor Centrale Verwerking Openbaar Ministerie.

Aan het Algemeen Dagblad meldt zij dat het wel degelijk te maken heeft met veiligheid. Tussen de trajectcontroles waren er stukken zonder controle. Mede dankzij apps als Flitsmeister en Waze geven we daarna flink gas. Daarmee is het aantal overtredingen buiten de controles maar liefst 3 keer hoger dan op de stukken waar wél gecontroleerd wordt. Dat zou zeer onveilig zijn.

Vandaar dat er op de A2 nu vijf secties zijn waar er gecontroleerd wordt. Mocht je geregeld op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam rijden, zowel op de heenweg als terugweg geldt de controle. Mocht je in meerdere secties te hard hebben gereden, dan krijg je de boete voor de sectie met de hoogst gemeten snelheid.

Ook interessant!

  • Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
    Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
  • Zo blaas je ongestraft mokerhard door de trajectcontrole heen
  • Deze trajectcontroles leveren de meeste boetes op [2020]
  • A2
    Wat is dat nou? De snelweg A2 is verdwenen. Raarrrr!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

a2-rijksweg, boetes, snelweg, trajectcontrole

Vorig bericht: « Audi RS Q8: rijtest en video
Volgend bericht: Wat kunnen we eigenlijk verwachten van de nieuwe Volkswagen Caddy? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    17 december 2019 om 18:14

    @willeme: +1 voor de legendarische A2 Racer afbeelding.

    Ik heb altijd een dubbel gevoel bij het argument ‘veiligheid’ om een trajectcontrole te justificeren. Ja, je haalt de ‘extremen’ er uit, maar de ervaring leert dat veel mensen héél krampachtig naar hun snelheidsmeter blijven kijken en gewoon geen enkele vorm van anticipatie naar de andere verkeersdeelnemers toe meer tonen.

    Ik zou eerder pleiten voor een ‘keep your lane’ methode op alle snelwegen met meer dan twee rijstroken, in combinatie met variabele snelheidslimieten per rijstrook, die op de matrixborden boven de rijstroken worden weergegeven.

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      17 december 2019 om 18:24

      @RRRobert: de meeste auto’s zijn tegenwoordig wel uitgerust met cruise control. Dus relax rijden op 1 snelheid.
      Wat betreft dat keep your lane geef ik je gelijk. Ik zie daar vaak heel veel stroken en slechts de eerste drie banen worden gebruikt. Dus je zou het verkeer wel beter kunnen verdelen.
      Dit geeft overigens ook aan dat het eruit halen van de snelheidsverschillen heel goed werkt tegen files.

      Login om te reageren
    • thomassnelweg zegt

      17 december 2019 om 18:32

      @RRRobert: Als er een rijstrook voor 160 bijzit vind ik het wel een goed plan.

      Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        17 december 2019 om 20:46

        @thomassnelweg: 160 links, 140 midden, 120 (en trager verkeer)

        Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      17 december 2019 om 18:54

      @rrrobert: Dat ligt dan toch vooral aan die mensen. Cruise control is inmiddels toch redelijk standaard. Bovendien krijg je echt geen boete als je per ongeluk even iets boven de limiet rijdt. Ten eerste omdat het een gemiddelde is, dus als je merkt dat het te hard gaat laat je de snelheid gewoon wat zakken zodat je gemiddeld toch goed uitkomt. Ten tweede omdat de marge best ruim is. In de meeste auto’s zul je zeker 110 op de teller moeten rijden om een boete te scoren.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        17 december 2019 om 19:09

        @donvincenzo: klopt, maar als slechts 10% van de automobilisten geen cruise control heeft, of deze niet wil (of durft! Komt véél voor, hoor.) te gebruiken, brengen deze al zoveel onrust, dat je dat gelijk terugziet in de verkeersbewegingen.

        Login om te reageren
        • donvincenzo zegt

          17 december 2019 om 21:24

          @rrrobert: Dat zeg ik; het ligt aan die mensen. Sommige mensen reageren totaal irrationeel, panisch haast, op snelheidscontroles. Er stond vandaag ook een artikeltje op Autoblog over mensen die heel langzaam rijden – en hoe irritant dat is. Nou, wat nog veel irritanter is, is wanneer mensen die toch al langzaam rijden als een bezetene op de rem gaan stampen omdat ze een flitspaal gespot hebben. Doe normaal, rij dor, je krijgt geen boete omdat je 45 rijdt…

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 december 2019 om 09:23

      @rrrobert: keep your lane is evil! Dat is wat al die middenaanslapers denken dat we hebben. Gewoon af en toe van rijstrook wisselen om in te halen en dan weer terug naar rechts, geeft je het beste overzicht over het andere verkeer.

