• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zó snel klokt de Chevrolet Corvette C8 een rondje ‘Ring

Auteur: Loek, gepost 5 februari 2020 om 20:26 – 38 Reacties

Van muscle car naar supercar: wat doet dat met de score op de Nürburgring?

Waarom verander je de layout van een auto? Omdat je je maximale potentieel hebt gehaald bij de vorige layout. Bovendien heeft Chevrolet al een icoon als het gaat om een muscle car met de motor voorin: de Camaro. Het zal vast ook nog andere redenen hebben, in ieder geval heeft GM bij deze een supercar in het arsenaal: de nieuwe Chevrolet Corvette.

Bang for your buck

Het mag dan gaan om een middenmotor-supercar met net geen 500 pk: met zijn prijskaart waar 59.995 dollar op staat, verwacht je op papier geen wonderen. Toch sprint de auto naar 100 km/u in zo’n drie seconden. Dat is indrukwekkend voor die prijs. Maar je legt de motor in het midden vanwege betere balans. Dus een Nürburgring-tijd is een betere graadmeter.

Grüne Hölle

Die wordt nu bekendgemaakt. De C8 kan een rondje Nordschleife afronden in 7 minuten en 29,9 seconden. De bekendmaking ging via onderstaande video: een ’teaser’ voor een documentaire over de auto. Zet de video maar eens op pauze rond 53 seconden. Daar staat het als ‘graffiti’ op het asfalt.

We vergeven het je als je de rondetijden van rivalen niet paraat hebt, dus geven we je een idee. Lijstje hieronder:

  • 2014 Lamborghini Huracan LP610-4 (7:28,00)
  • 2016 Porsche 911 GT3 RS (7:28,00)
  • 2003 Porsche Carrera GT (7:28,71)
  • 2009 Nissan GT-R (7:29,03)
  • 2017 Chevrolet Camaro ZL1 (7:29,60)
  • 2020 Chevrolet Corvette Z51 (7:29,90)
  • 2012 Mercedes SLS AMG GT (7:30,00)
  • 2019 Porsche Carrera S (7:30,41)
  • 2008 Porsche 911 GT2 (7:32,00)
  • 2015 Porsche 911 GT3 (7:32,00)
  • 2015 Audi R8 V10 Plus (7:32,00)

Opvallend genoeg vult de auto vrijwel exact het gat op tussen de Lamborghini Huracán en de Audi R8. Die hebben allebei een grotere motor met allebei 610 pk, dus het is knap dat de Corvette zich hiermee kan meten. Het echte grove geweld kan de Corvette niet bij, maar daar moeten toekomstige Z06- en ZR1-modellen verandering in brengen.

Ook interessant!

  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Corvette C8
    Corvette C8 nu al een beetje aangepast
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Chevrolet, Corvette, nurburgring

Vorig bericht: « Nederlander ontwerpt gewaagde spec voor de Aston Martin Valkyrie
Volgend bericht: Hyundai wordt meer premium dan Mercedes »

Lees Interacties

Reacties

  1. baklava zegt

    5 februari 2020 om 20:39

    Nog steeds geen supercar, maar een sportscar.

    Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      6 februari 2020 om 07:21

      @baklava: waar liggen de grenzen? Sportscar, supercar, hyper car… Ik vind het toch een verrekte snel apparaat…

      Login om te reageren
  2. fanboy zegt

    5 februari 2020 om 20:46

    Als dit lijstje ook was uitgebreid met de prijzen van de auto’s was het wel in het voordee van de Corvette.

    Login om te reageren
  3. fisto zegt

    5 februari 2020 om 21:07

    Oftewel vrijwel net zo snel als een Carrera S, terwijl die de motor achterin heeft en minder krachtig is.

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      5 februari 2020 om 21:41

      @fisto: EN minimaal 2x duurder is…

      Login om te reageren
    • marc94 zegt

      5 februari 2020 om 22:45

      @fisto: en de gt3rs dan…. die is gemaakt voor die ring en is met de meeste bestuurders even snel.

