• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo maak je de BMW Z4 met vierpitter een tandje sneller

Auteur: RubenPriest, gepost 18 juni 2019 om 12:54 – 22 Reacties

Afbeelding Zo maak je de BMW Z4 met vierpitter een tandje snellerAfbeelding Zo maak je de BMW Z4 met vierpitter een tandje snellerAfbeelding Zo maak je de BMW Z4 met vierpitter een tandje snellerAfbeelding Zo maak je de BMW Z4 met vierpitter een tandje snellerAfbeelding Zo maak je de BMW Z4 met vierpitter een tandje snellerAfbeelding Zo maak je de BMW Z4 met vierpitter een tandje snellerAfbeelding Zo maak je de BMW Z4 met vierpitter een tandje snellerAfbeelding Zo maak je de BMW Z4 met vierpitter een tandje sneller

Zo maak je de BMW Z4 met vierpitter een tandje sneller
Het topmodel is eenvoudig te kietelen, hoe zit dat met een goedkopere variant?

Nu de leveringen van de BMW Z4 gestart zijn zullen ook tuners de Duitse roadster bij de kladden pakken. Zo maakten we al kennis met de Manhart Z4 M40i en de Z4 M40i van Dahler. In dit geval gaat het weer om de Z4, maar niet om het huidige topmodel.

Bij DTE Systems doen ze het anders en hebben ze de viercilinder aangepakt. Het gaat hier om de Z4 30i sDrive. Normaal gesproken is dit blok goed voor 258 pk en 400 Nm koppel uit een geblazen tweeliter viercilinder. DTE Systems weet deze waarden met een tuning box naar 282 pk en 466 Nm koppel te brengen. Een winst van 24 pk en 66 Nm.

De tuning van DTE Systems is gekoppeld aan een app op je smartphone. Gebruikers kunnen de gewenste power instellen (Dynamic, Sport of Efficiency) via deze app. De achterwielaangedreven Z4 doet het sprintje naar de honderd na de tuning in ongeveer 5,4 seconden. De tuner zegt dat het gasrespons met 10 procent is toegenomen in vergelijking met een standaard exemplaar.

De PedalBox inclusief de app kost 229 euro. DTE Systems levert de tuning vanaf heden op de Z4 30i sDrive.

Ook interessant!

  • Bizarre BMW Z4
    Bizarre BMW Z4 met 400 pk kost, eh, 185 mille
  • Video - BMW in Nederland vindt vluchtstrook sneller
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift
    BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Cabrio, g29, roadster, tuning, z4

Vorig bericht: « Voorlopig géén Duitse tol voor personenauto’s, maar..
Volgend bericht: Dit kost de volledig elektrische Opel Corsa-e in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. jannemaneke zegt

    18 juni 2019 om 13:05

    Ik hou echt niet van zo’n box. Doet altijd goedkoop en amateuristisch aan.

    Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      18 juni 2019 om 13:31

      @jannemaneke: Vroeger was dat zeker het geval. Denk bijvoorbeeld aan simpelweg de turbodruk vergroten. Is nu al stukken beter door verschillende metingen die door z’on box gedaan kunnen worden. Met ECU haal je echter het meeste eruit, omdat iedere motor net even anders is. Zo ben ik ooit van een Racechip module overgestapt naar ECU tuning. De motor liep met de Racechip namelijk net even iets minder soepel en liep daarnaast te rijk t.o.v. ECU tuning. Ook qua topsnelheid 3km p/uur minder.

      Login om te reageren
    • Volvo_440_turbo zegt

      18 juni 2019 om 17:54

      @jannemaneke: veel bekende tuners gebruiken het tegenwoordig voor diverse redenen, zelfs ABT gebruikt externe modules

      Login om te reageren
  2. bmw2coupeeigenaar zegt

    18 juni 2019 om 13:06

    Ik begin de Z4 wel steeds mooier te vinden. Jammer dat er geen prijs wordt gegeven voor de tuning. Ik heb het idee dat men zomaar een ‘intelligente’ piggybank gebruikt. Je ziet namelijk regelmatig z’on combinatie met pedalbox.Vaak gaat dat goed. Echter is er uit eigen ervaring niks beter dan ECU tuning icm rollerbankmeting.