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      18 december 2019 om 09:57

      @RRRobert: precies ja. Vooral ook omdat die 100 km/u niet is ingesteld vanwege de veiligheid, maar vanwege uitstoot en geluidsniveau. Dus eigenlijk is te hard rijden op de A2 een milieudelict…

      Login om te reageren
  2. E550 zegt

    17 december 2019 om 18:25

    En ondertussen komen er duizenden gigantische schepen Rotterdam binnen om even lekker gebruik te maken van de goedkope Nederlandse stookolie!

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      17 december 2019 om 19:18

      @e550: Maar die stookolie is lekker aangelengd met chemisch afval. Komen we lekker goedkoop van onze zooi af.

      Mag allemaal.

      Was enkele jaren geleden nog een mooie documantaire over, Beerput Nederland. Is vast nog wel ergens op internet te bekijken.

      Login om te reageren
    • reactief zegt

      17 december 2019 om 19:44

      @e550: Ja, die schepen zorgen inderdaad voor minder veilige situaties op de A2.

      Ongekend hoe relevant je toevoeging is op dit topic over de trajectcontrole!

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        17 december 2019 om 19:56

        @reactief: Die schepen hebben geen trajectcontrole, en dat ia niet eerlijk. Of zo.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          17 december 2019 om 21:13

          @vaakbenjetebang: jawel hoor. Zowel schepen als vliegtuigen zijn overal te volgen via publieke bronnen.

          Login om te reageren
          • vaakbenjetebang zegt

            17 december 2019 om 22:07

            @flutterby: Ja, ze zijn te volgen. Toffe sites zijn daar voor te vinden. Eerder dit jaar heb ik nog zo’n site keihard zitten te F5-en omdat ik voor mijn werk naarstig op iets zat te wachten dat zich op een schip bevond.

            Maar dat ze te volgen zijn is nog geen trajectcontrole. Vraag ik me ineens af: zijn er eigenlijk snelheidslimieten voor schepen? In havens of drukke vaarroutes kan ik me dat goed voorstellen, maar op volle zee? Vragen, vragen…

            Login om te reageren
      • retsok zegt

        17 december 2019 om 21:36

        @reactief: hypocrisie, dat is zijn statement. Beter ga je die documentaire beerput nederland ook eens kijken. Dat zet je wel tot nadenken met de waanzin waar we ten heden dage mee te maken hebben…

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          17 december 2019 om 23:50

          @retsok: Ja, dat is inderdaad een ernstige docu. Maar om bij elke actie die de overheid doet te refereren naar niet relevante onderwerpen die de overheid fout doet gaat mij een beetje ver.

          Login om te reageren
      • chills zegt

        17 december 2019 om 22:07

        @reactief: wellicht maakt @e550 een slimme opmerking die jij met je ongekende intelligentie niet begrijpt. De trajectcontrole op de A2 heeft namelijk niets met veiligheid te maken, maar met de lagere uitstoot bij 100 km/uur.

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          17 december 2019 om 23:52

          @chills: Nee hoor. Het heeft te maken met extra inkomsten onder het mom van veiligheid (al dan niet gedeeltelijk waar of niet).

          Login om te reageren
          • chills zegt

            17 december 2019 om 23:59

            @reactief: “De gemeenten De Ronde Venen en Stichtse Vecht hadden bij de verbreding van de snelweg namelijk bedongen dat er in de buurt van dorpen 100 gereden zou worden. Dit om de geluidsoverlast en de fijnstofwolken in dorpen als Abcoude, Baambrugge en Vinkeveen een beetje binnen de perken te houden” bron: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/het-mag-eindelijk-130-rijden-op-de-superbrede-a2~b457e960/

            Login om te reageren
            • reactief zegt

              18 december 2019 om 07:34

              @chills: Ja oké. Jij hebt het over de snelheid. Ik over de controle erop. En die controle wordt ingezet voor de veiligheid zeggen ze nu.

              Login om te reageren
  3. thomassnelweg zegt

    17 december 2019 om 18:26

    Oh shit, die Van Kessel is dus nog erger dan Koos Spee

    Login om te reageren
  4. raceface zegt

    17 december 2019 om 18:38

    Begin nederland steeds meer te haten…

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      17 december 2019 om 18:47

      @raceface: Behalve dan dat ik er niet lekker kan doorrijden, hebben we t hier zo slecht nog niet hoor…

      Login om te reageren
    • BaRa zegt

      17 december 2019 om 19:28

      @raceface: De overheid dwingt je om niet boven de snelheidslimiet te gaan, en jij schiet meteen in kritieke zuurtegraad? Dat zegt misschien iets over hoe zuur je van nature uit bent…?

      Login om te reageren
    • enjoypunani zegt

      18 december 2019 om 07:57

      @raceface: misschien moet je wat Lactacyd kopen..

      Login om te reageren
    • rhellema zegt

      18 december 2019 om 08:03

      @raceface: dan ga je toch lekker emigreren?!

