• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo lekker gaat het momenteel bij VDL Nedcar

Auteur: RubenPriest, gepost 8 maart 2017 om 16:37 – 35 Reacties

BMW


Het Nederlandse concern doet goede zaken.

Met trots melden de mannen en vrouwen van VDL positieve jaarcijfers over 2016. Het feit dat onder andere de BMW Groep auto’s bij de firma laat produceren heeft behoorlijke invloed gehad op de werkgelegenheid. 2016 was zelfs een recordjaar voor VDL. De bedrijvengroep wist gecombineerd een omzet te pakken van 3,2 miljard euro. Dat is een stijging van maar liefst 19 procent. De nettowinst ging van 125 miljoen naar 149 miljoen euro. Van de totale omzet van de bedrijvengroep komt 1,4 miljard euro vanuit Nedcar.

Bij VDL Nedcar rollen onder andere MINI’s van de band en eerder dit jaar werd bekend dat ook de BMW X1 vanaf deze zomer in Limburg zal worden geproduceerd. Naast de BMW Groep is Volvo, DAF, Smart en Mitsubishi ook klant bij het bedrijf in Born.

2016 was in vele opzichten een uitstekend jaar voor het concern. Naast een hogere omzet en nettowinst nam ook het personeel met 2.700 man toe. Er werken nu 13.356 mensen bij het Limburgse bedrijf. Niet alleen de BMW X1 (rijtest), maar ook de hybride variant van de MINI Countryman zal vanaf dit jaar worden geproduceerd in Born. President-directeur Willem van der Leegte verwacht recordjaar 2016 te gaan overtreffen.

Ook interessant!

  • VDL Nedcar moet productie weer stilleggen
  • Hackers leggen Nederlandse autoindustrie plat
  • Boomklimmen tegen uitbreiding autofabriek Nedcar
    Boomklimmen tegen uitbreiding autofabriek Nedcar
  • VDL Nedcar gaat auto's bouwen voor Amerikaanse startup

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

fabriek, geld, nedcar, vdl

Vorig bericht: « MSO maakt van de 720s een sexy apparaat
Volgend bericht: Gallery: ook dit is het werk van Brabus »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    8 maart 2017 om 16:40

    Wat nemen Smart en Mitsubishi af van Nedcar? Reserve onderdelen voor de wagens die zij daar ooit geproduceerd hebben?

    Login om te reageren
  2. mashell zegt

    8 maart 2017 om 16:40

    Wat nemen Smart en Mitsubishi af van Nedcar? Reserve onderdelen voor de wagens die zij daar ooit geproduceerd hebben?

    Login om te reageren
    • ricksmits zegt

      8 maart 2017 om 16:52

      @mashell: volgens mij zit het distributiecentrum er nog

      Login om te reageren
      • driver79 zegt

        8 maart 2017 om 22:27

        @ricksmits: het distributie centrum is niet van NedCar. Staat echter wel naast de fabriek

        Login om te reageren
  3. stuko zegt

    8 maart 2017 om 16:43

    Wat een top bericht! Goede bedrijfsvoering en bedrijfstop daar blijkt!

    Login om te reageren
  4. granlusso zegt

    8 maart 2017 om 16:43

    1,4 miljard van de 3,2 miljard komt uit NedCar, wauw, zo groot had ik niet verwacht.

    Toch blijf ik een nasmaak houden over het personeel van NedCar. Steeds als ik iets over NedCar lees, moet ik meteen denken aan die staking, vlak nadat NedCar weer in bedrijf was.

    Hoop dat ze inmiddels begrijpen dat ze echt afhankelijk zijn van BMW (lees: één partij) om zeker te zijn van werk in die regio.

    Login om te reageren
    • tweetyv6 zegt

      8 maart 2017 om 19:03

      @granlusso: VDL groep maakt 3,2 miljard winst. NedCar zorgt voor 1,4 miljard omzet.
      Omzet is niet winst…..

      Login om te reageren
      • tweetyv6 zegt

        8 maart 2017 om 19:05

        @tweetyv6: fuck wist is niet winst…. verkeerd gelez0n.
        Mea maxima culpa

        Login om te reageren
        • granlusso zegt

          8 maart 2017 om 19:18

          @tweetyv6: Hahah ik dacht al dat dat de leesduur zou zijn ;)

          Login om te reageren
          • granlusso zegt

            8 maart 2017 om 19:19

            @granlusso: *leesfout

            Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    8 maart 2017 om 16:44

    The American dream in NL ..
    Maar dan met een zwik staatsgaranties ..

    Login om te reageren
    • Boomer zegt

      8 maart 2017 om 17:00

      @lincoln: dat komt omdat Limburg werkelijk niets kan zonder steun, garanties of subsidies… tis nog erger dan Friesland.

      Login om te reageren
      • hehe zegt

        8 maart 2017 om 18:05

        @airc: maar de handelaren in het grootste export product van Limburg worden dan ook telkens opgepakt door de politie. Dat helpt niet een duurzame economie op te zetten ;-)

        Login om te reageren
        • Boomer zegt

          8 maart 2017 om 18:06

          @hehe: Haha

          Login om te reageren
      • granlusso zegt

        8 maart 2017 om 18:34

        @airc: Als je Zuid-Limburg splijt in links en rechts dan begrijp je dat de linkerkant het stukken beter doet dan de rechterkant (Heerlen, Kerkrade). Die regio loopt niet alleen ontzettend achter qua economie, maar vooral op sociaal-economisch gebied.

