• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo duur is de goedkoopste zevenzits EV van Nederland

Auteur: willeme, gepost 22 februari 2022 om 17:31 – 14 Reacties

goedkoopste zevenzits EV

Het is een specifiek segment, maar ook daarin is er dus een goedkoopste zevenzits EV.

Langzaam beginnen er telkens meer elektrische modellen aan te komen. Heel erg leuk dat er enorme SUV’s of limousines zijn met elektromotor. Maar die zijn bijna net zo relevant als de enorme SUV’s of limousines met dikke verbrandingsmotor. Logisch, daar is het meeste geld mee te verdienen. Maar om te zorgen dat we uiteindelijk allemaal overstappen, moeten er gewoon meer eenvoudige auto’s bij komen.

Naast eenvoudige auto’s moeten er ook meer eenvoudige uitvoeringen bijkomen. Dus niet alleen maar topmodellen met 500 pk die in 4 tellen op de 100 km/u zitten, maar gewone, normale auto’s. Nou, onze gebeden zijn gehoord, want dit is de Mercedes-Benz EQB 250. Bijzonder: het is de goedkoopste zevenzits EV van Nederland.

goedkoopste zevenzits EV

De EQB250 is stiekem nog best wel een krachtige versie. De elektromotor is namelijk goed voor 190 pk en 385 Nm. Daarmee is het mogelijk om in 9,2 seconden naar de 100 km/u te sprinten. De topsnelheid bedraagt een uiterst bescheiden doch in Nederland hoogs illegale 160 km/u.

Dan de range van de crossover van Mercedes-Benz. Er is een accupakket aanwezig met een capaciteit van 66,5 kWh. Daarmee kun je zo’n 433 tot 469 km halen op, aldus de WLTP. Nu is dat alsnog een vrij theoretische waarde, maar 300 tot 350 km moet niet zo’n probleem zijn, schatten wij zo in.

goedkoopste zevenzits EV
goedkoopste zevenzits EV
goedkoopste zevenzits EV

Prijs goedkoopste zevenzits EV van NL?

Dan de prijs van de goedkoopste zevenzits EV van Nederland. Je hebt ‘m al vanaf 56.408 euro. De ‘Luxury Line’ kost 57.618 euro en voor de AMG Line vraagt Mercedes-Benz Nederland precies 61.490 euro. Houdt er rekening mee dat de twee achterste stoelen niet standaard zijn. Dat is een optie van 1.004 euro op elke uitvoering.

goedkoopste zevenzits EV

Wel prettig: het ‘Advantage’-pakket is gewoon standaard op de EQB250, evenals het ‘Advanced’-pakket. Uiteraard kun je nog kiezen voor het Premium-pakket om ‘m nog luxer te maken. Vervolgens zijn er ook nog zat opties om de goedkope zevenzitter ietsje duurder te maken.

Leaseprijs Mercedes EQB 250

En wat ‘doet’ zo’n EQB 250 dan in de lease? Daarvoor belden we direct even Autoblog partner Mobility Service. De EQB 250 is in de lease net iets duurder dan de Model Y. Die staat vanaf € 707 excl btw in de boeken. Uitgaande van leaseprijs per maand voor 60 maanden en 10.000 km per jaar. En de EQB 250 zit daar net boven met € 721 excl btw per maand (ook 60 mndn/10.000km per jaar).

Je kan de Mercedes EQB250 samenstellen in de configurator en vervolgens direct bestellen.

Ook interessant!

  • Video - Mercedes EQB in beweging
  • Mercedes EQB is even duur als Tesla Model Y
  • mercedes gaat EV-technologie
    Mercedes gaat EV-technologie zelf ontwikkelen en bouwen
  • Kunnen we straks in Spanje EV's leegrijden?

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, eqb, lease, Mercedes, mobility-service

Vorig bericht: « Spyker maakt gebruik van ‘fout’ Russisch geld
Volgend bericht: Waarom je niet live naar de F1 testdagen kunt kijken op tv »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johanneke zegt

    22 februari 2022 om 17:47

    Zijn er echt mensen die denken ja joh 870 euro in de maand, ik lease zo’n auto, om vervolgens vrij weinig (10k) per jaar te rijden.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      22 februari 2022 om 17:48

      Ik bedenk me nu pas, dat is gewoon meer dan een euro per kilometer. Moeten er nog elektronen in ook.

      Login om te reageren
      • pa045 zegt

        22 februari 2022 om 18:01

        Maar wat verwacht je dat een auto in deze klasse kost?

        Login om te reageren
        • faalhaas zegt

          22 februari 2022 om 20:12

          @pa045: De goedkoopste 7 zitter EV ? €29.995,- eypo excl subsidie.

          Login om te reageren
    • lecomte zegt

      22 februari 2022 om 18:37

      @Johanneke: Er zijn mensen die wel meer per maand betalen voor een auto en er dan weinig mee rijden.

      Login om te reageren
    • GH zegt

      22 februari 2022 om 19:17

      Vind het starttarief sowieso al misleidend. 15.000 tot 20.000 lijkt mij het meest aannemelijke voor een gemiddelde automobilist. Rij je minder dan 10k moet je echt per se de wens hebben om nieuw te rijden, anders kan je toch beter een occasion kopen.
      Meestal kan je er voor die 15.000 tot 20.000 zo nog even 50-80€ bovenop plussen.

      Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      23 februari 2022 om 11:02

      Meestal leasen mensen zo’n auto niet, maar doet de werkgever dat.

      ZZP-ers in 3, 2, 1 …

      Login om te reageren
  2. skid zegt

    22 februari 2022 om 18:39

    Goedkoopste 7-zitter EV?
    Nope.
    In ieder geval goedkoper is al de Peugeot E-Rifter, €45500 rijklaar. Misschien iets anders nog wel iets voordeliger.

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      22 februari 2022 om 20:40

      Voor de prijs van de Mercedes kun je ook 3x Dacia’s Jogger kopen op LPG, Kun je tenminste wél met een compleet voetbal-elftal inclusief reserves, verzorgers en trainer naar een uitwedstrijd.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        23 februari 2022 om 00:00

        @erik2907: Dit dus. Onbegrijpelijk dat men in de Botlek en in Pernis (en zo’n beetje elke andere raffinaderij in de wereld) jaarlijks miljoenen kubieke meters aan gas affakkelen, terwijl het een prachtig schone (want technisch gezien een ge-upcycled afvalproduct) brandstof is waar een ICE auto met minimale aanpassingen uitstekend op kan rijden.

        Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      23 februari 2022 om 11:03

      Goedkoopste appel? Nope, voor minder koop je een gebutste peer.

      Login om te reageren
  3. banderas zegt

    22 februari 2022 om 19:10

    Dat is wel enorme afwijking van de WLTP. Veel merken zitten veel dichterbij het opgegeven bereik.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      23 februari 2022 om 00:04

      De meeste EV’s halen niet meer dan 2/3 van het onder WLTP testcyclus gevonden testresultaat als praktijkverbruik. E.e.a is natuurlijk wel afhankelijk van rijstijl, buitentemperatuur en weersomstandigheden, natuurlijk.

      300-350 km, ik zou het er voor doen, ware het niet dat ik geen dikke 60 mille of ruim 700 euro per maand wens af te rekenen voor die 20- tot 25.000 km/jaar.

      Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      23 februari 2022 om 07:36

      @banderas: met mn ID.4 haal ik met moeite nu de 300km (winterbanden en koud) wltp is 500 nog wat volgens mij… valt wel mee wat ze hier schrijven dus.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North