• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo duur is de Volkswagen ID.7 instapper

Auteur: machielvdd, gepost 30 november 2023 om 13:31 – 19 Reacties

Er is een nieuwe instapversie van de Volkswagen ID.7, maar verheug je nergens op.

Als je bij Volkswagen voor een sedan wil shoppen kun je niet meer terecht bij de Passat, want die is er alleen nog maar als Variant. Je bent dus aangewezen op de Volkswagen ID.7. Die is alleen vrij prijzig, zoals we in september al ontdekten. De vanafprijs was €63.990. Dat is toch even schrikken.

We wisten echter ook dat er nog een goedkopere (of in ieder geval minder dure) versie aan zou komen. Daar maakt Volkswagen vandaag de prijs van bekend. Onder de ID.7 Pro Businesss komt nu de ID.7 Pro als instapper.

De ID.7 Pro heeft een vanafprijs van ‘slechts’ €59.990. Het verschil met de Pro Business zit ‘m puur in de opties, het gaat gewoon om dezelfde aandrijflijn en accu. We hebben het dus over de versie met 286 pk en de 77 kWh-accu. Dat is vooralsnog ook de enige versie.

Zo duur is de Volkswagen ID.7 instapper
Zo duur is de Volkswagen ID.7 instapper

De ID.7 Pro Business is trouwens ook iets goedkoper geworden. In plaats van de eerder gecommuniceerde €63.990 betaal je hier nu €61.490 voor. Dan heb je wel velgen die een maatje kleiner zijn (19 inch), maar als je de 20 inch velgen aanvinkt ben je alsnog goedkoper uit. Blijkbaar kon er dus nog wat van de prijs af.

Er is trouwens een reden om de 20 inch velgen juist niet aan te vinken. Kleinere velgen betekent namelijk meer range, ook bij de ID.7. Met de 19 inch velgen komt de actieradius uit op 617 km, in plaats van 599 km.

Zo duur is de Volkswagen ID.7 instapper
Zo duur is de Volkswagen ID.7 instapper

Concurrentie

Een nieuwe instapper betekent dat we ook weer even opnieuw de concurrentie van de Volkswagen ID.7 erbij moeten pakken:

  • Xpeng P7 RWD Long Range (276 pk, 576 km range): €49.990
  • Hyundai Ioniq 6 77,4 kWh (229 pk, 614 km range): €50.895
  • Tesla Model 3 Long Range (498 pk, 678 km range): €50.990
  • Volkswagen ID.7 Pro Business (285 pk, 617 km range): €59.990
  • Nio ET5 75 kWh (490 pk, 456 km range): €62.700
  • BMW i4 eDrive40 (340 pk, 590 km range): €62.995

De conclusie is eigenlijk niet heel veel anders dan is september: de ID.7 is nog steeds vrij prijzig. Voor maar €3.000 meer rijd je in een BMW i4 met een vergelijkbare range. Die is weliswaar kleiner, maar ja, je rijdt wél in een BMW.

Als je in de configurator kijkt van de Volkswagen ID.7 zul je trouwens tevergeefs zoeken naar de nieuwe instapper. Die wordt namelijk pas vanaf begin volgend jaar leverbaar.

Ook interessant!

  • Tiguan R zwaar belast
    Meer bekende namen van Volkswagen blijven
  • Volkswagen ID.Buzz Pro komt broer aflossen
  • Volkswagen showt volgende week nieuwste ID-model
  • Vooruitblik vernieuwde Volkswagen ID.3

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, geld, ID7, Prijzen, Volkswagen

Vorig bericht: « Renault onthult eerste details nieuwe R5, inclusief range
Volgend bericht: Video: is de trucker fout of de automobilist? »

Lees Interacties

Reacties

  1. louisvdd76 zegt

    30 november 2023 om 13:38

    Het verschil met de Pro Business zit ‘m puur in de opties: Welke opties dan?

