• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo komt de nieuwe Honda CR-V bij ons op de markt

Auteur: RubenPriest, gepost 28 februari 2018 om 10:57 – 11 Reacties

Afbeelding Zo komt de nieuwe Honda CR-V bij ons op de marktAfbeelding Zo komt de nieuwe Honda CR-V bij ons op de marktAfbeelding Zo komt de nieuwe Honda CR-V bij ons op de marktAfbeelding Zo komt de nieuwe Honda CR-V bij ons op de marktAfbeelding Zo komt de nieuwe Honda CR-V bij ons op de markt

Honda CR-V
Het uiterlijk was al even bekend, maar in Europese trim hadden we de nieuwe CR-V nog niet gezien.

Sommige auto’s doen het nu eenmaal beter buiten Europa. Het is dan ook logisch dat autofabrikanten de auto’s lanceren op niet-Europees grondgebied. Dat is bijvoorbeeld het geval bij de Jeep Wrangler, maar ook bij de nieuwe Honda CR-V. De Japanner werd eerst in US-spec aan de wereld getoond en nu is het de beurt aan de Europese versie.

De nieuwe generatie CR-V komt bij ons voor het eerst als zevenzitter op de markt. Een langere wielbasis resulteert in meer interieurruimte. Verder nieuw is de komst van een hybride versie. Het gaat hier om de tweeliter i-VTEC benzinemotor, gekoppeld aan twee elektromotoren. Naast de hybride variant komt de CR-V er tevens met een 1.5-liter VTEC turbo benzinemotor. Deze benzinemotor komt standaard met een handgeschakelde versnellingsbak. Optioneel kan men opteren voor de CVT-automaat.

Net als de meeste crossovers, is de CR-V in de basis een voorwielaandrijver. Tegen een meerprijs kan vierwielaandrijving worden aangevinkt op de optielijst. De eerste exemplaren van de nieuwe CR-V met de 1.5 worden in het najaar van 2018 verwacht. De tweeliter hybride komt begin 2019 op de markt. De nieuwe Honda CR-V beleeft zijn debuut op Autosalon van Genève.

Ook interessant!

  • Video: nóg een rare Honda CR-V crash
  • Zó komt de nieuwe Honda Civic bij de dealer te staan
  • Honda
    Video: verwarde Honda moet deur uitdeuken
  • Honda trekt doek van nieuwe generatie HR-V

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

cr-v, crossover, Honda

Vorig bericht: « Deze sneakers zijn speciaal voor BMW X2-rijders
Volgend bericht: Vergelijking: de nieuwe Volvo V60 vs. de oude »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    28 februari 2018 om 11:08

    Nou, maak me gek …

    Login om te reageren
  2. hammerman zegt

    28 februari 2018 om 11:27

    Ziet er helemaal niet verkeerd uit, vooral het dashboard is een verbetering t.o.v. wat we de laatste jaren door Honda voorgeschoteld kregen. En eindelijk weer een hybride versie leverbaar.

    Login om te reageren
  3. misterdrogba zegt

    28 februari 2018 om 11:30

    Je ziet duidelijk dat het een auto voor de US is. En dat is geen compliment.

    Login om te reageren
  4. hondafiel zegt

    28 februari 2018 om 11:36

    **gaat hard sparen voor de hybride**

    Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    28 februari 2018 om 11:52

    Ik ben fan van merken die het gewoon lekker zelf uitzoeken qua uiterlijk, techniek en interieur.
    Maar dat betekent ook dat ze het mis kunnen hebben: het zou me echt verbazen als die een verkoopknaller gaat worden in Europa. Terwijl het hier vol zit van de mid-range SUVs in relatief zuinige spec.

    Login om te reageren
  6. fanboy zegt

    28 februari 2018 om 11:57

    Altijd leuk als je optioneel kan opteren voor een optie.

    Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    28 februari 2018 om 12:12

    Nette wagen, maar eigenlijk net als alle andere Honda’s zie ik geen enkel pluspunt tov de al bestaande concurrentie…

    Login om te reageren
    • Oqyelfer zegt

      28 februari 2018 om 15:13

      @trustmeiamanengineer: misschien de prijs…?

      Login om te reageren
      • kenju zegt

        28 februari 2018 om 21:43

        @oqyelfer: Denk dat je de prijs van Honda’s onderschat als je dit zegt.

        Login om te reageren
    • kenju zegt

      28 februari 2018 om 21:59

      @trustmeiamanengineer: Stukje betrouwbaarheid. Zeker als je langere tijd in de auto rijdt, doe je vaak langer met onderdelen. Honda onderdelen zijn prijzig, maar zijn ook gebouwd voor meer kilometers. Verder heeft Honda qua afwerking altijd iets meer dan de andere mainstreammerken. Eigenlijk kunnen ze zeker tegenwoordig best de concurrentie aan met de zgn. premiummerken. Met de Civic hebben ze hier wat ingezet.

      Qua uiterlijk is het altijd een vraagteken. Ik vond de Civic Tourer van de vorige generatie er best goed uit zien, en het was ook een goede auto met wat slimmigheden in het interieur. Maar de huidige Civic is zo polariserend ontworpen, dat alleen mensen die echt anders willen zijn ervoor zullen gaan. Deze CRV moet concurreren in ze zwaar bevochten klasse tegen auto’s als de Alteca en Qashqai. Dan kun je beter wat anders doen. Deze CRV doet dat op zich ook wel. Maar of mensen op een auto zitten te wachten die er echt als een SUV uit ziet? Zeker als deze ook nog eens meer kost? Misschien als ze qua afwerking een meerwaarde kunnen bieden. Maar de Qashqai en Alteca in de betere uitvoeringen zijn helemaal niet zo verkeerd.

      De aandrijflijn en basis bij Honda is vaak wel beter dan bij de meesten anderen. Maar of de reguliere consument daarvoor geld wil uitgeven? En zo wel, dan zullen ze dit vaak niet bij Honda doen.

      Honda heeft sowieso een zwakke modelbezetting m.i. doordat ze geen echte D-segmenter van niveau hebben. Ik had graag gezien dat ze de Acura TLX zouden voeren als de nieuwe Accord of gewoon als TLX (ik denk dat die aparte modelnamen sowieso minder werken pr-technisch en dat je dus beter met letters en cijfers kan werken).

      Login om te reageren
  8. utregcity zegt

    1 maart 2018 om 08:39

    Ziet er goed uit, je ziet hem echt veel rijden in de VS, en vernieuwende techniek. Bij de hybride-aandrijflijn wordt de auto in principe door de elektromotor aangedreven waarbij de benzinemotor als range-extender fungeert. Er is dus helemaal geen versnellingsbak nodig net zoals bij elektrische auto’s. Wat bijzonder is dat bij hogere snelheden, b.v. op de snelweg bij 120 km/u, de elektromotor losgekoppeld wordt en de benzinemotor aangekoppeld wordt en d.m.v. een vaste versnelling de auto aandrijft. Is eigenlijk logisch want een versnellingsbak is eigenlijk overbodig als je op een constante snelheid rijdt. Bovendien is een elektromotor niet efficiënt bij een snelheid van 120 km/u en zou de benzinemotor als range-extender te hard moeten werken op stroomvoorraad aan te vullen. Kijk en dat wordt niet vermeld.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North