      Login om te reageren
      • stuko zegt

        6 februari 2020 om 07:48

        @marc94: de vraag is eigenlijk ook nog of je deze basis Corvette mag vergelijken met een GT3rs… moet daar geen z01 tegenover staan feitelijk?

        Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      5 februari 2020 om 23:29

      @fisto: vrijwel even krachtig

      Login om te reageren
    • 114i210pk zegt

      6 februari 2020 om 08:32

      @fisto: De tijd van de Carrera S kan bijna niet kloppen. 2 seconden langzamer dan een GT3 RS? No way…

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        6 februari 2020 om 11:01

        @114i210pk: Er zit even 3 jaar verschil tussen. Appels met peren bijna. Een 116i uit 2007 ontploft ook als je er 210 pk uit perst. Nu kan dat makkelijk met een 114i vanwege de turbotechniek! Daar zit wsl ook de winst in bij de 2019 992 Carrera S tov 2016 991GT3 RS op de ring. Puur koppel kwestie gok ik.

        Login om te reageren
  4. SanderB zegt

    5 februari 2020 om 21:16

    Nu is het wel zo dat door de renovaties de baan sneller is geworden en de bandenboeren hebben ook niet stil gezeten. Denk dus dat onder gelijke omstandigheden de corvette iets slechter scoort. Maar alsnog een nette prestatie

    Login om te reageren
  5. Silverarrow zegt

    5 februari 2020 om 21:38

    Mwoah, als je ziet dat de rest van het lijstje 5 tot 15 jaar oud is, valt het op zich ook wel weer mee.

    Login om te reageren
  6. PeugeotGTI zegt

    5 februari 2020 om 21:44

    Alfa Romeo Giulia Q 7:32
    Ik zou het wel weten..

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      5 februari 2020 om 21:57

      @peugeotgti: Ja, die Corvette graag!

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        6 februari 2020 om 20:20

        @mopar: ik denk toch de Alfa.

        Login om te reageren
  7. drdre1 zegt

    5 februari 2020 om 21:50

    Mooi. Hoef je ook niet te zien hoe lelijk ‘ie is alsie voorbij komt zoeven.

    Login om te reageren
  8. Edge zegt

    5 februari 2020 om 22:01

    @fisto: Maar die 911 Carrera S kost $45.000, meer. Dat is driekwart van de prijs van de Corvette C8. Niet zo gek dus dat Porsche voor dat geld een veel meer verfijnde auto weet neer te zetten die met minder power net zo snel de Nordschleife rondgaat. Het hele punt van dit lijstje is dat de Corvette C8 bijzonder veel bang for buck geeft. De 0,3 seconde snellere Camaro ZL1 begint bij $73.000, maar de rest van die auto’s kost stuk voor stuk meer dan een ton in dollars, sommigen zelfs een veelvoud van dat.

    Login om te reageren
  9. ericd zegt

    5 februari 2020 om 22:11

    Mag wezen, maar wat een ongekende lelijkerd! Fijn aan de andere kant van de Plas houden.

    Login om te reageren
  10. iphonistvongates zegt

    5 februari 2020 om 23:01

    Ik wist niet dat de ZR1 groen (no pun intended!) licht heeft gekregen van Chevrolet. Als je dan toch een dikke middelvinger wil maken naar de, aan COPD-lijdende engelen koop je de ZR1 in een onheilspellende nachtzwarte tint met de extra grote tankinhoud ?

    Login om te reageren
  11. pindakoning zegt

    5 februari 2020 om 23:04

    Zo die 911 S is een partijtje snel! Ik weet het de Corvette is goedkoper bla bla, maar ik heb het nu over de Porsche ;)

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      6 februari 2020 om 00:30

      @pindakoning: en hier begint het 992 feestje pas. Ben benieuwd naar de rest

      Login om te reageren
  12. Volvo_440_turbo zegt

    5 februari 2020 om 23:05

    Voor een Mc-Donalds poser auto toch niet slecht vind ik…

    Login om te reageren
  13. frank2b zegt

    5 februari 2020 om 23:18

    De Camaro is dus gewoon sneller.

    Login om te reageren
    • rickthestig zegt

      5 februari 2020 om 23:39

      @frank2b: doe mij die dan maar.