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      18 juni 2019 om 13:10

      @bmw2coupeeigenaar: Ik verwacht dat het net onder de €230,- zit. Aardig wat extra voor de prijs van een avondje uit!

      Login om te reageren
      • bmw2coupeeigenaar zegt

        18 juni 2019 om 13:22

        @fmgarcia: Maar die pedalbox en app alleen is al 229 Euro he. Op basis waarvan verwacht je dat de tuningbox ook op 229 zit? Mensen vergissen snel dat je dus in dit geval 3 componenten hebt, namelijk: tuningbox, pedalbox en app.

        Login om te reageren
        • shogun zegt

          18 juni 2019 om 13:43

          @bmw2coupeeigenaar: Ik denk dat er met de tuningbox en pedalbox hetzelfde ding bedoelt wordt.

          Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          18 juni 2019 om 13:49

          @bmw2coupeeigenaar: Lijkt mij het complete pakket! Dan is het toch een fijne deal.

          Login om te reageren
      • thestino zegt

        18 juni 2019 om 14:28

        @fmgarcia: Hangt er vanaf waar je uitgaat natuurlijk…

        Login om te reageren
  3. gove zegt

    18 juni 2019 om 13:07

    vertrouw ze volledig, helemaal omdat het zo’n bekende naam is en er niks mis kan gaan met de garantie

    Login om te reageren
  4. donvincenzo zegt

    18 juni 2019 om 13:09

    Kunnen ze niet iets gaan leveren om ‘m minder lelijk te maken?

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      18 juni 2019 om 13:25

      @donvincenzo: epoxyhars om alle vouwen te egaliseren?

      Login om te reageren
    • kminne zegt

      18 juni 2019 om 13:42

      @donvincenzo: Ik vrees dat dat iets meer zal moeten kosten dan 229 euro.

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    18 juni 2019 om 13:56

    Dus nog geen 10% winst, en al je garantie weg? Klinkt als een fantastische deal….

    Login om te reageren
  6. thestino zegt

    18 juni 2019 om 14:30

    Ik had vroeger op mijn Seat Ibiza 1.9TDI een Powerbox van PSI. Zeer veel plezier aan gehad en nooit stukken gemaakt. Je kon deze zelf een beetje afstellen door aan de weerstand te draaien. Ik liet er toen veel achter aan het stoplicht! ?

    Login om te reageren
    • Volvo_440_turbo zegt

      18 juni 2019 om 17:55

      @thestino: Psi is inderdaad goed van kwaliteit(als ze nog bestaan?), Speed-Buster ook om maar een vb te noemen

      Login om te reageren
  7. pablo007 zegt

    18 juni 2019 om 18:00

    Doe maar de oldtimer e30 bmw

    Login om te reageren
  8. markos78 zegt

    18 juni 2019 om 21:54

    Een beetje chiptuner haalt toch zo 300pk uit dit blok?

    Login om te reageren
  9. roel_vancauter zegt

    18 juni 2019 om 21:54

    Misschien niet dezelfde wagen / motor, maar volgens mij maakt BR-performance daar gemakkelijk 300pk+ van… https://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/5-bmw/5359-serie-4/8163-f32-33-lci-05-2016/8166-430i/

    Login om te reageren
  10. flippiez06 zegt

    18 juni 2019 om 22:50

    Zou het blokje nog vrolijk in de rondte draaien bij 200.000km wat een vermogens worden er gehaald uit 2 pakken melk vandaag de dag

    Login om te reageren
  11. MarcovanVeen zegt

    18 juni 2019 om 23:39

    zou dat ook op de 4 cylinder van de 740 werken?

    Login om te reageren
  12. mgmbh zegt

    19 juni 2019 om 18:50

    Aangezien de tuningboer ‘born to be tested’ is, zal het vast goed zitten met de betrouwbaarheid!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North