        “Hoog-Holland” is het allemaal schuld en Den Haag heeft ze allemaal genaaid. Juist ja… Overigens kom ik zelf oorspronkelijk uit Zuid-Limburg, dus het is niet gebaseerd op vooroordelen :)

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        8 maart 2017 om 19:17

        @airc: ik moet nog eten dus ik hap ff. Je weet dat Friesland meer aan belasting betaalt dan wat het aan belastinggeld kost? In tegenstelling tot de grote steden in de randstad is de economie van Friesland wèl rendabel!

        Login om te reageren
  6. jack_abarth zegt

    8 maart 2017 om 16:47

    “Er werken nu 13.356 mensen bij het Limburgse bedrijf.”

    Nee niet bij NedCar alleen, bij VDL werken deze mensen en dus een deel daarvan in Born.

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      8 maart 2017 om 16:50

      @jack_abarth: Precies. En dat maakt het ook nog een Brabants bedrijf, geen Limburgs.

      Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    8 maart 2017 om 16:48

    Prachtig bedrijf, en gewoon in familie handen, dus niks geen alleen maar op winst uitzijnde aandeelhouders en ander gespuis.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 maart 2017 om 16:59

      van de Leegte ..
      BMW ..
      13.356 werknemers ..
      UWV ..
      Belastingbetalers ..
      Opdrachtverstrekkers ..
      Toeleveranciers ..

      Willen maar 1 ding .. zoveel mogelijk verlies lijden ..

      Login om te reageren
    • spidermann zegt

      8 maart 2017 om 17:16

      @trustmeiamanengineer: veel werknemers zijn indirect via pensioenfondsen ook indirecte “aandeelhouders en ander gespuis”.

      Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      8 maart 2017 om 17:26

      @trustmeiamanengineer: je doet je naam eer aan.. man man man..

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    8 maart 2017 om 17:00

    Kijk, tof dat zo’n fabriek er weer helemaal bovenop komt.

    Login om te reageren
  9. poes zegt

    8 maart 2017 om 17:19

    Een winstpercentage van 4,5%. Mwah. Er zijn bedrijven die het met minder moeten doen, maar ik had toch meer verwacht. Wellicht hoge eenmalige kosten?

    Bizar trouwens dat Netcar zorgt voor 44% van de omzet. Ik mag hopen voor ze dat daar goede contracten aan ten grondslag liggen.

    Ik ben benieuwd hoeveel winst ze maakten vóór de Netcar tijd. Iets zegt me dat Netcar (nog?) niet zoveel geld in het laatje brengt.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      8 maart 2017 om 17:20

      @poes: neDcar natuurlijk…

      Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      8 maart 2017 om 22:06

      @poes: toch kan je met die winst heel wat poezenbrokken kopen!

      Login om te reageren
    • piebepost zegt

      8 maart 2017 om 23:36

      @poes: “Winst” zegt ook he-le-maal niks. Het gaat om de operationele winst. Reken er maar op dat van iedere verdiende euro het grootste deel meteen wordt terug geïnvesteerd, ze groeien hard en zetten keihard in op modernisering. Als ze er zo slecht voorstonden, had BMW echt niet op NedCar vertrouwd voor het opvoeren van productie.

      Login om te reageren
  10. Roeler zegt

    8 maart 2017 om 18:18

    @rubenpriest

    Login om te reageren
  11. Roeler zegt

    8 maart 2017 om 18:20

    VDL is geen Limburgs bedrijf… HQ staat in Eindhoven. Naast auto’s maken ze ook de bekende bussen etc… iets meer achtergrond in het artikel is prettig!

    Login om te reageren
  12. utregcity zegt

    8 maart 2017 om 19:08

    Ik gun het ze van harte! Misschien als Brexit definitief is doorgevoerd, kan Honda daar z’n Euro-auto’s ook laten maken. Ze (VDL) zoeken tenslotte nog een extra productielijn.

    Login om te reageren
    • djohnson zegt

      8 maart 2017 om 21:53

      @utregcity: vraag me af hoeveel productie ze overhouden voor andere merken. Ze produceren exclusief de Countryman en cabrio daar (goed voor 150.000 autos) + 3-deurs MINI. Nu ook de X1 erbij komt vraag ik me af ( met beeld op eventuele groei in de toekomst ) hoeveel capaciteit ze over hebben…?

      Login om te reageren
  13. henkhupelschoten zegt

    8 maart 2017 om 22:09

    Prachtig werkelijk waar! Wordt je als Brabander trots van! Ook ongelooflijk wat ze daar allemaal maken. Van Dopper fles tot elektrische bus, van een MINI tot aan alle snelweg borden. @Autoblog: @Willeme: misschien is het leuk om eens een artikeltje te maken over wat de VDL groep allemaal wel niet maakt?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      9 maart 2017 om 08:00

      @henkhupelschoten: verzoek staat genoteerd ;)

      Login om te reageren
  14. piebepost zegt

    8 maart 2017 om 23:39

    Ere wie ere toe komt. Wim heeft aangetoond dat we weer ouderwets dingen kunnen maken in “kijk-ons-eens-snelle-jongens-zijn-met-onze-dienstensectoren”- land! Hebben we hard nodig!

    Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    9 maart 2017 om 13:03

    Goed om te horen dat dat in Nederland weer kan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North