      Login om te reageren
    • rikv99 zegt

      6 februari 2020 om 07:25

      @frank2b: Ja die heeft ook 650PK en is bedoeld voor op circuit. ?&?

      Login om te reageren
  14. mustang750supersnake zegt

    5 februari 2020 om 23:28

    nieuwe generatie wordt dus gewoon met de motor weer voorin…

    Login om te reageren
  15. emping zegt

    6 februari 2020 om 02:11

    De GT-R blijft het meest indrukwekkend uit dit rijtje.

    Login om te reageren
  16. rikv99 zegt

    6 februari 2020 om 07:23

    Ben ik de enigste Die de vorige generatie Corvette 10x mooier vindt als deze?

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      6 februari 2020 om 08:28

      Nee, ik deel jouw mening.

      Login om te reageren
  17. autospotterkerkrade zegt

    6 februari 2020 om 07:43

    Die snelle ring tijden hebben te maken met veranderingen in de circuit

    Login om te reageren
  18. tjorque zegt

    6 februari 2020 om 08:17

    @Loek: tijd voor een lijstje € x ringminuut
    Kunnen we zien wie de voordeligste ringtijd neerzet!

    Login om te reageren
  19. Fr13ndlyGh0st zegt

    6 februari 2020 om 08:27

    Toch grappig hè, dat de auto met de layout waarvan je bent afgestapt (om de auto meer circuit-fähig te maken), alsnog sneller is op het circuit die als graadmeter te boek staat. EN dat de auto met deze ouderwetse layout ook nog eens drie jaar ouder is. Dus, zoals eerder opgemerkt, een auto die met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dit onder “langzamere” omstandigheden heeft gedaan.
    En ondanks dat de Camaro aangemerkt kan worden als circuit-speeltje, lijkt het me toch een stuk goedkoper om de hardware van een auto grondig aan te pakken dan de gehele auto vanaf de ventieldopjes opnieuw te ontwerpen. Toch jammer dat ze daar een concept dat ruim 65 jaar op dezelfde succesvol is geweest, voor om zeep hebben moeten helpen…

    Login om te reageren
  20. dper4mance zegt

    6 februari 2020 om 08:38

    Die Camaro heeft 305 brede semi slicks rondom. Leg zulke banden onder een willekeurige andere auto uit het lijstje en er gaat zomaar 5, 10 of zelfs 20 seconden van de tijd af.

    Login om te reageren
  21. brammetjedeb zegt

    6 februari 2020 om 10:04

    HET IS GEWOON EEN HELE SNELLE AUTO IN BASISUITVOERING DIE NIET BIJ IEDEREEN IN DE SMAAK VALT EN SPOTGOEDKOOP IS. Zo. Ik kan niet wachten op de Z06 en ZR1 uitvoering. En Amerikanen kennende zullen ze nog wel een faceliftje of 6 doen, kan hem alleen maar mooier maken. Ik vind het een gruwelijk gaaf apparaat!

    Login om te reageren
  22. leko zegt

    6 februari 2020 om 10:35

    Voor de meeste die hier reageren zou de Corvette de meest ideale auto zijn want dat is de eerste die qua aanschaf in het budget valt. We dromen allemaal van het beste en het duurste maar het goedkoopste is het meest bereikbaar, en dan presteert de Corvette toch verdomd goed.

    Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      6 februari 2020 om 12:06

      @leko: precies dit!!

      Login om te reageren
  23. Dutchdriftking zegt

    6 februari 2020 om 11:20

    Toch knap voor de instapper. Benieuwd wat de ZR1 gaat doen!

    Login om te reageren
  24. kappenou zegt

    6 februari 2020 om 13:33

    Lastig te vergelijken. Je weet de specs niet van de auto. Banden zijn in de jaren anders, de baan is veranderd laatste jaar. Meeste nieuwe asfalt in de geschiedenis en een paar grote aanpassingen.
    Daarbij weer en coureur heeft zoveel invloed op een rondje van bijna 8min.
    Al met al bijzondere prestatie voor zo’n goedkope auto. Prijs van een golf R hier

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North