• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo had Nissan de 370Z meteen moeten maken

Auteur: RubenPriest, gepost 30 oktober 2018 om 08:38 – 17 Reacties

Afbeelding Zo had Nissan de 370Z meteen moeten makenAfbeelding Zo had Nissan de 370Z meteen moeten makenAfbeelding Zo had Nissan de 370Z meteen moeten makenAfbeelding Zo had Nissan de 370Z meteen moeten makenAfbeelding Zo had Nissan de 370Z meteen moeten makenAfbeelding Zo had Nissan de 370Z meteen moeten makenAfbeelding Zo had Nissan de 370Z meteen moeten makenAfbeelding Zo had Nissan de 370Z meteen moeten maken

Zo had Nissan de 370Z meteen moeten maken
Geen halve maatregelen!

Voor het geval je het nog niet door had. SEMA staat om de hoek; de knotsgekke tuningbeurs in Las Vegas, waar tuners én autofabrikanten met opvallende creaties komen. Ook Nissan is van de partij en het merk komt met een niet te versmaden 370Z op de proppen.

Nissan noemt deze showcar Project Clubsport 23 en laat weten dat de auto eigenlijk nog niet klaar is. In de basis kijken we naar een Nissan Nismo 370Z. De standaard aanwezige 350 pk sterke 3.7 liter V6 werd uit de auto gelepeld en daar kwam een 3.0-liter VR30DDTT twin-turbo V6 van Nissan Motorsports en MA Motorsports voor in de plaats.

Het blok levert 400 pk. De handmatige versnellingsbak met zes verzetten mocht wel blijven. Nissan levert deze motor in de Infiniti Q50 en Q60. Het is voor het eerst dat het blok vanuit Nissan is gekoppeld aan een handbak. De Project Clubsport 23 beschikt verder over een AMS Performance Cold Air Intake, Z1 Motorsports blow-off valves, nieuwe remmen, Eibach veren en een KW schroefset. De Nissan staat op bekende RAYS lichtmetalen velgen. De motorkap is van carbon, maar dat is zo niet te zien door de Gloss Burnt Orange wrap.

In het interieur is het een Sparco-festijn van jewelste. Stoelen, het stuurwiel en gordels zijn afkomstig van dit merk. MA Motorsports voorzag het interieur van leder in combinatie met oranje stiksels. Het patroon is een knipoog naar de 240Z. Helaas staat deze auto op SEMA en niet op de autosalon van Genève. De 370Z in deze trim bij de autodealer zien zal bij dromen blijven.

Ook interessant!

  • Video: vlam uit de pijp niet altijd zonder gevolgen
    Video: vlam uit de pijp niet altijd zonder gevolgen
  • Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
    Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Gelekte Nissan 400Z oogt best lekker

Nieuwste artikelen

  • Zoveel kilometer kan je elektrische auto nog rijden bij 0 procent batterijlading
  • Voordat Jaguar de kolder in de kop kreeg, was dit het plan…
  • In dit Europese land is EV-subsidie niet meer nodig
  • GTA VI: komt van uitstel afstel?
FacebookTweetPinLinkedIn

370z, Nissan, sema-2018, tuning, turbo

Vorig bericht: « Komende 5 jaar dramatische files, aldus het kabinet
Volgend bericht: Alfa Romeo Quadrifoglio: de Nederlandse verkopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    30 oktober 2018 om 08:41

    Als ze hem zo hadden gemaakt werd hij nóg minder verkocht. Kan ook niet echt de bedoeling zijn denk ik.

    Login om te reageren
  2. schaap zegt

    30 oktober 2018 om 09:00

    Wanneer komt er eigenlijk een opvolger van deze?

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      30 oktober 2018 om 09:28

      @schaap: die komt er niet.

      xxx
      WLTP

      Login om te reageren
  3. nopetrolnofun zegt

    30 oktober 2018 om 09:13

    Heb toevallig zelf een 370z, maar heb liever een atmosferische motor met 350 pk dan een met turbo’s met 400.. Dus echt een vooruitgang is het niet.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      30 oktober 2018 om 09:19

      @nopetrolnofun: ik heb toevallig geen 370Z maar ik vond het ook al een rare stijging van 350 naar 400 met een twin-turbo setje. Dan denk je eerder aan 500-600pk.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        30 oktober 2018 om 09:35

        @ghost: hij gaat ook van 3,7 naar 3,0 liter he. Ik denk dat de twin-turbo hier eerder wordt gebruikt om een turbogat op te vullen dan om brute pk’s te genereren. Het is idd gewoon het standaard blok uit de Q50 en Q60 in de hoge setup. Als je de normale setup gebruikt levert hij zelfs maar 300pk

        Login om te reageren
      • anne_gaastra zegt

        30 oktober 2018 om 09:36

        @ghost: Is vergelijkbaar met bmw 330i vs 335i destijds. Verschil was ook ‘maar’ 30+ pk, maar het koppel ging wel behoorlijk omhoog. Hierdoor schijnt de 335i een hele andere snelheidservaring te geven.

        Login om te reageren
      • nopetrolnofun zegt

        30 oktober 2018 om 13:33

        @ghost: precies, al snap ik wel dat het niet te dicht bij de GTR moet komen qua vermogen, maar 450 was meer gepast geweest.

        Login om te reageren
  4. Gulli zegt

    30 oktober 2018 om 09:25

    Ben nooit fan geweest van de koplampen maar de algehele lijn van de auto vind ik wel mooier dan die van de 350z. Hier lijkt meer kracht vanuit te gaan. Voor een SEMA auto moet ik zeggen dat ze zich netjes hebben gedragen. Ik vind hem best te pruimen!

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      30 oktober 2018 om 09:30

      @gulli: toch is de 350Z een stuk tijdlozer en daarmee uiteindelijk mooier if you ask me.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        30 oktober 2018 om 09:39

        @stfu: hij wordt wel mooi oud idd, voordat ik een motor kocht heeft de 350z heel lang op mijn favorietenlijstje van mobile.de en gaspedaal gestaan ? (Samen met een MX-5, S2000 en E46 coupe)

        Login om te reageren
  5. cossiekiller zegt

    30 oktober 2018 om 09:26

    The Slow and the Furious; Sema Convention Floor Drift.

    Login om te reageren
  6. vinox zegt

    30 oktober 2018 om 09:27

    Die uitlaat :| BANGELIJK. Wat een heerlijk ding!

    Login om te reageren
  7. cloverleaf zegt

    30 oktober 2018 om 11:11

    Ik mis mn 350z nog elke dag!! Maar wellicht in de toekomst een 370z voor de deur. Een collega van me heeft een hele brute Nismo! (Op Duits kenteken ;) )

    Login om te reageren
    • c4seum zegt

      30 oktober 2018 om 14:47

      @cloverleaf: persoonlijk vind ik de 350 mooier dan de 370. Zowel in- als exterieur. Wel de laatste facelift van de 350.

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    30 oktober 2018 om 13:13

    Wellicht een rare vraag, maar hoe is de uitstoot van dit blok in Infiniti’s? De 370Z is geniaal, maar door de CO2 boete onbetaalbaar. Al de 3.0 geknepen een 380pk levert, en dan flink goedkoper is, dan maakt dat de wagen waarschijnlijk vele malen relevanter! Kan ik over een jaar of 5 er eentje kopen, licht kietelen en met 500pk rwd en een handbak is het dan écht een droom op wielen!

    Login om te reageren
  9. kennone zegt

    30 oktober 2018 om 14:29

    Lekker drift bommetje zo!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North