    Login om te reageren
  2. TheMaster zegt

    30 november 2023 om 14:12

    Tesla Model 3 Long Range (498 pk, 629 km range): €50.990
    Volgens mij wordt hier 678km range bedoeld (met de 18″ velgen). Met 19″ is dit 629km (WLTP, net als alle andere waarde). Met 19″ zou de prijs ook €1700 duurder zijn. Aan de andere kant is de prijs ook vreemd, want de standaard ID7 heeft niet eens een warmtepomp en is een optie van €1090…

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      30 november 2023 om 14:43

      Je hebt gelijk! Heb het aangepast

      Login om te reageren
    • gekketurbo zegt

      30 november 2023 om 20:57

      ID7 is meer formaatje Model S/Phaeton, dus de vergelijking loopt een beetje mank…

      Login om te reageren
  3. ghini zegt

    30 november 2023 om 14:16

    Die bmw i4 is zo sterk gepositioneerd en in verhouding goedkoop in de lease vanwege betere restwaarde.

    Login om te reageren
  4. bluebluered zegt

    30 november 2023 om 14:41

    En toch blijft het bedrijf waar ik werk standvastig enkel VW/Skoda bestellen. Terwijl een elektrische Tesla of BMW minder kost in lease. Er is een reden voor dat VW hun ID’s (vooral ID3) aan de straatstenen niet kwijt kan (particulier al helemaal niet). Hoog tijd voor die aangekondigde hervorming daar bij VW.

    Login om te reageren
    • pignon zegt

      30 november 2023 om 17:45

      Dat was ook het eerste waar ik aan dacht. Als je deze prijzen nodig hebt voor zo’n product dan is de organisatie moddervet en tergend inefficiënt. Daar kan en moet flink wat van af

      Login om te reageren
  5. cossiekiller zegt

    30 november 2023 om 14:44

    Doe me dan maar een Ionic 5 N voor maar ietsje meer.

    Login om te reageren
  6. ty5550 zegt

    30 november 2023 om 14:58

    Ding is pas juist gelanceerd. Geen goed teken qua orders als ze nu al de prijs doen zakken.

    Login om te reageren
    • Batterijlikker zegt

      30 november 2023 om 16:41

      Want Tesla wijzigt nooit iets aan de prijs,

      Login om te reageren
      • DeWitteCondor zegt

        30 november 2023 om 16:57

        Niet zo kort na lancering meen ik. Dat is het punt van ty5500.

        Login om te reageren
  7. DeWitteCondor zegt

    30 november 2023 om 17:01

    Het heeft iets intens treurigs dat je geen 19 inch wielen wil/kan nemen omdat dit je 17 kilometer aan hypothetische range scheelt…

    De ID7 lijkt overigens wel een forse slag groter dan het rijtje EV’s waarmee ie in prijs vergeleken wordt. Is dat wel fair?

    Login om te reageren
  8. camber24 zegt

    30 november 2023 om 17:10

    Waarom vergelijken jullie hem niet met de i4 e35? Die levert hetzelfde vermogen, is beter geprijsd, en zit standaard al prima in zijn opties.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 november 2023 om 21:18

      Standaard opties bestaan niet. Een optie is iets dat je moet bijbetalen. Dat wat er standaard al op zit heet uitrusting.

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        1 december 2023 om 06:05

        Goed punt

        Login om te reageren
  9. camber24 zegt

    30 november 2023 om 17:14

    Ik zie dat die i4 e35 in Nederland ook 59k kost. Betere vergelijking dan de i40 edrive40.

    Login om te reageren
  10. djv80 zegt

    30 november 2023 om 17:21

    Buiten dat die erg duur is, ziet de auto er ook niet uit net als de andere id modellen.

    Login om te reageren
  11. Eric-pablo zegt

    30 november 2023 om 18:04

    Het is zeker een prijzige auto.
    Vorige week goed bekeken en er in gezeten.
    Kwaliteit is met sprongen vooruit gegaan, en het is werkelijk een mooi slagschip geworden.
    Beter dan op foto’s.
    De kwaliteit en beleving in de auto maken het dan ook wel weer goed.
    Volkswagen doet met de id7 wel een goede slag in de juiste richting.

    Login om te reageren
  12. nautique206 zegt

    30 november 2023 om 23:47

    VW vergelijkt m zelf met de I5 en EQE, of dat terecht is weet ik niet. Qua grootte en prijs wel in ieder geval

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North