      Login om te reageren
  5. dondeboer zegt

    17 december 2019 om 18:45

    Dus op de stukken zonder trajectcontrole is het aantal overtredingen drie keer hoger. Maar op stukken mét trajectcontrole rijdt bijna niemand te hard. Drie keer bijna niemand is nog steeds bijna niemand. Dus zo groot zal t probleem niet zijn geweest.

    Login om te reageren
  6. faalhaas zegt

    17 december 2019 om 18:47

    Ik ken familieleden die daar bijna dood aan zijn gegaan.

    Login om te reageren
    • singer zegt

      17 december 2019 om 18:55

      @faalhaas: trajectcontrole is ook moordend saai

      Login om te reageren
  7. racemees1 zegt

    17 december 2019 om 18:58

    Lekker appen om de tijd te doden!

    Login om te reageren
  8. scrmeagle zegt

    17 december 2019 om 18:59

    Heerlijk trajectcontrole lekker op dr adaptieve cruisecontrol en krant lezen en gezellig appen! Was heel Nederland maar trajectcontrole!

    Login om te reageren
    • Homer55 zegt

      17 december 2019 om 21:56

      @scrmeagle: pak dan de trein

      Login om te reageren
  9. frank2b zegt

    17 december 2019 om 19:00

    …. mompelde iets over oxideren en derrière…… ACC en Chris Rea aanslingeren doet ….

    Login om te reageren
  10. nigelbennisphotography zegt

    17 december 2019 om 19:06

    Dus als ik het goed begrijp was er de mogelijkheid voorheen om 3 boetes te krijgen en nu het 5 trajecten zijn geworden kan je maximaal maar 1 boete krijgen?

    Login om te reageren
  11. drdre1 zegt

    17 december 2019 om 19:10

    Yes! A2 racer! Davilex till death do us part! ??

    Login om te reageren
  12. schuimbekje3 zegt

    17 december 2019 om 19:16

    Ik ben al bezig met een huisje in scandinavie.. veel ambtenaren maar wel goed geregeld. Betaalbare huizen, ipv hier wel 2000 euro per maand mogen betalen voor huur maar geen 750 per maand aan hypotheek kunnen krijgen. Bpm voor leuke auto’s waardoor de prijs 2x zo hoog wordt versus geen bpm. Geen tegenliggers voor uren ipv elke 5 minuten een debiel.

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      17 december 2019 om 19:29

      @schuimbekje3: En moordende snelheidscontroles, inclusief het inzetten van helikopters om het te controleren / af te dwingen. Have fun..

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        17 december 2019 om 20:00

        @bara: Wel mooi rijden daar hoor, vooral ver naar het noorden in de winter. Heb je je handen meer dan vol als je de maximumsnelheid zelfs maar wilt benaderen! Ben het wel met je eens dat naar Scandinavië verhuizen om een regelgrage overheid te ontvluchten nogal een non sequitur is.

        Login om te reageren
    • lithiumion zegt

      18 december 2019 om 00:39

      @schuimbekje3: Tjuuus!

      Login om te reageren
  13. Joerek zegt

    17 december 2019 om 21:37

    Er wordt gesteld dat het ertussen heel onveiliger is. Ik ben dan wel benieuwd naar de statistieken hierover. Hoeveel aanrijdingen/ongelukken zijn er voorgevallen in de tussenstukken, en hoeveel daarbinnen.
    Als dat nou echt significant hoger is, dan hebben ze een punt. Maar heb er niets over gehoord, dus ik heb het vermoeden dat het eerder een gevoel van oneerlijkheid is, dat er een paar ineens wat sneller gaan rijden en mensen inhalen, dan dat werkelijk de veiligheid in het geding is

    Login om te reageren
  14. elemento zegt

    17 december 2019 om 22:01

    Ik denk echt dat er meee ongelukken gaan gebeuren. Willeme jenhebt gelijk

    Login om te reageren
  15. Thomas20vt zegt

    17 december 2019 om 22:05

    Als je dan toch te hard hebt gereden in een sector kan je net zo goed met die snelheid door kachelen. Als de hoogst gemeten gemiddelde snelheid geldt kan je hier net zo goed gebruik van maken :P

    Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    18 december 2019 om 11:49

    Mooie smoesjes om de traject kassa uit te breiden…..

    Login om te reageren
  17. ozzytrk zegt

    18 december 2019 om 11:50

    Ik ga lekker een Aygo kopen en met 90 op linkerbaan rijden. Ciaoo

    Login om te reageren
  18. stefanlangeveldbaluw-nl zegt

    19 december 2019 om 12:37

    Alle automatisch gemaakte wahv-boetes zijn onrechtnatig, dus altijd bezwaar en beroep aantekenen. De meeste rechters heulen met het OM en wijzen beroepen af, maar …. wij zijn met meer.
    https://ibop.nl/wahv-wet-mulder/
    Stuur daar je ideeën naar toe om ons te verdedigen tegen de Staat.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North